Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1404
Hei!

Jeg har en film på dataen som jeg vil spille av på min PS3, den er i HD og jeg har konvertert den fra MKV til MPEG slik at jeg kan spille den av på PS3, men det som er problemet er at når jeg starter filmen, så hører du lyden, men når folkene i filmen snakker hører du ingenting av det de sier, bare bakgrunns lydene på filmen, men på dataen er det jo bare til å starte opp VLC media player og gå innpå audio->audio device-> mono og så kommer det lyd når folkene i filmen snakker. men det får jeg ikke til på ps3, jeg bruker tversity til å streame med. Noen som kan hjelpe meg med problemet.


Og så har jeg et annet problem, jeg konverterte en gang en film med undertekst og når den var ferdig var underteksten så langt nede på filmen at bare den øverste linja viste på TV'n. Noen som har noe løsning på dette. Jeg konverterte den i MKV2VOB.
Jeg tror Ps3 Media Server http://ps3mediaserver.blogspot.com/ vil gjøre livet ditt lettere
Mye mulig det er tatt opp på forumet før...

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=135530

Velkommen skal du være. Søkefunksjonen er opp til høyre...
Ps3`en eller tv-anlegget er stilt inn på soround sound eller noe lignende!
Hadde dette problemet selv etter å tatt dvd spiller fra stua med anlegg og til rommet med random tv!
Muligens har du forandret format på filmen før du stilte inn lydinstillinger!
Sitat av HotelCæsarFan Vis innlegg
Hei!

Jeg har en film på dataen som jeg vil spille av på min PS3, den er i HD og jeg har konvertert den fra MKV til MPEG slik at jeg kan spille den av på PS3, men det som er problemet er at når jeg starter filmen, så hører du lyden, men når folkene i filmen snakker hører du ingenting av det de sier, bare bakgrunns lydene på filmen, men på dataen er det jo bare til å starte opp VLC media player og gå innpå audio->audio device-> mono og så kommer det lyd når folkene i filmen snakker. men det får jeg ikke til på ps3, jeg bruker tversity til å streame med. Noen som kan hjelpe meg med problemet.
Vis hele sitatet...
Det der har neppe noe med filmen å gjøre, men med lydinstillingene på PS3en din, det høres ut som om du prøver å spille av 5.1 lyd på 2.0 anlegg.

Stemmene er i senterhøytaleren og det blir ikke spilt av.
Sist endret av fxxked; 30. november 2009 kl. 01:41.
Og hvordan kan jeg endre det?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hva slags lydsystem har du koblet opp til PS3?

Hvis det bare er tven, så må du antageligvis inn i oppsettet på PS3en og velge at du kun har ett stereo-oppsett.