Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  219 28086
Har ikke lagt stort merke til det selv, så det er ikke grunnen.
Cluet er at jeg foretrekker dassen, rett og slett..
Ingen spesifikk god grunn, men synes det er mest renslig, rett og slett =D
Til resten av dere, kos dere i dusjen
Sitat av Crimatix
Jeg pisser ikke i dusjen.
Toalettet er 3 meter ifra, så hvorfor ?
Vis hele sitatet...
Din evne til å sikte imponerer meg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg pisser ikke i dusjen. Dassen er 5 skritt unna, så da gjør jeg heller det jeg må før jeg går i dusjen.
8 sider om pissing i dusjen....

Noen har litt for lite å snakke om, hva har skjedd med god gammeldags snakk om data relaterte ting?
Herregud, hvorfor ikke bare ta beina fatt og gå bort til dassen som i de aller fleste tilfeller står i samme rom som dusjen? Skal innrømme at jeg tidligere har pisset i dusjen, men det er jammen meg mange år siden, og før hjernen min tenkte hygiene. I de senere år har jeg imidlertid funnet ut at jeg alltid blir jævla pissatrengt av å dusje, såfremt jeg ikke pissa FØR jeg gikk inn i dusjen. Jeg har funnet løsningen; pisse FØR man går inn i dusjen!
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
For å dra det litt langt Kamma, så er det ikke nødvendigvis slik at det er mer hygienisk å pisse før man dusjer. Når du åpner toalettsettet og i det du drar ned etter endt urinering vil det virvles opp millionvis av bakterier fra ekstrementer og gammel urin. Disse vil legge seg på alle dine rene klær og håndkle som ligger innenfor en radius på la oss si kanskje 3-5 meter. Disse skal du da ha på deg etter at du er ferdig å dusje, og ikke minst tørke deg over hele kroppen med, inkludert ansiktet. For ikke å snakke om tannbørsten visst den står i nærheten.

Så at man kan være så skråsikker på at det faktisk er mer hygienisk er ikke så sikkert..

Jeg synes det er en ulempe at man i moderne hus alltid skal ha toalett på samme rom som dusj og vask. Før var det mer utbredt å ha disse avskilt. Det er også gunstig om noen andre eller du selv har parfymert badet med diarekoktail av egg og bønner før du skal i dusjen.
Sitat av z0p
For å dra det litt langt Kamma, så er det ikke nødvendigvis slik at det er mer hygienisk å pisse før man dusjer. Når du åpner toalettsettet og i det du drar ned etter endt urinering vil det virvles opp millionvis av bakterier fra ekstrementer og gammel urin. Disse vil legge seg på alle dine rene klær og håndkle som ligger innenfor en radius på la oss si kanskje 3-5 meter. Disse skal du da ha på deg etter at du er ferdig å dusje, og ikke minst tørke deg over hele kroppen med, inkludert ansiktet. For ikke å snakke om tannbørsten visst den står i nærheten.
Vis hele sitatet...
Du har det nye Høytrykksdass 2000?
Tise i dusjen er noe jeg aldri har hatt sansen for, syns det blir litt feil når jeg vasker meg med rent vann også skal man tisse sammtidig, pluss at lukten ikke er til å holde ut.

En ting til som mange sikkert ikke tenker over er at gulvet i dusjen ikke er så dosert så alt "vannet" renner ned dit med en gang, ganske sikker på at uansett hvor godt du sikter på sluket så kommer man nok til å vasse litt i sitt eget urin.
Sitat av dynamite
Du har det nye Høytrykksdass 2000?
Vis hele sitatet...

Tror du har misforstått poenget hans. Når du pisser er urinet varmt. De varme partiklene vil stige og spre seg i rommet. Mange tannleger anbefaler jo å holde tannbørster adskilt fra toalettet fordi disse partiklene fester seg på gjenstander og blir bakterierike over tid.
Sist endret av SameGeriljaen; 15. januar 2008 kl. 13:17.
Sitat av SameGeriljaen
Tror du har misforstått poenget hans. Når du pisser er urinet varmt. De varme partiklene vil stige og spre seg i rommet. Mange tannleger anbefaler jo å holde tannbørster adskilt fra toalettet fordi disse partiklene fester seg på gjenstander og blir bakterierike over tid.
Vis hele sitatet...
Det er slikeH ting som er kjekt å vite, men man har egentlig ikke så lyst til å vite det. Hvor mankge har ikke tannbørsten sin stående i et glass ved vasken ganske nærme toaletet?

