Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 3861
Hei trenger hjelp med ett lite problem. En kamerat av meg har fått ett lite problem. For en stund siden var det en pakkis som dreiv å kødda med han å slo han å sånt. Og så presset skolen kameraten min og foreldrene hans til å anmelde pakkisen. og nå har han blitt kalt opp til rettsak. og hvis han vitner mot pakkisen så får han garantert heftig juling av vennene til pakkisen. OG hvis han lyver så får han fengsels straff.

noen som har noen ideer til hva han kan gjøre? Eller som vet om noen smutthull i loven?
Er vel ikke 100% mulig å vite at han lyver? Han må da kunne si noe ala "Det var mørkt den kvelden, jeg er ikke sikker på om det er han" eller noe
Kommer ikke på så mye annet, men aner ikke hvordan noen skal vite at han lyver.
Si at grunnet frykt for din egen sikkerhet, kan du ikke garantere at det du sier er sant.
Han kan trekke anmeldelsen.
Dersom han har grunn til å frykte for sin egen sikkerhet får han beskyttelse av politiet.
Det er selvsagt ingen som kan tvinge ham til å si noe som helst når han vitner, men det vil virke sløvt å anmelde et slikt forhold for så å ikke forklare seg under rettsaken.

Alternativt kan vedkommende si at han ikke ønsker å uttale seg av frykt for sin egen sikkerhet. Dersom det er nok beviser / andre vitner kan tiltalte likevel dømmes.

Men han bør vel helst være man nok til å fortelle sannheten, og så eventuelt be om beskyttelse dersom dette er nødvendig.
Han kan føre saken hele veien gjenom og be om vitnebeskyttelse.
Bruke voldsalarm, be om livvakter i en periode etc


edit: og hvordan i helvete kan denne tråden fortjene TO KP?
Sist endret av C.Hendrix085; 3. oktober 2007 kl. 01:23.
Han kan ikke trekke anmeldelen. Han kan heller ikke lyve om at han ikke så hvem det var. siden det skjedde i skole tiden og hele skolen så det.

Han har ikke anmeldt saken. siden skolen presset på og anmeldte alt.
Sitat av Bruce Lee
Han kan ikke trekke anmeldelen. Han kan heller ikke lyve om at han ikke så hvem det var. siden det skjedde i skole tiden og hele skolen så det.
Vis hele sitatet...
Les hva jeg skrev i min post da.

Dersom "hele skolen så det" så kan han si at han ikke ønsker å uttale seg av frykt for sin egen sikkerhet. Da har han ikke sagt noe, men vedkommende vil uansett dømmes siden resten av skole så hva som skjedde.

EDIT: C.Hendrix085: LOL fordi KP om dagen er verd akkurat like mye som en bøtte med dritt... Viss du går inn på listen over siste utdelte KP ser du at det er noen KP-horer som ikke gjør annet enn å dele ut KP.
Vi får bare håpe folk går lei av å dele ut KP til alt mulig rart (selv om jeg tviler )
[/off topic]
Sist endret av Cikey; 3. oktober 2007 kl. 01:28.
Han kan jo trekke anmeldelsen, hvorfor skulle ikke det gå ann?
Han kan trekke. Men det vil ikke ha noe å si siden det er rettsak.
Hvis hele skolen så det, hvorfor må akkurat han vitne? Om det er 100 andre vitner bør de da klare å finne noen andre? Evt. be de som presset han til anmeldelse om å vitne. Om det er noen andre som så saken og anmeldte det ser jeg ingen grunn til at han må være det fellende vitnet.
Sist endret av Zepplin; 3. oktober 2007 kl. 01:27.
Fordi det er han som ble slått. Og skolen anmeldte og presset foreldrene til kameraten min til å anmelde i tillegg,
Må da være lov for han å si han ikke mener det er alvorlig nok til å anmelde og i så fall trekke anmeldelsen. Kan umulig være smarte foreldre om de anmelder uten å snakke skikkelig med sønnen.
problemet er at det er rettsak og da hjelper det ikke å trekke anmeldelsen.
Du har allerede fått svar i tråden Bruce.

Face it, dette har gått for langt til at du kan trekke deg, og du må bare stå løpet ut selv om tanken på juling gjør deg bløt i buksene.

Er det virkelig alvorlig spør du om politibeskyttelse...
Sitat av Cikey
Du har allerede fått svar i tråden Bruce.

