Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2924
Hei!

Noen som er oppdatert på hvordan blizz handler mot kjøp av gull?
Setter pris på evt kilder også
Trådstarter
72 7
Klart over termofuse Noen som har erfaringer med praksis?
Så lenge du ikke kjøper mer enn 5-6k i gangen skal det nok gå fint.

Jeg og alle vennene mine har kjøpt sikkert 100 ganger til sammen, aldri gått galt.
så lett som det er og skaffe gull i dag, så er det nesten bortkastet og bruke penger på det.

Men, on topic: 2 venner av meg har blitt tatt for dette. Han ene som kjøpte 30k fikk 2 ukers bann, mens min andre venn bestilte 500k gull, og han fikk ban i en måned. Det er samme lovbrytelsen, men sikkert GM'en som mente han fortjente større ban :P
Mistet han han de 500k gulle han kjøpte etter bannet?
vet ikke med WoW, men LOTRO har totalt forbud, noen transaksjoner over normalen så blir det etterforsket., og du kan bli bannet alt etter hvor stor sum du kjøpte for
Freak Trooper
Joey's Avatar
Kjøping av gull på WoW var en av de store årsakene til jeg sluttet å spille.
Når folk kjøper gull, går prisene på andre varer i været og de som ikke kjøper gull hadde ikke råd til en dritt.

Synes de skulle gått til hardere verks på handling av gull enn det de gjør nå, imho.
Selvsagt mistet han de 500k med gull :P
det er alltid en risk ved kjøp av gull, og jeg vil ikke anbefale det, da man ellers kan skaffe penger fort på egenhånd in-game.
Sitat av Joey Vis innlegg
Kjøping av gull på WoW var en av de store årsakene til jeg sluttet å spille.
Når folk kjøper gull, går prisene på andre varer i været og de som ikke kjøper gull hadde ikke råd til en dritt.

Synes de skulle gått til hardere verks på handling av gull enn det de gjør nå, imho.
Vis hele sitatet...
Pre TBC kjøpte mange gull på grunn av at de ikke hadde tid til å både farme gull og raide. For å ha nok gull til å betale for enchants, consumables i tillegg til repair bills, var man nødt til å farme relativt mye. Hadde man lys til å ha et sosialt liv utenfor WoW, måtte man rett og slett betale for gull. Hvordan det er nå, vet jeg dog ikke.

Sitat av nevlen
Hei!

Noen som er oppdatert på hvordan blizz handler mot kjøp av gull?
Setter pris på evt kilder også
Vis hele sitatet...
Du kan banne på at du blir utestengt fra spillet ved slike lovbrudd. Hvorvidt du får lov til å spille igjen, varierer, men det ser ut som om deres praksis er å gi temp. ban ved første forseelse, for så å gi perm. ban ved andregangs forseelse.
Sist endret av Amitabha; 22. april 2009 kl. 08:50.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av obskøn Vis innlegg
Pre TBC kjøpte mange gull på grunn av at de ikke hadde tid til å både farme gull og raide. For å ha nok gull til å betale for enchants, consumables i tillegg til repair bills, var man nødt til å farme relativt mye. Hadde man lys til å ha et sosialt liv utenfor WoW, måtte man rett og slett betale for gull. Hvordan det er nå, vet jeg dog ikke.
Vis hele sitatet...
Det var da jeg ga meg, like før TBC kom ut. Følte jeg måtte kjøpe gull jeg også, for å holde tritt med resten på servern. Fikk jo jævli digg utstyr de som hadde penger og mitt utstyr ble bare dårligere, samt at prisen på ting som Arcane Bars og Crystals skøyt i været.


Jeg gir faen i spill der du kan betale ut av din egen lomme for å bli bedre enn andre.
men akkurat nå går fort å farme gull,

MEN! en venn av meg sin venn farmet 35k g pre tbc å ble bannet for å ha for mye Gull.
Sitat av Magnar1992 Vis innlegg
men akkurat nå går fort å farme gull,

MEN! en venn av meg sin venn farmet 35k g pre tbc å ble bannet for å ha for mye Gull.
Vis hele sitatet...
Bullshit. Man blir ikke bannet for å ha for mye gull. Da har han farmet ved hjelp av en eller annen form for bot.
Sitat av obskøn Vis innlegg
Bullshit. Man blir ikke bannet for å ha for mye gull. Da har han farmet ved hjelp av en eller annen form for bot.
Vis hele sitatet...
No kidding man, han ble sett på som en gold seller så han ble perm banna :P
Sitat av Joey Vis innlegg
Fikk jo jævli digg utstyr de som hadde penger og mitt utstyr ble bare dårligere.
Vis hele sitatet...
Hadde du ikke råd til å betale reperasjon av durabilityen?

