Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 4707
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Er i Oslo for tiden, og lurer på hva i all verden jeg skal gjøre mens jeg er her.

Noen spesielle butikker jeg burde besøke?
Hvor er tobakksforretningene i oslo? (blir vel mest rundt sentrum)

Noen som har noen ideer?

Beklager om det finnes tusen lignende topics, er ikke så flink med søking :<
Det er freakfest på Fabrikken på lørdag, kom ditt! http://freak.no/forum/showthread.php?t=184150
ikke spis kebab!
http://www.megazone.no/

Der er det artig å ta seg en edru-tur : )
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Edru? Wath!?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Operaen
Hele karl johans gate

spise på fridays! (ene enden av karl johan, digg mat der)
Skippergata!



Eller du kan gå på diverse museer hvis du er mer den typen
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
De dagene det er fint vær i Oslo er parklivet tingen. Jeg pleier som regel å dra med meg noen venner til Frognerparken for deretter sprette en øl og spille et eller annet enkelt spill. Utover kvelden fyrer vi opp grillen, lener oss tilbake og nyter gladlivet hovedstaden gir oss.
24Fitness på Karl Johan! Lett valg.
Sitat av denzow Vis innlegg
Hele karl johans gate

spise på fridays! (ene enden av karl johan, digg mat der)
Vis hele sitatet...
Unnskyld?
Karl. Joh.gate + Friday's? Er du høy eller?
Begge deler er omtrent det kjipeste du finner i Oslo. Om du vil handle er både Grunerløkka og Bogstadveien bedre alternativer med mindre barnevogner, tiggere og turister.
Friday's er også omtrent det mest overprisete i hele verden. Om man vil spise slik mat er det bedre å ta en tur på Nighthawk Diner, Illegal Burger, Hells Kitchen, Villa Paradiso eller kanskje til og med Food Story: Alle har mye BEDRE mat og prisene står også i stil med hva du faktisk får.

Over til topic:
-Kjøp deg en engangsgrill, grillmat, en six-pack. Sett deg ned i sofienbergparken, frognerparken eller kanskje til og med st.Hanshaugen og kos deg.
-Ta en utepils på Blå
-Gå litt rundt i Botanisk Hage/Naturhistorisk Museum.
-Teknisk Museum! Jeg er kanskje nærmere 25 år, men dette er fortsatt moro
-Liker du skating, eller kanskje graffiti? Ta bussen til Dyvekes Bro i Gamlebyen, eller bowlen på Jordal Amfi(begge er forsåvidt omtrent 500m - 1km unna hverandre.
-Eller så kan du gjøre det jeg gjør mest når jeg faktisk har fri og det er fint vær: Sett deg ned på en cafè på grunerløkka og ta livet heeelt med ro.
Sist endret av moret; 3. juni 2011 kl. 12:19.
Sitat av moret Vis innlegg
Unnskyld?
Karl. Joh.gate + Friday's? Er du høy eller?
Begge deler er omtrent det kjipeste du finner i Oslo. Om du vil handle er både Grunerløkka og Bogstadveien bedre alternativer med mindre barnevogner, tiggere og turister.
Friday's er også omtrent det mest overprisete i hele verden. Om man vil spise slik mat er det bedre å ta en tur på Nighthawk Diner, Illegal Burger, Hells Kitchen, Villa Paradiso eller kanskje til og med Food Story: Alle har mye BEDRE mat og prisene står også i stil med hva du faktisk får.

Over til topic:
-Kjøp deg en engangsgrill, grillmat, en six-pack. Sett deg ned i sofienbergparken, frognerparken eller kanskje til og med st.Hanshaugen og kos deg.
-Ta en utepils på Blå
-Gå litt rundt i Botanisk Hage/Naturhistorisk Museum.
-Teknisk Museum! Jeg er kanskje nærmere 25 år, men dette er fortsatt moro
-Liker du skating, eller kanskje graffiti? Ta bussen til Dyvekes Bro i Gamlebyen, eller bowlen på Jordal Amfi(begge er forsåvidt omtrent 500m - 1km unna hverandre.
-Eller så kan du gjøre det jeg gjør mest når jeg faktisk har fri og det er fint vær: Sett deg ned på en cafè på grunerløkka og ta livet heeelt med ro.
Vis hele sitatet...
Gode tips, trenger litt selv nå som jeg snart flytter inn til hovedstaden.
Btw, er det ingen som reagerer på offentlig drikking i park i oslo?
Sitat av Raymond Vis innlegg
Gode tips, trenger litt selv nå som jeg snart flytter inn til hovedstaden.
Btw, er det ingen som reagerer på offentlig drikking i park i oslo?
Vis hele sitatet...
Nei. Så lenge du ikke er snydens og ekkel mot andre er det ingen problem. Politet har ofte patrujler gjennom parkene, men jeg har kun sett stonere og folk som virkelig er drita få tilsnakk/problemer. Så så lenge du ikke trakter ned en halvflaske 40% skal du være safe.
Tenk kardemommeloven

