Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 9348
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Noe av problemet er vel kanskje nettop at du "føler deg som supermann", da du er over normalt våken, oppmerksom og syntes du har stålkontroll på alt.

Kanskje du begynner å loke med telefonen (grr jeg hater når folk gjør det mens de kjører), prate skit med passasjerer eller bare syntes det er en nydelig nattehimmel og en fantastisk kveld... til du ligger godt pakka sammen på hattehylla med en småbarnsfamilie på samvittigheta.

Kan godt tenke meg at reaksjonstiden kan bli bedre og du blir veldig fokusert, men de negative sidene er ikke bare bagateller heller.
Sist endret av Bothrops; 11. mai 2010 kl. 00:37.
Sitat av Stratops Vis innlegg
-Hyperaktivitet

Ikke på lite

-Ratløshet

Ikke på lite

[...]

-Tvangstanker

Ikke på lite før du har vært oppe en stund
Vis hele sitatet...
Og akkurat i hvilken stand er den som er ruset til å vurdere hvorvidt disse tingene faktisk er slått inn eller ikke? Eventuelt hvor "lite" som er passe i vedkommendes tilfelles?

Du er helt sikkert superobjektiv når du er ruset, men det er et latterlig dårlig utgangspunkt å tro at alle andre er det også.

Man kjører IKKE når man er ruset, uansett rusmiddel. Hva du gjør med ditt eget liv er din sak, men det er for faen ikke din avgjørelse hvilken risiko jeg og mine skal utsettes for når vi beveger oss ut i trafikken / samfunnet generelt.

Jeg skal respektere folks rett til å ruse seg på hva de vil den dagen de respekterer min rett til å ikke bli berørt av konsekvensene, hverken direkte eller indirekte!
Super-Freak
Tommen_'s Avatar
vet ikke om dette er lagt til (jeg baserer dette innlegget til Stratops over her

men jeg ville ha sagt at det er \ kan være en forskjell på om en er fast bruker (vanligvis), sporadisk eller "lett" tester.

om man er fast bruker, tror \ mener jeg (kilder?) at man er konstant påvirket (mer eller mindre) og at man sånn sett kan føle seg "edru" og oppfører seg slik (kanskje ikke like mye ved kjøring av bil, men vi kommer til det.)
sett at den tunge brukeren er på vei "ned" og skal ut og kjøpe dosen sin, rastløsheten vil være ganske høy (tror jeg, da jeg ikke bruker amf selv og kan stå for følelsen ved "cravings" for en ny dose)
denne personen hadde vel kjørt mere agressivt enn den tunge brukeren allerede på sin dose?

om det er en sporadisk eller eksprimenterende bruker, ville vel dette ha vært enda farligere igjen, da det i mine øyne vil tilsi ferskhet på rusen og dets givende, og derav vil være utrolig distraherte til andre elementer rundt seg, og dette vil klart påvirke kjøreferdighetene.
rusen er vel på sitt kraftigste de første gangene, og ved sjeldne inntak vil rusen holde et høyt tempo (synsing igjen) som gjør trafikkbildet skumlere både for fører og andre.

det siste jeg stusser på er paranoia etc med tanke på antall striper.
om man er stuka over en uke (7) dager, tar en stripe og kjører, kontra stuka 1-2 dager, så kjøre (vet ikke hvor lenge den lengste amf-trippen kan vare, så jeg skrev 7 som nøytralt. har hørt rykter om opptil 2 uker, mot 17 dager på crystal meth, men har ikke direkte kilder å backe opp med, det kan de interesserte fort finne ut selv.)

tror den som er stuka i 1-2 dager vil kjøre "godkjent" i forhold til en stukings på over en uke, selv om begge i "gjerningsøyeblikket" kun har tatt en stripe hver. (en erfaren og en nybegynner sett opp mot hverandre.)


håper ikke utkastet mitt gav for mye støtte til rus-sjåfører, det var ikke hensikten.
siden narkometerne kommer også, blir det et spennende scenario :P


men moralen bør være: det er _du_ som skal ha kontrollen på kjøretøyet. da må man være årvåken !
ser mange skumle elementer i trafikken for tiden, en stor faktor er nå stress, vil jeg si.
stress + nikotinsug = farlige trafikanter. Da hjelper det ikke med en kjempeflink sjåfør som turer på amf. han vil kjøre "pent" (hypotese) mens de andre ikke har tid til dank. skumle situasjoner oppstår, og den som er ruset sitter med svarteper, uansett !

drive responsibly !
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Et statlig organ som Folkehelseinstituttet er en langt bedre kilde enn random speedhuer sin subjektive synsing. Kom med en eneste studie som konkluderer med at amfetamin ikke påvirker kjøreeven, eller bedre denne.

