Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 8871
Hei!
Sitter her og lurer på om jeg kan ta de siste 4 vallergan og skylle dem ned med en munnfull vin for og fårhåpentligvis sovne!
setter pris på alle svar
tar 1 til 2 timer før vallergan virker. har selv drukket utallige ganger på vallergan og har ikke skjedd noe annet enn at jeg blir trøtt-.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Har brukt Vallergan tidligere og har skylt ned med øl ved flere anledninger. Så vidt meg bekjent er det et antihistamin (allergimedisin), og nå er ikke jeg lege, men tror ikke det skal være noen komplikasjoner involvert ved å skylle ned med litt vin. Eneste jeg merket etter å ha skylt ned med øl er at jeg er litt ekstra "trøtt" når jeg våkner og føler meg litt "tung" de første timene dagen etter. Du får jo google problemet...
Får forsette og lete.
Grunnen til at jeg lurer er fordi vallergan for meg er helt bortkastet føler jeg, fikk det skrevet ut mot insovnings vansker, har prøvd og ta 5 rundt 2 tiden om natten, og hva like våken klokken 8. Så håper på og kunne trylle litt og fårhåpentligvis få virkning!
Du bør ta det rundt 2 timer før du skal legge deg, prøv å sove eller gjorde noe rolig iløpet av den tiden.
Sånn det funker på meg
Jo senere du tar de, dess større er sjansen for den vel så kjente "hangoveren".
Jeg pleier å ta de 2-3 timer FØR jeg planlegger å legge meg, så hvis jeg f.eks. tenker å legge meg kl 23, tar jeg de ca. kl 20:00-20:30.

Har lang erfaring med å eksperimentere med dette preparatet. Det er ikke et innsovningsmiddel, men et førstegenerasjons antihistamin - opprinnelig brukt mot allergier. Etterhvert som nyere antihistaminer kom på markedet, og den kjente sederende virkningen ble kjent, har det ofte blitt førstevalg ved behandling av søvnproblemer.


Hvis du skyller ned med alkohol, vil du mest sannsynlig bli totalt ubrukelig dagen derpå. Med andre ord - forbered deg på en dobbel-hangover neste dag.

Your choice.
Sist endret av Kaput; 12. oktober 2012 kl. 22:28.