Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2061
Hei.

Jeg har røyket brunt hverdag nesten, de 3-4 siste mnd, jeg har hatt en pause på 2 uker nå.
Jeg sliter med søvn, korttids hukommelsen er ikke på plass, disse 2 tingene har jeg hørt er normalt.

MEN det jeg lurer på er, i det siste har jeg følt når jeg legger meg til å sove, at jeg er i en "hasj rus" føler at når jeg lukker igjen øyene, så flyr jeg til alle mulige steder, og er godt planta i senga, uten at jeg har røyka. Har vel vært hver eneste kveld ca. Hvorfor? Kan også sitte helt normalt i sofaen og ikke kjenne bein/hender, og se på dem rart og tenke at jeg ikke kan røre på dem, og at det er rart at jeg kan det noen ganger. Hva er dette for noe?

Takk for alle svar!

Majestic.
Sitat av Majestic Vis innlegg
Hei.

Jeg har røyket brunt hverdag nesten, de 3-4 siste mnd, jeg har hatt en pause på 2 uker nå.
Jeg sliter med søvn, korttids hukommelsen er ikke på plass, disse 2 tingene har jeg hørt er normalt.

MEN det jeg lurer på er, i det siste har jeg følt når jeg legger meg til å sove, at jeg er i en "hasj rus" føler at når jeg lukker igjen øyene, så flyr jeg til alle mulige steder, og er godt planta i senga, uten at jeg har røyka. Har vel vært hver eneste kveld ca. Hvorfor? Kan også sitte helt normalt i sofaen og ikke kjenne bein/hender, og se på dem rart og tenke at jeg ikke kan røre på dem, og at det er rart at jeg kan det noen ganger. Hva er dette for noe?

Takk for alle svar!

Majestic.
Vis hele sitatet...
Kanskje du har spontanlært meditasjon under cannabisrus uten å være klar over det, for så å først merke effektene etter at du har en "edru-state" å skille denne "påvirkede state" fra, som du potensielt glir inn i, i riktige situasjoner (tankegang, energi, posisjon, nivå av avslapning), som du nå begynner å oppdage i større grad jo større forskjellen blir på topp og bunnpunktet på "mindset-kurven"?

Bare kaster det ut der
Majestic's Avatar
Trådstarter
8 2
Sitat av Jesse_P Vis innlegg
Kanskje du har spontanlært meditasjon under cannabisrus uten å være klar over det, for så å først merke effektene etter at du har en "edru-state" å skille denne "påvirkede state" fra, som du potensielt glir inn i, i riktige situasjoner (tankegang, energi, posisjon, nivå av avslapning), som du nå begynner å oppdage i større grad jo større forskjellen blir på topp og bunnpunktet på "mindset-kurven"?

Bare kaster det ut der
Vis hele sitatet...
Hehe, kan være noe?

Kanskje litt rart og nevne, men jeg kan faktisk sitte en plass, lukke øyene, og "få hasj rusen". Hehe, selvsagt ikke like sterk som om når jeg er fjern, men samme tingen, at jeg blir pressa i det jeg sitter i, og alt er med tankegangen er at jeg bare flyr mer og mer innover. Normalt?
Jeg har/hadde akkurat det samme, sånn at før jeg sovnet så ble jeg helt slapp og innimellom og fikk en fritt fall følelse. det føltes også ut som at jeg ble slengt ut i rommet og rulla rundt faktisk oppi lufta. men har begynnt å komme seg til igjen nå, jeg tror det er en liten form for søvnparalyse. det skjedde med meg hver natt i en 2-3 ukers periode, da det gradvis begynnte og avta. Det skjedde både om jeg sovna på sofaen eller senga. med meg så gikk det som dette.

- skulle til og sovne, ble smålig paralysert i beina (kunne kontrolerre dette i senere tid)
- ble på en måte "rusa" som du sier.
- før jeg slokna helt, så kom det av og til en intens pipelyd i øra. (høyfrekvenzlyd)
- når jeg først sovna føltes det ut som noen drar meg rundt i rommet, og rulla meg rundt. av og til føltes det ut som om jeg prøvde og holde meg fast i sengekanten
- når jeg først våkner så er jeg helt svimmel og sliten i tinningene, men det tar seg fort inn igjen.

That's it. Men jeg tror det er søvnparalyse
Det er en søvnparalyse. Hvorfor du opplever dette nå som du har tatt pause, er ikke godt å si, men det kan ha en sammenheng med at du er klarere i hodet når du legger deg. Når du tidligere la deg etter en god nattings, var du sikkert så trøtt og sløv at hjernen skrudde seg av ca samtidig som kroppen. Nå er du mer klar i hodet, og kroppen sovner fører hjernen, noe som før til søvnparalyse. Jeg kan anbefale dere å prøve å oppnå Lucid dreaming. Når man er i søvnparalyse, er man ikke langt unna å gå inn i en bevisst drøm.
Sist endret av Kronisk; 13. januar 2012 kl. 05:27.
Majestic's Avatar
Trådstarter
8 2
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Det er en søvnparalyse. Hvorfor du opplever dette nå som du har tatt pause, er ikke godt å si, men det kan ha en sammenheng med at du er klarere i hodet når du legger deg. Når du tidligere la deg etter en god nattings, var du sikkert så trøtt og sløv at hjernen skrudde seg av ca samtidig som kroppen. Nå er du mer klar i hodet, og kroppen sovner fører hjernen, noe som før til søvnparalyse. Jeg kan anbefale dere å prøve å oppnå Lucid dreaming. Når man er i søvnparalyse, er man ikke langt unna å gå inn i en bevisst drøm.
Vis hele sitatet...
Er vel søvnparalyse som dere sier. Takk, hehe.

