Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 10535
Hei!
Har hatt imovane på resept og håper på og få det igjen, men så lurer jeg litt.
Hvor mange må en med bitteliten toleranse hive i seg for og få rus? (er vell 180-62kg om det har noe og si)
Hva kan jeg forvente meg? se etter?
Noe jeg burde ha i bak hodet?

Takk på forhånd!
Én 5 mg eller 7,5 mg vil sannsynligvis holde da. Rusmessig kan du forvente deg en god følelse i hodet, samt visuelle forstyrrelser i form av klarere farger og eventuelt mindre hallusinasjoner (insekter går ofte igjen, som edderkopper og flygende maur). Farger trer spesielt godt frem på PC-skjermen; bakgrunnen til teksten din er en god blanding mellom grå, lilla, grønn, rosa, blå, oransje og rød akkurat nå.

Edit: Nå har jeg riktig nok konsumert cannabis i tillegg, så vil legge til at det forsterker de rusgivende effektene til Imovane på flere områder. For mitt vedkommende hvert fall.
Sist endret av Tawon; 8. oktober 2012 kl. 03:21.
Takk for svar, Hørtes spennende ut!
Får bare begynne og glede meg til helgen som kommer
Ta ut noen få piller for å ruse deg på og legg bort resten, ellers ender du fort opp med å spise alle sammen og våkne opp som wtf med ingen piller, masse rot og store hull i hukommelsen. Vettet kan gå ut av vinduet etter bare en pille eller to selv om du bare føler deg i knallform. Kos deg og ligg unna trafikken
Sist endret av Bothrops; 8. oktober 2012 kl. 09:49.
haha, ja man må vell nesten være litt forsiktig!
Av egen erfaring så må jeg si at Imovane må vel være den pillen som gir en mest random effekt for hver gang, man vet aldri hvilken rus man får.
Jeg har alt fra mistet evnen til å stå oppreist, bynt å grine av å se på blomsterbilder, fått munchies og spist en 6pack med krone-is for å så våkne av at jeg må drite som faen pga. laktoseintolleranse.
Sist endret av Skyfx; 8. oktober 2012 kl. 20:54.
På 7,5mg. får jeg en behagelig og rolig følelse. Alt blir på en måte helt greit. Jeg mister hemninger og kan si og gjøre ting jeg ellers ikke ville gjort. Jeg er dog ikke ute etter å ruse meg på de, jeg vil bare sove. Og sove får jeg, hvis jeg legger meg. Hvis ikke, fortsetter den deilige følelsen. Og det kan i blant være fristende det, men når «rusen» forsvinner, får man ikke sove. Så hvis du er interessert i å bruke de til det de er ment til, legg deg før det er for sent. Vær imidlertid klar over at du dagen etter muligens kan lide av et aldri så lite hukommelsestap. Erfaringsmessig kommer man på det meste etterhvert. Vær også forberedt på en ekkel metallsmak i munnen store deler av dagen etter.

God fornøyelse!
Det som er greia med imovanen er at hvis du beveger deg eller er aktiv og ikke prøver å sove når virknigen trer inn, funker den litt motsatt.. bare litt salig og uten angst. 2-3 stk med en kopp kaffe er gull verdt
Skyfx beskrev rusen så utrolig bra . Jævlig ubehagelig rus da man faktisk blir helt kake, at dette gis ut på resept kan jeg ikke skjønne. For all del ikke bland med alkohol, ikke så mye som en øl engang.

Første (og siste) gang jeg prøvde dette endte jeg opp med å plutselig våkne opp hjemme i senga helt naken, kl 17:30 midt på dagen. Gud vet hva jeg har gjort i mellomtida. Hele familien var hjemme men tror ikke de merket noe, da hadde de nok sagt noe. Men uansett, ingenting gøy med dette.
På imovane så kjenner jeg enten ingneting eller så får jeg fullstendig blackout. Ingen mellomting. Men vi er alle forskjellige. Vet om folk som er så glad i dette at de kjører det rett i blodomløpet.
Muradi: Hva i alle....tuller, du, eller? Å pumpe det rett i blodet er jo bare helt sprøtt.