Personlig har jeg faktisk tatt avstand fra slik ansvarsløshet og lagt tannbørtes min inne i skapet på badet istede. Jeg oppfordere alle som ikke liker å gni urni og avføringsbaketrier utover tennene sine
Sitat av C.Hendrix085
Det er slikeH ting som er kjekt å vite, men man har egentlig ikke så lyst til å vite det. Hvor mankge har ikke tannbørsten sin stående i et glass ved vasken ganske nærme toaletet?

Personlig har jeg faktisk tatt avstand fra slik ansvarsløshet og lagt tannbørtes min inne i skapet på badet istede. Jeg oppfordere alle som ikke liker å gni urni og avføringsbaketrier utover tennene sine
Vis hele sitatet...
Haha, du har rett. Noen ting vil man ikke vite. Men takk for tipset. Tannbørsten skal flytte på seg
ja, tisser i dusjen

har tannbørsten stående i et glass inne i et skap
I et skap?
Folk her er gærne, vet du hva slags sopp og div. bakterier som koser seg i feks treskap?
Jeg har tannbørstene mine i en lufttett, sterilisert pose som jeg bytter hver gang
torsken:
Hvorfor ikke ta en ny tannbørste for hver gang? Veit du hvor mye bakterier du har i munnen eller
Sitat av paranoy
torsken:
Hvorfor ikke ta en ny tannbørste for hver gang? Veit du hvor mye bakterier du har i munnen eller
Vis hele sitatet...
Har ingen kilder, men mener å ha sett på forsiden av sol.no en gang at en engelsk lege sa at hver gang man putter tannbørsten i munnen så sette man livet på spill pga alle bakteriene
Greit nok, men skal du være så hysterisk at du bytter en sterilisert pose for hver gang kan du like så godt bytte tannbørste for hver gang også. Bakteriene du har i munnen vil feste seg like godt til tannbørsten som har vært i munnen, og forsvinner ikke selvom posen du legger tannbørsten i er sterilt.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Eventuelt kunne man koke denm skille den i desinfiserende sprit, og derretter skille den i desinfisert vann.
Skal man være så hysterisk på hygiene kommer evolusjonen til å gi oss et imunforsvar som kun klarer seg innenfor bobleguttens vegger. Klart det er greit å tenke hygiene, men overdrivelse er heller ikke bra.
Om du er redd dit eget bad kan du jo bare forestille deg hvordan det er på offentlige toaletter, offentlig transport, spisesteder etc. Vi er omgitt av ekle skitne små basselusker hvor enn vi går, og det er fint lite vi kan gjøre med det.
Skjønner ikke hva som er så forbanna uhygienisk med urin. Å drikke urin er jo en fin måte å rense kroppen på. Ikke det at jeg har prøvd det med.

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/12/31/487475.html

Den satt nok for de som er så redde for urin
Hva kommer det av at så mange mener dusjen deres fungerer som en luktforsterker? Lukter det mer av tisset på vei ned i sluken enn det gjør på vei ned i doen? Vet tisset hvilket sluk det er på vei ned i for så å anstrenge seg ekstra for å lukte mer hvis det er dusjsluken?

Ens urin er heller ikke farlig for andre. Før i tiden smakte leger på pasienters urin for å diagnostisere diabetes. Søtt urin = sukkersyke.

Fresh urine from a healthy person is perfectly safe to drink, indeed, some people drink it daily as part of their health regime believing that it can strengthen their immune systems and also to recycle certain elements thought to be 'lost' in the urine.

And, from Wikipedia:
In Siberia, to communicate with the spirits, the Koryak people drank the urine of another who has consumed fly agaric (an entheogenic mushroom that is occasionally fatally poisonous), or of one who has in turn drunk urine of like source. According to Koryak tradition, sometimes the urine of reindeer that had eaten fly agaric would be ingested -- although there are skeptics who claim that an animal would naturally avoid this mushroom because of its deep red color -- and reindeers are reported to lick the ground where users of fly agaric had urinated. The potency of the mushroom does not decrease significantly until around the seventh drinker, because the muscimol from fly agaric is essentially unaltered after being secreted from the kidneys. Not only does this conserve the mushrooms, but it also eliminates unpleasant side-effects caused by muscarine, as this does not pass through urine and only the initial ingestor must experience the unpleasant effects.[citation needed]

In England, stale urine was used for cleaning and to flavor ale.
Vis hele sitatet...
Sitat av spaceinvader
Jeg pisser i dusjen og i vasken (tought, bare når jeg ikke gidder å gå til badet) men skyller da veldig godt etter på:P Bor da alene, så det ville blitt en helt annen sak hvis man bor hjemme eller i lag med noen.
Vis hele sitatet...

