Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1310
Hei.

Jeg skulle oppgradere databasen i fra PHP4 til PHP5. Etter oppgraderingen forsvant hele dritten! Dvs.. Alle brukere, emner, innlegg i fra forumet osv..

Og ja! Jeg hadde tatt backup, men backupen virket ikke etter oppgraderingen. Backupen var i fra PHP4...

Jeg er pissed off! Hadde jeg kjent noen med automatvåpen nå, så hadde jeg stått på framsida av alle aviser i morgen. "Mann raserte ett helt kvartal med automatvåpen, han skulle bare pusse løpet da våpnet plutselig gikk av, sa vedkommende".


Sist endret av OleBole; 1. juli 2006 kl. 23:50.
Du vet ikke jo ikke hva du snakker om! PHP har ingenting med databaser å gjøre. Du burde heller forklare problemet bedre og si hva du egentlig gjorde.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av OleBole
Hei.

Jeg skulle oppgradere databasen i fra PHP4 til PHP5. Etter oppgraderingen forsvant hele dritten! Dvs.. Alle brukere, emner, innlegg i fra forumet osv..

Og ja! Jeg hadde tatt backup, men backupen virket ikke etter oppgraderingen. Backupen var i fra PHP4...
Vis hele sitatet...
Yggh. PHP er et programmeringsspråk, ikkje ein database. Du meiner nok mySQL. Og uansett skal ei oppdatering frå mySQL 4 til mySQL 5 fungere fint, og backupen skal fungere på tvers av versjoner. Sjeldan oppgraderinger knekker tidlegare funksjonar.

Kan du sei litt meir om kva du gjorde? PM meg for meir info.

Inntil du slutter å rote såpass, og ikkje vil fylle ut meir, er det lite vi kan bidra med
Sist endret av vidarlo; 1. juli 2006 kl. 23:54.
Kan du ikke bare legge tilbake php4 og databasen ?

Dersom du forteller litt mer om hvilken database server du har og Hvilken måte tok du backup av basen på så kanskje du kan få noen tips. Har litt erfaring med slikt...
Trådstarter
26 0
Sitat av TipeX
Du vet ikke jo ikke hva du snakker om! PHP har ingenting med databaser å gjøre. Du burde heller forklare problemet bedre og si hva du egentlig gjorde.
Vis hele sitatet...

MySql databasen var inntakt! Men den virket ikke som den skulle antar jeg etter oppgraderingen i fra PHP4 til PHP5. Hele forumet forsvant bare! Prøvde å gå tilbake til PHP4 og reintallere MySql da fikk jeg DB error...

That's it..

Edit: kommer med mere info i morgen, skal på jobb kl 06 så det er natta tid!
Sist endret av OleBole; 1. juli 2006 kl. 23:58.
Hvis det faktisk er PHP du har oppgradert så er det mulig her problemet ligger.
PHP5 er ikke helt kompis med PHP4 og du bør ikke installere v5 med mindre du må...

edit: Hvilket OS/Distro kjører du?
Sist endret av CoDEmASTeR; 1. juli 2006 kl. 23:58.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har sida liggande hos B-one...korleis kan du da ha oppdatert PHP?
Trådstarter
26 0
Sitat av slashdot
Du har sida liggande hos B-one...korleis kan du da ha oppdatert PHP?
Vis hele sitatet...

Du gjør dette i konto administrasjonen, de har statestikk som regger hver unike bruker, mail admin, man kan endre i fra PHP4 til PHP5 ved ett klikk osv.. De har brutalt masse features fant jeg ut..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av OleBole
Du gjør dette i konto administrasjonen, de har statestikk som regger hver unike bruker, mail admin, man kan endre i fra PHP4 til PHP5 ved ett klikk osv.. De har brutalt masse features fant jeg ut..
Vis hele sitatet...
Det fall deg aldri inn å prøve å stille tilbake til PHP4?
Sitat av slashdot
Det fall deg aldri inn å prøve å stille tilbake til PHP4?
Vis hele sitatet...
Sitat av OleBole
Prøvde å gå tilbake til PHP4 og reintallere MySql da fikk jeg DB error...
Vis hele sitatet...
herertjuetegnognoesåntargh
Trådstarter
26 0
Sitat av CoDEmASTeR
Hvis det faktisk er PHP du har oppgradert så er det mulig her problemet ligger.
PHP5 er ikke helt kompis med PHP4 og du bør ikke installere v5 med mindre du må...

edit: Hvilket OS/Distro kjører du?
Vis hele sitatet...
Jeg hoster siden hos ISP'en b-one. SQL versjonen er MYSQL 4.0.24_Debian-10sarge2-log og PHP versjonen er nå 5.1.4
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av OleBole
Jeg hoster siden hos ISP'en b-one. SQL versjonen er MYSQL 4.0.24_Debian-10sarge2-log og PHP versjonen er nå 5.1.4
Vis hele sitatet...
Nedgrader PHP til PHP 4. Det er ingen spesiell grunn til å kjøre PHP5. Men om scripta fungerer etter oppdateringa, er det ikkje det som er problemet. Da er problemet ei endring av databaser elns som har skjedd når du opppgraderte til php5. Uansett, har du dump av mySQL-databasen? PM meg så kan eg hjelpe deg -utav interesse fordi eg er nysgjerrig på kva som gjekk gale.
Har du kontaktet b-one? De pleier å være behjelpelige med slikt, selv om de ikke har det helt store kunnskapsnivået