Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 900
Sitter her å irriterer ræva av meg på at jeg må skru av pc skjermen for å kunne se på film fra PCn til TVen uten å få flimmer. Hver gang en jeg kjører extended desktop så får jeg flimmer på TVn, men ikke PC skjermen.

Kortet er et 5870 "overklokket" fra XFX. TVn er en rimelig LG 32". TVn er koblet til HDMI og PC skjermen til DVI(også prøvd VGA til TV)

Etter litt googling kan det se ut til å ha noe med hardware akselerasjon, men å skru det av har ingen effekt i VLC iallefall.

Noen som har lignende erfaringer og helst råd til fix? Noen tips?

Ingen ideer eller lignende erfaringer?
Hei, jeg hadde et rart problem med dualscreen (to like 24" BenQ-skjermer) på et XFX 5770-kort som jeg ikke fant ordentlig ut av. Den ene skjermen flimret alltid (uansett kombo av tilkoblinger, forsøkte med HDMI, DVI og VGA).

Det jeg fikset det med var å avinstallere Catalyst Control Center. Det var det eneste som fungerte og etter mye feilsøkning var CCC eneste mulige synder.

Jeg lastet altså kun ned skjermkortdriveren, ikke hele CCC-pakka, avinstallerte CCC og alt av skjermkortdrivere manuelt og installerte denne enkeltstående skjermkortdriveren fra ATI sine sider.

Jeg fikk da et nytt problem (med over-/underscan) fordi jeg ikke hadde tilgang til funksjonene i CCC, men fiksa det på en måte jeg ikke husker nå. Men flimringa forsvant og alt fungerte som det skulle.

Merkelige greier som irriterte meg grønn LENGE. Lykke til!
Sist endret av httpwhat; 21. mars 2011 kl. 09:56.
Over/underscan blir nok da et problem. Husker ikke hvordan du løste dette da? Hater ATI når det kommer til drivere, Nvidia neste ja
Vet du, jeg er ikke 100% sikker. Men dette var et så merkelig problem, og løsningen erindrer jeg at var like merkelig. Jeg tror at jeg endte opp med å gjenta prosedyren (avinstallere CCC, manuelt installere kun driver) noen ganger, men velge riktige/andre innstilliger for over-/underscan før avinstallering. Etter visse valg startet maskinen opp med riktige innstillinger (riktige over-/underscaninnstillinger ble altså beholdt selv etter avinstallering av CCC).

Dette er det mest tullete rådet jeg har gitt, men jeg fant altså ikke ut av hva det var for noe og løsningen min var bare rar.

Jeg tenkte også 'nVidia neste' etter dette. Det er bare så rart at jeg vet ikke hva jeg skal si.

Forsøk å avinstallere CCC først og se hva som skjer.
Aner ikke om noen andre har sett sitt snitt til å lage et uoffisielt kontroll senter til å erstatte CCC?
Sette overscan innstillingen til full skjerm for så å uninstalle og installe kun driver funket fjell. Litt merkelig at disse innstillingen overlever en reinstall men men
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Sette overscan innstillingen til full skjerm for så å uninstalle og installe kun driver funket fjell. Litt merkelig at disse innstillingen overlever en reinstall men men
Vis hele sitatet...
Ha-ha, helt sykt at det faktisk fungerte...

Men har folk peiling på hva dette kan være og et forslag til en SKIKKELIG løsning, post gjerne den her
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dere burde jo iallefall rapportere dette som en bug til ati-folkene med all relevant info.

De er helt sikkert interesert i slike erfaringer fra felten.
Har allerede sendt inn AtXbYeA, men takk for forslaget.

Vel lykken var kortvarig, måtte restarte PCn for en install av noe(trodde det var slutt på restart i hytt og pine i win7 men). Nå er "flimmeret" like ille igjen.

Men GPU % virker nå reel, med CCC lå den på 99% så fort dual display var aktivert.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen andre som har problemer med 11.03 og 11.04pre her?

Hver gang jeg installerer noen av de så får jeg ikke "startet" noen programmer. De blir startet, men får aldri vist noe vindu eller en instans på taskbaren. Prosesss blir dog opprettet, men med minimalt med minne tildelt og liten til ingen prosessor aktivitet. Får heldigvis tilgang til uninstall og den fungerer som normalt. Finner lite på google om lignende fenomen. Litt rådvill for å si det mildt. Noen tips til hva som kan være galt? Hovedkort? Win7 installen?