Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3167
Jeg sitter og ser på TV8 Oslo nå med et halvt øye. Produksjonen er amatørmessig, virker som det er nedre sjiktet av noen mediaelever som har laget det. I tillegg er det kanskje rundt 1 time nytt stoff hver dag, som går i reprise døgnet rundt. Jeg veit at de ikke er noen offisiell Oslo-kanal, men siden de ikke har noen konkurrenter, så er det da de som representerer hovedstaden vår.

Er dette en kanal å være stolt av? Jeg mener at i en by som Oslo burde det vært mulig å hatt et litt mer profesjonelt og interessant stoff.

Hva synes dere om denne kanalen? Om noen føler for å dele sine tanker om de andre versjonene av TV8 (Asker og Bærum, Ski, Follo og Sunnmøre), kan dere selvfølgelig gjøre det óg.
TV8 Oslo - en kanal verdig hovedstaden?
Vis hele sitatet...
Jeg reagerer mest på tittelen din, den virker ganske blærete.

Det er en lokal-kanal, så selvfølgelig er den mer amatørmessig en kanalene med mange millioners-budsjett. Du skulle ha sett lokal-sendingene fra TV-Norge toten når det fortsatt gikk.

Og du trenger bare å la være å se på den. Og bare fordi den er i Oslo, så betyr ikke det at den automatisk er bra.
Sist endret av Pagliacci; 10. januar 2012 kl. 08:46.
Har du sett de lokale NRK kanalene? Er ikke akkurat noe NRK-standard der nei...
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Jeg reagerer mest på tittelen din, den virker ganske blærete.

Det er en lokal-kanal, så selvfølgelig er den mer amatørmessig en kanalene med mange millioners-budsjett. Du skulle ha sett lokal-sendingene fra TV-Norge toten når det fortsatt gikk.

Og du trenger bare å la være å se på den. Og bare fordi den er i Oslo, så betyr ikke det at den automatisk er bra.
Vis hele sitatet...
Blærete? Vi bor i verdens rikeste land og hovedstaden vår forsynes med et par avdanka medieelever som har lyst til å sin egen dansekonkurranse og fortelle lame solskinnshistorier. Kunne det virkelig ikke vært vanskelig å finne noen hakket mer profesjonelle. Om TV8 hadde hatt et skikkelig tilbud, ville de hatt mange fler seere, og kunne igjen levert et enda bedre produkt. Det er da mer enn nok folk i Oslo til at kanalen kunne vært levedyktig selv med høyere budsjetter.
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Blærete? Vi bor i verdens rikeste land og hovedstaden vår forsynes med et par avdanka medieelever som har lyst til å sin egen dansekonkurranse og fortelle lame solskinnshistorier. Kunne det virkelig ikke vært vanskelig å finne noen hakket mer profesjonelle. Om TV8 hadde hatt et skikkelig tilbud, ville de hatt mange fler seere, og kunne igjen levert et enda bedre produkt. Det er da mer enn nok folk i Oslo til at kanalen kunne vært levedyktig selv med høyere budsjetter.
Vis hele sitatet...
Du høres fortsatt blærete ut. Det er ikke hvermannsen som betaler for kanalens budsjett, og jeg garanterer deg at det ikke er noen avdankede mediestudenter som driver det. Har du virkelig ikke noe bedre å være sint på? Og i stedet for å klage på Internett over hvor dårlig det er (som ikke hjelper) kan du jo heller støtte kanalen med litt penger, så den blir bra nok for din standard.
Du skulle sett Asker og Bærum TV da det gikk for mange år siden, det var dårlig det!
De sente det samme hver dag i en uke, så endret de en time av sendingen hver uke. 90% av sendetiden var fylt med reklamer fra lokalekjøpesentere som hadde en blomsterbutikk og en ultra.