Jeg har fått diverse effekter av Imovane. Røyker jeg litt i forkant får jeg gjerne lettere synsforstyrrelser eller hva man enn måtte kalle det. Har opplevd å få det uten også men da må man jo gjerne holde seg våken. Jeg har også fått i meg så mye at jeg knuste vinduet, raserte rommet og fikk amok. Spent fast i ambulanse, akutten, blodprøver og urinprøver. Gud vet hvor lenge jeg var der men den rusen henger pokker meg lenge i. Jeg var helt ute av det i tre dager.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Muradi: Hva i alle....tuller, du, eller? Å pumpe det rett i blodet er jo bare helt sprøtt.
Vis hele sitatet...
Det er rart hva folk kan putte i pumpa når de først har begynt med nåla.
Sant nok. Jeg vet om ei dame som absolutt skulle skyte kapsler med diverse stoffer som 2C-B, 2C-E, MDA og så videre. Naken. På toalettet.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Sant nok. Jeg vet om ei dame som absolutt skulle skyte kapsler med diverse stoffer som 2C-B, 2C-E, MDA og så videre. Naken. På toalettet.
Vis hele sitatet...
Har en venn som tok seg en smell med ~40mg methoxetamine, ~20mg etizolam, ~45mg oxycontin og ~15mg 2C-E. Alt var på øyemål. Han våknet opp bak sofaen dagen etter.

Er ikke så mye bedre selv, men det går ihvertfall ned gapet.
Sitat av Muradi Vis innlegg
På imovane så kjenner jeg enten ingneting eller så får jeg fullstendig blackout. Ingen mellomting. Men vi er alle forskjellige. Vet om folk som er så glad i dette at de kjører det rett i blodomløpet.
Vis hele sitatet...
Folk som er hypp på nåla, digger jo imovanen. vet i aust agder betaler de jo rundt 100 kr for en.
Forbered deg på blackouts, uansett dosering!
Og munchies... har mange ganger våknet opp med emballasje slengt rundt meg i senga uten å huske at jeg har vært på bensinstasjonen.....
Sitat av jayforall10 Vis innlegg
Folk som er hypp på nåla, digger jo imovanen. vet i aust agder betaler de jo rundt 100 kr for en.
Vis hele sitatet...
For en hva? en tablett?

Det er ikke akkurat superstress a fa imovane ut pa resept, til da for rundt 3kr tabletten!
Sitat av jayforall10 Vis innlegg
Folk som er hypp på nåla, digger jo imovanen. vet i aust agder betaler de jo rundt 100 kr for en.
Vis hele sitatet...


Seriøst?

Da spiser jeg heller Diazepam hvis jeg hadde fått tilbud.
De betaler hundre kroner for Imovane? Det er den prisen jeg har kjøpt, og får kjøpt Subutex for. Som andre i denne tråden sier er det ikke spesielt vanskelig å få resept på hverken Imovane, Stilnoct eller hva det enn skulle være. Selv foretrekker jeg Mogadon men har måttet nøye meg med disse preparatene en liten stund ettersom det har vært en del leveringsproblemer.

Det florerer av Diazepam. Ikke at det er spesielt vanskelig å få det av legen heller, dog.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
De betaler hundre kroner for Imovane? Det er den prisen jeg har kjøpt, og får kjøpt Subutex for. Som andre i denne tråden sier er det ikke spesielt vanskelig å få resept på hverken Imovane, Stilnoct eller hva det enn skulle være. Selv foretrekker jeg Mogadon men har måttet nøye meg med disse preparatene en liten stund ettersom det har vært en del leveringsproblemer.

Det florerer av Diazepam. Ikke at det er spesielt vanskelig å få det av legen heller, dog.
Vis hele sitatet...