Personer som er ruset på amfetamin er overrepresentert, jo. Dette dreier seg imidlertid oftest om tilfeller hvor flere stoffer er inntatt, så det "beviser" ikke at amfetamin i seg selv er skylden i ulykkene.

Nei. Den generelle oppfatningen innenfor medisin er tvert imot at det er farlig å kjøre under påvirkning av amfetamin. Her følger et par eksempler:


Kilde

Kilde

Uansett om du stiller deg tvilende til alle disse kildene, kan vi jo se litt på hva de faktiske effektene av amfetamin er.
Det sier seg selv at man ikke bør kjøre hvis man opplever en eller flere av disse effektene, som alle er vanlige ved inntak av amfetaminer:

-Hyperaktivitet
-Ratløshet
-Hodepine
-Feber
-Synsforstyrrelser
-Svimmelhet
-Ukontrollerte bevegelser, kramper
-Ujevn hjerterytme
-Angst og paranoia
-Irritabilitet
-Aggressivitet
-Forhøyet selvtillit og følelse av overlegenhet
-Tvangstanker

Kilde

Beklager at det ikke finnes en gigantisk studie som heter "Det er farlig å kjøre når man har tatt amfetamin" og viser til en mangedobling av ulykkesrisiko ved inntak av selv små doser. De fleste vil imidlertid være enige om at en slik studie ikke trengs for å feie subjektiv synsing av banen, og for å være enige om at det er lurest å la bilen stå om man har tatt amfetamin.
Vis hele sitatet...
Som sagt, bevisbyrden er ikke på meg siden det ikke er jeg som har fremmet en påstand om at "sånn er det". Jeg har bare vært mer forsiktig med å ekskludere muligheten for at det kanskje ikke er et betydelig faremoment. Jeg vet at mange med et moderert bruk og litt erfaring sier seg enig.

Samtidig ser jeg og argumentene mot det, og er på alle måter enig i at trafikk og narkotika ikke hører sammen.

Uansett har jeg ikke stort mer å bidra med i denne debatten.
Er veldig inviduelt det å kjøre rusa, vis rusmiddelet påvirker deg på en måte at du tror du kan klare alt,er det ingen god idet å sette seg bak rattet. selføligelig blir reaskjons evenen og motorikken nedsatt når man er rusa.Vil si det at sålenge man ikke er personen som ikke er veldig utfordrende av natur, så er egentlig kjøring beruset med moderate inntak av (insert favorite drug here). på ikke alt for utfordrende veier eller trafikk Greit.
Hele greia er egentlig opphausa til de grader vil egentlig kalle det propeganda.

Btw Er sikker på at jeg kunne kjørt opp med et par valium og noen øl uten problemer.
Sist endret av TheNiceFr3ak; 11. mai 2010 kl. 02:37.
OP spør om det er noe spesielt smart å kjøre i påvirket tilstand av amfetamin. Dette vil jeg svare på med ett stort NEI!
Det er ulovlig å kjøre i beruset tilstand no matter what.
Noen av dere sier "Det er ikke så farlig så lenge du ikke tar noe mye og klarer å kontrollerere deg selv" o.l.
Neivell, kanskje han overlever denne gangen, kanskje han overlever neste gang og gangen etter det, og alt går helt fint. Derimot HVIS det skulle skje noe, så er det han som sitter igjen med all skylden. Kanskje dreper han noen, kanskje gjør han noen lam, who know. Men det er ikke greit å kjøre i beruset tilstand uansett hvor lite det er. Dette er LOVEN folkens, vet at enkelte innlegg på dette forumet kanskje også dreier som om ting som bryter loven, men ett sted må streken gå, jeg mener den går ved kjøring i beruset tilstand.