TV Follo er jo også noe merklig, hver gang jeg slår på der er det alltid en A-kjendis som sitter og blir intervjuet om rare ting som ikke har noe å gjøre med den kjendisen.
Har ikke noe til overs til dere Oslo-folk som tror at Oslo er verdens navle og har fått for dere at Oslo er Europas storby nummer 1. BAre fordi dere har et par Deli de lucas så betyr ikke det at dere bor i en by som står i verdens fokus. Reis litt rundt omkring i Europa og opplev litt andre steder enn Oslo først før dere sier noe mer om hvor stor og flott Oslo er. Min mening er at Oslo er en møkkete drittby som jeg ikke ser noe positivt i egentlig.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Har ikke noe til overs til dere Oslo-folk som tror at Oslo er verdens navle og har fått for dere at Oslo er Europas storby nummer 1. BAre fordi dere har et par Deli de lucas så betyr ikke det at dere bor i en by som står i verdens fokus. Reis litt rundt omkring i Europa og opplev litt andre steder enn Oslo først før dere sier noe mer om hvor stor og flott Oslo er. Min mening er at Oslo er en møkkete drittby som jeg ikke ser noe positivt i egentlig.
Vis hele sitatet...
Ingen her har sagt noe om Oslos kvaliteter utover å være hovedstaden her til lands, så de mindreverdighetskompleksene burde du kanskje spare til en mer passende tråd.
Sitat av luni Vis innlegg
Ingen her har sagt noe om Oslos kvaliteter utover å være hovedstaden her til lands, så de mindreverdighetskompleksene burde du kanskje spare til en mer passende tråd.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal jeg spare meg for det? Trådstarter klaga over en dårlig tv kanal ment for Hovedstaden vår, da påpekte jeg bare at Oslo ikke er verdens navle, at du blir grinete for at jeg konstatere noe sånt og sprekker den bobla du lever i for være dit problem.
Så det er kun verdens navle som kan ha en ordentlig og profesjonell TV-kanal? Jeg sier bare at en den største byen i det rikeste landet burde ha en skikkelig TV-kanal, ikke det mølet TV8 kommer med. Vær så snill å ikke vri denne tråden inn på Oslo vs. bønder.
Så du mener ikke at NRK, TV2 og alle de andre kanalene duger? Lokale TV kanaler har aldri fungert og ivertfall ikke i Oslo, det er rett og slett ikke lønnsomt og drive iogmed at man har alle de andre alternativene som har mye større budsjetter. TV 8 Oslo har en redaksjonell stab på 3 personer pluss en salgsavdeling samt ett årlig budsjett på 3 millioner kroner, det sier seg selv at det ikke er mye man får til for disse pengene.
Da synes jeg egentlig de bare kunne driti i hele greia. Eventuelt droppe å ha med Oslo i navnet. Jeg blir flau på mine og alle andre Osloborgeres vegne når jeg tenker på at det er dette Oslo har å by på.
Veldig mange byer har slike kanaler, problemet er vell ikke større en at du bare kan la være og se på kanalen?

edit : forøvrig enig i Pagliacci i at du høres veldig blærete ut når du skriver.
Sist endret av danseku; 10. januar 2012 kl. 14:24.
Hva faen?! Blærete? Den må dere virkelig utdype. Må da være lov til å ha en tråd som omhandler Oslo uten at det kommer folk og skriver: "jeg er så drittlei oslofolk som tror de er verdens navle. Finnes andre steder i Norge og vet du. alt handler ikke om Oslo". Nei, jeg vet at ikke alt handler om Oslo, men denne tråden gjør det. Om du hadde lest førsteinnlegget, hadde du sikkert fått med deg at jeg åpner for diskusjon rundt de andre lokalkanalene til TV8 også.