Face it, dette har gått for langt til at du kan trekke deg, og du må bare stå løpet ut selv om tanken på juling gjør deg bløt i buksene.

Er det virkelig alvorlig spør du om politibeskyttelse...
Vis hele sitatet...
Ja nå er det fremdeles ikke snakk om meg men kameraten min. Jeg personlig er ikke no redd for å få juling men er jo seff bekymra for kameraten min. Vet ikke om du bryr deg om dine venner men jeg bryr meg om mine.
Hmm.. Si at du vil ha vitnebeskyttelse etc da.. Gå ned på politistasjonen i morgen, de kan helt sikkert hjelpe deg 100 ganger bedre en hva vi kan.
Er denne kompisen din deg? (sorry)

Men, få han til å stikke på snutekontoret i morgen!
Evnt. kan han få hjelp av en advokat.
Denne kompisen er ikke meg nei.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Om det bare er en gjeng 15-åringer som driver å pryler hverandre er det vel egentlig lite sannsynlig at politiet ser det som nødvendig å fyre politibeskyttelse på han da.
Men er alltids lov å prøve.
Sitat av Bruce Lee
Hei trenger hjelp med ett lite problem. En kamerat av meg har fått ett lite problem. For en stund siden var det en pakkis som dreiv å kødda med han å slo han å sånt. Og så presset skolen kameraten min og foreldrene hans til å anmelde pakkisen. og nå har han blitt kalt opp til rettsak. og hvis han vitner mot pakkisen så får han garantert heftig juling av vennene til pakkisen. OG hvis han lyver så får han fengsels straff.

noen som har noen ideer til hva han kan gjøre? Eller som vet om noen smutthull i loven?
Vis hele sitatet...
unnskyld at jeg spør, men hvor relevant er det at han er pakkis? Kan det ha vært kompisen din som har eglet opp til bråk nettopp ved og kalle han pakkis?
Hvorfor må det 22 poster før en person (meg) forteller deg at man ikke sier "pakkis" i Norge i dag. Det faktum at du sier pakkis, og tror det er greit, gjør det sannsynlig at både du og han andre fittekompisen din fortjener juling.
Godt poeng Tomaso; men allikevel, la meg bare få være rettferdighetens røst her:

Ingen skal trekke noen anmeldelse, lyve under rettsaken eller noe lignende tull. Det kameraten din skal gjøre, er å fortelle sannheten - nøyaktig slik han oppfatter den. Og om de sjarmerende, søte pakistaner-guttene kommer etter ham, så skal han ta julingen med et smil om munnen - men selvfølgelig kjempe tilbake så godt han kan. Og så anmelde forholdet igjen senere. Han kan f.eks gå med en liten båndopptaker på seg, slik at det også blir lett å skaffe bevis, om de skulle oppsøke ham mens han er alene.

Ingen skal noensinne frykte for å si sannheten fordi de blir truet med vold: da vinner voldsmannen - og det burde vi alle ha mot til å kjempe i mot.

Fordi seriøst, hva er det verste som skjer? Litt juling? Det virker kanskje som noe ille, men smerte er jo på mange måter egentlig ganske deilig? I hvert fall når den leveres med vissheten om at smerten snart vil bli gjengjeldt
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av Stormen
Fordi seriøst, hva er det verste som skjer? Litt juling? Det virker kanskje som noe ille, men smerte er jo på mange måter egentlig ganske deilig?
Vis hele sitatet...
Jævla pervo

Og spørs egentlig hvor i stand du er til å anmelde etter å ha fått skallen slått inn med ett jernrør og blitt grønnsak for resten av livet.
Har ikke lest di andre postene her nå, men kompisen din kan jo bare anmelde vennene til denne fyren også hvis di gjør noe.
fåreslår:
- Si akkurat hva som skjedde i rettsaken.
- Kjøp en Selvforsvars/pepper-Spray (eventuelt flere, de kommer vel i gjenger, er jo en fordel og ikke gå tom, så du trenger flere sprayer)
Sist endret av Evelen2; 3. oktober 2007 kl. 12:50.
Sitat av Evelen2
fåreslår:
- Si akkurat hva som skjedde i rettsaken.
- Kjøp en Selvforsvars/pepper-Spray (eventuelt flere, de kommer vel i gjenger, er jo en fordel og ikke gå tom, så du trenger flere sprayer)
Vis hele sitatet...
så tar de peppersprayen fra deg og sprayer øya dine fulle... genialt.. 10 poeng til deg