Jeg får tilbud om Atarax hos legen jeg... hjelper ikke en dritt mot panikkangst.
Det er noe du nesten må ta opp med fastlegen. Har han aldri tid til å høre på det du sier så be om henvisning til psykolog/psykiater. Det kan være lurt uansett.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Det er noe du nesten må ta opp med fastlegen. Har han aldri tid til å høre på det du sier så be om henvisning til psykolog/psykiater. Det kan være lurt uansett.
Vis hele sitatet...


Går allerede hos psykolog... hun mener jeg må "mestre" angsten isteden

Jeg forstår hennes synspunkt - man må jo eksponere seg for angsten for å vinne over den, men jeg kunne sårt trengt noe de dagene angsten står på som verst. For hvis jeg er så psykisk nedkjørt av all den angsten jeg har i kroppen, har jeg ikke sjans til å jobbe med den heller.
Det du kan ha i bakhode er at dette er unødvendig. Du får ingen rus på dette, iallefall ikke en som man absolutt behøver å oppleve. Dette er innsovningstabletter ikke noe leketøy.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Ta ut noen få piller for å ruse deg på og legg bort resten, ellers ender du fort opp med å spise alle sammen og våkne opp som wtf med ingen piller, masse rot og store hull i hukommelsen. Vettet kan gå ut av vinduet etter bare en pille eller to selv om du bare føler deg i knallform. Kos deg og ligg unna trafikken
Vis hele sitatet...
Støttes. Been there done that. Vil i grunn advare TS på det sterkeste å misbruke medikamenter, men skal ikke komme med noen moralprek
▼ ... noen uker senere ... ▼
For meg blir det "bukken og havresekken" stort sett hver eneste gang jeg tar fler en 3 stk. En fantastisk bingo. Er skrevet 100vis av tråder om det fra før btw.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Bombasa Vis innlegg
For en hva? en tablett?

Det er ikke akkurat superstress a fa imovane ut pa resept, til da for rundt 3kr tabletten!
Vis hele sitatet...
Testet imovane 7.5mg igår før jeg skulle legge meg. Hadde tatt litt subutex (rundt 0,3-0,4mg) og 25mg truxal. Ble i kjempefin form. Fikk en del euforia også. Endte opp med jeg stod opp, og surfet rundt på nette og så serier noen timer til, før jeg gikk og la meg. Kan godt skjønne at imovane er en slager blandt opiatbrukere, for imovane slår bade valium og rivotril, når det kommer til å mikse det med opiater/opioider. Bare synd at det er så kortvarig.

Dessuten går tiden utrolig fort på imovane. Bare ikke overdriv dosering. 1 tablett er mer enn nok.
Sitat av afrosnail Vis innlegg
Hei!
Har hatt imovane på resept og håper på og få det igjen, men så lurer jeg litt.
Hvor mange må en med bitteliten toleranse hive i seg for og få rus? (er vell 180-62kg om det har noe og si)
Hva kan jeg forvente meg? se etter?
Noe jeg burde ha i bak hodet?

Takk på forhånd!
Vis hele sitatet...
jeg har prøvd _alle_ benzoer..og imovane var det eneste som fikk meg til å få full følelsen om du er våken på en 7.5 mgs eller to...de andre bare sløver deg,men dette er mer sånn at du blir litt full rett og slett...kommer med utspill du ikke ville gjort ellers...sterkt hukommelsetap m.m

Sitat av spykose Vis innlegg
Går allerede hos psykolog... hun mener jeg må "mestre" angsten isteden

Jeg forstår hennes synspunkt - man må jo eksponere seg for angsten for å vinne over den, men jeg kunne sårt trengt noe de dagene angsten står på som verst. For hvis jeg er så psykisk nedkjørt av all den angsten jeg har i kroppen, har jeg ikke sjans til å jobbe med den heller.
Vis hele sitatet...
ja det er typisk antipillelegers utspill..har folk angstproblemer så er det uten tvil bra å kunne ha noe...jeg har vært i samme situasjon og jammen er jeg takknemlig for at kodein pillene mine hjalp meg gjennom de verste episodene..hadde jeg hatt medisiner i yngre alder ville livet vært bedre uten tvil