Jeg vet ikke om det er noen av dere som har kjørt opp nylig, men jeg kjørte opp for ca 2 år siden. Da jeg leste til teori-prøven sto det noe rart i boken, det sto at en av de hyppigste grunnene til DØDSULYKKER er at unge mennesker overvurderer sine evner til å kjøre bil. Hva gjør amfetamin med deg? Jo det får deg til å overvurdere deg selv, og da også din evne til å kjøre bil.

Virkninger
Stoffet gir brukeren en FØLELSE av mental klarhet og våkenhet, økt energinivå, oppstemthet og utholdenhet. Mange føler seg kreative og åpne ovenfor andre mennesker. Fysiske virkninger kan være redusert matlyst (mange brukere klarer ikke spise under rusen), svette, hyperaktivitet, økt blodtrykk, impotens og insomnia.
Vis hele sitatet...
Kilde:
http://no.wikipedia.org/wiki/Amfetamin#Virkning


Sitat av TheNiceFr3ak Vis innlegg
Er veldig inviduelt det å kjøre rusa, vis rusmiddelet påvirker deg på en måte at du tror du kan klare alt,er det ingen god idet å sette seg bak rattet. selføligelig blir reaskjons evenen og motorikken nedsatt når man er rusa.Vil si det at sålenge man ikke er personen som ikke er veldig utfordrende av natur, så er egentlig kjøring beruset med moderate inntak av (insert favorite drug here). på ikke alt for utfordrende veier eller trafikk Greit.
Hele greia er egentlig opphausa til de grader vil egentlig kalle det propeganda.

Btw Er sikker på at jeg kunne kjørt opp med et par valium og noen øl uten problemer.
Vis hele sitatet...
Jeg er målløs!
Sitat av nurse_betsy Vis innlegg
Flott at akkurat du har det akkurat slikt som dette på amf Stratops. Men faktum er at mennesker er noe forskjellige. Så sannsynligheten for at dette gjelder for alle (eller en nevneverdig andel av befolkningen) er heller laber. Infoen du kom med i siste post er å kategorisere som en anekdote (egentlig en forholdsvis subjektivt orientert anekdote dersom en skal være nøyaktig), og sett alene har den liten til ingen relevanse vitenskaplig sett.
Vis hele sitatet...
Så utblandet amfetamin er idag kan du ikke bruke vitenskap. Det er tullete.

Sitat av nurse_betsy Vis innlegg
Det underholder meg at du bruker "lite" som et mål, det er ikke spesielt nøyaktig. Spesielt i forhold til at forskningen du rakket ned på tidligere er langt mer spesifikk enn det du har klart å være i hele denne tråden.
Vis hele sitatet...
Folk reagerer forskjellig på amfetamin og kvaliteten er variabel. Noen tåler mye, andre tåler lite. Det går fint an å si lite når vi snakker om mengder, da dette brukes om linere som er så små at du blir mer konsentrert enn rusa. En må kjenne seg selv og amfetaminen for å måle opp lite. Derfor er det mest presis. Jeg kunne også sagt 15mg, men det ville blitt helt på trynet.

Jeg har ikke rakket ned på forskning. Jeg syns bare det blir feil å bruke det i denne sammenhengen. En kan ikke dra fram forskning som gjelder mongobruk av amfetamin når en snakker om forsvarlig bruk. Amfetamin brukes av tusenvis av norske leger som kjører daglig. Jeg kjenner flere av dem, og de kjører helt fint.

Sitat av nurse_betsy Vis innlegg
Her er litt morro lesestoff dersom du har lyst til å lære deg noe nytt. Dreier seg om rent dextroamfetamin, og ikke gatesøppelet folk som oftest stapper i nesen, men tviler på at forskjellen er stor nok til at artikkelens konklusjoner ikke er overførbare til gateamfetamin:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15614573
Vis hele sitatet...
Er ikke overførbart.

De bruker en relativt høy dose på testsjåførene. Mer enn det er i en liner.

