Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1392
Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste, men prøver meg her

Men hva er egentlig DreamViewer? Vet at man kan lage websider, men hvordan?

Er det noen extra funksjoner? Hadde vært fint om noen kunne lagt ut noen screenshots så jeg kunne se før jeg skaffer det!

- Ziroh
Trådstarter
74 0
haha, jeg er litt lost nå xD

Men så det er et program som koder for deg da eller? :P
Sitat av Ziroh Vis innlegg
haha, jeg er litt lost nå xD

Men så det er et program som koder for deg da eller? :P
Vis hele sitatet...
Når du skal lage en nettside må du skrive koder i en html-fil eller en lignende fil. Det dreamviewer gjør for det å er å skrive disse kodene.
Du kan ved hjelp av en GUI (grafisk designe) velge hva som skal være på siden din. Hvis du velger å sette inn en tabel, vil DW skrive kodene dine for deg i en html-fil. Når du endrer tabelen din, eller skrive noe i den, vil den fortsette å endre kodene i samme fil.
Masse fint om hvordan det fungerer på youtube og google

PS: DW er ikke gratis, men du kan laste det ned og bruke en 30dager trail
Det heter vel egentlig dreamweaver? :P Ikke dreamviewer >.<
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sitat av onTop Vis innlegg
Det heter vel egentlig dreamweaver? :P Ikke dreamviewer >.<
Vis hele sitatet...
Ja, du har rett.

Adobe Dreamweaver er programmet du er ute etter.
Den har en god FTP-løsning, derfor jeg bruker den. Man må nok kode selv....

Noen som vet om andre programmer som har like god FTP-løsning?
Jeg personlig foretrekker den litt eldre versjonen av Dreamweaver (CS2?) som ble gitt ut av Macromedia fremfor adobes release, CS3..
Sist endret av boblesaft; 4. mai 2009 kl. 11:29.
Sitat av fredrikweb Vis innlegg
Den har en god FTP-løsning, derfor jeg bruker den. Man må nok kode selv....

Noen som vet om andre programmer som har like god FTP-løsning?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker "WinSCP". grafisk FTP ^^ veldig enkelt og greit program, som også har mulighet for SCP of SFTP (hva nå enn det er).
Sitat av onTop Vis innlegg
Jeg personlig foretrekker den litt eldre versjonen av Dreamweaver (CS2?) som ble gitt ut av Macromedia fremfor adobes release, CS3..
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Hvorfor det?
Vis hele sitatet...
Et av grunnene er hvordan tabulator fungerer. Om man har brukt tabulator og trykker ENTER, for så å trykke backspace, oppfører den seg som at du ikke har et tabulator-uttrykk der, men vanlig mellomrom, noe som er irriterende..
Nå har ikke jeg holdt på med websider på mange år, men da jeg prøvde Adobe DW for en liten stund siden, falt det ikke i like god jord som Macromedias versjon. Hvor er LayOut tables? Er alt bare <div class for tiden?

Hvis du vil bruke DW pga. FTP-løsningen fungerer jo det fint? Bare sett på codeview så har du fargekoder i kodingen og slipper unna WYSIWYG delen.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av aidoN Vis innlegg
Nå har ikke jeg holdt på med websider på mange år, men da jeg prøvde Adobe DW for en liten stund siden, falt det ikke i like god jord som Macromedias versjon. Hvor er LayOut tables? Er alt bare <div class for tiden?

Hvis du vil bruke DW pga. FTP-løsningen fungerer jo det fint? Bare sett på codeview så har du fargekoder i kodingen og slipper unna WYSIWYG delen.
Vis hele sitatet...
det "korrekte" er vel å bruke div'er til designelement ja, tables skal brukes til nettopp det, tabulære data. vil tro det er derfor det er gjemt litt bort.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av aidoN Vis innlegg
Nå har ikke jeg holdt på med websider på mange år, men da jeg prøvde Adobe DW for en liten stund siden, falt det ikke i like god jord som Macromedias versjon. Hvor er LayOut tables? Er alt bare <div class for tiden?
Vis hele sitatet...
Macromedia vart kjøpt opp av Adobe. Macromedia Dreamweaver er mao. steingammal og bør unngåast for ein kvar pris. At den bruker tabeller for layout er grunn god nok i seg sjølv.
Sitat av fredrikweb Vis innlegg
Den har en god FTP-løsning, derfor jeg bruker den. Man må nok kode selv....

Noen som vet om andre programmer som har like god FTP-løsning?
Vis hele sitatet...
Brukte DW før, men har byttet til NuSphere PhpED ettersom jeg synest det er raskere . Har også en god ftp-løsning.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Macromedia vart kjøpt opp av Adobe. Macromedia Dreamweaver er mao. steingammal og bør unngåast for ein kvar pris. At den bruker tabeller for layout er grunn god nok i seg sjølv.
Vis hele sitatet...
Nå bryr jeg meg fint lite om alderen på programmet, så lenge den utfyller mine ønsker og krav til program for web-utvikling. Ikke alltid new shit er best, og det er i alle fall et passe sugent argument for å ikke benytte seg av den eldste av de..
Eneste grunnen til å bruke DW i dag er fordi man ikke vet om bedre alternativer. Spør du meg er Komodo IDE 5 noe av det absolutt beste du får - utvikling i toppklasse! (enten det være databasemodeller eller statiske "velkommen til knuts hjemmeside, klikk her for bilder av min hund"). Anbefaler alle som bruker enten DW eller ligendende å sjekke ut Komodo IDE. Alternativt finnes det også en gratis, open-source versjon - Komodo Edit. Er en "nedstrippet" versjon av IDE-versjonen, men skal nok være tilstrekkelig for de aller fleste som i dag bruker DreamViewer eller lignende
Sist endret av Exmagician; 7. mai 2009 kl. 00:15.
Det heter "Dreamweaver", derav "DW". Det betyr drømmevever hvis jeg ikke tar helt feil. DreamViewer høres bare ut som enda en håpløs VB.Net-control.