Forresten leste jeg noe om at det var fremmet forslag for å heve forbudet. Dette synes jeg er fint. På en solskinnsdag lørdag/søndag, i en hvilken som helst park, i Oslo så sitter det omtrent 100000 personer og drikker.
Sitter å lurer på det samme. Nylig flytta til Torggata å vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, men kunne tenkt meg en pils og sol. Helt vilt varmt ute i dag! Regner med at været holder seg til "musikkfest" i morra. Blir nok bra!
Sist endret av Sir Lemonpie; 3. juni 2011 kl. 12:48.
Det er "musikkfest" i hele Oslo city på lørdag; det spiller band og artister på scener overalt i byen. På søndag er det i tillegg vegancafé på Blitz. Det kunne vært noe å sjekka ut!
Parkene i Oslo er hyggelige. Om du vil ha en billig og god middag, kan du stikke innom Blitz før klokka seks. Rundt 40 kr for dagens middag. Pils anbefales og kjøpes på en dagligvarebutikk, for så og nytes i offentlige sammenhenger (parker). Billigere, og egentlig hyggeligere.

Sitat av Skogslarve Vis innlegg
Det er "musikkfest" i hele Oslo city på lørdag; det spiller band og artister på scener overalt i byen. På søndag er det i tillegg vegancafé på Blitz. Det kunne vært noe å sjekka ut!
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro Blitz holder åpent i dag og
Blir det fint og klart vær kan en liten rusletur (eller delvis med 17/19-trikken (?)) opp til Ekebergrestauranten være et fint avbrekk. Kald øl, en røyk (eller et overpriset måltid (ølen er heller ikke billig)) og fantastisk utsikt over Oslo. Er du interessert i arkitektur er det ekstra interessant.

Freakfesten og musikkfest Oslo er jo selvskrevent på lørdag (misunnelig som faen på muligheten, er selv stuck i Sthlm), det er livemusikk overalt - ute så vel som inne.

Oslos mange fine parker er også lokkende tidlig i Juni. Moret nevnte noen.

-------

Sol Cigar er en fin, gammeldags tobakksforretning. Vet ikke om det er det du søkte etter.
Angående spesifikke parker, synes jeg grøntområdene rundt Akerselva - fra Eventyrbrua, gjennom Cuba og Grünerløkka og opp til Sagene - er veldig hyggelige. Det kan også anbefales å ta en tur ut til en av øyene, Gressholmen er min favoritt, for et avbrekk fra byen. Du kan ta ferja ut dit, 10 minutters tur omtrent, med vanlig billett (samme som til trikk, buss og t-bane, altså 26 kr) og båten går en gang i timen fra Vippetangen.
Oslo har en del av klesbutikker rundt om som du så klart kan besøke, men det finner du ut av sikkert selv. Eneste som faktisk kan være morsomt å ta en tur innom er Pentagon, en liten butikk like ved Generius og Oslo S som sikkert kan være innteresant for noen. Ellers er jo parklivet nevnt, absolutt å anbefale. For å slippe de mest turistifiserte stedene kan du jo stikke innom Grunerløkka, masse koselig der evt. Gamlebyen og titte litt.

Ta båten som tidliggere nevnt til Gressholmen kan være avslappende, vet ikke om de har det nå lenger men før var det i hvert fall masse kaniner der. Hvis det er dårlig vær kan du jo stikke innom Colouseum som vel er Norges største kino...?
Colosseum kino er en elendig kino lydmessig (sal 1). Og bildemessig siden sal 1 er så sick stor.
Skal man ha en hærlig kino opplevelse, så er Ringen Kino virkelig å anbefale =)

Av god mat, så finner du Curry & Ketchup på Majorstua. (kirkeveien om jeg husker rett?)
Billig er det også, og Oste Naan anbefales virkelig.

