Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 5148
:P like pompøs som alltid. Her er en video jeg har laget hvor jeg viser prosessen rundt ett bilde jeg jobber med. Det er ikke helt ferdig, men så godt som. Se filmen!
http://www.youtube.com/watch?v=QfFO-...4P0aEY-xQquHo=

Poster også bilde her, originalfilen er på 15000*9000pixler, med 300dpi. Jeg har en grei PC men herregud denne filen er på 1.9GB (nesten maks størrelse på en PSD) så det tar ihvertfall 2-3 min å bare åpne den. Sykkel, mann og skalle er lagd ut av bilder tatt av reptiler.


Sist endret av elodin; 19. april 2012 kl. 10:36.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Wow. Vanligvis blir jeg sur for at folk poster alt for store bilder, men her var det virkelig vært det. Bare... wow.
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Har ingen peiling på photoshop what so ever men du har noen vannvittig råe bilder. KP!
det var ganske så kult ja:P

venter i spenning til nestemann kommer som skal toppe denna kreasjonen
Trådstarter
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Wow. Vanligvis blir jeg sur for at folk poster alt for store bilder, men her var det virkelig vært det. Bare... wow.
Vis hele sitatet...
takk for skryt. Ser at denne versjonen er litt for skarp, laster opp en litt mer for seg gjort versjon senere
Screw deg! Har fått sangen på hjernen nå!

Men uansett bra jobba Synd vi ikke får sett mer av hvordan du laget detaljer og slikt i filmen, men liker konseptet med hunden og slikt! Fortsett sånn.

Og en ting jeg ville kanskje ha sett over en gang til ville vært benet til mannen, det forsvinner helt!
Trådstarter
Sitat av Little Pixie Vis innlegg
Screw deg! Har fått sangen på hjernen nå!

Men uansett bra jobba Synd vi ikke får sett mer av hvordan du laget detaljer og slikt i filmen, men liker konseptet med hunden og slikt! Fortsett sånn.

Og en ting jeg ville kanskje ha sett over en gang til ville vært benet til mannen, det forsvinner helt!
Vis hele sitatet...
godt observert med beinet, har tenkt mye på det, og sliter med å få det til å se greit ut.. sangen er fin, "little miss America" av Everlast, hørte den på en Rogan podcast for en snau uke siden :P stas å gå fra house of pain og jump around til det der haha
Bildet her ser jo så fake ut?
en ting jeg la merke til ved andre gangs kikk, var att skyggene ser ut til og komme fra to forskjellige lyskilder? motorsykkelen har lyset foran seg på en måte og monsteret har det bak seg
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Bildet her ser jo så fake ut?
Vis hele sitatet...
"sykkel, mann og skalle er laget av bilder av reptiler"

Såklart ser det fake ut da ^_^
Syns reptilen og skallen så veldig to dimensjonal ut, manglet dybde. Fyren på motorsykkelen var jævlig kul, da.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
"sykkel, mann og skalle er laget av bilder av reptiler"

Såklart ser det fake ut da ^_^
Vis hele sitatet...
Men jeg også kan lage noe og ta det inn på PHOTOSHOP. Tidligere bilder til TS har vært råe, dette bildet derimot synest jeg ikke noe om.
Sinnsyke bilder du har laget, det må jeg si!

Jeg skal ta en tattoo. Da er jeg nødt til å få noen til å tegne den for meg, men det er ingen som klarer å tegne det slik jeg ønsker.. Er du interessert i å gjøre dette for meg for en ikke så alt for dyr pris? Evnt hvor mye tar du?

Det jeg trenger er en modifisert versjon av denne tattooen:

Name:  Words-Under-The-Skin-Tattoo-1.jpg
Views: 1392
Size:  91,8 KB
Sitat av Gimle Vis innlegg
Sinnsyke bilder du har laget, det må jeg si!

Jeg skal ta en tattoo. Da er jeg nødt til å få noen til å tegne den for meg, men det er ingen som klarer å tegne det slik jeg ønsker.. Er du interessert i å gjøre dette for meg for en ikke så alt for dyr pris? Evnt hvor mye tar du?

