Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 2163
vi lagde en film i norsken ehh filmen ble ikke så morsom etter som vi måtte fjærne tabbene ><

http://youtube.com/watch?v=KLhsMEdnLJ8
http://youtube.com/watch?v=b19eGyR8Acw

håper du ler >< venter hard kritikk her. selv om den er lagt ut mest for show off. men vi skriver på en 2er ......
Umulig å se på.
Kvalmende dårlig.
Jeg er i ett merkbart dårligere humør etter å ha brukt ett minutt på dette.

EDIT:
Sitat av mombog
glemte jeg å nevne at det er en "action" komedie ? ><
Vis hele sitatet...
Nei, det er en tragikomedie minus komedie.
Sist endret av miles; 19. november 2007 kl. 15:12.
jaG
Produktutvikler
Jeg vil ha tilbake 9 minutter av livet mitt.

Elendig skuespill, elendig kamreravinkel til tider, elendig dialog, dårlig lydeffekter og den "editstudio"-logoen som flagra rundt på skjermen var plagsom.

1-
mombog's Avatar
Trådstarter
glemte jeg å nevne at det er en "action" komedie ? ><
Sorry, men kan ikke forvente annet enn slakt på den filmen. Den var både lang og kjedelig. Dårlige kameravinkler av og til var veldig irriterende. Les litt rundt på nett, finn ut hvordan andre amatørfilmer blir laget og kanskje dere lager noe bedre neste gang. Det hjelper å ikke småsmile under dialogene, og det er et pluss hvis fortelleren ikke humper frem ordene.
mombog's Avatar
Trådstarter
dårlig humor dere har da ! >< ble neffor nå. jeg synes jeg spilte bra som homo mafia boss ^^,
kunne du spesifisere scenene? jeg vet at watermarksa er irriterende men da vi lagde filmen viste jeg ikke at http://sourceforge.net/ fantes.

dessuten var hele filmen basert på latterkrampe ><




hahaha
dra mikken ut av kjeften så du ikke lager sån "phu" lyd for vært jævla ord!!
og den var kjedelig og dårlig!
les lit rundt og finn ut noe om film før dere lager noe så blir det nokk bedre
mombog's Avatar
Trådstarter
>< ok vi skal lese til 2rn men noen må si at jones brown fra NAV var en sinsyk bra detalj
Filmen begynte ikke med noe gøy, spennende som fenger tilskueren, dermed blir det veldig uinterresant og man har ikke lyst til å se videre.

Øvelse gjør mester, bedre lykke neste gang.

EDIT: Hæ? Brukte dere 3uker og stod igjen med det resultatet? Tragisk.
Sist endret av junkpal; 19. november 2007 kl. 15:43.
Sitat av mombog
dårlig humor dere har da !
Vis hele sitatet...
Drøy påstand..
mombog's Avatar
Trådstarter
Sitat av junkpal
Filmen begynte ikke med noe gøy, spennende som fenger tilskueren, dermed blir det veldig uinterresant og man har ikke lyst til å se videre.

Øvelse gjør mester, bedre lykke neste gang.

EDIT: Hæ? Brukte dere 3uker og stod igjen med det resultatet? Tragisk.
Vis hele sitatet...

5 timer uka -nynorsk + hver onsdag til å filme. ikke glem at halve filmen er klippet bort ><
Sist endret av mombog; 19. november 2007 kl. 16:15.
Grusomt. Rett og slett grusomt.

Jeg har rett og slett ikke tid til å skrive ned alt som var elendig med filmen, for da ville jeg ha gjort filmen om til tekstformat.
Ikke vær så hard mot gutten, han har jo userbars i signaturen sin da ha litt sympati

EDIT: Glem det jeg sa... Skummelt dårlig..
Sist endret av Pagliacci; 19. november 2007 kl. 16:33.
Jeg slo av når fortelleren begynnte å prate.
Det er vanligvis ikke bra når jeg blir flau av å se på en video.
Men den holdt grei youtube standard, noe som ikke er noe kompliment akkurat.
http://blog.theavclub.tv/wp-content/uploads/2006/12/youtube-sucks.jpg
Sist endret av Gjøk; 19. november 2007 kl. 16:59.
Hvorfor legger du denne "filmen" ut, når du forventer slakt?
Om du absolutt ville legge den ut, hvorfor gjorde dere den ikke bedre, ettersom du selv vet at den ble dårlig?

