Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1615
Fikk idag en faktura på hele 724 NOK fra DHL, hvorav 469,- er merket som Formal Clearance(tipper fortolling)

Noen som har vært borti lignende? Jæveli surt å betale så mye for en kostnad som aldri har vært opplyst om, på et produkt til 50 EUR(inkl frakt). For ikke å snakke om 110 NOK for at de skal legge ut for MVA(noe som etter litt googling ser ut til å være en akseptert pris)

Kan jeg på noen måte nekte å betale? Sende varen i retur og hevde angrerett?
Sist endret av HabbaLaBiba; 19. januar 2012 kl. 16:21.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Har opplevd samme med Tollpost som vakte mer enn litt frustrasjon fra min side. Men jeg er rimelig sikker på at det er opplyst om (i liten skrift i et bortgjemt dokument). Du kan jo evt. ringe de og spørre hvor det står at du skal betale tullete mye for noe sånt. DHL, Tollpost, DB Schenker og den slags er jo retta mot firmaer som ser på 700 kr som lommerusk.
Prøvde å ringe, men de ga seg for dagen 15, selv om sidene deres sier 17. Jobber til 16 hverdag :S
Tviler uansett på at jeg kommer meg unna, helt syk pris for å sjekke en lite kolli på 0,X kilo.

Opprettet tråden like mye for å få ut til sinne som å få gode tips, da jeg er redd saken er tapt
jeg fikk regning fra DHL da jeg kjøpte meg laserprosjektor, det ble 500 kr extra...
jævlig surt ja. håper noen kan finne ut om de har lov til og gjøre dette.
Hvorfor bare 500,- ekstra? Mine 724 NOK er også etter å ha betalt 25 EUR i frakt
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Hvorfor bare 500,- ekstra? Mine 724 NOK er også etter å ha betalt 25 EUR i frakt
Vis hele sitatet...
jeg fikk selgeren til og skrive et så lite tall på pakken som mulig, tror det stod 50$ eller noe, istedenfor 300.

jeg mener det er feil at de ikke opplyser det på forrhond. jeg fikk beskjed om det etter jeg hadde bestilt og pakken var sendt... men trodde ikke det ble 500 kr :/
Fikk svar idag, på at 469,- var standard beløp samme hvilken verdi varen hadde. Og at de viste til at infoen om hva formal clearance er på sine inett sider, noe de mente var bra nok. Kan ikke engang huske om jeg fikk vite at butikken sente med DHL før ordren var sendt heller nå i etter tid