Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 932
hallais!
har et problem med en "kompis" som er samboeren min. Problemet er at han nekter å bidra me internettregningen, dette til tross for at vi har en avtale om at vi skal dele den og at han bruker internett til spilling og nedlasting hver dag.

Jeg har allerede skiftet passord på det trådløse nettverket, og dermed kuttet han fra det, men problemet nå er at han bruker kablet internett via en port han har på rommet. Jeg tror denne kommer via min ruter, da jeg merker at mitt nettverk (det han skal vær med å betale på) belastes. Er det noen måte jeg kan få sperret han helt ute fra nettverket? altså han skal hverken ha tilgang til trådløst eller kablet nett?
Logg deg på rutern og skyt nettilgangen hans ned.
Sist endret av Lyra; 16. september 2012 kl. 16:48.
Dra ut kabelen i ruteren?
Blokker MAC-adressen hans i router, åpne når han betaler
Dra ut kabelen fra routeren din. Funker fett. Jeg gjør det ofte når brodern ikke vil jobbe men sitte på data istedet.