Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 6254
Espengal (eller noe) laget nettopp en tråd hvor han spurte om noen kunne anbefale noen artige filmer hvor NARKOTIKA hadde en stor rolle. Da ble jeg også nyskjerrig.. for det hadde jo vært underholdene Men da alle svarene var diverse stoner komedier og en link til en annen nff-tråd der trådstarter spør etter Weed-movies. Så den tråden ble slettet. Da spør jeg, er det noen som kan anbefale diverse komedier hvor narkotika har en stor rolle? KOMEDIE, andre drugmovies kan finnes på andre tråder og lignende.
Er ikke mange komedier hvor folk ligger med sprøyter i armen og rister.
Men Trainspotting går vel under det du leter etter.
Sist endret av Apu; 19. august 2009 kl. 00:37.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Fear and Loathing in Las Vegas?
det er vel den mest kjente "narkotika-filmen".
Requiem for a dream er en utrolig trist historie, så noen komedie er det ikke.
Er alikevel en svært god film som omhandler flere type droger.
Apu, tenker ikke bare på sprøyter, Allt av ulovlige rusmidler. helst ikke hasj/weed siden det er en gjenganger i alle slike tråder. Og ozzfan? Hva er filmforumet laget for? må da vel få stille spørsmål her selvom det er narkotika i bildet? eller var det noe annet du tenkte på?

Filmer som OoM og somnium referer til kan holde seg i de eksisterende tråder hvor de spør etter narkotika filmer. her er jeg ute etter komedier hvor narkotika er mye av selve handlingen.
Sist endret av MadPetter; 19. august 2009 kl. 00:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av gulrøyk Vis innlegg
Filmer som OoM og somnium referer til kan holde seg i de eksisterende tråder hvor de spør etter narkotika filmer. her er jeg ute etter komedier hvor narkotika er mye av selve handlingen.
Vis hele sitatet...
Hvis ikke Fear and loathing er en komedie der narkotika spiller inn en hel del i filmens handling, så tror jeg du må spesifisere litt mer hva du er ute etter. Eksempel på film du har sett som ligner?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av gulrøyk Vis innlegg
her er jeg ute etter komedier hvor narkotika er mye av selve handlingen.
Vis hele sitatet...
og derfor svarte jeg; Fear and Loathing in Las Vegas.
Må vel nesten beklage til deg somnium, begynner å bli noen år siden jeg så fear and loathing. Å da så jeg den uten tekst, så fikk ikke med meg så mye av handlingen. Har søkt jeg ozzfan. ikke noe på nff hvertfall. Masse narkotika filmer, men ingen narkotika komedier. Finnest sikkert masse utpå nettet og, men så er ikke jeg så flink til å søke. Men hvorfor skal du være så jævla negativ? er det for lite mus eller pga komedier som handler om rus?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Blow? med Johnny Depp

"Thsi is grade a 100 pure columbian cocaine ladies and gentleman, this is discoshit! "
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ht=weed+movies, http://en.wikipedia.org/wiki/Stoner_film. Er det noe mer om "hasj røykere" komedie filmer som du kaller det eller filmer hvor cannabis spiller en stor rolle, vennligst ta det i den første linken eller eventuelt en av de 100 andre trådene om weed movies/stoner komedier/hasj røykere komedie filmer
Sist endret av MadPetter; 19. august 2009 kl. 03:29.
danske pusher er jo konge
TV: Trailer Park Boys, Ideal
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
cheech and chong er da stonerfilmenes mor. Så det er mer utrolig at det blir nevnt i det hele tatt...

Spun?
Scarface
Sist endret av CosmoKramer; 20. august 2009 kl. 11:27.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Where the buffalo roam, En tidligere film basert på hunter s. thompson, Bill murray spiller thompson på en jævlig bra måte.
http://www.tokiemedia.com/galleries/LeafPage1777/pineappleexpress%2054e1fa9173acbfccd6768e33462ff6cd%2020081221%20020956.jpg
Tagline:Put this in your pipe and smoke it.
Plot:A stoner and his dealer are forced to go on the run from the police after the pothead witnesses a cop commit a murder.
Sist endret av Rolsen Royce; 20. august 2009 kl. 12:31.
Sitat av Ter3 Vis innlegg
Pineapple Express
Tagline:Put this in your pipe and smoke it.
Plot:A stoner and his dealer are forced to go on the run from the police after the pothead witnesses a cop commit a murder.
Vis hele sitatet...
Pineapple Express er den feteste filmen da! Jeg måå spole til den skogs scenen hele tiden når jeg røyker! Ler meg i hjel
Du er min venn
niigu's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Where the buffalo roam, En tidligere film basert på hunter s. thompson, Bill murray spiller thompson på en jævlig bra måte.
Vis hele sitatet...
200% enig! Sjekk ut denne filmen!
ter3: han spesifiserte vel at han ikke ville ha stonerfilmer.
Sitat av El_idioto Vis innlegg
Blow? med Johnny Depp

"Thsi is grade a 100 pure columbian cocaine ladies and gentleman, this is discoshit! "
Vis hele sitatet...
Sitat av ScoopeX Vis innlegg
danske pusher er jo konge
Vis hele sitatet...
Sitat av Bravehammer Vis innlegg
cheech and chong er da stonerfilmenes mor. Så det er mer utrolig at det blir nevnt i det hele tatt...