cluet er bare å bruke det med måte..engang iblandt...kødder du for mye med dette får du langvarige abstiproblemer,som jeg har nå
Vil ikke kapre tråden, bare slenge inn et innlegg. Jeg tror jeg har sett Imovane i medisinskapet. Er det "ok", hvis jeg tar sjansen på at det ikke er noen telling på antallet, å prøve en? 17 år, ikke spesielt erfaren utenfor alt det "vanlige". Skjønner at det ikke er noe sick drug og overveldende opplegg med ei slik pille, men håper dere skjønner hva jeg vil frem til. Liker forøvrig følelsen av f.eks. paracet, tar én og oppdager plutselig at jeg har det ganske kos i sofaen. Altså skal det vel ikke så mye til på meg.
Spør du oss om du får lov?
Sitat av Susanna Vis innlegg
Spør du oss om du får lov?
Vis hele sitatet...
Jepp. Nei, lurer på om det er noen vits i å sjekke det ut. Vet at det ikke er så populært å bare finne seg noe og "bare ta det!!", men siden det tydeligvis befinner seg _her_ i mitt hus, anser jeg det ikke for å være så veldig "tungt". Så er det noen vits?
Sitat av jeanroqua Vis innlegg
Liker forøvrig følelsen av f.eks. paracet, tar én og oppdager plutselig at jeg har det ganske kos i sofaen.
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen verdens erfaring med piller av noe som helst slag, men om du sier at du kuleran mæx i sofaen med en paracet, så tror jeg neppe at Imovane bør være "neste steg" på listen din. Da kan du kanskje heller ta to paracet og nyte dobbel placebo-effekt :-) Wohoo!

Jeg forstår godt tankegangen din, det man får av leger og finner i sitt eget hus er gjerne ikke så farlig og virker safe. Men fy søren, det skrives ut mye rare ting altså. Husker selv som femten-åring da jeg overbeviste meg selv om at MUSKAT ikke kunne være så farlig, det solgte de jo på butikken.... Endte opp med at jeg besvimte og datt i flisene på badet 5 ganger på 3 minutter :-)
Sitat av Herbman Vis innlegg
Jeg har ingen verdens erfaring med piller av noe som helst slag, men om du sier at du kuleran mæx i sofaen med en paracet, så tror jeg neppe at Imovane bør være "neste steg" på listen din. Da kan du kanskje heller ta to paracet og nyte dobbel placebo-effekt :-) Wohoo!

Jeg forstår godt tankegangen din, det man får av leger og finner i sitt eget hus er gjerne ikke så farlig og virker safe. Men fy søren, det skrives ut mye rare ting altså. Husker selv som femten-åring da jeg overbeviste meg selv om at MUSKAT ikke kunne være så farlig, det solgte de jo på butikken.... Endte opp med at jeg besvimte og datt i flisene på badet 5 ganger på 3 minutter :-)
Vis hele sitatet...
Kuleran ikke mæx på en paracet, men jeg får en veldig varm følelse i kroppen. Neppe placebo slik jeg ser det, da jeg ikke har tenkt på "rus" av paracet, før jeg plutselig kjente det en gang og tenkte tilbake på en sykdomsperiode der jeg hadde samme effekt (men da var det vondt med varmen pga. tilstanden min). Et eller annet er det der som jeg liker når jeg egentlig er i form, hvertfall.

Muskat vet jeg at er noe forbanna dritt, da jeg ble servert en historie om det allerede i 13-års alderen, og har lest om det i senere år. Er også obs på at det finnes mye rart som blir skrevet ut, men altså... Det får være grenser for hvor ille det som er her kan være, føler jeg. Men okei, der gikk jeg vel i mot meg selv med den setningen, hehe Uansett, det blir vel til at jeg prøver en gang...

EDIT: Ang. placebo er jeg ikke typiske typen til å "lure" meg selv slik, da det er en del rareri fra kompiser som jeg overhodet ikke har kjent en dritt av. De derimot
Sist endret av jeanroqua; 28. november 2012 kl. 00:10.
Vel, jeg har TO synspunkter jeg synes du skal se på.