Oslo ellers har ikke så mye "allment" å by på. Man må enten være spesielt intressert i noe, eller være en typisk turist for å ha mye å gjøre dær. Om man ser bort fra parken og gode venner generelt =)

En annen ting som er mulig, er å være publikum på forskjellige tv-shows =)
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Colosseum kino er en elendig kino lydmessig (sal 1). Og bildemessig siden sal 1 er så sick stor.
Skal man ha en hærlig kino opplevelse, så er Ringen Kino virkelig å anbefale =)
Vis hele sitatet...
Sant nok, Ringen Kino er bra.

Du burde prøve Bislett Kebab hvis du ikke har prøvd den før, noe av den beste kebaben du får i Oslo.
Som mange andre, annbefaler jeg også parklivet i Oslo. Sofienbergsparken pleier å være et veldig koslig sted å ta et par kalde i godt selskap. Du finner den ved grunerløkka.

Ellers pleier det å være diverse småting som skjer rundt om i byen, gjerne noe smått på vika en solfylt dag. Sett vekk fra musikkens dag og freakfest i morgen, så er det en miljøkonsert i frognerparken på søndag. Selvom dette er mest rettet mot barn, er noen av artistene verdt å få med seg. CC Cowboys blandt annet.

Sjekk innom VisitOslo og AktivOslo, kanskje du finner noe som appelerer til deg

Edit: Skal du spise, prøv Texburger. Burger er kanskje et kjipt måltid, men her snakker vi norges beste!
Edit2: Hva med en dag på Tusenfryd? Det er en liten busstur ut av tigerstaden. Anyways, enjoy Oslo.
Sist endret av pannekake2k; 3. juni 2011 kl. 18:58.
Sitat av TheView Vis innlegg
Sant nok, Ringen Kino er bra.

Du burde prøve Bislett Kebab hvis du ikke har prøvd den før, noe av den beste kebaben du får i Oslo.
Vis hele sitatet...
Av 3 kebaber der, så har 2 vært pisslunka.
Og kværna kjøtt er generelt bare 10% så godt som biffkjøtt. Så vil ikke si at Bislett kebab er så sinnsykt god, selv om de i utgangspunktet har potensialet til å bli det.
Får håpe de tar i bruk biffkjøtt i framtiden =)
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Av 3 kebaber der, så har 2 vært pisslunka.
Og kværna kjøtt er generelt bare 10% så godt som biffkjøtt. Så vil ikke si at Bislett kebab er så sinnsykt god, selv om de i utgangspunktet har potensialet til å bli det.
Får håpe de tar i bruk biffkjøtt i framtiden =)
Vis hele sitatet...
Enig, min var på en måte litt våt og ikke all verdens til smak. På en annen side kom jeg dit med skyhøye forventninger.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Av 3 kebaber der, så har 2 vært pisslunka.
Og kværna kjøtt er generelt bare 10% så godt som biffkjøtt. Så vil ikke si at Bislett kebab er så sinnsykt god, selv om de i utgangspunktet har potensialet til å bli det.
Får håpe de tar i bruk biffkjøtt i framtiden =)
Vis hele sitatet...
Bislet kebab er helt standard kebab som man får i alle norske byer. Det eneste de selger på er at det masse mat og mye brus for en billig penge. Det finnes massevis av gode kebabsjapper, men bislet er absolutt ikke en av dem. Selv vil jeg anbefale Habibi eller shishkebab på Marinos.
Bislett kebab har blitt kåret til best i Norge for noen år siden. Selv stiller jeg meg uforstående til akkurat det, når man engang hadde Tomato i Tromsø.

Men sier meg enig, helt vanlig kebab kan ikke kan skryte noe av, annet enn mye mat, mye drikke og flott forhold mellom dressing, salat og kjøtt.
Hadde de bare byttet ut kjøttet med et alternativ, hatt flere "smaker" enn "sterk" og "blæ", og generelt laget kebab, så hadde livet vært flott


Skal teste ut Marinos når jeg stikker til Oslo om en måned =)
Som jeg sier til alle nykommere i Tigerstaden, gå hundre meter lenger opp i Pilestredet enn Bislett Kebab, og du får ordentlig kjøtt i nybakte pitabrød. Du har valget mellom lam, kylling eller svin. Stedet heter Balkan, og er absolutt best.

