Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 7525
Vel, var litt usikker på tittel og forum , men samme det ..

Greia er at jeg er lei av at lærerne beslaglegger ting, og i det siste har jeg lurt på om det i det hele tatt er lovlig .
- Jeg mener, lærerne/ skolen kan vel ikke sette regler som går utenfor norsk lov ?
En mobil er din, hvis en lærer tar den uten ditt samtykke går vel det under tyveri og kan anmeldes , selv om du sitter og skriver meldinger osv. i timen ?

I skolen orden og oppførselsreglement står det :
Beslagleggelse av gjenstander:
- Ulovlige/farlige gjenstander og rusmidler beslaglegges og overleveres politiet
- Ved bruk av mobiltelefon og MP3 spiller ol der reglene brytes, kan telefonen /MP3 spiller ol beslaglegges.
- Beslaglagte gjenstander kan overleveres til eleven etter skoletid
Vis hele sitatet...
- Den første er vel grei nok , men det andre punktet reagerer jeg virkelig på.

Noen som kan si meg om lærerne har rett til dette ?
Gjerne(hvis mulig) henvise til noen paragrafer innen norsk lov der det står .

Lasse
Sist endret av lsrr; 11. mars 2008 kl. 19:46.
De har lov til å beslaglegge den til skoledagen er over etter hva jeg husker etter en diskusjon med administrasjonen på en skole jeg gikk på for en evighet siden. Det er ikke tyveri hvis det er for å gi den tilbake etterpå.
lsrr's Avatar
Trådstarter
Hmm ..
Skolen mener uansett at de har rett , kan umulig se for meg at det er lov .
I mine øyne blir det som at en random person kommer og tar mobilen min.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av meitemark
De har lov til å beslaglegge den til skoledagen er over etter hva jeg husker etter en diskusjon med administrasjonen på en skole jeg gikk på for en evighet siden. Det er ikke tyveri hvis det er for å gi den tilbake etterpå.
Vis hele sitatet...
Så det er lov å gå å "Beslaglegge" en bil og ta seg en kjøre tur så lenge du leverer den tilbake?
Sitat av Synderen
Så det er lov å gå å "Beslaglegge" en bil og ta seg en kjøre tur så lenge du leverer den tilbake?
Vis hele sitatet...
Nei, men skole og den virkelige verden er to forskjellige ting.

http://www.advokatenhjelperdeg.no/Ju...ng/30103/30107 tror jeg kan svare bedre...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Synderen
Så det er lov å gå å "Beslaglegge" en bil og ta seg en kjøre tur så lenge du leverer den tilbake?
Vis hele sitatet...
Ja, bevares vel, Det skjer regelmessig, og er fullstendig lovlig.
lsrr's Avatar
Trådstarter
Meite, takk for svaret .
Akkurat det jeg lurte på
Sitat av meitemark
Nei, men skole og den virkelige verden er to forskjellige ting.

http://www.advokatenhjelperdeg.no/Ju...ng/30103/30107 tror jeg kan svare bedre...
Vis hele sitatet...
Skolen er i den virkelige verden

Sorry for dobbel post men lurte på en ting...
Er det noen lover som sier at vi ikke kan bruke tlf-ene i friminuttet?
Ikke det at det er et behov men uansett fint og kan ta fram mobilen uten og få den beslaglakt...
Det er kanskje ikke en lov, men det er en regel. Skolens regel. (Hvor vidt den regelen for friminutter gjelder for skolen din, er det bare du som vet.) Når du er på skolen, så må du følge de reglene. På samme måte som du følger reglene i en compo på lan.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av meitemark
De har lov til å beslaglegge den til skoledagen er over etter hva jeg husker etter en diskusjon med administrasjonen på en skole jeg gikk på for en evighet siden. Det er ikke tyveri hvis det er for å gi den tilbake etterpå.
Vis hele sitatet...
Kan du si meg hvor du har kredittkortet ditt, og kodene også? Du får dem igjen etterpå.
ON-topic:
Hvis du har skrevet under på det reglementet, har du sagt deg enig i det. That's it.
På vår skole, så beholder dei telefonane til neste skole dag er ferdig. Altså, vist den blir inndratt på mandag, får du den igjen tirsdag ettermiddag. Er det lov da?
Sist endret av Insanity; 11. mars 2008 kl. 22:18. Grunn: Leif
Hmm.. Du går i 10 klasse sant? Ganske vanskelig å kunne si noe på det, dersom du ikke har gitt samtykke til skolens regler, slik man gjør når man søker seg inn på videregående.

