Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1948
tiittelen sier det meste, hva må til av grafikkkort for å dra det på max ?
gtx 580 i SLI tror jeg jeg har lest hundrevis av ganger her
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
gtx 580 i SLI tror jeg jeg har lest hundrevis av ganger her
Vis hele sitatet...
må det såpass som 2 stk til altså av 580, hva ligger fps da ?
Sitat av skukketrure Vis innlegg
må det såpass som 2 stk til altså av 580, hva ligger fps da ?
Vis hele sitatet...
aner ikke, har ikke råd til å teste vil du være sikker kan du jo vurdere 590 i SLI
580 og 590 i SLI er jo litt overkill. Trur du kan klare deg med GTX 570/580.
Sist endret av discfarmer; 28. oktober 2011 kl. 22:11.
Jeg kjøerer det fint på max med ett 580.
Sitat av evvedevve Vis innlegg
Jeg kjøerer det fint på max med ett 580.
Vis hele sitatet...
helt maxed med hvor mange fps?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
helt maxed med hvor mange fps?
Vis hele sitatet...
Har ikke noe program for å måle fps men jeg har spilt i så og si hele dag og har ikke merket noe lagg i det hele tatt.
Jeg kjører Ultra på mitt sapphire redeon hd5850 toxic kort jeg altså. Da kjører jeg Amd Overdrive. har vel 865Mhz core og 1125Mhz memory.
Har ikke merka noe lagg og synes det ser veldig bra ut.
Kjører vifta på kortet proposjonalt med tempen i kortet.
Som sagt over 100 ganger nå, en stund før release av BF3 var det noen som spurte om akkurat dette, og svaret han fikk av Daniel Matros (En av BF3 utviklerene), var at en kom til og trenge 2 stk 580 for og kjøre dette på sitt absolutte maks. Men, alt kommer jo ann på hvilken oppløsning du kjører det på.
Ehhh?? 2Stk GTX 580 for og kjøre på maks er tull!

Jeg har et Zotac GeForce Gtx 580, og kjører dette spille på Max med 40 til 70 fps i noen områder...
Alt er på Ultra og AA og AF er maxed... 1920X1080 Oppløsning!

Kan legge til at jeg har 16 Gb ram og en Intel core i7 2600k på 4,7 GHz, Spillet kjører forresten på en Kingston HyperX SSD hardisk.
Sist endret av random55022; 31. oktober 2011 kl. 01:42.
jeg bruker et 6970 og kjører alt på ultra i timevis uten problemer og alt går smooth.

trur det med overpower hardware er "hype" på BF3

resten er 2500k 8GB ram med en SSD disk.
Har 6870 og drar det lett på ultra.. Har ikke vært under 40fps!!
Dere som vil sjekke fps bruk Render.DrawFps 1 : )
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Spilt det nå med et gtx 280 på low og har bestilt et nytt 580 nå som jeg forhåpentligvis får enten imorra eller på tirsdag.
Gleder meg til å se forskjellen på low og ultra..!
Planen var å bruke 280'n til physix
Merkelig at noen kan dra ultra lett med ett 6870.

Har 6970, har noe på ultra og noe på high for å få brukbar fps.
Kjører 1080p, ligger på 40-70.fps. Når jeg scoper på noen baner faller den helt ned til 2*.
Av en eller annen grunn har fps min gått ned siden lørdag, forstår ikke hvorfor...
Sist endret av sneipen; 31. oktober 2011 kl. 12:07.
Har spillt BF3 med 2x 560ti kort på max hele tiden jeg nå med 40-60 FPS.
Trenger absolutt ikke 2x 580 kort for å kjøre dette og det ble også avkreftet 2 dager etter at han tullingen mente at du trengte det.

Du klarer fint å kjøre det på maks med dette.
En kompis av meg kjører på maks med 2x 5870 kort. Det er ikke så krevende. Det er en ny og forbedret grafikk motor, men den tar ikke like mye som de gamle motorene.
Så kjøp 570 eller 580 så kjører du med fin FPS på max.
kjører alt på max med et 580 selv, 4gb ram i5 prosessor og vanlig 7200rpm disk

går smooth uten lagg (har ikke noe som måler fps)

eneste laggen er vel serverlaggen.
Jeg har gtx580 i SLI, går greit det ja :P
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Selvfølgelig kan man dra spillet på maks settings med nesten ethvert skjermkort, men det mange tydeligvis ikke skjønner er at det er 60fps+ som er det gyldne veiskille her. For å dra BF3 på maks i 1920x1080 og aldri havne under 60fps behøver man faktisk GTX580 SLI el.
Sitat av r0bin Vis innlegg
Spilt det nå med et gtx 280 på low og har bestilt et nytt 580 nå som jeg forhåpentligvis får enten imorra eller på tirsdag.
Gleder meg til å se forskjellen på low og ultra..!
Planen var å bruke 280'n til physix
Vis hele sitatet...
Spent på hva annet du har av hardware i maskinen din da! Står det i stil med det gamle GTX 280 kan du nok ikke regne med å kjøre spillet på Ultra, selv med et skjermkort som skal klare det.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Selvfølgelig kan man dra spillet på maks settings med nesten ethvert skjermkort, men det mange tydeligvis ikke skjønner er at det er 60fps+ som er det gyldne veiskille her. For å dra BF3 på maks i 1920x1080 og aldri havne under 60fps behøver man faktisk GTX580 SLI el.
Vis hele sitatet...
Holder det med to overclocka HD6950 kort?
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
jeg bruker et 6970 og kjører alt på ultra i timevis uten problemer og alt går smooth.

trur det med overpower hardware er "hype" på BF3

resten er 2500k 8GB ram med en SSD disk.
Vis hele sitatet...

Kjører og med alt på ultra med 6970, dog har jeg 16GB ram, vanlig snurredisk på 7200k rpm, samt en OC'ed Amd 965 BE prosessor.

Edit##; Har heller ingen tegn til lag.
Sist endret av Lovegame; 31. oktober 2011 kl. 13:16. Grunn: mer info
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Spent på hva annet du har av hardware i maskinen din da! Står det i stil med det gamle GTX 280 kan du nok ikke regne med å kjøre spillet på Ultra, selv med et skjermkort som skal klare det.
Vis hele sitatet...
kjøpte også nytt hk, i7 og 16gb ram.
Så tar jeg 280'n, psu, lydkort, nettverkskort og harddiskene fra den gamle pcen.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
For dere som lurer får dere en fin indikasjon i denne BF3-performancetesten. Merk at benchene er foretatt i SP så i MP med hauger av militærmanner og bombom kan det jo bli litt mer krevende.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
helt maxed med hvor mange fps?
Vis hele sitatet...
Alt mellom 50 og 80.
Hvor mange fps bør man egentlig ha for at det ikke skal oppfattes som lag?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av KaldCB Vis innlegg
Hvor mange fps bør man egentlig ha for at det ikke skal oppfattes som lag?
Vis hele sitatet...
Det er mer variasjoner i fps under 60 som oppfattes som lagg, men personlig synes jeg det begynner å bli ubehagelig under 50fps.