Utover det, så er vel det meste nevnt allerede. Hvis du er hypp på utesteder, så er det mye rart å velge imellom.
Velkjente kjøttmarkeder:
Sossete, men dansbart på Horgan's i Bogstadveien.
Sild i tønne, dansbart, men stort sett OK. Jekyll's ved siden av Klingeberg kino, et steinkast fra Nationaltheatret og Aker Brygge.

Ellers er det bare å ta turen til Youngstorget eller Grünerløkka for hipster- og rockesteder, eller dra vestover til Solli Plass og Frogner for La Belle Sol (Obs, her krever de stort sett pentøy ).

For shopping av klær er Bogstadveien det beste alternativet. Her ligger det mange bra butikker til budsjettpriser og til de med litt større lommebok.
Sist endret av bronsky; 3. juni 2011 kl. 19:26.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Hvis du vil se på utsikten så er Radisson Blues bar Summit 21 på Holbergs plass å anbefale. Nydelig utsikt over nesten hele byen, også fra pissoaret (har jeg hørt...). Ikke la deg skremme av gullheisene, det er temmelig avslappet atmosfære.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Som jeg sier til alle nykommere i Tigerstaden, gå hundre meter lenger opp i Pilestredet enn Bislett Kebab, og du får ordentlig kjøtt i nybakte pitabrød. Du har valget mellom lam, kylling eller svin. Stedet heter Balkan, og er absolutt best.
Vis hele sitatet...
Word!!!!
Ikke spis kebab hvis du ser et skilt med "Savner katta mi, svart hår og myk pels. Ring 92312345" samme dagen.
Sist endret av Awesome-O; 3. juni 2011 kl. 22:05.
balkan suger, hvis dere vil ha EKTE og FERSK gatekjøkkenmat da må dere ned til grønland.

balkan og bislett er fake shit, værste maten jeg har smakt. tilpasset norske ganer og tull. "sterk" der, det er liksom baby-sterk på grønland lool.

men hvis du ikke tørr å dra dit, så kan du alltids dra til onkel ved eldorado. litt stereotypisk kebab, men der har de biff-kebab. biff er bra type kjøtt. digg, masse deilig biffsaft . mmm

beirut også dritt. fuck beirut. jeg har sett duer fly ut fra bakrommet.

på grønland har de også kebabish orginal. bestill MIX-GRILL, da får du ku,kylling,lam , hele dyreriket på et fat. grilla, så gooooodt.

ellers kan du alltids håpe på at axels tivoli er i oslo når du kommer hahahaha.
Utepils i Frognerparken og kebab på Arena Pizza på hovseter!
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Utepils i Frognerparken og kebab på Arena Pizza på hovseter!
Vis hele sitatet...
Rullekebaben der er himmelsk! Befinner meg i Oslo selv atm. Noe å gjøre for en som _ikke_ er 18, og som ikke koster skjorta? Tekniskmuseum har jeg vært ca. 1000 ganger, og har sett meg ganske lei museum generelt..
Når jeg drar ned til Oslo , et par ganger i måneden. Så spiser jeg kebab på New Vinny' s i gata fra Youngstorget ned til Storgata, like ved McDonalds. Det er den beste kebab i oslo, etter min mening. Bestill super kebab.. koster 55 kr, den er diger og DIGG!

PS: Husk å spørre om hamburgerdressing øverst, det er det beste.

OBS: Anbefaler å ikka ha agurk i kebaben, pga e.coli greiene.
Sist endret av Den modige; 3. juni 2011 kl. 23:00.
Kan denne tråden plis slutte å dreie seg om kebab? Det er andre ting å gjøre i Oslo enn å spise kebab faktisk.
Sitat av moret Vis innlegg
Kan denne tråden plis slutte å dreie seg om kebab? Det er andre ting å gjøre i Oslo enn å spise kebab faktisk.
Vis hele sitatet...
Det sies at høydepunktet med å reise til oslo er pga KEBAB!