Sitat av DonTomaso
Hvorfor må det 22 poster før en person (meg) forteller deg at man ikke sier "pakkis" i Norge i dag. Det faktum at du sier pakkis, og tror det er greit, gjør det sannsynlig at både du og han andre fittekompisen din fortjener juling.
Vis hele sitatet...
enig med deg, hvis man ikke er mann nok til å ta konsikvensene for det man sier kan du bare putte ei bolle i kjeften... -.-
Sitat av Stormen
Ingen skal noensinne frykte for å si sannheten fordi de blir truet med vold: da vinner voldsmannen - og det burde vi alle ha mot til å kjempe i mot.
Vis hele sitatet...
Her har voldsmannen vunnet allerede fordi han tilhører en minoritet og kan gjøre hva han vil.
Det er et kjempeproblem på vår skole at elever med innvandrerbakgrunn drar inn hele slekta og alle vennene sine i en i utgangspunktet liten krangel på skolen.
De blir alltid frikjent uansett om de i etterkant har brukt vold og trusler for å få viljen sin fordi både skolen og politiet frykter rasisme stempel.
Sitat av &lt Vis innlegg
så tar de peppersprayen fra deg og sprayer øya dine fulle... genialt.. 10 poeng til deg
Vis hele sitatet...
Ok, mitt andre forslag, kjøp en softgun og håp at de tror den er ekte.

Er masse smarte våpen det går ann og få med seg.
Sitat av Evelen2
Ok, mitt andre forslag, kjøp en softgun og håp at de tror den er ekte.

Er masse smarte våpen det går ann og få med seg.
Vis hele sitatet...
Det hjelper garantert ikke, hvis de tror du har et våpen skyter de deg uten å nøle.
De har virkelige våpen, du har ikke.
Hva med å slutte å gi trådstarter tips om å eskalere volden. Da ender det i alle fall med tragedie. Det burde ikke kommet flere svar etter Stormens innlegg.

Vi lever i et samfunn hvor slike episoder løses i rettsvesenet. Vi er ferdig med blodhevn og om noen ønsker å gjeninnføre den, skal vi sørge for å sette dem bak lås og slå...

Les stormens svar en gang til og tenk litt over det!
Sitat av Wild
Det hjelper garantert ikke, hvis de tror du har et våpen skyter de deg uten å nøle.
De har virkelige våpen, du har ikke.
Vis hele sitatet...
hvor skada er du a? trekker ale under 1 kam.... Kjenner mange utenlendinger... greie som bare f....Faktisk aldri havnet i bråk med en eneste person med minoritetsbakgrunn, men har utalige ganger havnet i bråk med hissige fulle innlandsbønder, som går til angrep både med høygaffel og river... så ikke kom her og tro at alle som kjører BMW i oslo har en AK på innerlomma.. snakker om ett fåtall av innvanderene som faktisk er som du beskriver..

Sitat av Evelen2
Ok, mitt andre forslag, kjøp en softgun og håp at de tror den er ekte.

Er masse smarte våpen det går ann og få med seg.
Vis hele sitatet...
ja, men hvofor en softgun, kan jo kjøpe ei rifle, så du bare kan plaffe dem ned... Hvor gammal er du egnetlig a? 15 åring som har spilt litt for mye CS
Sitat av &lt Vis innlegg
hvor skada er du a? trekker ale under 1 kam.... Kjenner mange utenlendinger... greie som bare f....Faktisk aldri havnet i bråk med en eneste person med minoritetsbakgrunn, men har utalige ganger havnet i bråk med hissige fulle innlandsbønder, som går til angrep både med høygaffel og river... så ikke kom her og tro at alle som kjører BMW i oslo har en AK på innerlomma.. snakker om ett fåtall av innvanderene som faktisk er som du beskriver..



ja, men hvofor en softgun, kan jo kjøpe ei rifle, så du bare kan plaffe dem ned... Hvor gammal er du egnetlig a? 15 åring som har spilt litt for mye CS
Vis hele sitatet...

