Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1603
Jippi!, da streika min stasjonære og hva gjør jeg nå ??
Joda, kjøper allt nytt jeg (ikke HDD,dvd rom :P)

så Kom Med Forslag til den beste hardwaren å putte i Pc'n

den skal brukes til å kjøre nyere MMORPG og FPS spill + bilde/video redigeringsprogg.



Trenger:

-Kabinett: KULT Miditower(Kommer til å bli stylet etterhvert,Linker er fint)
-HDD: Hurtig 500+GIG (Hurtighet er viktig :P)
-Strømforsyning: 500W+ (gjerne med neon eller lignende)
-Prosessor: INTEL!!
-Hovedkort
-Ram: vil ha mulighet for oppgradering 1 eller 2 brikker er fint.
-Lydkort
-grafikkkort: NVIDIA!! (mulighet for oppgradering til likedan SLI)
-Kjøling: For guds skyld ikke like mye støy som min gamle, helst neon.(vifta var limt 3 gang ^^)
Ødelagt 1. gang(hammer) 2. gang (krykke) 3. gang (neve) :P..
- noe jeg har glemt???

budsjettet er uendelig (maks 200.000 :P) men trenger ikke sløse med pengene for å ha det "beste av det beste" xD

OG jeg kommer til å kjøper noen oppgraderinger etter hvert (vil ikke sjokke mora med den første totalsummen :P)
om det er neo jeg har glemt, eller info dere trenger så SPØR!!

så håper jeg vi treffes på T.G til neste år
Du kan jo prøve vannkjøling hvis du syns vifter bråker for mye
hvis budsjettet ditt er uendlig kan du da for guds skyld bestille en "ultimate gamer" eller hva de heter fra komplett og smekke på intel prossesor og nvidia kort? digger foresten at du også går for komboen med intel/nvidia, thats the shit.
Trådstarter
9 0
jepp, tenkte på det. men den vifta MÅ det ha vært noe galt med xD
er det veldig uvanlig og kombinere vann/vifter?
Kan være kjekt å ha en liten vifte i tilfelle vannkjølingen skulle streike.
Vifter koster ikke så mye uansett
Trådstarter
9 0
Sitat av Schmoopy Vis innlegg
hvis budsjettet ditt er uendlig kan du da for guds skyld bestille en "ultimate gamer" eller hva de heter fra komplett og smekke på intel prossesor og nvidia kort? digger foresten at du også går for komboen med intel/nvidia, thats the shit.
Vis hele sitatet...
Jepp, tradisjon :P

AMD/ATI kommer ikke til å vurderes, i hvertfall ikke nå til dags.

men som de sier...det er smak og behag. har mange venner som går for AMD/ATI og jeg sier ikke det er noe dårligere.

vil helst bygge min egen pc fra "scratch" nå, tidligere har det bare gått på oppgradering av billige pc'er på partikjøp xD.

Sitat av fomox Vis innlegg
Kan være kjekt å ha en liten vifte i tilfelle vannkjølingen skulle streike.
Vifter koster ikke så mye uansett
Vis hele sitatet...
ja, kommer nok til å gjøre det da. men tror vannkjølingen kommer som "oppgradering". vil som sagt ikke overasske mora med en enorm første regning.

er også morsomt med vannkjøling osv. prøve å skaffe ryddigste pc
er mekaniker, så en tur på verkstedet.. noen hull... å ryddig er bare + på styling
Sist endret av Robink92; 18. februar 2009 kl. 22:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av fomox Vis innlegg
Du kan jo prøve vannkjøling hvis du syns vifter bråker for mye
Vis hele sitatet...
De fleste vannkjølings-systemer bråker like mye som luft-kjøling, det er bare bedre kjøling.

Edit: Skal du ha det ryddig kjøper du modulær strømforsyning
OG ATI har bedre ytelse i forhold til pris enn nVidia atm, så gå for ATI-skjermkort.
Ikke AMD-prosessor. Nå er det Intel som har best ytelse på den fronten.
Sist endret av drittunge; 18. februar 2009 kl. 22:39.
Trådstarter
9 0
Sitat av drittunge Vis innlegg
De fleste vannkjølings-systemer bråker like mye som luft-kjøling, det er bare bedre kjøling.