Nesten ontopic:

Det er ei lita stund siden jeg slutta med WoW nå, men jeg må si at det var/er utrolig enkelt å skaffe seg nok gull til å raide med i WotLK. Akkurat der skal Blizzard ha en liten klapp på skulderen. De har endelig forstått at vi ikke gidder å farme i 7-8 timer i strekk.
Husker også da Isle of Quel'Danas kom ut i TBC. ~150g dagen for å gjøre noen daily quest. Var nok for meg til å raide med. Men så var jeg dog Hunter Class Leader, Offiser og Veteran i guilden, noe som gjorde at jeg fikk alt av enchants og consumables av guild banken da.

Ontopic:

Jeg har kjøpt gull ved noen anledninger. Den første gangen var da TBC kom ut og jeg ikke orket å farme 6000g til epic flyingmount. Kjøpte vel 5000g tror jeg. Kjøpte også 1500g rett før WotLK kom ut. Dette for å være preparert med gull til level 80 for å kjøpe materials slik at jeg kunne levle Leatherworkingen min opp. Ble aldri tatt.
Sitat av WoWaccountreviewEU@blizzard.com
Account Name: Account2
Type of Violation: PvP Arena/Battleground Exploitation
Details of Incident: Exploitation of PvP Battlegrounds and the honor system
Consequences for Account: Account suspended for 3 hours (3h)
Vis hele sitatet...
Sitat av WoWaccountreviewEU@blizzard.com
Account Name: Account2
Type of Violation: Involvement in online trading activities
Investigation Concluded: 16/06/2008
Consequences for Account: Account suspended for 72 hours, Password Reset and Final Warning issued.
Vis hele sitatet...
Spiller igrunnen på Account1, så Account2 bryr jeg meg ikke så veldig om.
Account2 ble så Permbannet da jeg kjøpte powerleveling på den (kjøpte av den grunn jeg ville ha den i 80, men igrunnen ikke spillte der (selge den muligens?))

Etter Account2 ble permbannet, ble begge accounter hacket (samme passord på begge accounter, samt på epost adressen, idiotisk er det ikke(det er ikke slikt nå mer!))
Hyggelig for meg tenkte jeg..

Fikk mail ang Account1:
Sitat av WoWaccountreviewEU@blizzard.com
Following several reports of disrupting the in-game chat, we have issued the World of Warcraft account Account1 a 3 hour suspension and issued the account a new password. No form of contact from you is needed as the account should automatically become available once the 3 hour suspension has elapsed. Please note that in case of any further reports in the future, the account may be disabled again.
Vis hele sitatet...
Postet en ticket ingame etter at ban'en var ute, og de forstod at den var hacket, de fjernet Reporten på meg, samt restoret fursvunnede items.

Så til Account2 (som da altså var permbannet)
Postet en ticket hvor jeg sa at accounten var blitt hacket, og at jeg fikk mail om at den nå var permbannet..

Svaret jeg fikk:

Sitat av WoWaccountreviewEU@blizzard.com
Greetings,

We are writing to inform you that, after a careful investigation of your account closure, we have agreed to remove the permanent suspension of your account from the World of Warcraft servers.

This change has already been put into effect, and your account should again be available for play.

However, please be aware that your account is on it's FINAL WARNING. This means that should any further violations of our Rules and Policies occur, this will almost certainly lead to the permanent closure of your account.
Vis hele sitatet...
Så, har planer å slå account2 sammen med account1 nå, slik at jeg ikke mister characterene om jeg skulle få enda en ban..

Ingen av disse Ban'ene ver for gullkjøping, og jeg har vel kjøpt en nærmere 35000g totalt, spredt ut over tid og maksbeløp på 5000g på en levering..
Som en ser ut av quotes oppforbi, tredje ban, ble permban (finner ikke mailen til den atm), men jeg fikka alikevel låst den opp..
Få en kompis til å "stjele" accounten om noen skulle oppleve en permban (gjør det helst gjennom proxy), evt. endre epost adresse og passord til noe annet før en bestiller lugubre tjenester, og skyll på at accounten ble hacket..


