Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 25751
Er det slik at hvis du svelger en snus, spyr du innen 15 minutter? Eller blir du bare laus i magen?
Det kommer vel jævlig an på hvor mye og hvor sterk magan din er. Jeg har sett folk svelge snus uten noen ettereffekt, og jeg har sett folk svelge snus og spy som om de hadde drukket ipecac (eller hvordan det enn staves).
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Etter hva jeg vet er det brekningsmiddel i noe snus. Det er vel fordi det ikke er helt bra å ha det i magen for lenge
æsj. kompisen min spøy 10sekunder etter han svelga en general bake..
det bare fossa ut..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mesna
Etter hva jeg vet er det brekningsmiddel i noe snus. Det er vel fordi det ikke er helt bra å ha det i magen for lenge
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikkje tilsatt brekningsmiddel. Det er derimot rimelig enkel biologisk funksjon at magen reagerer på giftstoff (nikotin og relativt sterk base) med å prøve å bli kvitt dei.
Svake mennesker, Jeg svelger snusen min 1/8 av gangene, det er null stress. en bake spyr du av bare fordi det smaker djevelens død. På svenske hockeybaner står det: Venligst svelg/kast snusen i spøla"
Kan umulig tro at dette kan være bra for kroppen.
men hockey-spillere er jo noen barske jøvler.. er ikke rart de svelger det
Du blir kvalm ja, og da KAN det hende at man spyr av det.
Har selv bare blitt kvalm men aldri spydd. Så det er forskjellig fra person til person.
Har våknet alt for mange ganger med deler av ei klyse nedi halsen, og resten godt smurt utover hodeputa.. men har ikke spydd av det, bare hatt en syk whiskeystemme dagen derpå
Har ikke anelse, men svelgte det en gang selv. Var ikke sånn veldig behangelig. x)
Tror det kommer mye ann på om man snuser til vanlig eller ikke. Hvis du ikke snuser til vanlig å tar en snus kan det være nok til å spy. Jeg snuser til vanlig, og jeg har svelget snusen flere ganger uten å spydd.
Det kommer helt ann på, og det kommer helt ann på hvor mye du svelger. Når jeg snuser f.eks General Løs, spytter jeg jo ikke ut det som detter ned på tunga eller det jeg ikke klarer å legge opp igjen, det går bare rett ned. Er det veldig store mengder revurderes saken.

Når det gjelder portion så svelger jeg ikke posene. Selvfølgelig svelger jeg jo all den digge safta som kommer, men ellers så pleier jeg å tygge på de. Meget godt, syns jeg da.
Som sakt flere ganger før her, det kommer helt ann på

Jeg har en kammerat som har snuset i flere år. Han pleier bare å svelge snusen når han er inne, fordi han ikke gidder å gå å kaste den(bakesnus). Men jeg der i mot spyr som oftest bare ved å snuse.
Er ikke noe problem å svelge snus, bare det ikke er for mye.
har syd selv etter å ha svelget en general snus pakke.(en giga bleie som var så stor at det ikke var noe plass i gjen i overleppen min) og jeg spydde som en gris men så hadde jeg også drukket en god del sprit og øl. men etter på så var jeg nesten edru i gjen med tanke på at jeg nesten var tom for drikke så var ikke det det smareste eg har gjort å prøve festen`s største prise.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hva skal man svelge snus for i første omgang?

OT: En kamerat av meg pleier å svelge snusen, etter det jeg har sett
har det ingen påvirkning for han. Nå har det seg sikkert sånn at det er jævlig
de første gangene, og avtar etterhvert.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ingenting slår det å sovne med snus i leppa og våkne opp i desperasjonen av å ikke finne den
hvorfor skal du svelge snusen egentlig? lettere å kaste den. så slipper du å tenke på om du må spy eller no. hvis det er en godt brukt posjon så fester den seg på veggen/taket veldig lenge! man finner dem overalt på skolen min!
Sitat av MuMFy
hvorfor skal du svelge snusen egentlig? lettere å kaste den. så slipper du å tenke på om du må spy eller no. hvis det er en godt brukt posjon så fester den seg på veggen/taket veldig lenge! man finner dem overalt på skolen min!
Vis hele sitatet...

Tror du finner de på samtidlige ungdom/videregående skoler her til lands.

Men tror det ikke er så veldig sunt for kroppen at det svelges.
Det finnes ikke noe "innen 15 minutter" regel for svelging av snus. Derimot er det slik at man kaster opp etter nøyaktig 12 minutter og 13 sekunder. Da har snusen fått kost seg såpass lenge i magen at du kommer til å gå med løs mage i nøyaktig 2 dager, 7 timer, 54 minutter og 2 sekunder.

