Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 675
Hey, kjøpte meg en ssd når jeg oppgraderte pcn, men nå har jeg Windows 7 på begge harddiskene. Jeg lurte på om jeg kan slette Windows fra den mekaniske og beholde de andre filene jeg har på den (spill osv). har også et problem med at når jeg plugger i grafikkortet så får jeg blue screen pcn :/

Delene

ssd: crucial m4
grafikk: gtx 670 2gb windforce oc
cpu: i5 3570k
hovedkort: gigabyte s77 ud3h
Sist endret av 3li-G; 15. juni 2012 kl. 21:39.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvilken disker booter du fra da ?

Såklart kan du slette hva du vil på en annen disk sålenge du ikke booter fra den.

Og hvis du får blåskjerm når du kobler til et skjermkort (hvorfor har du koblet det ut?) er problemet trolig drivere.
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvilken disker booter du fra da ?

Såklart kan du slette hva du vil på en annen disk sålenge du ikke booter fra den.

Og hvis du får blåskjerm når du kobler til et skjermkort (hvorfor har du koblet det ut?) er problemet trolig drivere.
Vis hele sitatet...
Booter fra ssden. Har lastet ned de nyeste driverne til grafikkortet, men jeg bruker ikke cd rommet (det hadde ikke riktig kabler) så jeg kan ikke installere driverne fra cd. Jeg koblet også kortet ut siden jeg ikke har en annen data å bruke, har lan og jeg låner bort mac1 :/

Ingen? kjedelig å ha lan med pc som ikke funker :c
Altså, ettersom du har lastet ned driverne, er ikke disse kjørbare/har du ikke innstallert de? Du skal vel ikke behøve en CD for dette.
Problem med grafikkortet som du plugger i maskinen ? ... forsøkt å deaktivere Onboard Graphics i BIOS ? for å så se om Windows liker din gtx 670 litt bedre ?
Trådstarter
Sitat av RareJonna Vis innlegg
Altså, ettersom du har lastet ned driverne, er ikke disse kjørbare/har du ikke innstallert de? Du skal vel ikke behøve en CD for dette.
Vis hele sitatet...
har lastet ned driverne (for grafikkortet) og installert den, men jeg vet ikke om jeg har alle driverne for hovedkortet, driver detective sier at jeg mangler noen drivere (en sier at pci bus mangler) og så er det masse som jeg ikke helt fortår hva er, står IDE ATA/ATAPI CONTROLLERS greiene mangler :/

Sitat av Mantuz Vis innlegg
Problem med grafikkortet som du plugger i maskinen ? ... forsøkt å deaktivere Onboard Graphics i BIOS ? for å så se om Windows liker din gtx 670 litt bedre ?
Vis hele sitatet...
faen det har jeg glømt :O skal testes med en gang!!

har deaktiverte det grafikkortet på hovekortet men får blå skjerm fortsatt. En ting jeg merket er at cpuen går på 96 grader har en noctua nh-d14 så det syntes jeg var mye, kanskje jeg har festet viftene feil vei? har sånn at den pila peiker oppover.

Ok, da har jeg funnet ut at grafikkortet er mest sansynelig defekt får bruke hd 4870 korte mitt litt til. Men er litt usikker, funka fett i den andre dataen skal teste litt til
Sist endret av 3li-G; 15. juni 2012 kl. 23:02.