Du er min likemann
Jeg kan tisse i dusjen helt fint. Hva er så ekkelt med det? Skjønner ikke helt det. Og med visse venner kan jeg også tisse i dusjen med. Men bare vi som kan kødde med det. (Nei ikke tissing på hverandre, men ingen bryr seg vel om en bare slår lens? Når jeg dusjer med andre er jo det etter gymtimen, og noen av de gutta svetter verre ting enn jeg tisser.)

Og urin er noe av det reineste som kommer ut av kroppen.. Så hva er galt med det? bare fordi man tisser i dusjen, betyr ikke dte at man gjør det på seg selv. Man sikter på lokket sånn at det går fortest mulig ned. Og ferdig med det.
Pisser heller i dusjen på treningstudioet, men det er mer for å være litt drittsekk da. Hjemme holder jeg meg unna å pisse i dusjen, for jeg syns det er ekkelt. But hey, thats just me
Jeg kan tisse helt fint i dusjen om jeg må. Foretrekker og pisse i doen, men vis jeg er i dusjen og jeg må pisse så gjør jeg det.
Sitat av z0p
For å dra det litt langt Kamma, så er det ikke nødvendigvis slik at det er mer hygienisk å pisse før man dusjer. Når du åpner toalettsettet og i det du drar ned etter endt urinering vil det virvles opp millionvis av bakterier fra ekstrementer og gammel urin. Disse vil legge seg på alle dine rene klær og håndkle som ligger innenfor en radius på la oss si kanskje 3-5 meter. Disse skal du da ha på deg etter at du er ferdig å dusje, og ikke minst tørke deg over hele kroppen med, inkludert ansiktet. For ikke å snakke om tannbørsten visst den står i nærheten.
Vis hele sitatet...
For å dra det enda lenger, så skal du tette dassen bra etter at du har dreti for ikke å få hele huset fylt av bakterier og møkk-luft som oser utover alt!

I følge deg, så virker det som om at du faktisk ikke har dass, men heller foretrekker å pisse i dusjen selv når du ikke skal dusje... Hva med å kjøpe utedass?
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 15. januar 2008 kl. 17:00.
Sitat av Mr. Coolio
Pisser heller i dusjen på treningstudioet, men det er mer for å være litt drittsekk da. Hjemme holder jeg meg unna å pisse i dusjen, for jeg syns det er ekkelt. But hey, thats just me
Vis hele sitatet...

Vil gjerne vite hvor dette treningstudioet er så jeg slipper og få din urin på meg
Som oftest merker jeg ikke at jeg må pisse før jeg står i dusjen, så jeg pisser like gjerne i sluket på dusjen. Men når jeg var mindre pisset jeg overalt, feks: Badeland på raufoss, sto jeg på kanten til det største bassenget og pisset i vannet :P
Hvis du får piss på deg i dusjen er det jo bare og skylle det av seg det...
når jeg står opp gidder jeg ikke en gang å gå på do, men pisser mye heller i dusjen!
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg har ikke lest alt her fordi jeg ikke orker å diskutere dette.

Jeg tisser ikke idusjen. Må jeg tisse mens jeg dusjer så går jeg ut av dusjen og bort til toalettet. Jeg kan ikke huske å noensinne ha tisset i dusjen ogjeg synes virkelig ikke at det finnes noen grunn til at man skulle få lov å gjøre det.
Jeg hadde ei kjæreste som tisset i dusjen. Dette la jeg frem klare regler mot da vi foretrakk å dusje sammen. Noen ganger tisset hun likevel i dusjen, med meg i den. Da ble jeg ganske sint. Det finnes ikke holdbare argument for den typen atferd.
Sitat av Freaky me
Hvis du får piss på deg i dusjen er det jo bare og skylle det av seg det...
Vis hele sitatet...
Kunne ikke blitt sagt bedre. Man dusjer jo med såpe, hvorfor ikke vaske seg med såpe om man pisser på seg selv? Aldri vært så uheldig selv, men det er jo enkel løsning.

Og grunnen til at mange ungdommer ikke sier at de tisser i dusjen osv er fordi det er flaut overfor alle. Når jeg snakker med venner, og det er bare gutter, blir det innimellom til at vi snakker om å pisse i dusjen, og alle sier de gjør det. Men med en gang en annen kommer inn (oftest jenter) så sier de at det ville de aldri gjort osv. De er rett og slett redde for å bli "avslørt". Men uansett, stinkende treningsføtter er uansett mer bakterie fullt enn urin, som tross alt er noe av det reineste du finner.