Vet ikke hvordan det er i praksis, men i teorien skal de vel egentlig ikke kunne ta noe fra deg så lenge du ikke har skrevet under på regelverket.
Personlig har eg aldri skreve under på nokke. Litt kjipt å gå et heilt døgn uten mobil
Sist endret av Insanity; 11. mars 2008 kl. 22:21.
Går i 7. klasse på barneskolen og har ikke skrevet under på noen ting (som har med regler og gjøre).
Barneskolen her vel forbud mot telefona? Vertfall sånn her
Insanity: Får dere ikke telefonen igjen samme dagen? Det ville jeg tatt opp med f.eks elevråd. Vi trengte bare å gå til kontoret etter skolen, så fikk vi den igjen. Iallefall når du er så gammel så du er, og "avhengig" av mobilen.
Sitat av Insanity
Barneskolen her vel forbud mot telefona? Vertfall sånn her
Vis hele sitatet...
Kan skolen nekte oss og ta med mobil da?
Rellativ: Ja, har tatt det opp. Er leder i elevrådet, men rektor har egentlig ikkje komt med nokke konkret svar på spørsmålene våre.

Vist vi har god grunn, kan vi få med underskrift fra foreldre for så komme tilbake samme ettermiddag å hente telefonen.

Fomox: Nei, kan vel ikkje det. Men mange skola regna det ikkje som en nødvendighet når du går i 7. klasse virka det som. Lettere å få gjort nokke med problemet før det oppstår.
Har ikke lest hva andre har skrevet men nei, tror ikke de har lov til å beslaglegge uten at du har f.eks skrevet under på en kontrakt, som vi måtte i begynnelsen av hvert år.

Haha, dette minner meg på at jeg glemte å signere den, det sto blant annet at lærere har lov til å kaste snusboksen din viss du brukte snus i timen. Læreren min kastet en full snus boks jeg hadde en gang, haha jeg kunnelagd ett helvetes leven med det.
The Don Mega: nå har det seg ofte slik at de fleste skoler krever at du skriver under på en slik kontrakt uten at de må be om det.. Dessuten så er det bare rett og riktig at skolen beslaglegger ting som skaper uro under undervisningen, men tror ikke de har rett til å kaste/ødelegge eiendelene til elevene.

Og til Zitcon.. du reagerer på denne regelen:
- Ved bruk av mobiltelefon og MP3 spiller ol der reglene brytes, kan telefonen /MP3 spiller ol beslaglegges.

Hadde vært jævlig iriterende hvis noen elever i klassen kunne bruke mobiltelefon helt fritt under en klassetime. Det er sjelden en lærer beslaglegger noe uten grunn, tenk litt på det også ^^
Hvis du er lei av at lærerne beslaglegger ting, prøv å tenk litt på hvorfor de blir det og gjør noe med deg selv istedenfor å legge skylden på alle andre.
Sist endret av Tensor; 12. mars 2008 kl. 00:36.
PS. Verdensrekord i å få ting konfiskert på 2 timer: mobil, mp3 spiller, snus og PSP(som ikke var min)..

Hun var en drittkjerring av en vikar som led av det kjente maktsyken, dog jeg var litt asshole som fortsatte å spille på PSPen etter hun tok meg i å spille på mobilen.

PPS: Vi så dokumentarfilm i tysken, ikke kom her med lærepenger og annet tullball.
Hørtes ut som godt jobbet ja. Det var litt av en merrit liste av beslaglagte ting på kort tid.
(har ikke lest hele thread, så beklager om jeg gjentar noe, eller stiller et besvart spm.)

På ungdomsskolen jeg gikk ut av for et par år siden (går 2. vgs nå), var regelen

"Mobil sett av lærer i friminutt: 1 advarsel, så reaksjon. Mobil sett i timen: reaksjon"

Reaksjonen var inndragelse. Skjedde det mandag-onsdag fikk du den igjen fredag siste time.
Skjedde det torsdag eller fredag, fikk du den igjen mandag siste time, = uten mobil over helga.