Jeg er så drittlei bønder som får et kraftig utbrudd av mindreverdighetskomplekser så fort noen nevner Oslo. (Ja, siste setningen her var blærete, så nå får dere det som dere vil). Gratulerer dere har ødelagt en tråd.
Sist endret av Kronisk; 10. januar 2012 kl. 14:27.
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Da synes jeg egentlig de bare kunne driti i hele greia. Eventuelt droppe å ha med Oslo i navnet. Jeg blir flau på mine og alle andre Osloborgeres vegne når jeg tenker på at det er dette Oslo har å by på.
Vis hele sitatet...
Syns arbeidsplassen din bare skal legge ned fordi jeg ikke liker den, slik at alle mister jobben.
Sitat av fomox Vis innlegg
Syns arbeidsplassen din bare skal legge ned fordi jeg ikke liker den, slik at alle mister jobben.
Vis hele sitatet...
Om de hadde gjort en elendig jobb, ja. Burde blitt stilt visse krav, noe det tydeligvis ikke gjør. Egentlig burde leverandørene (GET, Canal Digital osv) stilt strengere krav til hvilke kanaler de vil ha med i tilbudet sitt. Kvalitet over kvantitet og slikt.
Det er underholdning å lese her Keep it going on!
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Har ikke noe til overs til dere Oslo-folk som tror at Oslo er verdens navle og har fått for dere at Oslo er Europas storby nummer 1. BAre fordi dere har et par Deli de lucas så betyr ikke det at dere bor i en by som står i verdens fokus. Reis litt rundt omkring i Europa og opplev litt andre steder enn Oslo først før dere sier noe mer om hvor stor og flott Oslo er. Min mening er at Oslo er en møkkete drittby som jeg ikke ser noe positivt i egentlig.
Vis hele sitatet...
Føler egentlig ikke at det finnes så mange Oslo-innbyggere som tror at Oslo er Europas storby nr. 1.. Bortsett fra Vålerenga-hatet mot "bønda", så er Oslo-folk generelt sett like positive til andre steder som bergensere eller trøndere vil jeg tro. Men at Oslo er en møkkete drittby, er derimot et ganske feilaktig syn som mange folk fra resten av Norge deler med deg.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 10. januar 2012 kl. 14:45.
Sant det EoT! Jeg vet at det er endel her i Oslo som ser veldig ned på alt utenfor, men den oppfatningen at alle fra Oslo hater alle bønda, er vel egentlig noe "bønda" har tillagt oss.
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Om de hadde gjort en elendig jobb, ja. Burde blitt stilt visse krav, noe det tydeligvis ikke gjør. Egentlig burde leverandørene (GET, Canal Digital osv) stilt strengere krav til hvilke kanaler de vil ha med i tilbudet sitt. Kvalitet over kvantitet og slikt.
Vis hele sitatet...
Tingen er akkurat det at de ikke prøver å nå ut til alle, det er umulig. Ikke alle liker det samme, så selvom du ikke liker kanalen er det åpenbart noen andre som gjør det siden de ikke har gått konkurs.
Sitat av fomox Vis innlegg
Tingen er akkurat det at de ikke prøver å nå ut til alle, det er umulig. Ikke alle liker det samme, så selvom du ikke liker kanalen er det åpenbart noen andre som gjør det siden de ikke har gått konkurs.
Vis hele sitatet...
Har du sett på kanalen? Tydeligvis ikke, for da hadde du skjønt hva jeg snakker om. Innholdet er så som så, det legger jeg meg ikke opp i. Ser også fram til serien om Vålerenga som begynner på kanalen på torsdag. Det er produksjonen jeg sikter til. Uansett hva budsjettet er, trenger de ikke usikre programledere som står og prater ned i bakken. Det er rett og slett et elendig stykke arbeid. Det mest profesjonelle den kanalen viser er Uteliggerliv, og den serien er faktisk laget av mediaelever.
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Har du sett på kanalen? Tydeligvis ikke, for da hadde du skjønt hva jeg snakker om. Innholdet er så som så, det legger jeg meg ikke opp i. Ser også fram til serien om Vålerenga som begynner på kanalen på torsdag. Det er produksjonen jeg sikter til. Uansett hva budsjettet er, trenger de ikke usikre programledere som står og prater ned i bakken. Det er rett og slett et elendig stykke arbeid. Det mest profesjonelle den kanalen viser er Uteliggerliv, og den serien er faktisk laget av mediaelever.
Vis hele sitatet...
Stemmer det, er faktisk loffe her på forumet som står bak den serien. Link til Uteliggerliv http://freak.no/forum/showthread.php...t=uteliggerliv
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Har du sett på kanalen? Tydeligvis ikke, for da hadde du skjønt hva jeg snakker om. Innholdet er så som så, det legger jeg meg ikke opp i. Ser også fram til serien om Vålerenga som begynner på kanalen på torsdag. Det er produksjonen jeg sikter til. Uansett hva budsjettet er, trenger de ikke usikre programledere som står og prater ned i bakken. Det er rett og slett et elendig stykke arbeid. Det mest profesjonelle den kanalen viser er Uteliggerliv, og den serien er faktisk laget av mediaelever.
Vis hele sitatet...
Men MÅ du se på kanalen da? Som jeg sier, det kan hende andre liker den, og da ser jeg ingen grunn til at de skulle legge ned bare fordi DU ikke liker den