Så etpar tips ang. gull..
Jeg har ikke kjøpt gull i det hele siden WotLK kom ut, enkelt og greit fordi det er skammelig lett å skaffe..
10 000g på en uke er no problem, om jeg går inn for det..
Klarer lett 150-200g (ca 350g max) nå om dagen bare på dailies..
Om en har noen professions i tidlegg, kan en tjene enda mer..

GoldTips 1: Jevelcrafting 380+ og Disenchanting 350+(?)
Kjøp mats på AH eller farm selv
Lag masser av denne, denne, denne og/eller denne.
Disenchant dette, og du får masser av Lesser Cosmic Essence, Small Dream Shard og Infinite Dust.
Dette putter du da på AH (bruk Auctioneer).
På min server er det hvertfall utrolig lønnsomt, selv om en kjøper mats til å lage itemsene med, på AH.

GoldTips 2: Mining + Herbalism + Epic Flying + AH = Gull. En evt også oppsøke en Blacksmith for å Crafte om til BoE Epics som senere postes på AH til god pris (igjen, bruk Auctioneer).

GoldTips 3: AH Surfing, kjøp billig og selg dyrt. Mange ting blir postet med lav bid verdi iforhold til markedsverdi, utnytt dette..

Et lite notis, om du har problemer med at accounten blir hacket, skaff deg en Blizzard Authenticator. Utrolig praktisk !
Sist endret av Lanjelin; 22. april 2009 kl. 11:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
72 7
Hei takker for svar.

Jeg har også kjøpt noe gull før, dette på lvl 60. Så veit at det ikke fint før, virker som det har blitt noe verre.

At prisene går opp fordi folk kjøper gull kan hende, men dette skal jo tilsi at det er lettere å tjene mer for de som grinder det som kjøpes.

Vet at det er greit nok å skaffe en del gull, ved bruk av litt tid. Han jeg lelver med skafet ca 10k fra 60 -80, ved skinning og mining i løpet av 3 uker. Jeg ønsker å kjøpe litt gull for å få en boost i starten, da jeg ikke gidder å sitte par timer hver dag for å skaffe en 300-500g. Ah jobbing krever også kapital og tid.

Virker slik at det er helt random om man blir busta, og hvor lenge man får ferie?
Sitat av Damonchi Vis innlegg
så lett som det er og skaffe gull i dag, så er det nesten bortkastet og bruke penger på det.

Men, on topic: 2 venner av meg har blitt tatt for dette. Han ene som kjøpte 30k fikk 2 ukers bann, mens min andre venn bestilte 500k gull, og han fikk ban i en måned. Det er samme lovbrytelsen, men sikkert GM'en som mente han fortjente større ban :P
Vis hele sitatet...

hvis 10k gull koster ca 200 euro, da koster 100k gull ca 2000 euro og da koster
500k gull 10 000 euro?

10 000 euro = 87 664,3622 norske kroner ?

brukte han 87 000kr på wow-gull?

hvis det var en typo og du egentlig mente 50k gull som tilsvarer 1000 euro,
1000 euro = 8 766,43622 norske kroner

forsatt sykt spør du meg..
Har ikke skjedd meg, og kjenner heller ingen som har blitt busta for gullkjøp..
Mulig mengen påvirker dette, da jeg aldri har bestillt mer enn 5000g på en gang, mens det som tidligere nevn i posten, ble delt ut ban til de som bestillte 30 000 og 500 000g på en gang (Hvorfor i helvette bestille 500k gull, når maxverdien en kan ha på en char er 214748g 36s 48c (signed long brukes til å lagre gullverdien; 2^31=2147483648) ?)

Uansett, om du blir tatt, og ikke har noe på deg tidligere vil jeg tippe du ved verste tilfelle får deg en
Sitat av WoWaccountreviewEU@blizzard.com
Account Name: *******
Type of Violation: Involvement in online trading activities
Investigation Concluded: **/**/2009
Consequences for Account: Account suspended for 72 hours.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Lanjelin; 22. april 2009 kl. 11:31.
1.hånds erfaring:

Det er i de fleste tilfeller safe, men _blir_ du tatt;
1. gang blir du suspandert og får åpne konto etter litt godsnakk
2. gang fryser de kontoen for godt

tips, bytt 1 profession til mining, enkelt og raskt å hanke inn gull via AH

lykke til!
Geiten. Du må legge til at ved større transaksjoner får man rabatter da. I tillegg er det forskjellig pris fra server til server, faction og selvfølgelig hvilken side du kjøper fra. Men jeg er enig i at ved bruk av slike store summer som kan tilsvare ei lita mnd. lønn for en stakkar student på virtuelle penger kan virke som et drastisk kjøp.
Som jeg nevnte tidligere i tråden har jeg kjøpt gull selv, men har nok ikke betalt mer enn 500-1000 kr til sammen.