Spun?
Scarface
Vis hele sitatet...
Les førstepost? Han spør om komedier og nevner at han ikke vil ha stonerfilmer.

Jeg anbefaler "Go". En genial komedie hvor dop er i sentrum.
Slipp Jimmy fri
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Kanskje du er interessert i å se Weeds? En rimelig bra TV-serie hovedsaklig om weed, men også litt annet stash inne i bildet der.
naural born killers de spiser litt sopp her og der, men filmen handler mest om drap egentlig. men fy faen for en bra film! scenen der robert downy intervjuer woody harrelson er noe av det beste jeg har sett på en skjerm.
Lock Stock And Two Smoking Barrels. Fantastisk bra film
Har ikke Breaking Bad blitt nevnt???

Kanskje den beste dop tv-serien som finnes!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Jehes Vis innlegg
Les førstepost? Han spør om komedier og nevner at han ikke vil ha stonerfilmer.
Vis hele sitatet...
Pusher er vel tragi-komisk?
Det har blitt laget en film av William Burroughs' Naked Lunch, som kanskje kan være av interesse. Det er ikke en ren komedie, men den har definitivt mye humor i seg. Mørk komedie kan man vel kanskje kalle det..

Burroughs var som kjent morfinist, og bøkene hans er gjerne preget av forskjellige former for rusbruk. I Naked Lunch, som forøvrig er en merkverdig bok, misbruker flere av karakterene et gult, pulverisert insektmiddel, samt et svart stoff som de ekstrakterer fra oppmalte, kjempeskolopendere.

Good Stuff..
"Kunsten å tenke negativt" ? Narkotikaen har ikke hovedrollen der, men en stor birolle. Svart komedie.
Sitat av thomasf Vis innlegg
Kanskje du er interessert i å se Weeds? En rimelig bra TV-serie hovedsaklig om weed, men også litt annet stash inne i bildet der.
Vis hele sitatet...
X2!
Jeg hørte om serien nylig og lastet ned første sesong for å teste... nå har jeg sett alle episoder og går og venter på neste sesong...
Human Traffic! Kanskje ikke komedie, men ganske morsom til tider.. Og en helt konge film!
Siden noen nevner Lockstock, så syns jeg også L4yer Cake bør nevnes. Se også Bill Hicks performances.. Genial mann!
mm, som noen nevnte synes jeg Trainspotting er en super film, den er et must see. Ewan McGregor spiller vanvittig bra i den, han passer rollen perfekt. Mye bra humor, men kan vel nevnes at heroin blir noe glamorisert i den.

Pulp Fiction - Er en film de fleste har sett, mulig man ikke kategoriserer denne som en dop film. (?) Men morsom og vanvittig bra er den. ( Må etter min menig seès opptil flere ganger.)

Fear and Loathing in Las Vegas - veldig bra, veldig morsom. En av Johnny Depp's beste.

Requiem for a dream er ingen komedie, men burde så absolutt bli sett

Har hørt 28 days er nokså bra, har ikke sett den selv desverre. (mulig jeg gjør det nå, så bare spør om du vil ha en nærmere beskrivelse.)

Crank er en action spekket film med den herlig Jason Statham, ganske morsom etter min mening. Er vel kansje ikke så veldig ''dop film''. Er jo en del dop bruk i den så jeg valgte å ta den med.

Og man kan vel ikke glemme Imaginary Heroes med Emile Hirsch, veldig bra film. Er vel ikke den mest latterfulle filmen, men den er som sagt veldig bra, du får deg nok en latter + en liten tåre i øyekroken.

Jeg holdt på å glemme en ganske artig film (noe som vel og merke var et av kriteriene dine) ;Harvard man, litt artig film hvor en fyr prøver syre for første gang. (beklager husker ikke skuespiller)

Mulig jeg brude nevne The Football factory med Danny Dier (?) - tøff og morsom film. mye nese i den (men mest hooligans.)

Du burde se alle disse filmene over her!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Om du liker humoren i Trainspotting, så tipper jeg Acid House (1998), vil passe utmerket.

"Im gonna shaaaite in yer mouth Boab Doyle!" http://www.youtube.com/watch?v=piQi_...eature=related
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg syns weeds er en bra serie
Thats 70's Show ;-)
Uff, synes Spun var veldig trist (hvis jeg husker riktig)
drugstore cowboys
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://www.imdb.com/title/tt0097858/
en fantastisk film ligner litt på muppetsshow men er en ny og forbedret versjon kan man si hysterisk morsom film..
Vet den allerede er nevnt, men du må så abselutt se denne ! ;D

Pineapple Express
http://www.imdb.com/title/tt0910936/
Sitat av Morgul Vis innlegg
Uff, synes Spun var veldig trist (hvis jeg husker riktig)
Vis hele sitatet...
Trist og trist... helt jævlig til tider (her snakker vi IKKE romantisering av rusbruk, forfriskende nok), men også hysterisk morsom innimellom. Førsteinntrykket var vel 'syk syk syk film'.
Rart at Den Siste Revejakta ikke er blitt nevnt.