Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 22269
Hei!
I sommer skal jeg male et hus og lurer litt på hvor mye jeg skal ta betalt for jobben.
Det skal males 2 lag og overflaten som skal males er ca 300-350kvm.
Jeg stiller med stillas og utstyr selv mens de har kjøpt inn maling.
Jeg er ikke noe proff maler, det er mer en slags vennetjeneste.

Noen som har en anelse om hvor mye jeg burde ta betalt? (totalpris)
Trådstarter
Men er ikke de somoftest proffe malere osv?
25 000 fordi det er vennetjeneste
Sitat av AdRaste Vis innlegg
Men er ikke de somoftest proffe malere osv?
Vis hele sitatet...
Sant det, overså at det var en vennetjeneste.
Jeg ville funnet ut sånn ca. hvor lang tid du kommer til å bruke, for deretter å gange antall timer med en timespris du syntes er passerlig Evt. kan du sette opp en timespris og deretter ta betalt for den tiden du faktisk bruker
Trådstarter
Jeg tenker at min pris burde ligge på 50-70% av hva en proff maler tar, men hvor mye ville de tatt for et slikt oppdrag? (har ikke brukerkonto på mittanbud så finner ikke tideligere oppdrag)

Sitat av Znerk Vis innlegg
Jeg ville funnet ut sånn ca. hvor lang tid du kommer til å bruke, for deretter å gange antall timer med en timespris du syntes er passerlig Evt. kan du sette opp en timespris og deretter ta betalt for den tiden du faktisk bruker
Vis hele sitatet...
De ønsker en totalpris på oppdraget, har ingen anelse om hvor mange timer jeg kommer til å bruke enda, men går ut ifra at det kommer til og bli ca 100 timers arbeid ihvertfall.
Sitat av AdRaste Vis innlegg
Jeg tenker at min pris burde ligge på 50-70% av hva en proff maler tar, men hvor mye ville de tatt for et slikt oppdrag? (har ikke brukerkonto på mittanbud så finner ikke tideligere oppdrag)
Vis hele sitatet...
Hva med å lage deg en bruker, skrive saken din og se hva du får som pris? Så tar du bare 50-70% av den prisen du får?
Proffe malere ville nok tatt alt ifra 50-70 tipper jeg, har malt en god del hus.
Trådstarter
Sitat av Skateward Vis innlegg
Hva med å lage deg en bruker, skrive saken din og se hva du får som pris? Så tar du bare 50-70% av den prisen du får?
Vis hele sitatet...
Kunne forsåvidt gjort det, men hadde vert bra med et svar iløpet av dagen og tenkte at noen innpå her har garantert gjort noe lignende før.

Sitat av Supra Vis innlegg
Proffe malere ville nok tatt alt ifra 50-70 tipper jeg, har malt en god del hus.
Vis hele sitatet...
Shit det var en stiv pris, men da er vel alt av maling osv inkludert?
Sitat av AdRaste Vis innlegg
De ønsker en totalpris på oppdraget, har ingen anelse om hvor mange timer jeg kommer til å bruke enda, men går ut ifra at det kommer til og bli ca 100 timers arbeid ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Viss du regner ca. 100 timer arbeid + - masse ville jeg lagd ett grovt overslag, og gått ut ifra det :P Evt. legge til noen kroner, fordi du stiller med utstyr

100 * timeslønn (la si: 150kr/t)
100*150 = 15000

Viss du, og dine venner syntes dette er en fair pris, går dere for det
Det går sikkkert ann og avtale at du tar forbehold om at jobben tar ca. 100 timer, til denne prisen.

har du forresten tatt noen slike jobber før? Isåfall, hva tok du betalt da? og hvor lang tid tok det (i forhold til størrelse)?
Jeg hadde en malejobb ifjor, dette var for svigerfar.
Jeg tok 150 kr timen. Husker jeg malte dobbeltgarasjen, vet ikke hvor mange kvadrat, men det tok 8-10t, dog bare 1 strøk, å flere detaljer med forskjellige farger.
Trådstarter
Sitat av Znerk Vis innlegg