Gjorde et kjapt søk på google nå: "wow gold".
Første treffet mitt var en side. Gaming 4 Less.com der de selger 20.000 Gold for $217.75, noe som tilsvarer 1478,5 NOK.
Trådstarter
72 7
Takke for flere svar!

Vurderer sterk å kjøpe 10k gull nå, for 750-800ish spenn. For å gi meg en booststart, for å så skaffe meg mining/skinnging ved tid. Men nå har jeg lyst til å shoppe litt stæsh, for å komme meg i gang med HC og rading så fort som mulig.

Er enig i at å kjøpe gull er lame, men hvis man tenger tid, og har muligheten til å jobbe for å tjene litt ekstra. Er dette bedre.

Takker igjen for svar
Sitat av Clr Vis innlegg
Geiten. Du må legge til at ved større transaksjoner får man rabatter da. I tillegg er det forskjellig pris fra server til server, faction og selvfølgelig hvilken side du kjøper fra. Men jeg er enig i at ved bruk av slike store summer som kan tilsvare ei lita mnd. lønn for en stakkar student på virtuelle penger kan virke som et drastisk kjøp.
Som jeg nevnte tidligere i tråden har jeg kjøpt gull selv, men har nok ikke betalt mer enn 500-1000 kr til sammen.

Gjorde et kjapt søk på google nå: "wow gold".
Første treffet mitt var en side. Gaming 4 Less.com der de selger 20.000 Gold for $217.75, noe som tilsvarer 1478,5 NOK.
Vis hele sitatet...
ok la oss runde av så langt ned som 50 000kr da :P det er jo forbanna sykt for et spill :P

og 80% av wowgull sidene er ikke til å stole på.
Kompiser av meg har handlet både gull og brukt glider, ingen av dem har blitt bannet eller fått advarsel for kjøp av gull, men har blitt suspendet 3 dager pga glider.

ellers kan jeg anbefale deg å specce herbalism og enchanting, her er det masse penger å hente!
Ellers kan jeg nevne at en kompis av meg har tjent opp 50k gold på liten tid, ved lur bruk av ah! - kjøpe illige ting, selge dem.
Sitat av Geiten Vis innlegg
hvis 10k gull koster ca 200 euro, da koster 100k gull ca 2000 euro og da koster
500k gull 10 000 euro?

10 000 euro = 87 664,3622 norske kroner ?

brukte han 87 000kr på wow-gull?

hvis det var en typo og du egentlig mente 50k gull som tilsvarer 1000 euro,
1000 euro = 8 766,43622 norske kroner

forsatt sykt spør du meg..
Vis hele sitatet...
Jeg er helt seriøs, han brukte 2 månedslønner på de 500k'ene (han er totalhekta, så når jeg droppet wow så mista vi kontakten).

og... vis du betaler 200 euro for 50k gull så er du lurt trill rundt, får du kan få det mye mye billigere på internett.

on topic: Det og skaffe gull via AH er meget enkelt, alt du trenger er 2 uker og en character i lvl 6. Sjekk videoene på denne channelen her, han viser deg mange tips med hvordan du lett kan profittere på ah. http://www.youtube.com/user/wowauction
Sitat av Damonchi Vis innlegg
Jeg er helt seriøs, han brukte 2 månedslønner på de 500k'ene (han er totalhekta, så når jeg droppet wow så mista vi kontakten).

og... vis du betaler 200 euro for 50k gull så er du lurt trill rundt, får du kan få det mye mye billigere på internett.

on topic: Det og skaffe gull via AH er meget enkelt, alt du trenger er 2 uker og en character i lvl 6. Sjekk videoene på denne channelen her, han viser deg mange tips med hvordan du lett kan profittere på ah. http://www.youtube.com/user/wowauction
Vis hele sitatet...
200euro for 50k gull, er da ikke litt gale, sjekk opp i litt priser før du uttaler deg.
http://www.gold4power.com/World-of-W...-Alliance.html ca300£ for 30 000g.
http://gaming4less.com/server.php?ga...D=1&regionID=2 20000g for 217$
http://www.ssegold.com/wow-gold-eu.a...FRaA3godEUanFg 298 euro for 30000g.