Edit. Til de som synes tissing osv er ekkelt. Dere er vel fortsatt redde for jentelus? For det er samme greia. Å synes tiss er så utrolig ille er jo bare barnslig.

Sitat av Mullah
Jeg hadde ei kjæreste som tisset i dusjen. Dette la jeg frem klare regler mot da vi foretrakk å dusje sammen. Noen ganger tisset hun likevel i dusjen, med meg i den. Da ble jeg ganske sint. Det finnes ikke holdbare argument for den typen atferd.
Vis hele sitatet...
Skjønner den der. Man tisser ikke med flere folk i en persondusj. Noe annet med større dusjer med god plass!!!
Sist endret av Xasma; 15. januar 2008 kl. 18:14.
Sitat av Dodecha
Frisk urin er steril ja, men som wikipedia sier:



Det er jo også dokumentert at flere sivilisasjoner drakk urin (egyptere f.eks)
Vis hele sitatet...
I ett kvinnelig livstilsmagasin sies det at urin er naturens beste vidundermiddel. Morgenurinen skal visst være best Dere som har sett siste episode av de syv dødsyndene bør jo ha fått med seg det da Schau drikker sitt eget urin.

Det hender at jeg pisser i dusjen om jeg glemmer å pisse før jeg dusjer men 95% av gangene gjør jeg ikke det. Synes ikke det er noe spesielt gale med det men av hensyn til andre kan det være greit å la vær.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av Kamma
For å dra det enda lenger, så skal du tette dassen bra etter at du har dreti for ikke å få hele huset fylt av bakterier og møkk-luft som oser utover alt!

I følge deg, så virker det som om at du faktisk ikke har dass, men heller foretrekker å pisse i dusjen selv når du ikke skal dusje... Hva med å kjøpe utedass?
Vis hele sitatet...
I følge meg? Kan du ikke lese? Jeg kan ikke se at jeg har skrevet noe som minner om det du sier..

Jeg har dass, jeg pisser ikke i dusjen. Jeg elsker ikke urin over alt på jord, men jeg er heller ikke redd urin.


I følge deg, så virker det som om du kanskje spiser avføring og skiller ned med urin ved hver ledige anledning du får..
Pisser ikke i dusjen nei, enkelt og greit fordi jeg synes det virker unaturlig og uhygensisk.
Ville ikke likt å gått i dusjen om jeg hadde vist at personen som hadde brukt den før meg hadde pissa der :S
Rolig gutta roooolig... det er bare litt tiss å bæsj det er snakk om... ingen grunn til å hisse seg
hvorfor ikke dusje seg i piss?
Jeg tisser i sengen, som regel. Da blir det godt og varmt.
jaja! tisse i dusjen er digg!
Jeg tisser ikke i dusjen, dette er rett og slett fordi jeg aldrig har kommet på tanken!

OT, vet om en som tisser på alle us(m)aklige plasser i fylla! Og han går grundig til verks, pisser ekstra mye på dørhåndtak o.l, og ting som folk senere skal ta på.
Z0p-Kamma, ikke begå negativ chatting to each other-_-

Tehe, når en biter negler får man i seg omtrent like mye bakterier som å slikke oppsida av doskåla!
Biter negler jeg;p det er ikke livsfarlig akkurat^^
Sitat av Mullah
Jeg har ikke lest alt her fordi jeg ikke orker å diskutere dette.

Jeg tisser ikke idusjen. Må jeg tisse mens jeg dusjer så går jeg ut av dusjen og bort til toalettet. Jeg kan ikke huske å noensinne ha tisset i dusjen ogjeg synes virkelig ikke at det finnes noen grunn til at man skulle få lov å gjøre det.
Jeg hadde ei kjæreste som tisset i dusjen. Dette la jeg frem klare regler mot da vi foretrakk å dusje sammen. Noen ganger tisset hun likevel i dusjen, med meg i den. Da ble jeg ganske sint. Det finnes ikke holdbare argument for den typen atferd.
Vis hele sitatet...
QFT!

Fatter ikke at det nesten har kommet 200 innlegg i en tråd angående tissing i dusjen, dette er nytt lavmål, folkens.

Ellers så vil jeg si meg helt enig med Mullah (Som er den eneste vifen som ikke tisser i dusjen(?)), nei til tissing i dusjen!
Om dere absolutt skal pisse i dusjen så sørg for å skru vanntemperaturen lavt, eller så vil det varme vannet bidra til at dere blir ståendes i en sky av urindamp.