Det første er:
Imovane er et godt rusmiddel, mitt yndlingsrusmiddel (jeg er rusfri nå, men.. en gang rusmisbruker, alltid rusmisbruker).
Imovane kan gi deg en herlig følelse i kroppen, hallusinasjoner og lignende, jeg kan varmt anbefale deg å ruse deg på Imovane, ihvertfall til å begynne med (Imovane blir du uansett altfor vant til, og må derfor gå over til Paralgin Forte).
Det er sikkert noen andre på FreakForum som vil kalle meg en idiot fordi jeg har Imovane som yndlingsrusmiddel, men det er nå forskjell på folk, og man sier jo smak og behag, stemmer ikke det?
Det jeg prøver å si, er: Mitt første synspunkt er: KJØR PÅ!

Det andre er:
Imovane kan påvirke deg utrolig mye psykisk, spesielt med tanke på at du raskt blir glad i rusen og fortsetter å gjøre dette hver eneste dag. Til slutt ender du opp som en av de som sitter på Plata og tar hasjsprøyter hver dag, for å ikke snakke om de som røyker alkohol.
Det jeg prøver å si: Imovane kan gjøre deg VELDIG koko i hodet, du kan få veldig mange merkelige ideer, som for eksempel å ta et våpen og skyte en person og tenke "Dette var greit, det er jo det normale folk gjør, ikke sant?".
Så, det andre synspunktet er: Ligg unna til du i det minste har prøvd hasj.

Etter en samlet vurdering.......
KJØR PÅ!!!!!!!!
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Vel, jeg har TO synspunkter jeg synes du skal se på.

Det første er:
Imovane er et godt rusmiddel, mitt yndlingsrusmiddel (jeg er rusfri nå, men.. en gang rusmisbruker, alltid rusmisbruker).
Imovane kan gi deg en herlig følelse i kroppen, hallusinasjoner og lignende, jeg kan varmt anbefale deg å ruse deg på Imovane, ihvertfall til å begynne med (Imovane blir du uansett altfor vant til, og må derfor gå over til Paralgin Forte).
Det er sikkert noen andre på FreakForum som vil kalle meg en idiot fordi jeg har Imovane som yndlingsrusmiddel, men det er nå forskjell på folk, og man sier jo smak og behag, stemmer ikke det?
Det jeg prøver å si, er: Mitt første synspunkt er: KJØR PÅ!

Det andre er:
Imovane kan påvirke deg utrolig mye psykisk, spesielt med tanke på at du raskt blir glad i rusen og fortsetter å gjøre dette hver eneste dag. Til slutt ender du opp som en av de som sitter på Plata og tar hasjsprøyter hver dag, for å ikke snakke om de som røyker alkohol.
Det jeg prøver å si: Imovane kan gjøre deg VELDIG koko i hodet, du kan få veldig mange merkelige ideer, som for eksempel å ta et våpen og skyte en person og tenke "Dette var greit, det er jo det normale folk gjør, ikke sant?".
Så, det andre synspunktet er: Ligg unna til du i det minste har prøvd hasj.

Etter en samlet vurdering.......
KJØR PÅ!!!!!!!!
Vis hele sitatet...
Haha, jeg liker innlegget ditt veldig godt Men den er god, den :-)
Vært der, gjort det.
3-4 om det er 7,5mg ville jeg anbefalt, men kommer an på hvor mange du har spist før Btw, de smaker dritt!!
Sitat av SaerDnAX Vis innlegg
3-4 om det er 7,5mg ville jeg anbefalt, men kommer an på hvor mange du har spist før Btw, de smaker dritt!!
Vis hele sitatet...
Til en som er ny med stoffet ville 3-4 7,5 mg være litt i overkant, spør du meg. Uten toleranse vil sannsynligvis én 5 mg/7,5 mg være nok til å registrere nevneverdige interessante effekter, selv om det kan variere individer i mellom. Imovane/Zopiklon smaker ikke nødvendigvis dritt, har ingen erfaringer av det selv. Omtrent hver tiende person opplever denne metalliske smaken, her har du forøvrig en kilde på det (se avsnittet Discussion).
Sist endret av Tawon; 29. november 2012 kl. 02:00.
Sitat av jeanroqua Vis innlegg
Kuleran ikke mæx på en paracet, men jeg får en veldig varm følelse i kroppen. Neppe placebo slik jeg ser det, da jeg ikke har tenkt på "rus" av paracet, før jeg plutselig kjente det en gang og tenkte tilbake på en sykdomsperiode der jeg hadde samme effekt (men da var det vondt med varmen pga. tilstanden min).
Vis hele sitatet...
Jeg forstår, det bare blir så spesielt når man nevner Paracet i sammenligning med et slikt drog som Imovane. Har du erfaringer med Cannabis og/eller alkohol? Dersom du bestemmer deg for å prøve, kjør rolig, en pille skal visst omtrent holde i følge disse andre her som har peiling :-)

