Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4779
Da mange ser ut til å glemme det, må jeg minne om at vi har regler for språkbruken på forumet. Dette betyr at idiotisk internettslang som "phail", "lulz" og generelt sett ting som står på bilder av katter som sirkulerer på nettet er forbudt. Jeg er dritt lei at folk oppfører seg som om dette er 4chan eller et forum for tolvåringer med en salig cocktail av mentale forstyrrelser. Jeg kommer til å banne folk for disse tingene fremover og da særlig i galleriet som blir forpestet av alle tullingene som tror de sitter på 4chan el. For å oppsummere: 4chan er for pedofile tapere. Pedofile tapere som henger på nff bør oppføre seg annerledes enn de pleier på 4chan.

Takk.

Og hvis noen lurer på hva slags bans jeg kommer til å dele ut, så kommer det til å bero helt på hvor glad jeg er i menneskeheten i det aktuelle øyeblikket. Fra tre dager og oppover. Med hovedvekt på oppover.
Flott å høre at det er iverksatt tiltak mot denne "trollingen" vi har sett i det siste.
Tipper det blir rimelig litte gallerikommentarer nå, 75% av alle innleggene der var (er) "PHAIL!!!".

Men flott tiltak, galleriet blir forhåpentligvis litt mer seriøst nå.
Tror kanskje quoting skulle vært skrudd av i galleriet... kommer ofte 3-4stk av samme kommentaren om den er morsom
Jævli bra, endelig! Dette blir vel egentlig bare digg og en fin regel.
Hmm, jeg trodde galleriet var et sted hvor vi kunne få utløp for litt.
Tenkte det er derfor 20tegn regelen ikke er der og slikt, også gjør alle VIF'ene det.
Er det det bare jeg som finner litt sjarm i det?
Det blir jo litt mye når kommentarer som phail, emo og lol dukker opp under hvert eneste bilde i galleriet.
Det er på høy tid at dårlige innlegg med horribel sjetteklasse-grammatikk og mobilspråk får konsekvenser.

Men, tør jeg spørre, er regelverket for galleriet det samme som resten av forumet?
Bra at det gjøres noe. Begynner å bli rimelig lei alle "u phail" quotsa i galleriet. Det skal også sies at det meste av kommentarer i galleriet bare er søppel.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Halve sjarmen med galleriet er jo at det er useriøst sammenligna med resten av forumet... sålenge det holder seg på galleriet er vel ikkje det et stort minus?
Sitat av margido
Det skal også sies at det meste av kommentarer i galleriet bare er søppel.
Vis hele sitatet...
Det skal også sies at de fleste bildene på galleriet også er søppel..
Det har, for meg, virket som et fristed for både kommentarer og useriøse/latterlige bilder. Skal kommentarene forsvinne burde de håpløse bildene også ta samme veien.
Jeg syns at reglene i galleriet gjerne kan være litt mer liberale enn i forumet generelt, men at det gjerne kan slås ned på "u phail, lulz" osv i forumet.

Men hva vet vel jeg
Sitat av wkL
Det skal også sies at de fleste bildene på galleriet også er søppel..
Det har, for meg, virket som et fristed for både kommentarer og useriøse/latterlige bilder. Skal kommentarene forsvinne burde de håpløse bildene også ta samme veien.
Vis hele sitatet...
Det hadde ikke vært noe poeng med galleriet, hvis vi ikke kunne poste useriøse og artige bilder, det er ikke andre bilder enn de i galleriet. Seriøse bilder postes i forumene "Fotografering" eller "Skryteplassen".
....my point exactly
Poenget er ikke å gjøre galleriet super-seriøst eller noe, men dere må bare slutte å oppføre dere som aper med perforert pannelapp der. Forøvrig foreslår jeg at dere bruker stemmefunksjonen i stedet for å skrive "phail" og andre totalt uvittige negative kommentarer. Eventuelt kan dere fortsette å skrive phail ol. men da går det et par uker mellom hver gang dere får anledning til å surfe forumet.
digg med litt opprensning her, det var nødvendig. skulle vært litt begrensninger på slang på resten av forumet og.
ivioyner: Og i tilleg til å bare komme innom forumet annenhver uke ellerno får vel få sett kommentaren før den forsvinner, så det lønner seg lite ville jeg tro
Hmm, jeg synes det var ganske morsomt og klikke innom galleriet og se morsome, kanskje ikke alltid så seriøse bilder.
Noen ganger ble de tatt imot bra, noen ganger ikke(phail), var jo ikke heelt uten grunn at folk skriver det.
Bare håper det ikke blir super-seriøst iallefall, bedre og ha litt mindre kvalitet på postene der, enn her
Men jeg vet dette ikke er et demokrati Så jeg skal slutte og mase
Sist endret av torsken; 22. oktober 2007 kl. 17:18.
Spørsmål av ren nysgjerrighet, er dette noe alle admins er enige om eller er det noe ene og alene du banner folk for fordi du syns det er irriterende?