har du forresten tatt noen slike jobber før? Isåfall, hva tok du betalt da? og hvor lang tid tok det (i forhold til størrelse)?
Vis hele sitatet...
Har jobbet med litt forskjellige malerjobber før sammen med kompiser osv, da har jeg fått alt fra 100-300kr timen.
Vet ikke helt hvor lang tid det tok ettersom jeg bare var med litt på disse jobbene.
15-20000 er en fair pris. så lenge en må opp i stillas jeg pleier og få 15k av familien vis jeg maler huset. jeg har ikke samvitighet til og ta mer av min egen familie. Men har vært leid inn for og male noen lister og søyler oppe i en 5m høyde for et firma engang og da fikk jeg 750kr/t, av dette utgjorde 450 risikotilleg pga av bruk av stillas og høy høgde. lønnskontoret der mente at det var en fair deal, og jeg kunne ikke si nei til det :P de måtte vistnok ha betalt en god del mer hos et maler firma.
Det burde jaggu være noen gode venner, eller du en dårlig maler, om du tar 15k for det..
300kvm overflate? Hva slags hus er dette? xD
Må være forsiktig med det der, malte en gang huset til ei søt gammal dame uten å bli enige om pris først... da jeg var ferdig ei uke etterpå og gleda meg til å få betalt fikk jeg en klem, en kjeks og 500 kroner...
Sitat av Atuhl Vis innlegg
Må være forsiktig med det der, malte en gang huset til ei søt gammal dame uten å bli enige om pris først... da jeg var ferdig ei uke etterpå og gleda meg til å få betalt fikk jeg en klem, en kjeks og 500 kroner...
Vis hele sitatet...
Haha den er kjipern!
Sitat av Atuhl Vis innlegg
Må være forsiktig med det der, malte en gang huset til ei søt gammal dame uten å bli enige om pris først... da jeg var ferdig ei uke etterpå og gleda meg til å få betalt fikk jeg en klem, en kjeks og 500 kroner...
Vis hele sitatet...
He He den lo jeg godt av! ser for meg uttrykket ditt når du fikk "betalinga"
▼ ... over et år senere ... ▼
Navbruker fra Moss
Hvordan ordner mann seg slike male jobber ? en kompis som kunne tenkt seg å male hus
Sitat av LINNERN Vis innlegg
Hvordan ordner mann seg slike male jobber ? en kompis som kunne tenkt seg å male hus
Vis hele sitatet...
finn.no f.eks
Sist jeg fikk malt huset innhentet vi anbud fra flere, og det billigste var 150 000 når vi kjøpte beis selv! Nå var riktignok det en firemannsbolig, så det var jo et stort hus, men jeg synes 15 000 høres veldig lavt ut. Husk at vinduer, dørkarmer og møne er en skikkelig pirkejobb (og drittjobb), så om du skal male det også synes jeg ihvertfall du skal skru opp prisen en del.

Om det er maling eller beis har også mye å si for prisen. Er det maling må det kanskje skrapes før det kan males på nytt, og uansett må det vaskes. Ikke glem det når du bestemmer prisen din.
Sist endret av Susa; 3. juni 2013 kl. 07:42.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av ex-adrin Vis innlegg
15-20000 er en fair pris. så lenge en må opp i stillas jeg pleier og få 15k av familien vis jeg maler huset. jeg har ikke samvitighet til og ta mer av min egen familie. Men har vært leid inn for og male noen lister og søyler oppe i en 5m høyde for et firma engang og da fikk jeg 750kr/t, av dette utgjorde 450 risikotilleg pga av bruk av stillas og høy høgde. lønnskontoret der mente at det var en fair deal, og jeg kunne ikke si nei til det :P de måtte vistnok ha betalt en god del mer hos et maler firma.
Vis hele sitatet...
Du var ansatt og hadde 750,- i timen fordi du måtte stå i et stillas?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg har også malt en del hus, alltid for bekjente. Jeg har aldri tatt mer enn 10k.

Det er en forholdsvis stor jobb, litt pirk, men det er ikke tungt. Bruker du mer enn en uke er det du som somler.
Det du gjør er at du sier 100kr i timen også ser dere an litt hva sluttsummen blir på. Spørs litt hva jobben innebærer. Vil du stå i stige og Kåle, eller skal du leie inn stillas og sette opp selv? Skal du betale for det? Skal du betale maling og utstyr? Er huset høyt, må du leie mer stillas. Må du sikre stillaset? Da må du bore skruer i treverket eller muren og forankre stillaset til dem.

Bare noen tanker.