Far til en vennine av meg trappet opp i administrasjonsfløyen den dagen mobilen hennes ble inndratt, brølte og slo i bordet, og fikk på stedet utlevert telefonen. (en torsdag). Andre foreldre ringte og sa telefonene skulle utleverest, men fikk da bare til svar at slik var reglene, og så ble røret lagt på.

Dette er såvidt jeg vet en praksis som enda følges, selv om majoriteten av foreldre er sterkt i mot.

hvor ulovlig er dette på en skala fra 1-10?
The Don Mega: Ja, det vitner om maktsyke når hun straffer en drittunge som åpenbart provoserer henne. Dessuten var det jo en dokumentarfilm i tysken, så regler, skikk og bruk betyr ingenting.

Apeforeldre som "brøler og slår i bordet" for å beskytte sine søte små, håper jeg det åpnes fellingstillatelse på. Om man ikke lærer å ta ansvar for egne handlinger står du ikke høyt i min bok.
Vi hadde en ganske grei ordning med at hvis mobilen ble brukt i timen måtte vi legge den framme ved kateteret til timen var over, pluss at vi fikk ei anmerning. Synes det blir for ille å holde mobilen over helga, men man ber jo om det når man bruker mobilen i timen.

Sitat av The Don Mega
PS. Verdensrekord i å få ting konfiskert på 2 timer: mobil, mp3 spiller, snus og PSP(som ikke var min)..

Hun var en drittkjerring av en vikar som led av det kjente maktsyken, dog jeg var litt asshole som fortsatte å spille på PSPen etter hun tok meg i å spille på mobilen.

PPS: Vi så dokumentarfilm i tysken, ikke kom her med lærepenger og annet tullball.
Vis hele sitatet...
Idiot.
Jeg er utrolig imponert over norsk ungdom, BRAVO! Gjør undervisningen dårligere enn hva den allerede er. Hvis dere tror skolen har slike regler for å ha det morro på arbeidsplassen så tar dere feil, det er for å bedre læringsmiljøet ved å forhindre at folk sitter og skrive meldinger og hører på musikk under undervisningen, det er forstyrrende, uhøfflig og direkte respektløst.

Nå ser jeg helst at ingen kommer med at lærere selv kan være respektløse den andre veien ved å drite ut elever og forskjellsbehandle, det er en helt annen sak.


Læreren din zitcon er sikkert drittlei av at du ikke viser respekt og forstyrrer undervisningen. Personen kunne kastet deg ut av klasserommet, men gir deg en sjanse ved å beslaglegge tingene dine slik jeg ser det, så kanskje du ser at du viser lite respekt.
Det har da ingenting å si om man har skrivi under på skolereglene. Reglene gjelder for den aktuelle skolen og det er det. Man har jo selv ansvaret for å sette seg inn i regler.

Et dårlig eksempel: Du blir tatt i det du rusler ut av en butikk med 15 dvd'er og blir anmeldt for det. "Jeg skreiv ikke under på at det ikke var lov å ta med seg ting ut" er da en meget dårlig forklaring og du må nok betale en bot fordet.

Samma som hvis du snuser i timen (det er ikke er lov på den skolen) og læreren ber deg spytte ut, kan du ikke bare si at du ikke skreiv under og regne med å slippe anmerkning.
Ja, skolen har lov til å ta mobilen din dersom du opptrer uaktsomt i henhold til reglene.
Det er lov for skolen å beslaglegge mobiltelefoner I skoletia... hvis dem leverer det neste dag (at du evnt. går en dag, eller en HELG eller en FERIE, uten at du får den... så kan du annmelde dem for tyveri. Men igjen vil ikke dem bli straffet, dem må bare levere den tilbake og si sry... Men du kan jo skape frykt og respekt ;D og skremme hverdagshelter vekk!
Man skaper ikke frykt og respekt på den måten, kaktusen. Man utmerker seg bare som et tåpelig individ som på ingen måte fortjener vanlig medmenneskelig respekt.
Sitat av Wilibald
Det har da ingenting å si om man har skrivi under på skolereglene. Reglene gjelder for den aktuelle skolen og det er det. Man har jo selv ansvaret for å sette seg inn i regler.

Et dårlig eksempel: Du blir tatt i det du rusler ut av en butikk med 15 dvd'er og blir anmeldt for det. "Jeg skreiv ikke under på at det ikke var lov å ta med seg ting ut" er da en meget dårlig forklaring og du må nok betale en bot fordet.

