Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4954
halla
har en konvolutt hjemme som noen som ikke skulle ha rørt har rørt, seff sier ingen at det var dem...
så har tenkt til å se etter fingeravtrykk...
hvordan kan jeg gjøre dette selv?
Det finner sikkert en metode for å finne fingeravtrykk på "MacGyver vis", men det vet ikke jeg stort om. Men hva er poenget å finne fingeravtrykk når du ikke vet hvem de hører til? Skal du da få søstrene dine/moren din til å avgi fingeravtrykk? Regner med at dette er denne konvolutten du snakker om i en annen tråd her på forumet.
Sist endret av zefox; 22. juni 2006 kl. 17:34.
ja hele huset skal avgi fingeravtrykk, hvis jeg ikke får bevist at det er noen andre en meg blir mopeden min låst inn ;-)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Talk/bakepulver burde funke fint...
Du kan børste litt sot fra ovnen, eller som slashdot skreiv bruke bakepulver.
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=67434 <- sammenheng?

men, du skal bevise at det er de søster som har tatt pengene? er det ikke noe greier man kan pensle forsiktig på så kommer fingeravtrykkene frem? vet ikke htl åssen dte vil fungere på en konvolutt som mange kanskje har rørt...
I den saken din ang pengene som er borte så hadde jeg enten bare gjitt de jævle spenna tilbake, eller så hadde jeg brukt tortur for å finne synder`n...

Fingeravtrykk...vell... Jaja kan jo funke da, men litt morsomt å lese at noen har tenkt å bruke det hjemme hos seg selv ! Les kroppsspråk og se på øynene når du snakker med dem om det så finner du ut mye mere en av hva fingeravtrykk kan vise!!!
Om du får fram fingeravtrykka, hvordan skal du da samenligne?
Ta bilde av de, kopiere ut på transparang å sammenligne ?..
er søstra di gammel igjen.. mente du skrev 13? isåfall er det lett å "buste" henne vist det er hun som har tatt penga. Tror det holder lenge å si at du har funnet fingeravtrykket hennes på konvolutten og spørr henne hvordan dem havna der når hun ikke hadde rørt den. tipper du får en innrømmelse eller en historie som er så langt borte at mora di skjønner tegninga.
OT: Du kan jo invistere i en simpel løgndetektor. Tror du får kjøpt en på gadget.com/dk (husker ikke) Den koster kanskje mer enn 1000 spenn, men hvis det funker får du hvertfall bevist at det ikke var deg, noe som jeg mener er det viktigste. Tillit er verdt mer enn 1000 spenn...
Under 'Do it yourself' på denne siden står det litt om det:
http://www.fingerprints.tk/
haha! eneste du kan gjøre med sot og liknende er å finne fingeravtrykkene, men du kan umulig se forskjell.. da må du ha noe høy teknologiske greier tror jeg
Sitat av knuCkles
haha! eneste du kan gjøre med sot og liknende er å finne fingeravtrykkene, men du kan umulig se forskjell.. da må du ha noe høy teknologiske greier tror jeg
Vis hele sitatet...
Forlat TVen. Nå.

Det er jo en simpel sammenlikningsjobb.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Jeg har laptop med fingeravtrykkleser. kansje du har en nabo med det på pc-n eller har det selv.
ta sot å få frem fingeravtrykket registrer det på pc-n og be søstra di prøve å komme inn på den brukeren!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Thoryllo
Jeg har laptop med fingeravtrykkleser. kansje du har en nabo med det på pc-n eller har det selv.
ta sot å få frem fingeravtrykket registrer det på pc-n og be søstra di prøve å komme inn på den brukeren!
Vis hele sitatet...
Uh, korleis får du et fingeravtrykk fra en konvolutt til en pc? Dei leserene operer på heilt andre metoder enn optisk gjenkjenning (stortsett virker fingeren som eine delen av en kondensator. Når kapasitansen endrar seg, endrar spenninga seg. Det vert avlest.)
det du kan gjøre er og ta en magnet og jernspon og ta litt jernspon på magneten og bare børste lett over da vill du finne fingeravtrykk (jeg gjorde det i allefall) så tar du og tar transparang teip og løfter fingeravtrykkene over på teipen og teiper den fast på et ark og scanner det inn
så kan du jo skanne inn fingeravtrykk prøver fra hele familien og sammenligne
Når du har fått fram fingeravtrykkene kan jo sammenligne med et forstørrelseglass selv, trenger ikke pc for å sammenligne.
den med løgndetektoren er en bra ting, det finnes et spill som inneholder en løgndetektor.
husker ikke hva det heter men det står iallefall noen spørsmål uten på som du kan bruke i spillet og der står det bl.a "har du tisset i vasken" hehe

det selges på nesten alle bokhandlere
den løgdetektoren er ikke troverdig for fem flate øre. Hvis det er den du plaserer på tommelen
det du kan gjøre er og "lokke" det ut fra underbevistheten ved at du stiller mange spørsmål og søstra di skal svare så fort som mulig etter at dere har kommet inn i en rask rytme av spørsmål og svar så stiller du henne spørsmålet "tok du pengene?"
hun kommer til og svare automatisk sannheten. hvis hun stopper opp og nøler foran spørsmålet så er det nesten sikkert at hun lyger, men hvis hun svarer på strak hånd med en gang så er det 95% kjangse for at det er sant. det er nesten umulig og lyge på denne testen med mindre du har trent deg på det og hvor sansynlig er det at en 13 åring har trent på dette
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av kimern89
halla
har en konvolutt hjemme som noen som ikke skulle ha rørt har rørt, seff sier ingen at det var dem...
så har tenkt til å se etter fingeravtrykk...
hvordan kan jeg gjøre dette selv?
Vis hele sitatet...
www.sirchie.com

20 tegn ja.......