Nei har ikke sett på den, bor ikke i Oslo
La være å se på kanalen da. Er det virkelig så vanskelig?
Hvis du absolutt skal klage og klage over en kanal som har lavt budsjett som ikke viser noe bra for deg, så er det bare å skru av.
La de som vil se på kanalen gjøre det og det som ikke vil, trenger ikke å se på den.

Og en ting til.
Du skriver på en måte som tilsier at alt utenfor Oslo er bondeland. At alle er bønder utenfor oslo.
Du veit vell at vi ikke bare har en by i Norge. Sant?

Oslo trenger ikke å ha en sabla bra lokal tv kanal bare pga at det er hovedstaden i Norge.
Når det er snakk om 3 personer og et lavt budsjett så kan du ikke forvente alt mulig rammel.

Ta å se på tv2 eller noe i den duren hvis du er så missfornøyd. Og at du blir flau av alle folka i Oslo pga den kanalen der, sier mye om deg. Ikke positivt hvis du lurte.
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Hva faen?! Blærete? Den må dere virkelig utdype.
Vis hele sitatet...
Du er så stolt over hvor du er fra(om du er derifra), at du har lyst til å legge ned en kanal som bruker navnet til byen din, fordi du synes kanalen er amatørmessig.

Du roser Oslo opp i skyene.

Du skriver at siden det sendes fra en storby fra et land som er veldig rikt, så burde de klare bedre, så utifra din logikk så burde også alle uteliggerne begynne å gå i moods of norway.

Jeg har to tips til deg:
1. Skift kanal, slutt å se på den, hater du kanalen så slutt å se på den, da mister de en seer og får antakeligvis mindre budsjett til neste år.
2. Slutt å klag på noe du ikke vet noe om.


#FirstWorldProblems...
Sist endret av Pagliacci; 10. januar 2012 kl. 15:16.
Sitat av EoT Vis innlegg
Føler egentlig ikke at det finnes så mange Oslo-innbyggere som tror at Oslo er Europas storby nr. 1.. Bortsett fra Vålerenga-hatet mot "bønda", så er Oslo-folk generelt sett like positive til andre steder som bergensere eller trøndere vil jeg tro. Men at Oslo er en møkkete drittby, er derimot et ganske feilaktig syn som mange folk fra resten av Norge deler med deg.
Vis hele sitatet...
Kanskje derfor jeg har mitt syn, rett og slett for at jeg er fugla patriot og hater enga og derav deler av Oslo by
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Kanskje derfor jeg har mitt syn, rett og slett for at jeg er fugla patriot og hater enga og derav deler av Oslo by
Vis hele sitatet...
Jeg er Vålerenga-supporter, men prøvde så godt jeg kunne å holde det utenfor denne tråden.

Sitat av skalle991 Vis innlegg
La være å se på kanalen da. Er det virkelig så vanskelig?
Hvis du absolutt skal klage og klage over en kanal som har lavt budsjett som ikke viser noe bra for deg, så er det bare å skru av.
La de som vil se på kanalen gjøre det og det som ikke vil, trenger ikke å se på den.

Og en ting til.
Du skriver på en måte som tilsier at alt utenfor Oslo er bondeland. At alle er bønder utenfor oslo.
Du veit vell at vi ikke bare har en by i Norge. Sant?

