Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1550
Er det mulig å slå to hjemmekinoanlegg sammen og hvor bra forsterker må man ha til det?
hvor bra forsterker må man ha for å slå sammen disse to?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749592

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626090
Det er såklart mulig, men det blir unødvendig dyrt og resultatet blir ikke bra. Siden du skal bruke en del tusen, anbefaler jeg heller og kjøpe receiver og noen greie høyttalere.

F.eks:

http://www.lefdal.com/product/tv-lyd...iver-vsx-527-k

og

http://www.lefdal.com/product/tv-lyd...500-hjemmekino

Om du vil ha blu-ray spiller, er det jo bare og kjøpe med det. Ikke mange kronene for en spiller som duger.

Tok små høyttalere da det virker som det er det du vil ha.

Hvorfor vil du egentlig "slå" sammen to hjemmekino anlegg?
Trådstarter
13 0
Jeg og en venn skal kjøpe et anlegg ver så tenkte vi å slå det sammen. så tenkte vi å spleise på en forsterker.

så du anbefaler oss ikke å gjøre det?
Totalt unødvendig.

Blir ikke på noen måte noe "bedre" lyd av å slå de ilag uansett..


Skal dere ha bedre lyd, så må nok dere kjøre på med sikkelige høyttalere istedet!
Trådstarter
13 0
Vi skal kjøpe et anlegg vær uansett. Så det er ikke no vits å slå dem sammen da?
Kjøp heller en kurrant receiver og noen greie høyttalere og en sub hver (2.1 anlegg).
Så kan dere slå det sammen til 4.2 anlegg når dere skal være ilag.

Vil tro det er et bedre alternativ =)
Trådstarter
13 0
ja, men vi begge skal kjøpe hjemmekinoanlegg hver. men hvis det ikke blir bedre lyd av det er det ikke vits å kjøpe en forsterker å slå dem sammen.
Det er ofte høyttalerne som begrenser lyden, så lenge man har effekt nok på receiver til å drive de.
Og 2 crappy høyttalere blir ikke til en god en
Kjøp løskomponenter, hold dere til ett system så kan dere sette sammen men ikke 2 som en, men f.eks 5.1 / 7.2 osv..

Kjøper dere receiver med pre-out / inn kan dere bruke de sammen og fordele kreftene men det krever litt mer enn plug and play.

2 Subber er gull så de kan dere fint splitte og sette sammen.

Hold dere unna disse alt i ett pakkene, de har veldig lite tilkoblingsfasiliteter.
Trådstarter
13 0
så det går ann å to noen komponenter av de to anleggene å sette dem sammen?

uten en forsterker?
Mulig... tjaaa.. bra resultat.. neeei...


Som Yalla sier:

Kjøp LØSE komponenter.
Receiver
Gode fronthøyttalere
Kurrante surround/bak høyttalere.
God sub.

Sjekk ut pakker på Surround.no f.eks


Så har dere MYE større fleksibilitet mtp utskiftning/oppgradering senere, i tillegg til inn/utganger o.l.
Trådstarter
13 0
Har dere noen forslag til hvilket hjemmekinoanlegg jeg kan kjøpe?

prisen er fra 2500-3500
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Magmor Vis innlegg
Har dere noen forslag til hvilket hjemmekinoanlegg jeg kan kjøpe?

prisen er fra 2500-3500
Vis hele sitatet...
I den prisklassen får du renspikket piss som det opplegget du selv har postet, og idèen deres om å koble de sammen er helt banal, dropp dette.
http://surround.no/Produkter/Surroun...000000771.aspx


Dette er en flott pakke som inneholder det meste dere trenger. Kanskje hakket over budsjettet?
Kun kabler som mangler!




Personlig ville jeg kjøpt en kurrant receiver, og så noen gode fronthøytalere.
Så spart opp penger til en god sub (XTZ eller SVS).
For så å kjøpt inn surround/bak/center høyttalere til slutt.
Trådstarter
13 0
Jeg viste ikke om det var noe vits å sette sammen to anlegg, derfor spurte jeg her. Ideen var jo bra hvis lyden hadde blitt bra.

Det var litt over pris klassen. trenger ikke så bra anlegg.

Vet du om noen andre anlegg som ligger i den prisklassen jeg sa?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Som alle andre nevner her, det er totalt meningsløst og koble slike anlegg sammen på noen måte.

Hvorfor skal dere kjøpe to separate anlegg, for så å bruke de sammen? Ser ikke helt logikken i dette.
I prisklassen du nevner så får man jo ikke så mye annet enn slike mini kompakt-anlegg som du linker til selv desverre.
Et alternativ er jo å sjekke ut bruktmarkedet, da ting ofte har halv pris der i forhold til butikk.

Løse komponenter gir deg et mye bedre resultet, og er ikke minst mye mer oppgraderingsvennlig.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Et alternativ er jo å sjekke ut bruktmarkedet, da ting ofte har halv pris der i forhold til butikk.
Vis hele sitatet...
Og vel så det, 30.000 kroners anlegg går for 5-10000,- pga kjerring, unger osv. hvis man ikke må ha siste års modeller. Det ligger riktignok mye ute til urealistisk høye priser så man må kjenne litt til markedet og undersøke hva ting faktisk er verdt i forholdt til nytt.
Sist endret av Yalla; 18. mai 2013 kl. 13:11.
Trådstarter
13 0
Hvorfor skal dere kjøpe to separate anlegg, for så å bruke de sammen? Ser ikke helt logikken i dette.
I prisklassen du nevner så får man jo ikke så mye annet enn slike mini kompakt-anlegg som du linker til selv desverre.

Vi bor på internat og vi begge ha et anlegg hver. Så fikk jeg ideen om at det kanskje gikk an å kjøpe en forsterker så vi kunne sette dem sammen på en måte, derfor hørte jeg her om det ville bli noe bedre lyd ut av det. Eller om dere hadde noen bedre forslag.

Har hørt lyden ut av det ene anlegget jeg har linket til og det holder for meg.