Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 8899
Hallo!

Jeg er ikke så sinnsykt nøye med riper, vanligvis. Men jeg har tenkt å holde ny telefonen min clean for riper. Men nå har jeg fått noen riper i/på selve skjermen, og litt på de sølvtastene.

Hvordan kan jeg fjerne dette? Vil ha en fin mobil, uten riper..
Vet jeg er litt pirkete, men det er så fin mobil jeg har (W800I)

Takk på forhånd =)
du kan kjøpe sånn ripe fjerner på Space World

Funker bare på skjermen
Få tak i en fin "cutting fluid" fra en butikk som f.eks. biltema. Så pusser du bare skjermen med det.
Er det store riper må du gjerne bruke noe litt kraftigere først.
hva med tastene? Er jo den WALKMAN tasten, og de sølvtastene der..
kjøp nye :P (tjue tegn)
Hmmm, nå kjenner jeg ikke så godt til telefonen du har men sannsynligvis vil tallene osv. på tastene forsvinne hvis du pusser de?
Du kan jo evt. bare bytte hele dekselet og, men tror garantien ryker hvis du gjør det siden den må skrus opp (?)
Hvis den må skrus opp så er det hvertfall ingen ting du ryker ved å gjøre det. Hvertfall ikke som jeg har sett, og jeg har skrudd telefonen fra hverandre og så sendt den på service etterpå og fått den reparert for det jeg prøvde å fikse selv.
Vell, er ikke så mye riper i selve "tastene" eller sølvtastene, men skal prøve med sånn ripe ting.. Fungerer det også på solbriller?=P Bare sånn at jeg vet jeg kan bruke det til mer ^^
Fungerer på det meste. Cd'er, solbriller, mobil etc..
ok!=D Tusen hjertelig takk alle, skal skrive rapport om hvordan dette funket!=)
Garantien du får hos Sony Ericsson ryker idet du skrur opp dekselet selv jo. Samme hvis du tukler med firmware på telefonen, f.eks. legge inn w800i firmware på en k750i.

Jeg skal forresten fikse ripene jeg og, men du bør være litt obs på hva du kjøper. amobil.no hadde testet noen forskjellige "ripefjerere", og mange hadde ingen som helst effekt.
Det er ikke for sterkt men ikke overdriv mengden.

Røsprit (ikke drikk det)
Et lite tips om man ikke gidder å handle slipemiddel; tannkrem.
Story'n er at tannkrem jo er et veldig fint slipemiddel, laget av kalkstein. Aner ikke om dette faktisk stemmer, men det fungerer.
Bruk bomull og vann i sirkulære bevegelser, anbefaler på det sterkeste å ta av deksel før man prøver dette.
Jeg har selv brukt dette på pda og mobil og det fungerer faktisk(selv om man må ha litt tålmodighet).