Samma som hvis du snuser i timen (det er ikke er lov på den skolen) og læreren ber deg spytte ut, kan du ikke bare si at du ikke skreiv under og regne med å slippe anmerkning.
Vis hele sitatet...
Men det går jo under Norges lover, men jeg regner nesten med at skolereglene ikke overgår Norges lover. Og det er en paragraf

§ 257. For tyveri straffes den som borttar eller medvirker til å bortta en gjenstand som helt eller delvis tilhører en annen, i hensikt å skaffe seg eller andre en uberettiget vinning ved tilegnelsen av gjenstanden.

Straffen for tyveri er bøter eller fengsel inntil 3 år.
Sist endret av s0lberg; 22. mars 2008 kl. 20:12.
Beklager -tore, skolen i norge er noe søl, og har mange mangler. Jeg for NG i oppførsel uansett for jeg hadde "mobbet " en med elev. For jeg hadde ledd av person når hun falt. Og nå for jeg det jævelig å komme inn på den skolen jeg vil inn på. Uansetyt vi elever har rett og si vår mening. Og har selv blitt tatt mobilen mange ganger. Og foreldrene må hente den, ellers for vi ikke den.
Synyes selv, at man burde få den etter skoledagen. Og det burde være lov å ha den i friminuttet.
Bare sånn som de som sier man kan skrive under kontrakt ang skolereglmentet. Uansett hva du skriver under når du ikke er 18 så er det ikke juridisk bindende. Og er du over 18 kan de fortsatt ikke lage en kontrakt som strider mot norsk lov. Nå vet jeg ikke om skolene har noen spesielle lover og forholde seg etter men dog....
drQ
Egendefinert
Sitat av s0lberg
Men det går jo under Norges lover, men jeg regner nesten med at skolereglene ikke overgår Norges lover. Og det er en paragraf

§ 257. For tyveri straffes den som borttar eller medvirker til å bortta en gjenstand som helt eller delvis tilhører en annen, i hensikt å skaffe seg eller andre en uberettiget vinning ved tilegnelsen av gjenstanden.

Straffen for tyveri er bøter eller fengsel inntil 3 år.
Vis hele sitatet...
Så var det dette med "vinning" da...

Opplæringsloven; http://www.lovdata.no/all/hl-19980717-061.html inneholder kanskje interessant lesning.

Når det gjelder beslag antar jeg at § 2-9 er svaret på det meste her (http://www.lovdata.no/all/hl-19980717-061.html#2-9). Så får folk nesten lese i sitt eget skolereglement.

Men normalt vil nok ikke beslagleggelse av ting i en skoletime være noe stort problem. Og for de som klarer å tenke seg litt om så sier det seg kanskje selv.


Slik jeg ser det kan det eventuelt bli problematisk når det begynner å strekke seg over tid. En skoledag (til siste time) er neppe noe problem. Men snakker vi dager eller uker blir det litt mer problematisk. Jeg antar likevel at de fleste skolereglement løser dette på en eller annen fornuftig måte. Det er lenge siden jeg har studert noe slikt, men jeg tipper de utformes etter en mal som er laget av folk som kan det.
Har vært innom Elevorganisasjonen en stund, blant annet gjennom elevråd osv, så har møtt disse problemene et par gang.

Hovedregelen går slik at hvis noe står i skolereglementet, så må du følge det. Dette reglementet blir sett gjennom av elevrådet, og de kan komme med forslag til endringer hvis det er noe de reagerer på.

Når det gjelder det at mobilen din blir inndratt utenfor skoletiden, så har de ingen rett what-so-ever. Hvis du går til kontoret/rektor/lærer og krever mobilen din etter skoleslutt, så SKAL de levere den tilbake til deg.

Men ja, står det i skolereglementet har de rett til å beslaglegge mobilen.

Når det gjelder snus, så har de også rett til å kaste den i søpla. I de fleste skolereglement står det at snus, røyk og alkohol er ulovlig på skolen. Så da er det bare å gi opp.

Regler er regler : )
Skulle gjerne stilt et lite spørsmål, jeg. Tenkte det var like greit å stille det i denne tråden, istede for å starte en ny en.