Dette er noe jeg har hørt altså!
Men! Så kommer vi til den virkelig viktige saken!
Hvor mange av dere dusjer først, og driter etterpå?
Det er jo mer korrekt å drite først og dusje etterpå!
GothQueen.. jeg har alltid trodd det var omvendt jo:O, jeg er rar!
Sitat av [GC/Betater]
Z0p-Kamma, ikke begå negativ chatting to each other-_-

Tehe, når en biter negler får man i seg omtrent like mye bakterier som å slikke oppsida av doskåla!
Biter negler jeg;p det er ikke livsfarlig akkurat^^
Vis hele sitatet...
Åjaså ja.. Jammen da er det visst ikke så farlig å bite negler da.. Du skjønner nemlig det at doskåla di har mye mindre bakterier enn halvparten av maten du døtter i deg daglig, så tenk deg litt om før du stormer ut med dritt du ikke har peiling på. Selv om noe er ekkelt er det nødvendigvis ikke bakterieparadis..
Sitat av paranoy
Greit nok, men skal du være så hysterisk at du bytter en sterilisert pose for hver gang kan du like så godt bytte tannbørste for hver gang også. Bakteriene du har i munnen vil feste seg like godt til tannbørsten som har vært i munnen, og forsvinner ikke selvom posen du legger tannbørsten i er sterilt.
Vis hele sitatet...

Jeg tror torsken mente det ironisk
Sist endret av ja9boy; 15. januar 2008 kl. 19:54.
Til dere som aldri ville dusjet i et kabinett noen har tisset i ved tidligere anledninger: Hva med f.eks. svette og menstruasjonsblod? Vil dere kategorisk nekte å dusje i samme kabinett som en som trener / jogger, eller har mensen innimellom? Jeg vil jo tro at svette og menstruasjonsblod er like ekkelt som piss? Eller?
Ingenting er som å være ute og svømme med venninner, og du pisser rett foran trynet deres så alle kan se det gule urinet ditt flyte utover vannet! Damn, blir opphisset jeg nå!
Sitat av xtapolapocetl
Til dere som aldri ville dusjet i et kabinett noen har tisset i ved tidligere anledninger: Hva med f.eks. svette og menstruasjonsblod? Vil dere kategorisk nekte å dusje i samme kabinett som en som trener / jogger, eller har mensen innimellom? Jeg vil jo tro at svette og menstruasjonsblod er like ekkelt som piss? Eller?
Vis hele sitatet...
Synes det blir for dumt å nekte å bruke samme dusj, det blir bare idiotisk.

Men synes det blir feil at du nevner svette, siden poenget med dusjen er å vaske deg fri for svette og annen dritt, ikke å tisse. Det blir, for å dra det litt langt, som å vaske seg i dassen, som er ment for å tisse å drite i, ikke vaske seg i.
Sitat av Diablo
Synes det blir for dumt å nekte å bruke samme dusj, det blir bare idiotisk.

Men synes det blir feil at du nevner svette, siden poenget med dusjen er å vaske deg fri for svette og annen dritt, ikke å tisse. Det blir, for å dra det litt langt, som å vaske seg i dassen, som er ment for å tisse å drite i, ikke vaske seg i.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at man ikke vasker seg i doen er vel av mer praktiske årsaker.
Mens det å dusje i samme dusj som en som er svett eller har har mensen eller en som har tisset i den er det samme prinsippet bortsett fra at urin er mer renslig. Man får verken det ene eller andre i noen større eller mindre grad på kroppen sin
Sitat av Diablo
Synes det blir for dumt å nekte å bruke samme dusj, det blir bare idiotisk.

Men synes det blir feil at du nevner svette, siden poenget med dusjen er å vaske deg fri for svette og annen dritt, ikke å tisse. Det blir, for å dra det litt langt, som å vaske seg i dassen, som er ment for å tisse å drite i, ikke vaske seg i.
Vis hele sitatet...
Jeg vet, du skylder jo ned i dassen også, så det burde da være greit å vaske seg der?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
xtapolapocetl: Det finnes mange gode begrunnelser for at det ikke nødvendigvis skulle være uhygienisk eller ekkelt at man tisset i dusjen. Problemet er at det er SKITTEN, UTDATERT, DEKADENT oppførsel som (heldigvis) er på vei ut av det moderne menneskets rutiner. Dette illustreres f.eks ved din egen undersøkelse av unge mennesker.

Men helt alvorlig: a) i sitt eget hjem kan man gjøre som man vil b) gothqueens spørsmål er et lurespørsmål (jenter hverken fiser eller driter!)