Det jeg trenger er en modifisert versjon av denne tattooen:

[bilde]
Vis hele sitatet...
Hei. Ehm. Et lite tips. Dersom du har vært hos tattovøren og han/hun ikke har klart å tegne et motiv du ønsker, vil jeg anbefale deg å ikke fortsette å mase om det. Det er flere grunner til:

1: Tattovøren er ikke så skilla, og du kan dermed ende opp med noe ræva.
2: Tattovøren vil ikke tegne motivet fordi det vil se helt teit ut på deg.
3: Tattovøren har en helt annen stil, og du kan ende opp med noe teit.

Tips til å få det du ønsker:

1: Bytt tattovør
2: Les litt om tattovering/kunst/anatomi
3: Ha dialog med tattovøren

Unnskyld ts, for off topic innlegg, du får kåpe som plaster på såret.
Sist endret av Lily Bowen; 25. april 2012 kl. 22:54.
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Hei. Ehm. Et lite tips. Dersom du har vært hos tattovøren og han/hun ikke har klart å tegne et motiv du ønsker, vil jeg anbefale deg å ikke fortsette å mase om det. Det er flere grunner til:

1: Tattovøren er ikke så skilla, og du kan dermed ende opp med noe ræva.
2: Tattovøren vil ikke tegne motivet fordi det vil se helt teit ut på deg.
3: Tattovøren har en helt annen stil, og du kan ende opp med noe teit.

Tips til å få det du ønsker:

1: Bytt tattovør
2: Les litt om tattovering/kunst/anatomi
3: Ha dialog med tattovøren

Unnskyld ts, for off topic innlegg, du får kåpe som plaster på såret.
Vis hele sitatet...
Takk for gode råd! :-)
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Har likt tidligere bilder, men flere ting som ikke ser så bra ut her:

Beinet til mannen forsvinner
Kulen er omtrent større en pistolen
Skallen og monsteret ser veldig limt inn ut
Sandskyen og motorsykkelen henger ikke helt sammen

Av en eller annen grunn ser jeg for meg at det hadde sett bedre ut fra en annen vinkel på litt avstand.
Der var du ja. Har prøvd å lete opp den gamle tråden din noen ganger uten hell, men nå blir det å stirre på den forrige tråden igjen siden bildene var så fantastiske!
Kan vi se noen stocks?
Hadde vært fint å se hva du startet med.
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Hei. Ehm. Et lite tips. Dersom du har vært hos tattovøren og han/hun ikke har klart å tegne et motiv du ønsker, vil jeg anbefale deg å ikke fortsette å mase om det. Det er flere grunner til:

1: Tattovøren er ikke så skilla, og du kan dermed ende opp med noe ræva.
2: Tattovøren vil ikke tegne motivet fordi det vil se helt teit ut på deg.
3: Tattovøren har en helt annen stil, og du kan ende opp med noe teit.

Tips til å få det du ønsker:

1: Bytt tattovør
2: Les litt om tattovering/kunst/anatomi
3: Ha dialog med tattovøren

Unnskyld ts, for off topic innlegg, du får kåpe som plaster på såret.
Vis hele sitatet...
kan ikke skrive under denne nok.
Sitat av 2mino Vis innlegg
Her er en video jeg har laget hvor jeg viser prosessen rundt ett bilde jeg jobber med.
Vis hele sitatet...
For meg ser det ut som at brorparten av videoen er å scrolle oppover en liste og huke av element etter element. Er det slik man lager noe i PS?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Gledet meg da jeg så tittelen, mtp. den forrige tråden din.

Men dessverre passer lyssettingen fra fotografiet du bruker som bakgrunn ekstremt dårlig. Du har lagt masser av arbeid i tegningen av de tre hovedmotivene, for så å gå for en billigløsning for bakgrunnen.

Støvskyen bak motorsykkelen er også for enhetlig. Støvsky i ørken bak rasende motorsykkel? Betydelig lengre enn 50 cm.
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Gledet meg da jeg så tittelen, mtp. den forrige tråden din.

Men dessverre passer lyssettingen fra fotografiet du bruker som bakgrunn ekstremt dårlig. Du har lagt masser av arbeid i tegningen av de tre hovedmotivene, for så å gå for en billigløsning for bakgrunnen.

Støvskyen bak motorsykkelen er også for enhetlig. Støvsky i ørken bak rasende motorsykkel? Betydelig lengre enn 50 cm.
Vis hele sitatet...

enig og enig

Jeg jobber videre med bildet sammen med en kar fra england nå, han gjør underverker med bakgrunnen så jeg tror det ender opp nokså bra, blir publisert i advanced photoshop mag om 2-3 mnder.. poster det ferdige bildet når han har jobbet seg ferdig med det..