Edit: Skal du ha det ryddig kjøper du modulær strømforsyning
Vis hele sitatet...
jaja, men støy er kansje ikke så farlig som jeg skal ha det til, bare min gamle vifta hørtes i kjelleren, og taket i første etasje rista, mens pc'n sto i andre etasje. DET VAR MULIG Å HØRE VIFTA NÅR MAN STO UTE. så jeg kommer nok til å bli meget fornøyd med en vifte som bråker mye uansett. den kommer til å bli mye stillere enn min gamle uansett xD

Sitat av drittunge Vis innlegg
Edit: Skal du ha det ryddig kjøper du modulær strømforsyning
OG ATI har bedre ytelse i forhold til pris enn nVidia atm, så gå for ATI-skjermkort.
Ikke AMD-prosessor. Nå er det Intel som har best ytelse på den fronten.
Vis hele sitatet...
Modulær strømforsyning? forklar mer... link kansje? er helt blank på dette området.
Sist endret av Robink92; 18. februar 2009 kl. 22:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du spør, vi svarer...

Denne har jeg liggende fra før - og vil være det optimale som en tv og en gamingstasjon.

Kos deg


Handleliste til 130.000
Trådstarter
9 0
:eeh:
52" LCD
30" lenger ned på siden
hjemmekino

trenger egentlig ikke så mye, men likte grafikkortet
trenger heller ikke 8 TB xD
Sist endret av Robink92; 18. februar 2009 kl. 22:50.
30" for gaming med 2560x1600 og 52" for film kvelder i full HD.

Selvfølgelig en BR avspiller i fall du har spillekvelden og kompisene tar filmkvelden til deg.


Grafikk kortene i SLI (3x) med HDMI for 52" HD TV og DVI for 30" Gaming skjerm.


Lagring er alltid viktig, 2x 300GB disker i Raid1 (system disk) og 4x 2TB disker i Raid5.
Sist endret av dosky; 18. februar 2009 kl. 22:55.
så ta og ditch tv skjerm og sjait du ikke trenger og kjør på med resten, viner jeg spenn kjører jeg doskys oppsett, sjukt nice
Trådstarter
9 0
hm... noen som har erfaringer med i7 quad extreme prossesorn?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av fomox Vis innlegg
Du kan jo prøve vannkjøling hvis du syns vifter bråker for mye
Vis hele sitatet...
Evt. slutte å voldta den med hammer, krykke og neve?
Trådstarter
9 0
Sitat av robhol Vis innlegg
Evt. slutte å voldta den med hammer, krykke og neve?
Vis hele sitatet...
ja, det kan jeg. men det har seg slik at den alltid har bråket. (ikke så mye som etter den ble limt første gang, måtte file av litt på viftebladene for å få den til å passe inn igjen) . første gang jeg knuste den med hammer så hadde det seg slik at vifta stoppa, å pcn ble varm og slo seg av. gjorde noe "viktig" da og ble litt :P
Sitat av Robink92 Vis innlegg
hm... noen som har erfaringer med i7 quad extreme prossesorn?
Vis hele sitatet...
Fungerer bra den
Får en ganske rask pc, viss du har bra skjermkort og ram i tillegg..
Får vel ta moralpraten jeg da, først må du lære deg å behandle en pc før du kjøper en til 20k+,

Jeg anbefaler deg å kjøpe 2x4870X2 og kjøre CrossFireX, Core i7 Extreme, X58 chipset, 2ghz 8GB RAM.
Kjøp 2x26" skjermer og kjør de i dualscreen.
Gjør sånn som Dosky sa du skulle med HDD'ene.

kabinett: http://microplex.no/aspx/produkt/prd...spx?plid=33415

Under ytelse av spill er det skjermkortet som utgjør det meste, men 2x4870X2 + AMD Semperon er ikke en bra kombinasjon.

Den tregeste enheten i maskinen din er også HDD'ene.