Jeg er forsåvidt enig i at det tok litt av med "phail" i galleriet, gikk lei selv. På en annen side har liksom galleriet alltid vært den useriøse delen av forumet, hvor jeg ofte ler av kommentarer dritt folk skriver om bildene som blir lagt ut.
1. An user may not injure a forum being or, through inaction, allow a forum being to come to harm.
2. An user must obey orders given to it by administrator beings except where such orders would conflict with the First Law.
3. An user must protect its own existence as long as such protection does not conflict with the First or Second Law.

Okei, jeg skriver soyapølseve, men vær da mer kreativ enn meg og la være med å plagiere "u phail". Jeg var spesielt lei av brukere som skriver "tjue tegn" eller hva nå det var, men det ser ut som folka har sluttet med det. Ellers så er jeg blitt vant til det at jeg overså det?
Sitat av Raymond
Spørsmål av ren nysgjerrighet, er dette noe alle admins er enige om eller er det noe ene og alene du banner folk for fordi du syns det er irriterende?
Vis hele sitatet...
Dette er mitt initiativ, men det er bare et spørsmål om å gi en advarsel før vi håndhever reglene. Å skrive som en idiot er og har alltid vært uønska her på nFF. Etter hva jeg ser er crew enige i meg med dette. Igjen - dette er ikke snakk om å gjøre galleriet veldig seriøst eller noe, men jeg vil unngå at jeg får tilfeldige hjerneblødninger hver gang jeg navigerer gallerikommentarene.

Grantax er ute for en dag siden det var devine som tok seg av den bannen. Personlig hadde jeg nok satt den lenger.
Sitat av marsboer
1. An user may not injure a forum being or, through inaction, allow a forum being to come to harm.
2. An user must obey orders given to it by administrator beings except where such orders would conflict with the First Law.
3. An user must protect its own existence as long as such protection does not conflict with the First or Second Law.
Vis hele sitatet...
ripoff fra robot-reglene til Isaac Asimov?

Uansett, alle som har registrert seg som brukere på nFF har samtidig sagt seg enig i å følge reglene til nFF!
Og en av disse reglene er "SMS-språk og dialekt er ikke tillatt".
Hvis ikke folk klarer å følge en sådan enkel regel, kan de heller poste de useriøse innleggene sine på et annet forum, og poste de seriøse her på nFF.

Noen forslag til forum vi kan sende folk som ikke klarer å skrive norsk?
Sitat av Turbolego
ripoff fra robot-reglene til Isaac Asimov?

Uansett, alle som har registrert seg som brukere på nFF har samtidig sagt seg enig i å følge reglene til nFF!
Og en av disse reglene er "SMS-språk og dialekt er ikke tillatt".
Hvis ikke folk klarer å følge en sådan enkel regel, kan de heller poste de useriøse innleggene sine på et annet forum, og poste de seriøse her på nFF.