Når det gjelder tattovering har jeg ikke sjangs til å få til noe som ligner på det han på bildet har. Jeg har noen venner som jobber fast med det og er vannvittig flinke, du kan sende meg en pm, også kan du få litt info om dem

Bildet her er mye mindre gjennomarbeidet enn de andre bildene jeg har postet her, men prosessen er for meg i hvertfall, mer interessant enn i en del av de andre.
Sist endret av 2mino; 26. april 2012 kl. 01:53.
Jeg vet ikke om enkelte av dem som har kommentert over meg er i overkant pirkete, eller om jeg er lett å imponere.. Men dette var utrolig kult!
Sitat av djemb Vis innlegg
For meg ser det ut som at brorparten av videoen er å scrolle oppover en liste og huke av element etter element. Er det slik man lager noe i PS?
Vis hele sitatet...
Er nok dessverre ikke det, nei :P Han har laget til alle delene på forhånd, i mange separate layers før han gjør ett og ett av lagene synlig, og det er synliggjøringen som utgjør videoen :P
Sitat av Gimle Vis innlegg
Sinnsyke bilder du har laget, det må jeg si!

Jeg skal ta en tattoo. Da er jeg nødt til å få noen til å tegne den for meg, men det er ingen som klarer å tegne det slik jeg ønsker.. Er du interessert i å gjøre dette for meg for en ikke så alt for dyr pris? Evnt hvor mye tar du?

Det jeg trenger er en modifisert versjon av denne tattooen:

Vedlegg 9777
Vis hele sitatet...
Hei!
kom på en ide, jeg tror kunne vert ganske så kul!
Er du glad i programmering og pc? Da kunne du jo kanskje skrevet med binary "skrift" (programmerings kode som det bare brukes 0-tall og 1-tall) i stedet for vanlige bokstaver? jeg tror det hadde sett veldig fett ut! du kunne jo kanskje skrevet noe spessielt også, bare at du bruker binary code
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av MarkusPe Vis innlegg
Hei!
kom på en ide, jeg tror kunne vert ganske så kul!
Er du glad i programmering og pc? Da kunne du jo kanskje skrevet med binary "skrift" (programmerings kode som det bare brukes 0-tall og 1-tall) i stedet for vanlige bokstaver? jeg tror det hadde sett veldig fett ut! du kunne jo kanskje skrevet noe spessielt også, bare at du bruker binary code
Vis hele sitatet...
Den absolutte definisjon på nerd!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
^lol eksamen i morgen, men kommer til å jobbe med et wallpaper til freak når den er ferdig
Såpekoker av rang
Nice work. Kan jeg spørre hvem denne karen fra England er? :)
Sist endret av monoid; 7. mai 2012 kl. 05:54.
Skillsene sitter godt inne, men kan ikke fordra bildet du laget. Det ga bare ingen mening!
Jeg kan ikke noe om photoshop.. Virkelig ikke... Men jeg klarer bare ikke å bli imponert.. Kanskje fordi jeg ikke vet jobben som ligger bak.. Men jeg liker bare ikke bildet... Hva gjør det skjelletthodet midt der? Skjønner ikke bildet helt . . .For å sammenlikne deg med en maler, så virker det som om at du er en kjempe god maler reint teknisk (altså god i Photoshop), men det gjør det ikke til kunst.... Det kanskje mest imponerende er at alt er laget av deler fra reptil bilder...

Kan rett og slett bare være en smakssak også
Sist endret av zub_Zer0; 7. mai 2012 kl. 10:28.
Trådstarter
Sitat av monoid Vis innlegg
Nice work. Kan jeg spørre hvem denne karen fra England er?
Vis hele sitatet...
eru depthcore kar? da kjenner du sikkert Richard da Richard Roberts altså
jeg er en som vet hva som er bra og hva som er dårlig, tro meg . jeg er den mest kresne personen du finner. Du har sinnsyk god kreativitet, og talent. Arten blir litt "cluttered" og litt for mye detaljer og litt for lite fokus, noe som er veldig viktig og som du må jobbe mer med. Du må også gjøre litt mer ut av lyseffektene og vinklene dine.