Edit: Oh, and by the way, dropp "^^" og "><", det hjelper ikke på inntrykket.
Sist endret av Snillorg; 19. november 2007 kl. 17:06.
3 uker? Kunne vel gjort et bedre arbeid enn dette? :/
Ble ikke akkurat så imponert nei O.o
mombog's Avatar
Trådstarter
Sitat av Myhre
Hvorfor legger du denne "filmen" ut, når du forventer slakt?
Om du absolutt ville legge den ut, hvorfor gjorde dere den ikke bedre, ettersom du selv vet at den ble dårlig?

Edit: Oh, and by the way, dropp "^^" og "><", det hjelper ikke på inntrykket.
Vis hele sitatet...

som sagt så skal vi lage en 2r og vi vet at filmen suger og at mye av humoren er veldig intern. eller JEG vet ....men i alle fall så trenger vi noen tips^^
Dere kan begynne med å IKKE gjøre det som dere gjorde i 1'eren
Ja men for faen da. Det holder med at to-tre stk sier hva de synes om den.. Dere trenger ikke å BARE skrive "den suger" når det er blitt sagt før. Kom heller med saklige innspill eller la vær å post i det hele tatt. Skjønner ikke hvorfor så mange må slenge dritt om arbeidet til folk gang på gang for å få ståtiss av seg selv.

Han skjønte sikkert poenget - filmen var ikke bra. Men kom heller med hva som ikke var bra, eller hva som kan gjøres bedre.....GOD!
Sitat av mombog
som sagt.. ...vi vet at filmen suger...
Vis hele sitatet...
Flott - da er vi enige..

Edit:
Sitat av jOkKeJacKaL
Ja men for faen da. Det holder med at to-tre stk sier hva de synes om den.. Dere trenger ikke å BARE skrive "den suger" når det er blitt sagt før. Kom heller med saklige innspill eller la vær å post i det hele tatt. Skjønner ikke hvorfor så mange må slenge dritt om arbeidet til folk gang på gang for å få ståtiss av seg selv.

Han skjønte sikkert poenget - filmen var ikke bra. Men kom heller med hva som ikke var bra, eller hva som kan gjøres bedre.....GOD!
Vis hele sitatet...
Spar meg, jeg må da få si min mening selv om den tilfeldigvis stemmer med flertallet av de andre som postet...
Sist endret av Coldfire; 19. november 2007 kl. 18:27.
mombog's Avatar
Trådstarter
Sitat av Remien
Dere kan begynne med å IKKE gjøre det som dere gjorde i 1'eren
Vis hele sitatet...
hva var det vi gjorde da?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Coldfire
Spar meg, jeg må da få si min mening selv om den tilfeldigvis stemmer med flertallet av de andre som postet...
Vis hele sitatet...
Sitat av Forumregler
Hvis du ikke har noe å bidra med i en diskusjon, er det heller ikke noe behov for deg å skrive noe.
Poster som "takk", "kult", "haha" og lignende anser vi som spam og blir dermed fjernet uten forvarsel. Tenk deg nøye om før du poster – still deg selv spørsmålet om det du skriver faktisk bidrar til diskusjonen.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk ikke sett filmen med lyd, og fikk nok derfor ikke med meg det meste, men jeg ser ihvertfall at bestefaren din er en hyggelig fyr som tilbyr seg å være kameramann. Dessverre har han vist Parkinson's og fryser i tillegg. Hold det rolig (tips: stativ, eller stativlignende saker).

Logoen som spratt rundt omkring var jo fullstendig unyttig. Du hadde ikke trengt å bruke det programmet. Her ser det faktisk ut som om WMM (Windowns Movie Faker) ville vært bedre, selv om jeg ikke trodde at jeg faktisk kom til å si det.

Edit:
Sitat av mombog
hva var det vi gjorde da?
Vis hele sitatet...
Det bør du vite.
Sist endret av Jonta; 19. november 2007 kl. 19:03.
Sitat av Coldfire
Flott - da er vi enige..

Edit:

Spar meg, jeg må da få si min mening selv om den tilfeldigvis stemmer med flertallet av de andre som postet...
Vis hele sitatet...
Nei. Når du ikke har annet enn passiv dissing å bidra med kan du spare deg. Trådstarter blir ikke klokere av kommentaren, ei heller blir leserne. Du bidrar kun med en dim kommentar.

Trådstarter skjønner tegningen når så og si alle klager over hvor dårlig det er. Jeg vil ikke si at din kommentar var særlig givende. Mener du det?