Oslo trenger ikke å ha en sabla bra lokal tv kanal bare pga at det er hovedstaden i Norge.
Når det er snakk om 3 personer og et lavt budsjett så kan du ikke forvente alt mulig rammel.

Ta å se på tv2 eller noe i den duren hvis du er så missfornøyd. Og at du blir flau av alle folka i Oslo pga den kanalen der, sier mye om deg. Ikke positivt hvis du lurte.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at jeg ikke trenger å se på kanalen om jeg ikke ønsker det. Kan heller snu det andre veien. Oslo burde virkelig hatt en god kanal, kunne godt hatt endel av det samme innholdet som det som er på TV8 i dag, men presentert på en mye bedre og mer profesjonell måte. Er det mer enn nok som skjer i denne byen til å fylle mer enn én time hver dag.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Jeg sitter og ser på TV8 Oslo nå med et halvt øye. Produksjonen er amatørmessig, virker som det er nedre sjiktet av noen mediaelever som har laget det. I tillegg er det kanskje rundt 1 time nytt stoff hver dag, som går i reprise døgnet rundt. Jeg veit at de ikke er noen offisiell Oslo-kanal, men siden de ikke har noen konkurrenter, så er det da de som representerer hovedstaden vår.

Er dette en kanal å være stolt av? Jeg mener at i en by som Oslo burde det vært mulig å hatt et litt mer profesjonelt og interessant stoff.

Hva synes dere om denne kanalen? Om noen føler for å dele sine tanker om de andre versjonene av TV8 (Asker og Bærum, Ski, Follo og Sunnmøre), kan dere selvfølgelig gjøre det óg.
Vis hele sitatet...
Slike mindre kanaler yter noen viktige funksjoner, selv om de ikke nødvendigvis bryr deg noe voldsomt. Først og fremst er terskelen for å få noe vist på en mindre kanal mye lavere enn på en kanal med mange ansatte og høyt seertall. Dermed kan up-and coming produsenter og videojournalister få sjansen til å publisere stoff på en litt større arena kontra å bare dele materialet med hverandre.

Kanalen kan også ta tak i nisjestoff og lokalstoff som ellers ikke hadde nådd ut i det hele tatt. Kanskje en liten festival som drukner i massen, eller en mening som ikke når frem.

Grunnen til at du oppfattes som blærete (selvgod) er fordi du tar det standpunktet at Oslo fortjener en bedre TV8 kanal enn den allerede har, når dette langt i fra trenger å være sannheten. Som flere andre har sagt; om du ikke liker kanalen, kan du la være å se på den.
At jeg mener at Oslo fortjener en bedre kanal, har da ingenting med min "Oslo er bedre enn alt annet"-holdning å gjøre. Bergen, Trondheim og de andre byene kunne sikkert hatt det de også. Jeg vet ikke hvordan det er i andre europeiske byer som det er naturlig å sammenligne seg med; Stockholm, København, Dublin, Amsterdam. Egentlig driter jeg i hvordan tilbudet er der også. Jeg bare mener at Oslo har mer enn nok å ta av til å kunne lage en skikkelig god kanal. Jeg sier heller ikke at jeg kunne gjort det bedre, jeg mener bare at de som står bak kanalen burde ha selvinnsikt nok til å se at de faktisk jeg et slett stykke arbeid.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Slik jeg oppfatter deg Kronisk, så vil du veldig gjerne ha en god lokal TV kanal. Du har oppdaget TV8, og er nå skuffet over kanalen. Det kan jeg forstå ganske godt, men du har jo alternativer. TVNorge har lokal-tv for Oslo, og NRK. Når i tillegg altfor mye nyheter kommer fra Oslo uansett, er dere godt dekket.

For eksempel ble jeg senest i dag bombet med nyheten om at det muligens må være 15år med bomring for å utvide en tunnel eller hva det var i Oslo. Det er neppe mange i hovedstaden som vet noe om hva som planlegges av veier og jernbane i Stavanger / Bergen / Trondheim, for mediehusene der har ikke den samme styrken.