Totalt sett så er dette magisk.
Trådstarter
Sitat av 24des Vis innlegg
jeg er en som vet hva som er bra og hva som er dårlig, tro meg . jeg er den mest kresne personen du finner. Du har sinnsyk god kreativitet, og talent. Arten blir litt "cluttered" og litt for mye detaljer og litt for lite fokus, noe som er veldig viktig og som du må jobbe mer med. Du må også gjøre litt mer ut av lyseffektene og vinklene dine.

Totalt sett så er dette magisk.
Vis hele sitatet...
takk takk Det blir rotete, jeg er helt enig, men bildet er lagd med 900*600mm, 500 dpi, så det ser bedre ut på print enn her, og bildefilen som ligger her på freak er alt for skarp :P
100% enig i lyset. Det er vanskelig å få lys til å se nokså naturlig ut, kan liksom ikke angripe problemet med voldsomme softbrushes og sånn da det er faen meg også helt umulig å finne bilder som har høy nok oppløsning for ett så stort bilde, derfor bakgrunnen lider så voldsomt.. Glad jeg sendte denne her videre kjenner jeg
Såpekoker av rang
Sitat av 2mino Vis innlegg
eru depthcore kar? da kjenner du sikkert Richard da :) Richard Roberts altså
Vis hele sitatet...
Bikker snart 10 år i den leiren der. :) Har ikke bidratt med noen annet enn interne affærer på veldig lenge, men jobber med saken.
Vet hvem han er, ja. Dyktig. :)
Sist endret av monoid; 7. mai 2012 kl. 18:34.
Sitat av 2mino Vis innlegg
takk takk Det blir rotete, jeg er helt enig, men bildet er lagd med 900*600mm, 500 dpi, så det ser bedre ut på print enn her, og bildefilen som ligger her på freak er alt for skarp :P
100% enig i lyset. Det er vanskelig å få lys til å se nokså naturlig ut, kan liksom ikke angripe problemet med voldsomme softbrushes og sånn da det er faen meg også helt umulig å finne bilder som har høy nok oppløsning for ett så stort bilde, derfor bakgrunnen lider så voldsomt.. Glad jeg sendte denne her videre kjenner jeg
Vis hele sitatet...
jeg har full forståelse for alt du gjør. å finne stocks er vanskelig nok, men når du skal finne dem i utrolig oppløsning så sliter du as.

bra jobba uansett
Sinnsykt rått! KP!
Mulig jeg ikke ser helheten, men jeg er ikke veldig imponert av bildet. Det er absolutt bra laga, men jeg ser ikke helt "poenget" + logiske brister som støvspruten bak motorsykkelen som nevnt ovenfor, samt at kula fra pistolen er overdrevet stor. Men det er bare flisespikkeri.

For å ta noe positivt: Alt er bra satt sammen, ingen "feil" som jeg ser og konseptet er interessant. Får følelsen av at det er noe dypere enn "jeg liker motorsykler, sand og monstre" i bildet. Noe jeg og min lite raffinerte sans for kunst ikke kan fordype oss noe i. Du har også mye bra stocks.

Vet det blir litt selvmotsigende dette men bare ramser opp mine tanker rundt bildet ditt. Skal også nevne at mine bilder ikke gir særlig mening heller.

Lykke til videre.
Meget imponerende arbeid!
Vis jeg skal melde noen andre inn i kampen om Norges beste photoshoper må nok min kandidat være Mdraagen! Noen av bildene hans er helt fantastiske!
http://www.youtube.com/user/MDraagen
En ting jeg vil pirke litt på er at jeg det ser ut som at hodeskallen henger sammen med hunden. Når jeg så videoen skjønte jeg at hodeskallen på en måte kom ut av pistolen. Men på bildet ser det litt ut som at hodeskallen ''henger'' i den ''tentakelen(?)'' som kommer ut av hodet på bikkja :P
Såpekoker av rang
Sitat av Kt0wnFellah Vis innlegg
Vis jeg skal melde noen andre inn i kampen om Norges beste photoshoper må nok min kandidat være Mdraagen![/url]
Vis hele sitatet...
Jeg ser bare en som blender sammen andre folks arbeid. Akkurat som de som sitter og lager sigs 24/7, bare i hakket større format.
Sist endret av monoid; 7. mai 2012 kl. 21:58.