Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 951
batteriet i pc'en min ble tomt i løpet av bussturen til skolen, så jeg lot pc'en min ligge avslått, men med laderen i, i klasserommet. jeg befant meg i rommet under, i flere timer, mens pc'en lå i rommet over, med flere personer. når jeg skulle slå på pc'en senere, fikk jeg ingen respons. jeg vet at det verken er tomt batteri, eller ødelagdt lader inngang, fordi et orange lys ville blinket når jeg forsøkte å slå på pc'en om det var tilfellet.

hva kan ha skjedd?
Ødelagt skjerm?
Prøv og ta ut batteriet i ca 5 min og så sett det in igjen og prøv.
Commanderpope
Trådstarter
Sitat av krJo Vis innlegg
Ødelagt skjerm?
Vis hele sitatet...
nei, ved startup lyser noen av tastene, og maskinen bråker en del, så jeg ville vist det om maskinen startet, og skjermen var ødelagdt. er forresten en hp probook 6555b

Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Prøv og ta ut batteriet i ca 5 min og så sett det in igjen og prøv.
Vis hele sitatet...
hva skal det hjelpe for?
Fikse pcen din.
Commanderpope
Trådstarter
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Fikse pcen din.
Vis hele sitatet...
men hvorfor skulle det fungert? funket uansett ikke. tror jeg demonterer den, og ser etter kortslutninger
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kan si med en gang at det er dødfødt å begynne å åpne den for å se etter feil, lever den til IT support på skolen.

Det er vanskelig å diagnostisere og fikse feil når man ikke har pc'n fysisk foran seg, så derfor er det lettere å la noen som kan dette bruke sin tid på det, du sier det bare som det er til de, evt at den ble sånn.

Værstefall må du vel ut med egenandel
Hvis laderen er ødelagt, og batteriet er tørrt, hvor skulle strømmen til å blinke med lyste hentes fra?

Potensielle feil:

Manglende strøm i kontakten du plugget laderen inn i.
Brudd i kabel til ladeadapter.
Ødelagt ladeadapter.
Brudd i kabel til PC.
Skade på plugg inn i PC.
Skade i kontakt inn i PC.
Løs kobling etter plugg inn i PC (føles det som pluggen sitter løst når du setter den inn i PCen?)
Ødelagt Batteri.
Ødelagt Hovedkort.

Prøv følgende (i angitt rekkefølge):

1. Napp ut batteriet fra PC'en, stapp laderen inn i PC'en, samt i en kontakt i veggen du vet det er strøm på, prøv å skru på PC'en.
Resultat? Hvis ja; Batteriet er tomt, muligens ødelagt / lader ikke av en grunn.

2. Er det noen som har lik PC som deg? Lån ladeledning av dem og prøv det samme (med batteriet ute).
Resultat? Hvis ja: laderen din er mest sansynlig ødelagt, prøv å lade batteriet ditt med denne laderen for å verifisere dette.

3. Lån et batteri som er oppladet og plugg dette inn i din PC.
Resultat? Hvis ja; skade inni PC'en som fører til at den ikke lader / tar opp strøm.
Sist endret av Lanjelin; 10. mai 2012 kl. 17:39.
Hvis PCen en er helt død, prøv følgende.

1: ut med lader
2: ut med batteri
3: ut med 1 rambrikke
4: se om den starter
- Starter den setter du inn ram brikken igjen og se om den starter da. Hvis den gjør det er problemet løst, hvis ikke
er det feil på rambrikke.
5: ut med 2 rambrikker
6: prøve å start uten ram. Se om det er noe som lyser. Lyser det prøver du å sette inn rambrikken igjen og se om den starter.
Commanderpope
Trådstarter
har prøvd tre forskjellige ladere, men ikke et annet batteri. skal gjøre det i morgen. lukter veldig svakt svidd elektronikk av den, så forhåpningene er ikke veldig høye. hvordan er det med egenandel i slike tilfeller?
jeg forlot pc'en min med laderen i, når jeg kom tilbake var laderen tatt ut, og pc'en flyttet litt. jeg vet at det var personer i rommet hele tiden.
Sitat av AUX Vis innlegg
Hvis PCen en er helt død, prøv følgende.

1: ut med lader
2: ut med batteri
3: ut med 1 rambrikke
4: se om den starter
- Starter den setter du inn ram brikken igjen og se om den starter da. Hvis den gjør det er problemet løst, hvis ikke
er det feil på rambrikke.
5: ut med 2 rambrikker
6: prøve å start uten ram. Se om det er noe som lyser. Lyser det prøver du å sette inn rambrikken igjen og se om den starter.
Vis hele sitatet...
Ved feil på rambrikker vil vifter starte / lys tennes, om enn skjermen fortsatt er svart. Hvis dette skjer dog, er det godt mulig det er rambrikker eller evt. skjermkort.