Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 9159
Noen som vet om det sterkeste Airsoft gun våpenet som går ann og kjøpe i Norge/Sverige?
Ville heller gått for en luftpistol, de er jævla kraftige hvertfall.

sjekk www.xxl.no , under våpen, ligger mye bra der til en grei pris.
KillerX hvis du skal bruke airsoftvåpenet til blink er nok luftpistol/gevær bedere.

De airsoftvåpnen du får kjøpt i norge er ikke så kraftig så de må oppgraderes, det koster en del penger, og du bør ha litt kunnskap før du begyner å skru.

Husk at det er 18års gresne også på airsoftvåpen.
De kraftigste (til en akseptabel pris, vel å merke) ligger på rundt 170-190 m/s - hvis vi snakker om softguns. Disse er dog som oftest ganske så dyre.
Nå kan jo ikke softgun sammenlignes med en ordentlig luftpistol.
Nei kjøp heller en PCP pistol eller rifle. Da har du stor utgangshastighet og mulighet for semi.
Når man ligger på rundt 310m/s i cal.22 luft, så er det skumle saker. Du kan drepe mer enn kråker med det for å si det slik.

Nå er det for tiden fritt salg (til alle over 18) på alt av luftvåpen, men pass på! det kommer nok snart en endring igjen så fort de blir klar over hvor kraftige luftvåpen det er mulig å få tak i.

9mm eller cal. 50 (12,7mm) er stygge saker.... Med en utgangshastighet på ca. 260m/s så feller de blant annet villsvin.... Stygt...
Career er en av modellene som leveres i slike kraftige kalibre. Det finnes andre også, men de har jeg ingen personlig erfaring med.
hvor i all verden får man kjøpt sånt da?
Hvor er du nå da? Internett kanskje?
Ellers så har de jo en del luftvåpen i de større (bedre?) våpen og børsemaker forretningene her i landet. Selv om utvalget nok er bedre i f.eks Sverige, Danmark og Tyskland.

Career .50 -> http://tinyurl.com/y6r5je
Samme i 9mm -> http://tinyurl.com/yc6msv

Men vær 100% obs på at dette *IKKE* er leketøy da! Du skyter ikke kompisen din i ræva med de greiene her!
Trådstarter
2 0
Noen som vet om den sterkeste/beste Luftpistolen med Blowback som det går ann og kjøpe i Norge/sverige?

Noen anbefalinger?
Tviler på om du finner noen. Det er ikke krutt det er snakk om heller.
FX Airguns har noen syke rifler også. Men pistoler er det få av som er så kraftige. Rifler er mer anvendelige, og blir derfor produsert for salg.

Men jeg vet at dersom du kontakter Fredrik hos FX Airguns, så kan han lage nesten hva du måtte ønske. Det er kun snakk om hvor mye penger du er villig til å legge i et luftvåpen.
www.hobbex.se, under våpen. Er mye bra luftpistoler/Soft Air Guns der
Vet ikke hvilke kriterier til våpen du har, men å kjøpe en god luftpistol/gevær er mer en bare utgangshastighet. Er ikke noe vits i å kjøpe noe dritt som ligner på en Desert Eagle fordi den ser kul ut hvis du skal bruke den til aktiv skyting på blink. Presisjonen på våpen som er ment til å bruke i konkuranseskyting er helt rå, så å velge en god modell med bra vektfordeling, godt ergonomisk skjefte, justerbare sikter og solid utførelse er like viktig som utgangshastighet. Men vet jo ikke helt hva du har planer om å skyte på. Skal du stå i bakgården å skyte på kråker så trenger du ikke å tenke så mye på det.

Har forøvrig en helt grei luftpistol som jeg skal selge, men det får vi ta utenfor forumet hvis det skulle være aktuelt. Med tanke på 18 års grense osv.
Nå vil jeg ikke akkurat kalle Airsoft for luftvåpen da. Er ikke de aller fleste (om ikke alle) airsoft våpen drevet av en elektromotor?
Og det vil jo *aldri* bli noe kraft i en Airsoft kule, siden den er så liten og lett. De er kp beregnet for å skyte på kompisene dine med.
airsoftvåpen blir drevet av en elektrisk motor eller gass.
Var innom XXl Her om dagen. De har en luftpistol husker ikke navnet, med rundt 250m/s til ca 900 kroner. Dette er et meget godt kjøp i mine øyne. Kikk innom XXL ved NAF huset.
Pistol med 250m/s ? Det hørtes bogus ut spør du meg.
Det skal jo litt til for å klare å dytte kula ut i den hastigheten fra et rifle løp, og med det korte løpet som er på pistoler så skjønner jeg ikke helt hvordan de skal klare det.
FInn ut hvilket merke det er da, så kan vi jo ta rede på om dette er XXL's eller produsentens specs ;-)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
250M/s på pistol til 990 er eg einig i at hørest rart ut. Eg har ein luftpistol (CO2) med utgangshastighet på 170m/s og den kosta rundt 1200. Og det er en daisy, som etter det eg har forstått er rimelig ok kvalitet på... Men så har jo ikkje utgangsfart så mykje å sei til mitt bruk8)
Hvis du skal ha noe som skyter kraftig må du gå for et luftgevær, disse er som regel mye kraftigere enn pistoler. Normalt ligger utgangshastigheten på en pistol fra 120-140m/s.