PS: Pass dere for sånne folk, man vet aldri hva de finner på:

http://www.youtube.com/watch?v=wrO3mCoXVQw
Sitat av moret Vis innlegg
Kan denne tråden plis slutte å dreie seg om kebab? Det er andre ting å gjøre i Oslo enn å spise kebab faktisk.
Vis hele sitatet...
Når man drar et sted er god mat noe av det første man tenker på. I hvert fall for meg. Kebab symboliserer Oslo ganske perfekt, derfor er det rimelig at hvor man får god kebab for en billig penge blir diskutert. Men ja, tråden kan også åpne seg for mer diskusjoner
Sitat av Den modige Vis innlegg
Når jeg drar ned til Oslo , et par ganger i måneden. Så spiser jeg kebab på New Vinny' s i gata fra Youngstorget ned til Storgata, like ved McDonalds. Det er den beste kebab i oslo, etter min mening. Bestill super kebab.. koster 55 kr, den er diger og DIGG!

PS: Husk å spørre om hamburgerdressing øverst, det er det beste.

OBS: Anbefaler å ikka ha agurk i kebaben, pga e.coli greiene.
Vis hele sitatet...
new vinny = onkel... duuh!

Og moret: nei faktisk ikke, oslo har ingenting å tilby. INGENTING.
utenom et crappy uteliv på kvelden.
Sist gang jeg var i Oslo, kjøpte jeg og min kamerat billetter til t-banen og satt på rundt hele byen.
T-bane safari er å anbefale
Kan tro på at det er litt crappy uteliv i Oslo. Søringer generelt har etter min erfaring, ikke egenskapen til å drikke lenge.

Alt for mange fester har vært død klokken 01.00. I det sekundet man selv starter å bli godt brisen, av dobbelt så mye alkohol som resten har drukket på samme tiden.

Men men, ikke enkelt å være fra nord, oppfostret på sprit fra drikkeflasken i baby-alder.

Skal man overleve over tid i Oslo, er venner alfa omega =)
Gå på badeland!

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Kan tro på at det er litt crappy uteliv i Oslo. Søringer generelt har etter min erfaring, ikke egenskapen til å drikke lenge.

Alt for mange fester har vært død klokken 01.00. I det sekundet man selv starter å bli godt brisen, av dobbelt så mye alkohol som resten har drukket på samme tiden.

Men men, ikke enkelt å være fra nord, oppfostret på sprit fra drikkeflasken i baby-alder.

Skal man overleve over tid i Oslo, er venner alfa omega =)
Vis hele sitatet...
Møtte ei fra nord engang, ho klagde på at festene her nede i sør aldri tok av. Men så tenkte jeg, man er jo ikke noe bedre sjøl når man må "vente" på at festen tar av. Bare man tar av selv så kan andre enten være med eller stikke. Spørs på formen selvsagt men skal man feste så skal man feste
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Kan tro på at det er litt crappy uteliv i Oslo. Søringer generelt har etter min erfaring, ikke egenskapen til å drikke lenge.

Alt for mange fester har vært død klokken 01.00. I det sekundet man selv starter å bli godt brisen, av dobbelt så mye alkohol som resten har drukket på samme tiden.

Men men, ikke enkelt å være fra nord, oppfostret på sprit fra drikkeflasken i baby-alder.

Skal man overleve over tid i Oslo, er venner alfa omega =)
Vis hele sitatet...
Nå er vel Oslo en gryte med folk fra alle steder, og det bor mange søringer fra bygda der, og ikke faen om de drikker mindre eller svakere.
Du kan jo sitte på en krakk å telle narkomaner , prostituerte , tiggere , og asylsøkere, hvis du rekker noe mere kan du telle avfall som ligger overalt i den møkkete byen...
Titt innom Pentagon army hvis du liker gunnere og sånt. ligger i storgata 37.
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
Du kan jo sitte på en krakk å telle narkomaner , prostituerte , tiggere , og asylsøkere, hvis du rekker noe mere kan du telle avfall som ligger overalt i den møkkete byen...
Vis hele sitatet...
eller så kan du dra til vestkanten og telle hvor mange gutter du ser uten rosa skjorte
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Pentagon er et must for meg, adresse Storgt. Scorpius på Grunerløkka er jo en interessant butikk, og kan sikkert passere som tobakksforretning. Ellers er det bare å nyte det yrende livet!
Sitat av sugerøret Vis innlegg
eller så kan du dra til vestkanten og telle hvor mange gutter du ser uten rosa skjorte
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen rosa skjorter, jeg er gutt, og bor på vestkanten! Sender du medaljen i posten? Tips: Jeg bor i samme vei som en pappagutt ved navn Preben