Hvor skadet jeg er kan vel diskuteres, det er iallefall slik på min skole.
Jeg har aldri bedt om å komme i konflikt med noen som helst, jeg går på skole for å lære, ikke for å henge.
Sitat av Wild
Hvor skadet jeg er kan vel diskuteres, det er iallefall slik på min skole.
Jeg har aldri bedt om å komme i konflikt med noen som helst, jeg går på skole for å lære, ikke for å henge.
Vis hele sitatet...

så på skolen din så går alle utelendingene rundt med våpen og er helt bajas?
____________________
hvor skada er du a? trekker ale under 1 kam.... Kjenner mange utenlendinger... greie som bare f....Faktisk aldri havnet i bråk med en eneste person med minoritetsbakgrunn, men har utalige ganger havnet i bråk med hissige fulle innlandsbønder, som går til angrep både med høygaffel og river... så ikke kom her og tro at alle som kjører BMW i oslo har en AK på innerlomma.. snakker om ett fåtall av innvanderene som faktisk er som du beskriver..
____________________
De trådstarter beskriver er sansynligvis slike hann beskriver
Er det ikke dem som bruker vold og trusler som gjerne er dette "fåtallet" med AK på lomma?


____________________
ja, men hvofor en softgun, kan jo kjøpe ei rifle, så du bare kan plaffe dem ned... Hvor gammal er du egnetlig a? 15 åring som har spilt litt for mye CS
____________________
ehh? Å drepe dem er og gå litt langt kan skje?
Sist endret av Evelen2; 3. oktober 2007 kl. 13:34.
Sitat av &lt Vis innlegg
hvor skada er du a? trekker ale under 1 kam.... Kjenner mange utenlendinger... greie som bare f....Faktisk aldri havnet i bråk med en eneste person med minoritetsbakgrunn, men har utalige ganger havnet i bråk med hissige fulle innlandsbønder, som går til angrep både med høygaffel og river... så ikke kom her og tro at alle som kjører BMW i oslo har en AK på innerlomma.. snakker om ett fåtall av innvanderene som faktisk er som du beskriver..



ja, men hvofor en softgun, kan jo kjøpe ei rifle, så du bare kan plaffe dem ned... Hvor gammal er du egnetlig a? 15 åring som har spilt litt for mye CS
Vis hele sitatet...

Hvor 'skada' er du a? Du gjør akkurat det samme selv din idiot!
Sitat av Knowledge
Hvor 'skada' er du a? Du gjør akkurat det samme selv din idiot!
Vis hele sitatet...
nå er jeg ikke helt med her?
Sitat av &lt Vis innlegg
så på skolen din så går alle utelendingene rundt med våpen og er helt bajas?
Vis hele sitatet...
Nei, men de som gjør det gjør stort sett som de selv vil.
Sitat av Evelen2
____________________
hvor skada er du a? trekker ale under 1 kam.... Kjenner mange utenlendinger... greie som bare f....Faktisk aldri havnet i bråk med en eneste person med minoritetsbakgrunn, men har utalige ganger havnet i bråk med hissige fulle innlandsbønder, som går til angrep både med høygaffel og river... så ikke kom her og tro at alle som kjører BMW i oslo har en AK på innerlomma.. snakker om ett fåtall av innvanderene som faktisk er som du beskriver..
____________________
De trådstarter beskriver er sansynligvis slike hann beskriver
Er det ikke dem som bruker vold og trusler som gjerne er dette "fåtallet" med AK på lomma?


____________________
ja, men hvofor en softgun, kan jo kjøpe ei rifle, så du bare kan plaffe dem ned... Hvor gammal er du egnetlig a? 15 åring som har spilt litt for mye CS
____________________
ehh? Å drepe dem er og gå litt langt kan skje?
Vis hele sitatet...
Du skjønte ikke ironien nei... kan vel kanskje ikke forvente no mer.....
Når jeg skrev det innlegget med AK på innerlomma folka, så var det fordi Wild skre v at alle utenlendingene på skolen hennes var helt crazy banana
Sitat av &lt Vis innlegg
nå er jeg ikke helt med her?
Vis hele sitatet...
Sitat av &lt Vis innlegg
Faktisk aldri havnet i bråk med en eneste person med minoritetsbakgrunn, men har utalige ganger havnet i bråk med hissige fulle innlandsbønder, som går til angrep både med høygaffel og river..
Vis hele sitatet...
Så alle som bor på landet er hissige bonder, som slår med høygafler?