De har et ganske godt utvalg innen pistoler og geværer på www.game-on.no.

Kjapp og grei levering. Har handlet en del selv der..
Kanskje trådstarter kunne fortelle litt om hvilket bruk luftvåpnet var tiltenkt?
Er det jakt på fugl, er det å ta rutene til naboen, eller det for å skyte kompisene i ræva?
en av de kraftigste airsoft riflan er vel tanaka m700aics eller vsr10 begge disse er snipere den første er gass den andre er fjør men med kraftig nok fjør så kan du greie 550 fps

har sjøl den tanaka m700aics å med riktig gass å med powercontrolen på fult så greier jeg 650 fps
Holdt på med softgun før 1 av det mest politlige og kraftige våpenet som var da og sikkert er enda er denne lille babyen http://www.hobby-huset.no/productview/78525/ billig effektiv skyter fint i stykker en øl flaske. Tåler en del newbie behandling. Eneste som er dårlig med den er avtrekkeren er litt hard og gass fyllings ventilen er dårlig men den koster 20 kr å bytte vist noe går galt. Litt mere skryt den skyter gjennom tynt metall og får di du treffer til å skrike
du må få deg med blowback
øhm www.wasteland.no

har mye niCe der.. har den full steel berettan selv.. pain å få påryggen fra 30 meters avstand..
tror faktisk noen av de hareste er softgun eller fjær luftvåpen.
igjen: hva skal det brukes til?
Sitat av BLixxzz
tror faktisk noen av de hareste er softgun eller fjær luftvåpen.
Vis hele sitatet...
Nei, de som går best er faktick PCP våpen. De får du med energi opp til 1000j/V0 og det er ikke noe leketøy.

Sjekk litt rundt på nettet, så finner du bilder og videoer hvor de skyter bjørn og villsvin med PCP våpen. Da slutter du å snakke om softgun.... Vis meg f.eks en softgun som klarer å plante en .22 kule i en golfball på 80m. Det er ikke mulig å få slik hastighet eller presisjon i så lette kuler som en softgun kule.
Til og med de tyngre .22 begyner å få problemer med stabiliteten ved hastigheter opp mot 320m/s.
Sitat av M&G
Nei, de som går best er faktick PCP våpen. De får du med energi opp til 1000j/V0 og det er ikke noe leketøy.

Sjekk litt rundt på nettet, så finner du bilder og videoer hvor de skyter bjørn og villsvin med PCP våpen. Da slutter du å snakke om softgun.... Vis meg f.eks en softgun som klarer å plante en .22 kule i en golfball på 80m. Det er ikke mulig å få slik hastighet eller presisjon i så lette kuler som en softgun kule.
Til og med de tyngre .22 begyner å få problemer med stabiliteten ved hastigheter opp mot 320m/s.
Vis hele sitatet...


okok chill, du har vel rett da
Har selv en IMI Desert Eagle Hardkick blowback softgun med utgangshastighet på 280fps. (Avhenger av temperatur osv pga. gassen )Den har samme rekyl som en ekte USP (Tror jeg det var). Den veier 1.1 kg. Skal du ha kraftigere softgun må du nok kjøpe rifle.
det er ikke noe problem å få et kraftig airsoftvåpen men det som er låv etter forbunet er 350fps på automat våpen. men man kan få taki våpen fra HK (wgc eller uncompany) som er ferdig opgradert. har skut med et som er 750fps.
Sitat av M&G
Nei, de som går best er faktick PCP våpen. De får du med energi opp til 1000j/V0 og det er ikke noe leketøy.

Sjekk litt rundt på nettet, så finner du bilder og videoer hvor de skyter bjørn og villsvin med PCP våpen. Da slutter du å snakke om softgun.... Vis meg f.eks en softgun som klarer å plante en .22 kule i en golfball på 80m. Det er ikke mulig å få slik hastighet eller presisjon i så lette kuler som en softgun kule.
Til og med de tyngre .22 begyner å få problemer med stabiliteten ved hastigheter opp mot 320m/s.
Vis hele sitatet...

Men er disse lovlige i norge?
Jepp. Ingen restriksjoner på luftvåpen i Norge for tiden, utover at det er 18 års grense for kjøp!
Så løp og kjøp! før de endrer loven igjen!