Det er ikke for ingenting at reglene er her:
Hvis du ikke har noe å bidra med i en diskusjon, er det heller ikke noe behov for deg å skrive noe.

Litt ironisk at jeg poster selv, iom. at jeg ikke bidrar til en dritt ang. topic nå.. Oh well..
Sitat av mombog
som sagt så skal vi lage en 2r og vi vet at filmen suger og at mye av humoren er veldig intern. eller JEG vet ....men i alle fall så trenger vi noen tips^^
Vis hele sitatet...
Et godt tips er da å ikke bruke intern humor. Dette var ikke morsomt, dette var grusomt.
Vet ikke hva jeg skal si, det er liksom ikke noe å forbedre, alt sugde jo. Rettere sagt: ALT må forbedres og da er det beste å begynne helt fra bunnen med et nytt konsept. Den mafia-greia er litt vel cheesy.

Skjønner at greia var ment til å være morsomt, men det er litt vel vågalt å prøve å lage en actionkomedie med så dårlig fantasi og tolkning av hva som faktisk er morsomt for allmennheten.

Orka ikke se på begge linkene, så kritikken er først og fremst rettet mot den første. Selv om jeg da tviler på at den andre er noe særlig bedre.

Tror heller ikke filmen hadde vært noe morsommere med tabbene som du sier du har fjernet.
mombog's Avatar
Trådstarter
Sitat av lolatmeg
Et godt tips er da å ikke bruke intern humor. Dette var ikke morsomt, dette var grusomt.
Vet ikke hva jeg skal si, det er liksom ikke noe å forbedre, alt sugde jo. Rettere sagt: ALT må forbedres og da er det beste å begynne helt fra bunnen med et nytt konsept. Den mafia-greia er litt vel cheesy.

Skjønner at greia var ment til å være morsomt, men det er litt vel vågalt å prøve å lage en actionkomedie med så dårlig fantasi og tolkning av hva som faktisk er morsomt for allmennheten.

Orka ikke se på begge linkene, så kritikken er først og fremst rettet mot den første. Selv om jeg da tviler på at den andre er noe særlig bedre.

Tror heller ikke filmen hadde vært noe morsommere med tabbene som du sier du har fjernet.
Vis hele sitatet...
konstruktiv kritikk. det liker vi XD

hva om jeg legger ut manuset til 2rn når Morgan har skrevet ferdig ?
Sist endret av mombog; 19. november 2007 kl. 20:22.
lær dere å hold kamra stille:S
Sitat av LuL@
lær dere å hold kamra stille:S
Vis hele sitatet...
OT: Lær deg norsk, det heter kamera.

Altså, for det første: hvis dere skal lage film, prøv og fokuser på om storyen er god, om det har en "rød tråd" eller at alle utsnittene passer bra til den og den scenen.
For det andre: Som lolatmeg nevnte, ikke bruk intern humor. Det kan kanskje virke morsomt til visse tider for dere, men for andre er det kjedelig for de har ikke selve historien bak humoren.
For det tredje og siste: Bruk kamerastativ neste gang, da blir det mye mer behagelig å se på.
Sist endret av Pagliacci; 19. november 2007 kl. 20:52.
Skulle også til å kommentere det med å holde kameraet stille, eventuellt bruke stativ. Men valgte å droppe det i og med at dette i høy grad er en lavbudsjettsfilm, kanskje ikke det engang, og som sikkert ikke har tilgang til/gidder å bruke slikt materiale.
Når en film er såpass useriøs er vel heller ikke stativ og den slags det første en tenker på heller.

Prioriteten går først og fremst til å fremme internhumor. Deretter kvaliteten på filmen.
Akkurat i denne "filmen" var vel kvaliteten høyst uprioritert, derfor er det heller ikke noe vits i å gi konstruktiv kritikk på det punktet.

Edit: litt sent å nevne kamerastativ, da scrotum kom meg i forkjøpet
Sist endret av lolatmeg; 19. november 2007 kl. 20:45.
Sitat av Scr0tum
OT: Lær deg norsk, det heter kamera.

Altså, for det første: hvis dere skal lage film, prøv og fokuser på om storyen er god, om det har en "rød tråd" eller at alle utsnittene passer bra til den og den scenen.
For det andre: Som lolatmeg nevnte, ikke bruk intern humor. Det kan kanskje virke morsomt til visse tider for dere, men for andre er det kjedelig for de har ikke selve historien bak humoren.
For det tredje og siste: Bruk kamerastativ neste gang, da blir det mye mer behagelig og se på.
Vis hele sitatet...
haha bomma:P sorry, jeg vet det heter "kamera":P
Sitat av Scr0tum
OT: Lær deg norsk, det heter kamera.

