Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 10867
Sitat av Awarize Vis innlegg
De fleste sier lol, om de merker at det er litt morsomt, men man ikke ler.
Jeg sier lol, om det er ment litt serkastisk e.l.

Og jo, man står faktisk å "lol"er om noen sier noe syykt morsomt. Med tanke på at LoL er Laughing out Loud
Vis hele sitatet...
Men hvorfor si "lol" hvis det bare er litt morsomt, som du sier? Det er jo unaturlig. Det er ingen som ler høyt av noe som bare er litt morsomt. Der er jo halve poenget mitt. Laughing out loud.

Ang. det siste poenget ditt så regner jeg med du forsto hva jeg mente. Når jeg sier "loller", så mener jeg selvsagt fjortisshipsterne som står og roper "ha ha, lol lol lol" istedenfor at man ler normalt, slik vanlige, oppegående mennesker gjør.
100 år fram i tid er det ulovlig å vise følelser, alt skal skje med ord. Personer som ler eller gråter sammen med andre mennesker skal bøtelegges.
Sitat av n5k Vis innlegg
Men hvorfor si "lol" hvis det bare er litt morsomt, som du sier? Det er jo unaturlig. Det er ingen som ler høyt av noe som bare er litt morsomt. Der er jo halve poenget mitt. Laughing out loud.
.
Vis hele sitatet...
Ord har sosiale utviklinger som ikke nødvendigvis gjør rettferd på ordets opprinnelige betydning.
eks: Ordet sikkert: "Du kan sikkert låne bilen på lørdag" har ordet "sikkert" nærmest motsatt betydning; det er ikke så sikkert.

Og ha en så konservativ holdning til slike endringer synes jeg ikke noe om, språk skal utvikles sosialt, det er helt naturlig. At "LOL" i fremtiden blir et helt akseptert ord for å utrykke at noe er morsomt/bisart uten at man føler noe behov for å faktisk le høyt, ser jeg ingen problemer med.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg

Et eksempel er tidligere idag, når jeg spilte Starcraft, og skrev "Good Luck Have Fun " i starten av en match, så får jeg tilbake "u2 m8".
Dette er ting som får meg til å vri meg i smerte, da jeg hater at folk ikke kan skrive skikkelig på internett eller i meldinger.
:
Vis hele sitatet...
Starcraft er jo en av de fa plassene hvor du rett og slett ikke har tid til a skrive fulle setninger. Hadde lett blitt supply blocked eller verre hadde jeg skrevet fulle setninger i alle matchene..
LSHMSFOAIDMT- Laughing So Hard My Sombrero Falls Off and I Drop My Taco
Sitat av Dead Roach Vis innlegg
LSHMSFOAIDMT- Laughing So Hard My Sombrero Falls Off and I Drop My Taco
Vis hele sitatet...
Nå lo jeg faktisk høyt for meg selv her jeg satt. LOL!
hva er pointet med å lage lml når det er 3 stavelser i love my life?
snakker vi rett og slett generell latskap?
heh, jeg jobber i en bransje der jeg må konfrontere folk i alle aldre og kulturer.
Jeg måtte konfrontere en middelaldrende/eldre dame (mellom 50-60 år).
Hennes svar va "Åh lol, ikke nå igjen".

Man lærer som man lever.
Hmmm, eg må sei meg einge her, folk er blitt late og bare skriver forkortninger, selv viste eg ikkje kva Brb, lol og mange andre ord var for ei kort stund sidan.

selv bruker eg kanskje dei orda når eg e på Facebook eller bruker mobilen eller game xD, men poenget er at mange folk tar i bruk forkortningene muntlig og, det er der problemet ligger ( latskapen lenge leve )


Selv trur eg dette er meir utbred i oslo og i byane i noreg, fordi eg som lever ute på brygda han ikkje lagt meirke til dete i nokon stor grad
▼ ... over en uke senere ... ▼
Et par små kommentarer.

Det er ikke uvanlig at noen folk rundt 40 år kjenner en del av de 'klassiske' akronymene som lol, rofl, gtg og så videre.

Jeg er selv snart 40, og har sett dem over et par tiår. En god del av dem oppsto og ble mye brukt på de 'gamle' chat-forumene og BBS'ene. Det samme gjelder de opprinnelige tegn-baserte smileyene. På den tiden var lite grafikk-basert, i så fall var det Asci-grafikk. Jeg slenger fremdeles av og til innom Scandinavia+ BBS som fremdeles er oppe og går. telnet://sca.bbbs.no og også http://sca.bbbs.no selv om telnet-linken gir mer følelse av å faktisk være på en BBS igjen.

Synes det er synd at disse velbrukte akronymene blir slengt i hytt og dynevær av folk blant annet på Fb som tydeligvis ikke vet hva de betyr engang.
Sitat av olli408 Vis innlegg
Ah, husker den tiden ja! Har heldigvis vokst fra meg det. Det har de fleste jeg kjenner også, men det er fortsatt en og annen som skriver: hvrdn gr dt md dg? folk liker visst ikke vokaler lenger

DDMA var det "alle" starta samtalene med på msn for 10 år siden i men vennekrets i hvert fall. "Du driver med a?".
Vis hele sitatet...
Kjenner igjen samtalestarten du satt som eksempel.
Mine msn samtaler besto ca i følgene:
"-skjer?
- ikke stort, der?
- lite.."
6 timer senere..
-snx, skal legga meg.
- god natt.

Patetiske greier.