Sitat av nurse_betsy Vis innlegg
Tror noen har sagt dette før, men sier det igjen, da det er åpenbart at opptil flere treskaller har problemer med å få det med seg: man kjører ikke i ruset tilstand. Uansett rusmiddel. Ditt ansvar, både for eget og andres liv og helse, blir så stort i det øyeblikket du setter deg i førersetet at enhver nogenlunde intelligent person ville forstått hvorfor en burde holde seg unna.
Vis hele sitatet...
Det er ingen god ide, men amfetamin er ikke så farlig å kjøre med som andre rusmidler. Du kan ikke dra alle rusmidler under en kam. Det er ikke bare det at du tror du har bedre konsentrasjon på amfetamin, du FÅR bedre konsentrasjon på amfetamin. Jeg har flere ganger sagt at OP bare må huske at han faktisk ikke blir like super som han kanskje tror. Det er huskeregelen du må ha i bakhodet når du er på amfetamin.

Sitat av Cikey Vis innlegg
Du er helt sikkert superobjektiv når du er ruset, men det er et latterlig dårlig utgangspunkt å tro at alle andre er det også.
Vis hele sitatet...
Å være objektiv på amfetamin er ikke et problem. Prøv det.

I følge hele dette argumentet med at man ikke skal risikere andre bør man holde seg unna alt av psykedelika, hasj og alkohol. Man setter alltid andre i fare når man ruser seg. Spørsmålet er i hvilken grad.
Sist endret av Stratops; 11. mai 2010 kl. 08:54.
Har ikke lest gjennom hele tråden, men vil bare si at de fleste av pilotene under ww2 kjørte på amfetamin, og dette fungerte såklart i mindre perioder.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Så utblandet amfetamin er idag kan du ikke bruke vitenskap. Det er tullete.
Vis hele sitatet...
Dette er noe av det mest hjernelamme jeg har lest på nFF, ever. Neste gang blir et slikt utsagn tatt som trolling, og jeg sletter posten din.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Folk reagerer forskjellig på amfetamin og kvaliteten er variabel. Noen tåler mye, andre tåler lite. Det går fint an å si lite når vi snakker om mengder, da dette brukes om linere som er så små at du blir mer konsentrert enn rusa. En må kjenne seg selv og amfetaminen for å måle opp lite. Derfor er det mest presis. Jeg kunne også sagt 15mg, men det ville blitt helt på trynet.
Vis hele sitatet...
Uansett hvordan du vrir og vender på det, så blir "lite" eller "mye" aldri presise måleenheter.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Amfetamin brukes av tusenvis av norske leger som kjører daglig. Jeg kjenner flere av dem, og de kjører helt fint.
Vis hele sitatet...
Kom gjerne med en kilde som bekrefter denne påstanden.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Er ikke overførbart. De bruker en relativt høy dose på testsjåførene. Mer enn det er i en liner.
Vis hele sitatet...
"Liner" er ikke en eksakt måleenhet.


Sitat av Stratops Vis innlegg
Det er ingen god ide, men amfetamin er ikke så farlig å kjøre med som andre rusmidler.
Vis hele sitatet...
Igjen, kult å vite hva du underbygger dette med. Og nei, personlig erfaring er ikke et godt grunnlag!
Sitat av Stratops Vis innlegg
Det er ikke bare det at du tror du har bedre konsentrasjon på amfetamin, du FÅR bedre konsentrasjon på amfetamin.
Vis hele sitatet...
Igjen, flott med kildehenvisning. Litt lenger oppe siterer Hawken- Wikipedia på følgende:
"Amfetamin gir brukeren en følelse av mental klarhet og våkenhet". Altså er det motsatte blitt hevdet, og backet opp med en kilde. Du kan ikke avfeie dette uten å selv vise til en kilde, da din personlige erfaring ikke er verdt en dritt som grunnlag for en slik påstand.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Jeg har flere ganger sagt at OP bare må huske at han faktisk ikke blir like super som han kanskje tror. Det er huskeregelen du må ha i bakhodet når du er på amfetamin.
Vis hele sitatet...
Hvis du leser artiklene keg har linket til tidligere i tråden, vil du se at det advares mot akkurat denne tankegangen.