Noen forslag til forum vi kan sende folk som ikke klarer å skrive norsk?
Vis hele sitatet...
www.Diskusjon.no er plassen for dem.
hardware.no sitt ?
Sitat av Turbolego
Noen forslag til forum vi kan sende folk som ikke klarer å skrive norsk?
Vis hele sitatet...
biip.no, sånn for å erte litt
Vi får ta lulzinga over IRC, karer :>
Sitat av Turbolego
Noen forslag til forum vi kan sende folk som ikke klarer å skrive norsk?
Vis hele sitatet...
Jeg ville sendt de til et ikke-norskspråklig forum. Men det er bare meg da. Selvom denne tråden beveger seg farlig offtopic. Jeg har sagt mitt.
OT: Hva med å legge inn et "autodirect" script til diskusjon.no for de brukerne som ikke klarer å oppføre seg?

omtrent slik:

Kode

<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="5; url=http://www.diskusjon.no">
med meldingen "Dine skriveprestasjoner passer ikke på nFF, vi overfører deg til et annet forum."
Sist endret av Turbolego; 22. oktober 2007 kl. 18:08.
Jeg var ganske fornøyd slik galleriet var nå. Greit nok, noen kommentarer var gjengangere, men det var pga. bildene som regel sugde pikk. Rosa hår med masse svarte prikker, en jente sin arm osv - Slike bilder fortjener bedritne kommentarer. Reap what you sow.

Men med andre ord er det nå ikke lov å poste andre bilder enn politiske bilder av undertrykkelsen i Burma osv? Hvis jeg poster et bilde av rompehullet mitt til alles glede og fornøyelse vil jeg altså bli banna? Litt satt på spissen, men you get the point.

P.S: TITS OR GTFO er vel enda lov?
Sitat av duxo
Jeg var ganske fornøyd slik galleriet var nå. Greit nok, noen kommentarer var gjengangere, men det var pga. bildene som regel sugde pikk. Rosa hår med masse svarte prikker, en jente sin arm osv - Slike bilder fortjener bedritne kommentarer. Reap what you sow.

Men med andre ord er det nå ikke lov å poste andre bilder enn politiske bilder av undertrykkelsen i Burma osv? Hvis jeg poster et bilde av rompehullet mitt til alles glede og fornøyelse vil jeg altså bli banna? Litt satt på spissen, men you get the point.

P.S: TITS OR GTFO er vel enda lov?
Vis hele sitatet...
PUPPA ELLE SHTÅKDU burde iallefall gå ok, om du legger til litt tekst for å vanne ut idiotien. (Håper jeg)

Gjenganger-kommentarer har det jo alltid vært mye av i galleriet, men er enig i at denne gangen har det blitt litt vel ekstremt, og litt lite kreativt.
Sist endret av ulldott; 22. oktober 2007 kl. 19:24.
Sitat av duxo
Men med andre ord er det nå ikke lov å poste andre bilder enn politiske bilder av undertrykkelsen i Burma osv? Hvis jeg poster et bilde av rompehullet mitt til alles glede og fornøyelse vil jeg altså bli banna? Litt satt på spissen, men you get the point.

P.S: TITS OR GTFO er vel enda lov?
Vis hele sitatet...
Jeg gjentar for n-te gang: Det er ikke snakk om at BILDENE nødvendigvis skal bli noe mer seriøse, jeg vil bare at folk som et minimum prøver å faktisk skrive noe som ligner på norsk.
TITS OR GTFO bør bli sett på som spam(A)
Sitat av [GC/Betater]
TITS OR GTFO bør bli sett på som spam(A)
Vis hele sitatet...
nei, det syns ikke jeg.


Er litt enig med vidarlo. Galleriet virker som et sted man kan "slå ut håret", samt irc, og der er det ikke noe postcount eller noe, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det ble sånn. Ellers syns jeg TITS OR GTFO bør bli sett på som kvalitetspost
Seriøse innlegg i forumet: Kan regnes med i "postcount" og i noen tilfeller få "KP".
Useriøse innlegg i forumet: Kan medføre mute/ban.
Seriøse/Useriøse kommentarer i Galleriet/IRC: Har til nå bare blitt ignorert...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg bumper denne for å minne om at "ord" som phail, lulz, "blala =WIN" og lignende vil gjøre brukeren åpen for den straffen jeg føler for i gjerningsøyeblikket. Takk for oppmerksomheten!