Du må vise hva du har i lommene hvis politiet spør.
Er du nødt til å gjøre det samme hvis lærere spør? Du må vel ikke det?
Og har man vært å handla seg litt mat og snop på den lokale butikken, men blir oppdaget av en lærer før man har kommet seg inn på skolens område igjen, har de da lov til å ta maten(osv) fra deg? Har det noe å si om det er utenfor skoleområde, innenfor, om du har det i lommene eller ikke?
Nei du må ikke vise dette om politiet spør. De skal ha en rimelig god grunn for å ransake deg og kan ikke ransake hvem som helst når som helst uten grunn. De spør nettopp fordi de trenger at du gir dem tillatelse.
Hvis lærern spør ser jeg ikke noen grunn til at han skulle stå høyere en politiet.
Om du ikke oppholder deg på skolens område har jeg vanskelig for å se at de har rett til et beslag. Hvor du har det hen er vel stort sett likegyldig. Men sitter du og drar opp en stor twist posen i timen kan jeg se at det blir forstyrrende for resten av klassen for å si det sånn.
På barneskolen var det nulltoleranse for mobil. Husker ikke hva de gjorde med det, men tror de tok den og ringte hjem til foreldrene og gav beskjed om at de hadde tatt den.

På ungdomsskolen ble den inndratt i timen. Enten kunne foreldrene hente den mellom 09:00 og 15:00 på kontoret, eller så fikk elevene dem den igjen fredag etter siste time. Dog det hendte at de holdt den inne over helga dersom det åpenlyst var for å triumfere at noen satt og kuket seg med mobilen i de siste timene på fredag. I friminuttet valgte ofte lærerne å gi advarsel, men det hendte at folk fikk den inndratt med en gang.

Nå på VGS er det tillatt med mobil i friminuttene, men ikke i timene. Det spiller likevel liten rolle. Om de sitter for seg selv, så går det kun utover dem selv og ingen sier noe. Er det godt mulig å høre knotring og piping og vibrasjon, så får man muntlig advarsel av læreren. Ingen som har fått mobilen sin inndratt enda, men jeg tipper klassen har fått over 100 muntlige advarsler hittil i år (siden sommerferien). De fleste er såpass voksne at de ikke plager andre med telefonen, og dersom det hender så er de andre såpass voksne at gjerningspersonen kjapt skjønner at det ikke er noe å tutle videre på. Inget stort problem.
Sitat av The Don Mega
PS. Verdensrekord i å få ting konfiskert på 2 timer: mobil, mp3 spiller, snus og PSP(som ikke var min)..

Hun var en drittkjerring av en vikar som led av det kjente maktsyken, dog jeg var litt asshole som fortsatte å spille på PSPen etter hun tok meg i å spille på mobilen.

PPS: Vi så dokumentarfilm i tysken, ikke kom her med lærepenger og annet tullball.
Vis hele sitatet...

Oi, du er flink. Verdensmester i å oppføre deg som en drittunge. Congrats!
Sitat av en blond elg
Skulle gjerne stilt et lite spørsmål, jeg. Tenkte det var like greit å stille det i denne tråden, istede for å starte en ny en.

Du må vise hva du har i lommene hvis politiet spør.
Er du nødt til å gjøre det samme hvis lærere spør? Du må vel ikke det?
Og har man vært å handla seg litt mat og snop på den lokale butikken, men blir oppdaget av en lærer før man har kommet seg inn på skolens område igjen, har de da lov til å ta maten(osv) fra deg? Har det noe å si om det er utenfor skoleområde, innenfor, om du har det i lommene eller ikke?
Vis hele sitatet...
Lærer: "Kan jeg få se i lommene dine?
Du: "Nei."
Lærer: "Hvorfor ikke?"
Du: "Fordi du er idiot som tror du får."

Hvis de tar fra deg maten din, evt. krever å få se hva du har i lommene, så skrik hylende bortover gangene og rop ting som "frihetsrøveri", "kommunisme" osv. Deretter går du til politikammeret og fyller inn en anmeldelse.

Saklig sagt, lærere har ingen rett til å kreve å se hva du har i lommene. De KAN ringe politiet og kreve at de ser i lommene dine, hvis du har stjålet noe fra skolen ellernoe. Men da er bra idiot.