Når du er inne på drømming, Kronisk. Så har jeg når jeg tenker meg om, hatt veldig veldig mange syke drømmer de siste 2 ukene også. Mange av gangene vet jeg at jeg drømmer. Har blitt vekt av damen flere ganger på morgen for å si hadet, og da vet jeg at jeg akkurat har våkna opp fra drømmen, men kan fint legge meg igjen, å "gå inn i drømmen igjen"..

EDIT; Er dette det lucid dreaming greiene? ( Har ikke lest meg noe inn i det. Vet bare at man drømmer bevisst)
Sist endret av Majestic; 13. januar 2012 kl. 05:52.
Ja, det stemmer at det er bevisst drømming, er drømmeaktivitet. I motsetning til vanlige drømmer som huskes, vil bevisste drømmer oppleves, og man vil i varierende grad være i stand til å endre drømmelandskapet etter egen vilje. Disse kan inntreffe naturlig eller med hjelp av enkelte metoder som såkalte "realitychecks" (telle fingre, holde seg for nese/munn). Ikke bare kan man styre innholdet i drømmene sine men man har også tilgang til sitt eget minne mens man er drømmeverden. I bevisst drøm vil man få innsikt i metatilstanden, noe vi kan kalles en høyere grad av bevissthet eller metabevisshet. Dette kan oppnås gjennom trening.

Lucid dreaming er et utrolig spennende tema. Gjennom forskning har man gjort det mulig å bruke hjerneskanning til å lese av innholdet i en persons drøm. Hvis jeg skal bruke et eksempel kan det f.eks være å se forskjellen mellom ansikter og bygninger. Her er ulike hjerneregioner involvert i å prosessere innholdet i den visuelle informasjonen. Det neste skrittet vil da være å studere hvorvidt det er mulig å spore aktivitetsmønster i vanlige drømmer. Hm!
Majestic, om det er som du sier at du har hatt bevisste drømmer, har du vært utrolig heldig. De fleste har det fra tid til annen iløpet av livet, men det er ikke mange som klarer det uten trening. Jeg anbefaler deg å prøve å få ordentlig drømmekontroll, dvs. at du kan styre drømmene nøyaktig slik du vil. Du kan prøve å fly, puste under vann, spawne den deiligste jenta du kjenner og ha sex med henne, egentlig hva du vil... Sjekk ut Dreamviews-forumet om du er mer interessert i temaet. De har også nye utfordringer hver mnd.

Sakset fra "Task of the Month - January":
Basic Task - Set off fireworks in a crowded place and record what happened/how the DCs reacted.

Advanced Task - Go back in time and see yourself at the moment you became lucid.
Sist endret av Kronisk; 13. januar 2012 kl. 18:08.
Majestic's Avatar
Trådstarter
8 2
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Majestic, om det er som du sier at du har hatt bevisste drømmer, har du vært utrolig heldig. De fleste har det fra tid til annen iløpet av livet, men det er ikke mange som klarer det uten trening. Jeg anbefaler deg å prøve å få ordentlig drømmekontroll, dvs. at du kan styre drømmene nøyaktig slik du vil. Du kan prøve å fly, puste under vann, spawne den deiligste jenta du kjenner og ha sex med henne, egentlig hva du vil... Sjekk ut Dreamviews-forumet om du er mer interessert i temaet. De har også nye utfordringer hver mnd.

Sakset fra "Task of the Month - January":
Basic Task - Set off fireworks in a crowded place and record what happened/how the DCs reacted.

Advanced Task - Go back in time and see yourself at the moment you became lucid.
Vis hele sitatet...

Oh, så kult! Ja, jeg har begynt og interessere meg for dette teamet skikkelig nå! Som du anbefalte meg, skal jeg prøve å få ordentlig drømmekontroll! Hadde vært kult å få møtt Jessica Alba og hatt en KOSELIG kveld med hun, heheheh. Nei, men tusen takk, Kronisk. Dette skal jeg ta meg i bruk av!
Hmm, drømme bevisst greiene er ett slit for meg ass...

Hver eneste drøm jeg kan huske er bevisst og skal si jeg drømmer om andre ting enn regnbuer.
Den klassiske er vel zombier eller dommedag haha...

Du har ingen anelse stresset som du får når du sjekker i drømmen om det er en drøm og så blir overbevist av detaljene i drømmen så finner du ut at det er ett mareritt :P
Får den samme følelsen, spesielt når jeg er sliten. Alltid trudd det var naturlig. Litt deilig og da.