Sjekk opp på internett før du uttaler deg om ting du tydeligvis ikke har peiling på. Finn en side som selger 50k gull for under 200 euro så skal jeg holde kjeft.

å få profit på ah, er ikke like enkelt lengre, det er sjansespill, men om du tar sjanser, kan du få stor profit. PRoblemet er at det er sinnsykt mange som har begynt å bruke denne metoden i det siste. Det sikreste å gjøre er å begynne med mining/herbalism og evetuelt enchanting. J/C kunne du tjene sykt mye på i begynnelsen av wrath, men ikke like mye no lengre.
Sist endret av Spelly; 22. april 2009 kl. 13:58.
Har solgt Gold for nesten 20000 kroner, og har ikke hørt noe fra GM's.
Så tror det er vanskelig å bli tatt for å kjøpe og selge Gold. (så lenge du ikke skriver i trade channel )
Sitat av nevlen Vis innlegg
Takke for flere svar!

Vurderer sterk å kjøpe 10k gull nå, for 750-800ish spenn. For å gi meg en booststart, for å så skaffe meg mining/skinnging ved tid. Men nå har jeg lyst til å shoppe litt stæsh, for å komme meg i gang med HC og rading så fort som mulig.

Er enig i at å kjøpe gull er lame, men hvis man tenger tid, og har muligheten til å jobbe for å tjene litt ekstra. Er dette bedre.

Takker igjen for svar
Vis hele sitatet...
enig med du.
Bruk itemgarden, de er safe
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Her er noen generelle tips for kjøp av gold og powerlevling.

  • Aldri kjøp mer enn 10k gold om gangen, alt over er en stor risiko.
  • Aldri kjøp noe som er reklamert for ingame, det er høy risiko.
  • Aldri kjøp powerlevling fra en nettside som driver med gold/powerlevling.
    etc. kjøp det heller fra personer som leier seg selv ut og ikke firmaer.
  • Stort sett alle de Kina basert selskapene er dårlige, ikke alle er men så og si alle er. Enten svindler de deg, eller har de dårlig sikkerhet. Med Dårlig sikkerhet mener jeg at pengen kommer fra stjelte accounter og folk som selger til selskapene, de bruker altid samme bruker navn på characterene så de blir lett oppsport.

Selv anbefaler jeg MMOKings. De er til å stole på, har høy sikkerhet og lever ganske kjapt, men de er ganske dyre.

En venn av meg kjøper fra GameUSD, men jeg har ingen erfaring fra de selv.

Skal du selge gold er MMOFly et godt alternativ, de kommer kjapt 10-30min de gangene det haster . De er 100% til å stole på og har fått pengene hver gang, det kan dog ta litt tid før du får pengene og de har aldri blitt trekt tilbake. De snakker også helt ok engelsk og spør du så får du vite hvilke servere som har gode priser. Stander prisen er 5$ per 1000gold, de har også et minimums beløp på 1000gold.
Trådstarter
72 7
hey Her har det jo komme flere bidrag. Ble så jeg kjøpte 8k gull for 630 norske. Fra de jeg brukte på lvl 60 ige.com.
Så skal jeg dumpe denne hvis jeg får meg en ferie
beste veien og kjøpe gull er at du får gullene trade over på en level 1 alt som du laga får 10min sia som står i OG/SW.
Så sender du de i mail il mainen din så relogger du tar Gullene. logger ut sletter alten. så lager du en med samme navn Risky men mindre risky. da blir templaten at en dude trada deg feks 50k gull sletta. siden det kommer en ny char med samme navn
Diggeste måten jeg fikk gull på Var før WOTLK Før jeg gikk på ferie til hellas så lånte jeg bort accounten til noen kinesere.

Dealen var at jeg fikk 1000g i uka for og låne bort accounten min og farme med.
da jeg kom hjem 2 uker seinere fant jeg 1400 gull på accounten min og en email om at jeg har blitt banna i 2 dager :P
kinamannen fikk bare farma i en 1-2 dager før han ble banna og fikk ikke sendt over gullene sine :P