Lykke til. Hør også på ekspillemisbrukeren som sverget til Imovane i sin storhetstid. Ikke noe å tøyse med.
Sitat av SaerDnAX Vis innlegg
3-4 om det er 7,5mg ville jeg anbefalt, men kommer an på hvor mange du har spist før Btw, de smaker dritt!!
Vis hele sitatet...
inb4 blackout

Begynn med 1 tablett. Dette er sterke saker.
Sist endret av Mexxy; 29. november 2012 kl. 10:02.
Vært der, gjort det.
Sitat av SaerDnAX Vis innlegg
3-4 om det er 7,5mg ville jeg anbefalt, men kommer an på hvor mange du har spist før Btw, de smaker dritt!!
Vis hele sitatet...
Da er jeg en av de 10, men det er vel kanskje sant det du sier at det kan bli litt mye for en som ikke har toleranse for sånt. Men likevell anbefaler jeg hvertfall 10mg

Hahaha, siterte meg selv der, skulle sitere Tawon
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg fikk Imovane på resept før, så har spist en god del av de. Start med en lav dose, du bygger fort opp toleranse på disse pillene, jeg var oppi 10stk 7,5mg tilslutt.
Som nevnt over så er ikke dette noe leketøy, tar du for mye blir du helt ape og våkner dagen derpå å husker ingenting.
Hvis du har noe erfaring med Cannabis så ville jeg anbefalt å røyke litt i forveien.
Av min erfaring forsterker det rusen man får på Imovane, også blir man høy, som er et stort pluss
Gikk på Imovane før, starta på 7.5mg. Sto på den dosen veldig lenge helt til jeg ville prøve 15mg, men så fort jeg gikk opp til 15mg, så tok det kort tid før jeg måtte ha 4-5stk. Måtte til slutt bare slutte fordi jeg fikk plent ikke sove uten dosen min, lå 5-6 søvnløse netter med kanskje 1-2 timers søvn hver natt.

Rører mye rart av legemidler nå, men sovepiller har jeg ikke rørt på over et år...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Tok 30mg zopiclone sammen med 200mg tramadol. Visuals som kan minne om moderate doser sopp, "tripp" følelse, men samtidig skikkelig på trynet og samtidig i kjempefin form. Musikk var godt å høre på, men på samme tid så var det bare rot og kaos. Etter skikkelig research, så har imovane blitt en av mine favoritt piller av den beroligende typen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tok 40 mg med Imovane i går, men følte meg litt likegyldig og fikk en liten godfølelse. Sovnet ikke før langt ute på natta kl 05. Da har jeg bare tatt 5 - 10 mg av og til fra før av.
Skulle tro dette ville slå meg ut sammen med 2 pinex forte og 2 mg rivotril.
Spiste engang en hel pakke med 30stk 7.5 imovane. Husker lite av første dagen men jeg sovna på badet. Neste dag når jeg gikk og la meg i sengen hadde jeg intense hallusinasjoner KUN når lyset var slått av. Vist jeg skrudde på lyset ville hallisene gå vekk. Merkelig saker.
Sist endret av imortaltech; 9. juli 2013 kl. 12:25.