Jeg blir glad over å se at folk bryr seg om lokale tv stasjoner, og det er også bra at du stiller krav selv til små kanaler. Det er derimot ikke verdt å irritere seg over, sjekk innom og se om noen av TV8 folkene er gode nok til at du blir underholdt, det er neppe mange programmer å pugge. Husk også at kanalen ikke er et år gammel en gang enda, kanskje den modnes etter litt fartstid.
Av en eller annen grunn leser jeg med stemmen til Oslo-losen når jeg leser det Kronisk skriver... ;P
Hvem faen er int i å se 2 blitzere snike til seg mat på benzern og haike til et annet land?? å den dansekonken så ut som noe de lager på kulturhuset i en innavla komune?! ærlig talt! Oslo fortjener noe bedre!!
Denne tråden gjør meg flau over å bo i Oslo..
synes du serien frogner var verdig bydelen? Nei, care? Skift kanal om du ikke liker det du ser er mitt tips. Tv8 er en lavbudsjetts kanal uten lang levetid, hvorfor orke å bry seg i det hele tatt..?
Alvorlig talt synes jeg det er lettere irriterende å lese om en "blærete" oslogutt som ikke synes TV8 holder en standard høy nok for Oslo. Ikke fordi jeg mener at Oslo er en drittby, jeg bor selv der, og kjære vene, det er en annen diskusjon. Nei, det er fordi Kronisk åpenbart ikke innser at alt starter i det små. Man kan ikke forvente at en kanal starter opp med å produsere Avatar. Det blir noen dårlige dansekonkurranser, kjedelige quiz etc. Kanskje det tar seg opp, eller kanskje ikke.

Men det viktigste i denne saken er at noen har nyskaper-mentaliteten, og at TS overhodet ikke har noen respekt for det arbeidet disse menneskene sannsynligvis forsøker å legge ned. For det er nettopp grunderviljen som er viktig for at hovedstaden skal (for)bli et sted vi kan regne med økonomisk og kulturelt. Noen vil kanskje påstå at denne evnen til å starte noe nytt er essensiell for hele Norges fremtid.

Det er nemlig ikke folk som går gjennom videregående og rett inn i en 8-16 jobb som skaper fremtidens Norge. Derfor kan man se TV8 som et lysende fyrtårn, som leder Oslos borgere gjennom tåken av middelmådighet og fastlagte karriæreløp, inn i den spennende fremtiden. For der det er TV8, er det håp. Så jeg foreslår for deg, Kronisk, at du skrur TVen på TV8, og nyter synet av samfunnets vilje til å prøve. Kanskje det kan inspirere deg til å starte noe eget og bra.

Da kan en oslogutt bare prøve å fortelle deg hvor dårlig det er...

(Nei, jeg jobber ikke i TV8, men noe litt svulstig må en da skrive dersom en først skal )
Å tuttre over hvordan verden skulle ha vært, er en enkel sport. Egen misnøye kunne kanskje med fordel kanaliseres mot noe som var viktigere her i verden enn at det sendes noe dårlig TV-greier i Oslo. Men når navlen er liten nok ..........
Sitat av Ella Vis innlegg
Å tuttre over hvordan verden skulle ha vært, er en enkel sport. Egen misnøye kunne kanskje med fordel kanaliseres mot noe som var viktigere her i verden enn at det sendes noe dårlig TV-greier i Oslo. Men når navlen er liten nok ..........
Vis hele sitatet...
Alvorlig talt må det være mulig å snakke om hva en er misfornøyd med selv om det finnes ting som er viktigere. Det finnes alltid ting som er viktigere, og hva som er viktig er relativt. Han har overhodet ikke sagt at dette er den største bekymringen han har i livet, så jeg vil tørre påstå at det ikke er en av de tingene en faktisk burde gå løs på dersom en skal kritisere Kronisk.

Dessuten.

Å tuttre over hvordan verden skulle ha vært, er en enkel sport. Egen misnøye kunne kanskje med fordel kanaliseres mot noe som var viktigere her i verden enn at det skrives innlegg du ikke liker på freak. Men når navlen er liten nok ..........