4x http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=366716 i RAID5 hadde vært perfekt til OS.
Sist endret av jeppfi; 19. februar 2009 kl. 00:37.
Trådstarter
9 0
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Får vel ta moralpraten jeg da, først må du lære deg å behandle en pc før du kjøper en til 20k+,

Jeg anbefaler deg å kjøpe 2x4870X2 og kjøre CrossFireX, Core i7 Extreme, X58 chipset, 2ghz 8GB RAM.
Kjøp 2x26" skjermer og kjør de i dualscreen.
Gjør sånn som Dosky sa du skulle med HDD'ene.

kabinett: http://microplex.no/aspx/produkt/prd...spx?plid=33415

Under ytelse av spill er det skjermkortet som utgjør det meste, men 2x4870X2 + AMD Semperon er ikke en bra kombinasjon.

Den tregeste enheten i maskinen din er også HDD'ene.

4x http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=366716 i RAID5 hadde vært perfekt til OS.
Vis hele sitatet...

Har funnet ut Litt om skjermkort og jeg går som sagt ikke for ATI, og tester osv. viser bedre resultat med Nvidia GTX 295(2 GTX 280 kort i ett) enn 4870. kortet. vet ikker hvordan 2 av det fungerer i mot 2 4870 da, men skulle gjerne sett tester av det.

Tror jeg adder 1 GTX 295 på lista, og kommer nok til å kjøpe 1 til senere som oppgradering.
Ikkje kjøp 4870/4870x2 nei, jeg har 4870x2 og det fungerer ikke som det skal sammen med 64-bit vista, blandt annet en del grafikkproblemer i spill.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av dosky Vis innlegg
Du spør, vi svarer...

Denne har jeg liggende fra før - og vil være det optimale som en tv og en gamingstasjon.

Kos deg


Handleliste til 130.000
Vis hele sitatet...
Du er så full av shitt. Jeg tror ikke på deg for 5 øre.
Du har ikke handlet den listen der.
Om du har, så er du dum. Hva skal man med 2 blueray avspillere og en hjemmekino?
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
Du er så full av shitt. Jeg tror ikke på deg for 5 øre.
Du har ikke handlet den listen der.
Om du har, så er du dum. Hva skal man med 2 blueray avspillere og en hjemmekino?
Vis hele sitatet...
dosky har da aldri sagt at han har kjøpt noe på den lista til 130.000 kr. Han har vel bare satt seg ned og satt sammen en ultimat gamer/media PC.
Trådstarter spør etter hjelp til valg av komponenter til en NY "ultimat" gamer PC og dosky svarer.

Og hvorfor så sur i tonen?
Robink92, lær deg å skrive, blir sliten av alle smileysene dine. ;D;D;D;D ^^,

Hvis penger ikke er et problem, så er PCene til komplett bra for deg. Gå på komplett og velg den sykeste pcen, den har nok også kjøling til, ellers er det enkelt å finne en god kjøler. Du får vannkjølingsanlegg til ca 2000 kr, det er stillegående og effektivt, men da vil jeg anbefale deg å forsikre PCen din.

Ellers kan du jo kjøpe en av de råeste macene da, de er jo fine.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Tenkte med at "liggende her" betydde at han hadde det hos seg selv.
Uansett, totalt poengløst å ha to dvd spillere. Er også slitsomt med en så stor skjerm når man skal spille.
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
Tenkte med at "liggende her" betydde at han hadde det hos seg selv.
Uansett, totalt poengløst å ha to dvd spillere. Er også slitsomt med en så stor skjerm når man skal spille.
Vis hele sitatet...
Det er jo bare smak og behag. Jeg har ikke personlig noen 50'' skjermer i hus, men er ofte deilig å koble opp PCen mot 32'' og ligge på sofaen å spille.
Har jo selvfølgelig en 19'' på kontoret da.
Sitat av Clr Vis innlegg
dosky har da aldri sagt at han har kjøpt noe på den lista til 130.000 kr. Han har vel bare satt seg ned og satt sammen en ultimat gamer/media PC.
Trådstarter spør etter hjelp til valg av komponenter til en NY "ultimat" gamer PC og dosky svarer.
Vis hele sitatet...
Helt korrekt.

Kjedsomhet i ventetiden, så jeg satt sammen en handleliste.
Sitat av Robink92 Vis innlegg
Modulær strømforsyning? forklar mer... link kansje? er helt blank på dette området.
Vis hele sitatet...
Strømforsyning med avtagbare kabler. Du tar bort de kablene du ikke bruker.