Og de har heller ikke rett til å ta fra maten din. De kan gi deg anmerkning for å ha vært utenfor skolens område, hvis skolereglene sier så. Tar de fra deg maten, så anmeld dem for tyveri.
Sitat av eskilf
Tar de fra deg maten, så anmeld dem for tyveri.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg tror ikke man kommer så langt med det...
Takk for svar. Har vel alltid tenkt at det har vært sånn, men det er fint å få et konkret svar.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
På skolen vår har vi lov til å ha mobil, mp3 osv i friminuttet og i studie-timene hvis mobilen brukes som mp3-spiller..
Hvis mobilen/mp3en blir beslaglagt èn gang på en uke(man-fre) får vi den igjen på slutten av skoledagen, og hvis den blir tatt enda en gang kan de ha den fram til fredagen og da må foreldrene hente den..

Fuck regler! Neste gang de vil ta min skal jeg bare nekte å gi den fra meg!!
Sist endret av StianBe; 29. juni 2008 kl. 14:10. Grunn: Hadde lyst!
Wtf, jævelig til strenge skoler dere hadde a! Har aldri tlf på lydløs, ettersom jeg må svare folk som ringer meg. (kan jo alltids være noe viktig) Mobilen ringer flere ganger om dagen, går bare ut av klasserommet og snakker der. Kommer inn igjen når jeg er ferdig. Resten av klassen sitter vel med mobilen og pc'n framme mesteparten av timen. Det som pleier å skje er at hvis noen er veldig uoppmerksomme på hva som foregår ber lærern eleven om å legge vekk mobilen.

Fra en time der en lærer ville indra en mobil fra ei blond kjerring:

Blondina satt å skreiv sms i vilden sky, lærern gikk og stelte seg ved siden av pulten og bare så på henne helt til hun reagerte;
"Jeg må nok inndra mobilen din"
Lærern strakk ut armen etter mobilen, blondina svarte:
"Nei, trukke det du!"
"kan du gi meg mobilen?"
"Nei"
"Hvorfor ikke?"
"Fordi jeg ikke liker tanken på at du tukkler med mine ting!"

stillhet... ALLE BRYTER UT I LATTER!
Etter det har lærern aldri spurt noen om å få mobilen dems :P
Sist endret av Wallhacker; 29. juni 2008 kl. 21:02.
Sitat av Wallhacker

Blondina satt å skreiv sms i vilden sky, lærern gikk og stelte seg ved siden av pulten og bare så på henne helt til hun reagerte;
"Jeg må nok inndra mobilen din"
Lærern strakk ut armen etter mobilen, blondina svarte:
"Nei, trukke det du!"
"kan du gi meg mobilen?"
"Nei"
"Hvorfor ikke?"
"Fordi jeg ikke liker tanken på at du tukkler med mine ting!"
Vis hele sitatet...
Var noe sånt jeg tenkte på :P
Du glemte resten av samtalen:

Lærer: Kan jeg ikke være så snill å få den telefonen?
Elev: Nei ass. For på mobben min er så masse phet stasj som du bare lengter etter å lese!1one
Lærer: OK. Kom deg til helvete ut av klasserommet mitt og gi beskjed når du har planer om lå oppføre deg som en som er eldre enn tre år og i trassalderen.
Elev: Faen ass. Alle lærere er teite og jeg vil prøve å leke kul og vise at jeg gir faen lizzom.

Herrelolz
Jeg var på leirskole for en stundsiden og tok med Fritt Vilt.
Jeg er 13 år og det er 15 års alder på den. Så læreren tok den fra meg
Men jeg har aldri fått den tilbake! Pappa har snakket med læreren og han
sier at han skal hi den tilbake. Det har han sagt i 2 måneder.

Kan jeg annmelde han?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Der jeg går blir man ikke fratatt mobilen. Man får bare beskjed om å legge den vekk. Noen lærere truer med å knuse mobilen.
Hvis noen hører på musikk i timen, truer læreren med å klippe ledningen (går elektro, så avbiter er aldri langt unna).
Sitat av datagutten
Der jeg går blir man ikke fratatt mobilen. Man får bare beskjed om å legge den vekk. Noen lærere truer med å knuse mobilen.
Hvis noen hører på musikk i timen, truer læreren med å klippe ledningen (går elektro, så avbiter er aldri langt unna).
Vis hele sitatet...
La dem klippe den av, å gå til nærmeste lokalavis å lat som du bryr deg. Vil sikkert skape en fin forside. Kanskje til og med VG er keen på saken.
Eller, du kan faktisk legge den fra deg - å slippe stresset.