Sitat av Stratops Vis innlegg
-Hyperaktivitet

Ikke på lite

-Ratløshet

Ikke på lite

-Hodepine

Sjelden, legger merke til før du kjører

-Feber

Sjelden, legger merke til før du kjører

-Synsforstyrrelser

Etter å ha vært oppe en stund

-Svimmelhet

Går over innen han har satt seg i bilen

-Ukontrollerte bevegelser, kramper

Ikke på lite

-Ujevn hjerterytme

Ikke på lite

-Angst og paranoia

Må være oppe en stund

-Irritabilitet

Ikke særlig på lite amfetamin

-Aggressivitet

Ikke på lite

-Forhøyet selvtillit og følelse av overlegenhet

Ikke på lite

-Tvangstanker

Ikke på lite før du har vært oppe en stund
Vis hele sitatet...
Har du relevant utdannelse eller kan du vise til kilder? Og igjen; "lite" er ikke en eksakt måleenhet.
Amfetamin brukes, og har blitt brukt, til å forbedre konsentrasjon i et århundre. Det er nok snarere påstanden at amfetamin bare får deg til å tro at du blir mer konsentrert som kvalifiserer til trolling.

Jeg føler at når det kommer til rusmidler taler personlig erfaring og kjennskap til sin egen kropp ti ganger bedre enn påstander dratt utifra Wikipedia. Det tror jeg de fleste på forumet kan si seg enig i.

Jeg kan fullføre med å si at jeg ikke kan backe opp noe av det jeg sier vitenskapelig så folk får ta det som det er, personlige erfaringer. Jeg har aldri hevdet at jeg har store studier bak meg som støtter mine erfaringer. Helt siden jeg først tok i et ratt har jeg kjørt med og uten amfetamin. Det er enorm forskjell på å kjøre under påvirkning av amfetamin og å kjøre i påvirkning av andre rusmidler, FRA MIN (og din) PERSONLIGE ERFARING. Vitenskapelig sett er det tydeligvis akkurat samme greia.

Jeg sa egentlig at jeg ikke følte at diskusjonen ga noen mening lenger for lenge siden. Det var min feil at jeg meldte meg inn i diskusjonen igjen. Beklager.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Amfetamin brukes, og har blitt brukt, til å forbedre konsentrasjon i et århundre. Det er nok snarere påstanden at amfetamin bare får deg til å tro at du blir mer konsentrert som kvalifiserer til trolling.
Vis hele sitatet...
Nei. La meg vise deg en liten likning, som kan være greit å ha med seg i fremtidige diskusjoner:

Påstand=påstand. Påstand+kilde=argument.

En ubegrunnet påstand kan ikke en gang regnes som et argument i en diskusjon, god dammit!

Amfetamin er forøvrig primært brukt for å bedre konsentrasjonen i perioder hvor søvn ikke er mulig, som f. eks. i denne studien. Det betyr ikke at amfetamin bedrer konsentrasjonen til en person som ikke er søvndeprivert. Vis gjerne til konkrete tilfeller hvor amfetamin brukes som konsentrasjonsfremmende middel hos personer med normalt søvnmønster.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Jeg føler at når det kommer til rusmidler taler personlig erfaring og kjennskap til sin egen kropp ti ganger bedre enn påstander dratt utifra Wikipedia.
Vis hele sitatet...
Slike utsagn vitner om en holdning så ignorant og trangsynt at jeg blir helt målløs. Subjektive påstander og personlige anekdoter er aldri mer tungtveiende enn statistikk og forskningsresultater.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Jeg kan fullføre med å si at jeg ikke kan backe opp noe av det jeg sier vitenskapelig så folk får ta det som det er, personlige erfaringer. Jeg har aldri hevdet at jeg har store studier bak meg som støtter mine erfaringer.
Vis hele sitatet...
Og nettopp derfor bør det ikke under noen omstendigheter festes lit til dine påstander. Fint at du skriver selv at du utelukkende baserer deg på personlige erfaringer. Greit å ha det på det rene, så ber slutter jeg å mase på at du skal henvise til kilder.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Det er enorm forskjell på å kjøre under påvirkning av amfetamin og å kjøre i påvirkning av andre rusmidler
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri hevdet at amfetamin påvirker kjøreegenskapene like negativt som f. eks. alkohol. Vi snakker ikke om å kjøre i amfetaminrus vs. i annen rus. Vi snakker om å kjøre i amfetaminrus vs. å kjøre i edru tilstand.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Stratops Vis innlegg
Amfetamin brukes, og har blitt brukt, til å forbedre konsentrasjon i et århundre. Det er nok snarere påstanden at amfetamin bare får deg til å tro at du blir mer konsentrert som kvalifiserer til trolling.
Vis hele sitatet...
I ekstreme situasjoner, der normal søvn ikkje er et alternativ. Det er godt mulig amfetamin er ei forbedring om du ikkje har sove på 30 timer, men det er ikkje derav gitt at det er ei forbedring om du er utkvilt.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Jeg føler at når det kommer til rusmidler taler personlig erfaring og kjennskap til sin egen kropp ti ganger bedre enn påstander dratt utifra Wikipedia. Det tror jeg de fleste på forumet kan si seg enig i.
Vis hele sitatet...
Problemet er at den enklaste personen å lure er deg sjølv. Når det gjeld virkninger av rusmiddel så er di ega oppfatning omtrent totalt ubrukelig, og ofte ekstremt misvisande. ALDRI tru på eigne erfaringer når det gjelder rusmidler si virkning er vel gjerne ei langt meir realistisk framstilling av det.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Det er enorm forskjell på å kjøre under påvirkning av amfetamin og å kjøre i påvirkning av andre rusmidler, FRA MIN (og din) PERSONLIGE ERFARING. Vitenskapelig sett er det tydeligvis akkurat samme greia.
Vis hele sitatet...
Det er det muligens, og det er vel heller ingen som har diskutert om amfetamin er verre enn t.d. alkohol. Spørsmålet har jo vore om det er farligere enn å kjøre uten å vere rusa, og da mistenker eg at svaret er rimelig ubetinga ja i vanlige situasjoner. Er du derimot så sliten at det er direkte uforsvarlig å kjøre uansett er muligens svaret at amfetamin vil forbedre evna di...
Det at folk faktisk har slike holdninger til å kjøre beruset gjør meg skeptisk...Uansett rusmiddel: Du fungerer bedre i det store og hele uten å være påvirket..
Sitat av Stratops Vis innlegg
Er ikke overførbart.

