Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 11230
Jeg har så og si ikke veldig lang erfaring, dog 5 år med egen erfaring og har lært fra de beste piercere i Norge og utland, det vil ikke si at jeg har vært lærling på noe som helst vis men har vært i "subkulturen" og "industrien" en god stund.. Jeg skal prøve å svare på det folk måtte lure på, om noen skulle trenge det. Har ikke sett noen tråd på Q&A (Questions and answers) så tenkte jeg skulle lage en og dele det jeg iallefall har lært og kan, og har erfart er for mitt og mange andres beste når det kommer til dine piercinger.
Gjelder kun piercinger og ikke tattoveringer, det er ikke mitt rette "element", dog det er fantastisk vakkert og bør være orginalt, wink wink hint hint

Selv har jeg og har hatt...
1 medusa/philtrum
2 x kinnpiercinger
1 x navel
30 mm i begge øreflipper..

Og har hatt...
2 x leppe, gjort om to ganger
1 x madonna/monroe
1 x septum

Anbefalte studioer..
PinPoint Oslo http://www.pinpoint-piercing.no/
Madison Piercing Clinic Sarpsborg http://www.piercing.no/

Her får man alltid god støtte og after-care!

Øverste piercinger har jeg og nederste har jeg hatt. Skrivefeil <3
Sist endret av MissDeas; 5. september 2009 kl. 00:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
En venn av meg vurder å få en prince albert "der nede", og jeg blir like uvell hver gang han nevner det. Må ikke det nødvendigvis gjøre satans vondt? Og er piercing generelt vondt å ta. Vondt kontra f.eks tatovering?
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Og er piercing generelt vondt å ta. Vondt kontra f.eks tatovering?
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør ikke vondt i det hele tatt... Kommer sikkert an på hvor du tar den da, vist du tar f.eks i rettekarn, tror jeg du dør på deg selv av smerte.

Men jeg har en i øyenbryne, 2xLeppa å tunga... Ingen av de gjorde noe vondt.


Jeg vil si at å smekke tåa i dørkarmen er 10 ganger så vondt som en piercing.


Til trådstarter:
Gjør det vondt å strekke øreflippene?
ikke det at jeg tror det, ettersom man sikkert ikke strekker mer enn 1-2 mm for hver gang, men har tenkt på 3mm i hver øreflipp.
Er det dyrt? Har ikke sjekket ut noen priser enda, men høres ut som du har erfaring nok.
Sist endret av Ondskap; 5. september 2009 kl. 00:42.
Noen slik som meg selv får enormt med endorfiner hver gang jeg tar en ny piercing, og jeg har i tillegg veldig høy smerteterskel.. Noen tar genitalie piercinger for nytelsens skyld, impulsive innfall og andre for å "sjokkere", da noen føler det tilfredstillende å ha noe som sjokkerer andre mennesker.
Det gjør nok vondt, pga. alle nervene som ligger i hodet og glans, men med tanke på endorfinenkickene man får, og all adrenalinet kroppen skaper vil gjøre opplevelsen mer utholdbar enn om du hadde vært en av de uheldige som ikke får kick av en piercing i det hele tatt.
Og med tanke på at piercinger gror generelt "fort" der nede vil du også bli mer og mer fornøyd med piercingen din og sikkert nytelsen og, etter hva jeg har hørt folk sier om genitalie piercinger.
Enkelte får ikke "gleden" av endorfinkick og adrenalinkick og føler mer smerte enn andre..
Gleden av å se på en ny piercing du har ønsket deg lenge og er fornøyd med demper smerten litt vil jeg selv mene.
Sitat av MissDeas Vis innlegg
Gleden av å se på en ny piercing du har ønsket deg lenge og er fornøyd med demper smerten litt vil jeg selv mene.
Vis hele sitatet...
Da tror jeg at jeg skal takle det mest av piercinger, kanskje ikke en genitial piercing ettersom det er noe jeg ikke kan se for meg på meg selv.

Men strekking av øreflipper blir jeg vel å ta neste gang jeg får innskudd på konto.
Så har jeg tenkt på en til i øyenbrynet, liksom rett ved den andre jeg har
[COLOR="Red"]EDIT:[/COLOR]

Har du noen tips om hvor man kan få handlet smykker på nett? Rimelig og/eller av kvalitet?
Sist endret av Ondskap; 5. september 2009 kl. 00:54.
For det første så skal jeg vedde med deg at du ikke stopper på 3 mm hvis du begynner, jo lengre du har størrelsen din jo mer lei blir du, det er iallefall slik de fleste opplever det og de "fleste" stopper på 12, 16 eller 20. Noen velger å gå over 10 som da sies å være grensen for når det gror helt tilbake igjen av seg selv uten rekonstruksjon av øreflippen til normal størrelse, dog det er individuelt om det gror helt tilbake fra 6-10-12...