Altså, for det første: hvis dere skal lage film, prøv og fokuser på om storyen er god, om det har en "rød tråd" eller at alle utsnittene passer bra til den og den scenen.
For det andre: Som lolatmeg nevnte, ikke bruk intern humor. Det kan kanskje virke morsomt til visse tider for dere, men for andre er det kjedelig for de har ikke selve historien bak humoren.
For det tredje og siste: Bruk kamerastativ neste gang, da blir det mye mer behagelig og se på.
Vis hele sitatet...
OT: Lær deg norsk. Det heter: "å se på".
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Tips: heng ut på http://www.norskfilmforum.com/ for å lære basic filmproduksjon uten budsjett.

Selv lagde jeg en jallafilm for noen år siden, også spontant og teknisk dårlig til tusen. Vi bynte å bruke stativ halvveis i filmen så slutten er endel bedre produsert

http://youtube.com/watch?v=_dAZG2yZ6WA
http://youtube.com/watch?v=GXgtPsknA1k&watch_response
http://youtube.com/watch?v=vvFN_SuQ7tU&feature=related

Dårlige filmer kan være morsomme, men da mer som tidlig Peter Jackson. Deres film ble kanskje litt for dårlig

Dere er jo jævli unge så bare fortsett og jobb.
mombog's Avatar
Trådstarter
ok vi skal prioritere kamera stativ, vokse opp, bruke mer voksen humor? legge ut en forklarings video?,


no av det vi tok som litt internt var at f.e.k.s: han "politisjefen" hadde på sminke som ikke gikk vekk.... at don macho var så dopa at han ikke la merke til papir biten i nesa si....du er tom skal vist nok ha ett eller annet med matrix å gjøre........ at jones brown (james bond) kommer fra NAV? (arbeidsetaten men det vet I ALLE FALL dere).... litt slik ..... "don macho". går det an å finne på et slikt navn, krampene til saicho, at vi fikk kjeft fordi vi bråka for mye i gangene, at plutselig var en stige bak brown når han ligger på gulvet og plutselig ligger han rett >< M.M
Sitat av Polar-
Tips: heng ut på http://www.norskfilmforum.com/ for å lære basic filmproduksjon uten budsjett.

Selv lagde jeg en jallafilm for noen år siden, også spontant og teknisk dårlig til tusen. Vi bynte å bruke stativ halvveis i filmen så slutten er endel bedre produsert

http://youtube.com/watch?v=_dAZG2yZ6WA
http://youtube.com/watch?v=GXgtPsknA1k&watch_response
http://youtube.com/watch?v=vvFN_SuQ7tU&feature=related

Dårlige filmer kan være morsomme, men da mer som tidlig Peter Jackson. Deres film ble kanskje litt for dårlig

Dere er jo jævli unge så bare fortsett og jobb.
Vis hele sitatet...
Dette var faktisk bra! Jeg fatter ikke at jeg sir dette, men jeg flirte høyt flere ganger mens jeg så på denne.

Kill-Buljo nivå absolutt (ikke at det er så alt for bra), men likte denne veldig godt.
Sitat av mombog
Hva var det vi gjorde da?
Vis hele sitatet...
Det så ikke ut som om dere hadde gjort så mye...

Jeg kan fortsatt ikke fatte at denne ligger på skryteplassen
Sist endret av junkpal; 20. november 2007 kl. 13:56.
hvis du hadde brukt stativ så hadde filmen blitt veldig mye bedre, men likevel ikke så bra :P
mombog's Avatar
Trådstarter
Sitat av junkpal
Det så ikke ut som om dere hadde gjort så mye...

Jeg kan fortsatt ikke fatte at denne ligger på skryteplassen
Vis hele sitatet...
burde endre navn til show off >< vi skal fokusere mer på små sketsjer litt slik som KLM
Er så lei av at folk faen ikke fårstår at 50% av grunnen til at filmen dems blir DRAITZ er fordi dem _springer_ rundt UTEN stativ å filmer?

Det ser så ufattelig jævlig ut, nå holdt jeg bare ut i 2min med den første filmen før jeg måtte slenge inn en spydig post..

Kjøp deg et stativ til 300kr å få 10 gratis klapp på skuldera fra meg!
var så drittdårlig, sry men face the fact.