De bruker en relativt høy dose på testsjåførene. Mer enn det er i en liner.
Vis hele sitatet...
Hvor mye er det i en liner? bruk gjerne mg som måleenhet.

I testen bruker de 0,42mg/kg. Dvs hos en person på f.eks 80 kg blir det 33,6mg.

Da går det ca 30 linere på ett gram.. Blir ikke spesiellt store linere det?

eller vi kan late som det er buffa ut med no bakepulver, og bare dele grammet opp i 15 linere.. Er vel fortsatt ikke skremmende store linere vi ender opp med da?
Sist endret av gsxr600; 12. mai 2010 kl. 08:15.
Sitat av syre Vis innlegg
I mangen, mangen år har det vært feilinformasjon som kommer fra forskning og det spesiellt rusmidler. Ingen kan si noe annet, bare se på resultater av forskning gjort om cannabis de siste 100 år.

Så hvorfor skal vi tro på dagens forskning?
Vis hele sitatet...
Helt enig. Heroin er sunt, GHB er umulig å overdosere, og du blir bedre til å kjøre bil av speed.

Makan til idiotisk argument!
Herregud så mye u-opplyste dophuer som plutselig stakk seg frem nå.
Pepper er awesome, bare å gunne på med kjøring.
Kansje jeg skal ta sniffe litt pepper før jeg går på jobb i barnehagen til barna og søskene deres også. Det kunne hjulpet å være litt skjærpet når jeg skal passe småbarn som bare løper rundt!
Sitat av fetter Vis innlegg
Helt enig. Heroin er sunt, GHB er umulig å overdosere, og du blir bedre til å kjøre bil av speed.

Makan til idiotisk argument!
Vis hele sitatet...
Det er noe rett i det han sier, det er myyye gammel drittinformasjon om dop som er basert på 50-60 år gamle studier,
men jau, det blir et idiotisk argument i denne sammenhengen...
Sitat av Bluish Vis innlegg
Det er noe rett i det han sier, det er myyye gammel drittinformasjon om dop som er basert på 50-60 år gamle studier,
men jau, det blir et idiotisk argument i denne sammenhengen...
Vis hele sitatet...

Ja ,selvfølgelig finnes det det, men det er ikke noe argument for å kjøre i påvirket tilstand.
Det er ikke lovlig, det lyder ikke moralsk riktig for meg i det hele tatt! Hopp utfor en bygning om du vil, men ikke sett andres liv i fare.

Det enkle er ofte det beste!