EDIT: Var ikke my til bra ironi :S
Sist endret av Knowledge; 3. oktober 2007 kl. 13:41.
Sitat av Wild
Nei, men de som gjør det gjør stort sett som de selv vil.
Vis hele sitatet...
Så det det du sier er at alle de etniske norske nordmennene som går på skolen din er englebarn og aldri har hatt no tilknyttning til våpen, men innvandererbarna drar inn hele slekta og væpner seg med skytevåpen for å få "makt" på skolen....?? og det funker?

ikke prøv deg engang a....
Sitat av &lt Vis innlegg
Så det det du sier er at alle de etniske norske nordmennene som går på skolen din er englebarn og aldri har hatt no tilknyttning til våpen, men innvandererbarna drar inn hele slekta og væpner seg med skytevåpen for å få "makt" på skolen....?? og det funker?

ikke prøv deg engang a....
Vis hele sitatet...
80% av all kriminalitet er gjort av utleninger.
Det sier litt?
Sist endret av Evelen2; 3. oktober 2007 kl. 13:45.
Sitat av Knowledge
Så alle som bor på landet er hissige bonder, som slår med høygafler?

EDIT: Var ikke my til bra ironi :S
Vis hele sitatet...
jeg snakket om personelige erfaringer... STår at jeg Utallige ganger har havnet i bråk med fulle hissige bønder...snakker bare for de bøndene jeg har havna i bråk med. sier ikke at absolut alle bønder kommer med høygaffel og traktor og klikker i vinkel

Sitat av Evelen2
80% av all kriminalitet er gjort av utleninger.
Det sier litt?
Vis hele sitatet...
link den statistikken a...
Sitat av &lt Vis innlegg
jeg snakket om personelige erfaringer... STår at jeg Utallige ganger har havnet i bråk med fulle hissige bønder...snakker bare for de bøndene jeg har havna i bråk med. sier ikke at absolut alle bønder kommer med høygaffel og traktor og klikker i vinkel



link den statistikken a...
Vis hele sitatet...
Du vet at de var bønder fordi?

-Pratet dialekt?
-Var fra landet?
-Hadde FK caps og baker snus? (xD)
Sitat av Knowledge
Du vet at de var bønder fordi?

-Pratet dialekt?
-Var fra landet?
-Hadde FK caps og baker snus? (xD)
Vis hele sitatet...
-fordi vi var på en låvefest på landet
-Folk annkom på traktor hengere..
-Noen av den hadde faktisk en sånn FK jakke, grønn av farge.
-De bodde på bondegåreder

Bake snus? det er da ikke no karakteriserende for bønder... baker jeg... er da mye bedre enn ei hamsterbleie...
Sitat av &lt Vis innlegg
jeg snakket om personelige erfaringer...
Vis hele sitatet...
Gjør jeg også, sitter og skriver dette fordi vi har ikke noen lærer etter en av de mange innvandrerepisodene på skolen vår.
Sitat av &lt Vis innlegg
-fordi vi var på en låvefest på landet
-Folk annkom på traktor hengere..
-Noen av den hadde faktisk en sånn FK jakke, grønn av farge.
-De bodde på bondegåreder

Bake snus? det er da ikke no karakteriserende for bønder... baker jeg... er da mye bedre enn ei hamsterbleie...
Vis hele sitatet...
Ahh du har opplevd låvefest! Brennvin, karar og kvendi!
Sitat av &lt Vis innlegg
jeg snakket om personelige erfaringer... STår at jeg Utallige ganger har havnet i bråk med fulle hissige bønder...snakker bare for de bøndene jeg har havna i bråk med. sier ikke at absolut alle bønder kommer med høygaffel og traktor og klikker i vinkel



link den statistikken a...
Vis hele sitatet...
hørte det muntlig, men her er noen kilder:
http://www.esports.no/forums/showthr...t=48420&page=2
http://www.freakforum.nu/forum/archi...hp/t-6277.html
Sitat av Knowledge
Ahh du har opplevd låvefest! Brennvin, karar og kvendi!
Vis hele sitatet...
har opplevd det ja.. hehe... fløyt over av himert der, karer var det nok av også.. men hva kvendi er vet jeg ikke.. hvis det betyr kvinner så var det endel av dem deg også...
Sitat av &lt Vis innlegg
har opplevd det ja.. hehe... fløyt over av himert der, karer var det nok av også.. men hva kvendi er vet jeg ikke.. hvis det betyr kvinner så var det endel av dem deg også...
Vis hele sitatet...
Kvendi er kvinner ja ^^

Var vel litt dialekt dette, beklager det.