De endret det til at alle kalibre over 4.5mm var lisenspliktige, men det har de gått tilbake på. Så nå er alt lisensfritt igjen. Så jeg har en .22 luft kjøpetillatelse liggende her som jeg ikke har bruk for kan man si.. Snakker om "flaks" da. Kostet meg bare gebyret liksom. Skjønner ikke helt vitsen...

Link til en .50 luftrifle: http://tinyurl.com/yeeuds
Derifra kan du bla deg rundt blant andre .22, 9mm og andre spennende luftgevær kalibre.
Sist endret av M&G; 29. desember 2006 kl. 02:21.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har et luftgevær som skyter 300m/s Som er på linje med en 9mm kule :P
GANSKE sterk.
Haha! Byttet den til meg med en dårlig paintball børse
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kjøpte et rå co2 våpen hos Brukås sport (Bø i Telemark).

Sjekk linken: http://www.airgunwarehouseinc.com/euamar1.html

Det er en Drozt BB luftpistol, drevet av CO2 patroner.
Den bulket ganske kraftig kulefangeren. Jeg benyttet rundkuler av messing / kobber. Sendte avgårde 30kuler på omtrendt 3-4 sekunder.

Jeg har montert på et rødpunktsikte til 200-300kr. Treffer enormt bra.

Våpenet benytter en elmotor til å kaste inn kulene, og Co2 til å skyte dem ut med. Skyte vel 3-4magasiner med en Co2 patron.

Tro meg, dette er et rått våpen.... helautomatisk....

H
Sist endret av headhunter; 18. januar 2007 kl. 12:15.
Sitat av headhunter
Kjøpte et rå co2 våpen hos Brukås sport (Bø i Telemark).

Det er en Drozt BB luftpistol, drevet av CO2 patroner.

Våpenet benytter en elmotor til å kaste inn kulene, og Co2 til å skyte dem ut med. Skyte vel 3-4magasiner med en Co2 patron.
Tro meg, dette er et rått våpen.... helautomatisk....


H
Vis hele sitatet...

Sitat av SecretAgentMan
Har et luftgevær som skyter 300m/s Som er på linje med en 9mm kule :P
GANSKE sterk.
Haha! Byttet den til meg med en dårlig paintball børse
Vis hele sitatet...
Jeg trur jeg ler meg ihjel!!

Hvordan skal man kunne få like mye kraft i en bitteliten kule, bb eller 4.5, som ikke veier noen ting? Du får jo liksom ikke vondt dersom noen kliner til deg med en pute med fjær! Og grunnen er at fjær ikke veier noe, og derfor ikke har noe energi i massen når den skal stoppe i huet ditt.

Det samme gjelder for prosjektiler. Veier de lite, så stopper de lett. En tung 9mm kule stopper ikke like lett når den kommer med 300m/s, som en bb eller 4.5mm gjør. Og det har noe med vekt å gjøre...

Hvor var dere egentlig i 8 klasse når det var matte time?
Sitat av M&G
Jeg trur jeg ler meg ihjel!!

Hvordan skal man kunne få like mye kraft i en bitteliten kule, bb eller 4.5, som ikke veier noen ting? Du får jo liksom ikke vondt dersom noen kliner til deg med en pute med fjær! Og grunnen er at fjær ikke veier noe, og derfor ikke har noe energi i massen når den skal stoppe i huet ditt.

Det samme gjelder for prosjektiler. Veier de lite, så stopper de lett. En tung 9mm kule stopper ikke like lett når den kommer med 300m/s, som en bb eller 4.5mm gjør. Og det har noe med vekt å gjøre...

Hvor var dere egentlig i 8 klasse når det var matte time?
Vis hele sitatet...
Og hvor var du i 8. klasse? En kule har ikke kraft, da en kraft virker mellom to legemer. En kule har bevegelsesenergi, og videre spør du om hvordan en lettere kule får like mye "kraft" (energi), men hvis du hadde fulgt med i FYSIKKTIMENE på skolen, så hadde du fått med deg 1/2*m*v^2, som resulterer i at kulen kan få like mye bevegelsesenergi dersom farten økes.

Kanskje litt off topic...
M&G, beklager at jeg fikk deg til å le deg i hjel.
Nå har jeg et liv på samvittigheten....

Hadde du ikke vært så hoven og ....dum (?) så hadde du vist at man kan skaffe seg det meste for penger. Ja, selvfølgelig har vekt, fart osv... noe med saken å gjøre, men ved så små hastigheter som du snakker om her så misunner jeg ikke deg ditt våpen. Du som er så smart har vel aldri hørt om kulebaner? Hva tror du skjer med den tunge kula di? Ja lette kuler blir tatt av vinden, men dette er leketøy. Skal ikke benytte det til storviltjakt, eller... gjør du det?

H