Det er jo noe alle vet....
haha! seriøst ? ....men hvilke skadevirkninger kan man få på litt lengere sikt ?
Personlig spyr jeg hvis jeg svelger.
Hvis ikke med en gang, så iallefall innen timen er omme.
Sitat av Brell
haha! seriøst ? ....men hvilke skadevirkninger kan man få på litt lengere sikt ?
Vis hele sitatet...
Jeg tror JackBauer mente det som ironi, hvis du ikke oppfattet at han tullet.
sug og svelg!
Var en svensk hockey spiller for litt siden som døde av og svelge for mye snus.Når de "åpnet" han fant de en snus klump på nesten 1 kg i magen hans. *Leiter etter link*
Sitat av frgz
Var en svensk hockey spiller for litt siden som døde av og svelge for mye snus.Når de "åpnet" han fant de en snus klump på nesten 1 kg i magen hans. *Leiter etter link*
Vis hele sitatet...
Snakk om å overdrive!
en gang på en klassetur så hadde jeg en pose i leppa, men så kom noen lærere inn! jeg måtte legge posen i kjeften under tunga, og masse snussaft rant ned i magen. jeg ble dritkvalm og var veldig nært å spy.

edit: huff nå ble jeg kvalm bare av å tenke på det jeg snuser ikke til vanlig.
Sist endret av TSN; 25. april 2007 kl. 14:55.
Sitat av mofo_ja
Snakk om å overdrive!
Vis hele sitatet...
Hvem, hockey spilleren eller jeg?
Sist endret av frgz; 25. april 2007 kl. 14:46.
Sitat av frgz
Hvem, hockey spilleren eller jeg?
Vis hele sitatet...
Han forstod sikkert ikke at den klumpen på 1kg var snus samlet i magen over tid. Trodde kanskje spilleren hadde svelgt 1 kg på kort tid
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av shakin
Han forstod sikkert ikke at den klumpen på 1kg var snus samlet i magen over tid. Trodde kanskje spilleren hadde svelgt 1 kg på kort tid
Vis hele sitatet...
Uansett så er neppe snus slikt som vil hope seg opp i systemet. Det er biologisk nedbrytbart, og magen er relativt god på å bryte ned plantemateriale...

Dessuten er det såpass fint pulver at det ikkje treng brytast ned for å passere gjennom tarmsystemet.

Viare så er 1kg snus rimelig stor klump. Gjetter på at det er ei avisand.
Sitat av shakin
Han forstod sikkert ikke at den klumpen på 1kg var snus samlet i magen over tid. Trodde kanskje spilleren hadde svelgt 1 kg på kort tid
Vis hele sitatet...
1 kg snus er 20 bokser. Så det virker veldig lite sannsynlig.


(1 boks = 50gram

50 * 20 = 1000gram = 1 kg.)
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av 3RD Vis innlegg
Tror du finner de på samtidlige ungdom/videregående skoler her til lands.

Men tror det ikke er så veldig sunt for kroppen at det svelges.
Vis hele sitatet...
Kan dra den helt dit å si at det ikke er veldig sunt for kroppen å snuse i det hele tatt.
Sitat av 2BIAS Vis innlegg
Kan dra den helt dit å si at det ikke er veldig sunt for kroppen å snuse i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
tråden er fire år gammel, la den hvile.
bestandig lurt på dette selv ^^

får til tider panikk om jeg sitter og knakser noe chips eller noe uten og ta ut snusen og tror jeg klarte og svelge snusen, i all panikk sitter jeg og trykker på leppa for og skjekke om den er der :O
Er det noen her som kan bekrefte myten om at hockey spillere setter prisen under forhuden eller er det bare en vandre historie? sorry for litt off-topic
Sitat av CookieY Vis innlegg
Er det noen her som kan bekrefte myten om at hockey spillere setter prisen under forhuden eller er det bare en vandre historie? sorry for litt off-topic
Vis hele sitatet...
tenker vi på samme forhud?
Sitat av Eplefjøla Vis innlegg
tenker vi på samme forhud?
Vis hele sitatet...
De gjør vi nok lillevenn
Sitat av CookieY Vis innlegg
De gjør vi nok lillevenn
Vis hele sitatet...
au, det må da gjøra vondt....
Hockey spillere virker som noen hardbanka jævler. Har en kompis selv som spilte aktivt hockey før. Jeg vet ihvertfall at han alltid svelga bakesnusen når han var inne. Selv så har jeg opplevd å ha snusen langt bak i halsen etter jeg har sovet, ikke noen fantastisk opplevelse, men jeg spyr ikke av det.