Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 753
Jeg har en stykk lisens på win7 ultimate og har akkurat kjøpt en ny SSD.
Lisensen er nå i bruk på en Raptor. Det jeg lurer på er om jeg må deaktivere lisensen på raptoren for å kunne bruke den på SSDen og hvordan dette eventuellt gjøres(om det i det hele tatt lar seg gjøre). Resten av PC oppsettet blir det samme om det har noe å si.
Hvis du skulle oppleve problemer med aktiveringen, ringer du enkelt og greit Microsoft for å forklare situasjonen, og da vil de slette den "gamle" pc-en din, som består av Raptoren fra databasen, sånn at du får aktivert

Bare synsing dog, ettersom det var / er slik på XP
Sist endret av Dramforbruk; 28. februar 2011 kl. 12:20.
Får vel bare prøve... Treng jo ikke slette Raptoren før en får win7 til å funke så

Bare for å bruke samme tråd, og i håp om at nokken les den.

Nokken som har et kabinett å anbefale? Må ha god cable managment og være under 50cm i høyde.
Skal eventuelt "erstatte" Antec Nine Hundred Two, så det kan ikke være dårligere på nokken måte(da blir det heller kjøpt inn et til av samme)
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Skal du ha et fullopplyst horehuskabinett som spyr ut alle fargene regnbuen har å som bråker noe hinsides, eller et fint stilrent kabinett?
Minst mulig lys og andre fancy "fjortiss" saker. Stilrent hadde vært tingen, så lenge det ikke går ut over kjøleegenskaper, muligheter for kabel plassering eller andre kjekke løsninger.

Litt av grunnen til at det helst ikke blir Antec Nine Hundred Two er lysene og "gamer" feelingen på kabinettet. Ellers er igrunn kabinettet perfekt til bruken det er tiltenkt.

Støy og bråk er igrunn ingen faktor
Sist endret av HabbaLaBiba; 28. februar 2011 kl. 21:16.
Hvis du liker noe stilrent, kan du se på Lian Li sin skandinaviske modell PC8BSCANDV3.
Nå viste det seg at siden det var en så kalt OEM versjon jeg kjøpte når jeg bygget PCn så er hele lisensen ubrukelig om jeg ikke holder meg til samme hovedkort. Dette ifølge en nokså hyggelig representant fra MS norge.

Uansett, kjipt å måtte kjøpe en splitter ny lisens for å være lovlydig.