Når dette er sagt så er det en vanesak, og du blir mer tolerant jo flere ganger du gjør dette, men siden du skal til 3 som du har bestemt deg for, så kan du faktisk "punche" hull på 3 mm, som gror rundt en tube eller plug (smykket), i glass, plastikk (egnet for piercing kun, ikke vanlig plastikk-plastikk) eller metalltype.
Jeg tror det koster 150/200 for begge eller ett øre hos Madison Piercing Clinic i Sarpsborg, men aner ikke hva andre tar.. Men jeg anbefaler fortsatt PinPoint i Oslo eller Madison i Sarpsborg

Rimelige smykker og generell vanlig og god kvalitet, mange piercere bestiller herifra :
http://www.barbarella.se/
http://www.wildcat.co.uk/shop/

Flotte smykker og opp og ned priser, kjempegod kvalitet og hyllet av de fleste og beste internasjonale piercere, bestiller selv herifra, synes de har innmari mye fine smykker til strukkede øreflipper..
http://www.bodyartforms.com/
Sist endret av MissDeas; 5. september 2009 kl. 01:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hehe, kan garantere deg at jeg ikke går noe lengere enn 3 med det første:P kanskje maks 6, der går min grense
Punche, som i skjære/kutte ut en bit av øret så du får et hull på 3 mm? Etter min logiske tankegang så vil ikke dette gro tilbake, så tror jeg holder meg til å enkelt utvide de:P

Takker for linker, her blir det KP for rask og utfyllende info/hjelp
Jo, holder du deg til 3 mm vil det nok gro tilbake helt.. Men om du ser på en linjal, så er ikke 3 mm mye og det vil se ut som en vanlig metalløredobb i øret ditt.. 6 mm synes mer, men 10 mm igjen er også ikke så ille mye om du skal "vise" frem at du har "hull" i øret Det er.. min mening.. 3 millimeter er veldig lite, ser nesten ikke at det er hull
Det er jeg fullstendig klar over
Og blir sikkert å teste 6 også, men er redd for at jeg ikke skal bli fornøyd, er litt kjipt å gå med noe i trynet som du ikke like liksom

I tillegg til at jeg er ganske ny til bodyart, så vil jeg prøve meg litt frem, se hvordan føles og slikt.
Men en kompis av meg har 3mm, ser egentlig ganske fet ut, for meg da. Men skikkelig bodyartentusiaster vil vel si at det er "pinglete" eller wack.
Men får se, blir 3mm for lite øker jeg til 6 etterhvert, ser jeg ikke ut, tar jeg ut hele dritten å satser på noe annet

Er sånn at vist jeg skal gjøre noe med kroppen, som vil endre utseendet så vil jeg gjøre litt "research" for hvordan alt funker osv, og f.eks prate/spørre etter råd fra erfarne folk som deg.

EDIT:
Han kompisen min har ikke vanlig plug da...
Tenk deg en spiker, og spikerhodet. Tre den gjennom øret, og det er hull gjennom spikeren i lengden, slik er det.
bare den er svart, så den har en stor overflate med et lite hull som går gjennom øret, vet ikke helt hva den kalles o0
Sist endret av Ondskap; 5. september 2009 kl. 02:42.
Nei, men jeg vet selv at jeg begynte med 1-3 så gikk jeg til 5 og fort opp til 10 og tok en pause, fortsatte etterhvert.. Og da var jeg selv ganske ny i subkulturen, dessuten vil mange som piercer folk og strekker på andre også si det samme, de fleste kommer tilbake for å forstørre det hakk etter hakk Det er bare en "advarsel".. Du vet, noen blir også "hooked" på tattoveringer.. Det er en evigvarende tilfredstillelse av utseende du kan forandre på og leke med.. Høres helt corny ut jeg nå, men det er sant

EDIT:

Ja.. En slik et smart luresmykke.. hehe.. kan sikkert være til hjelp med å se om du vil bli vandt til det du har og samtidig se hvordan de to neste størrelsene hadde vært
Sist endret av MissDeas; 5. september 2009 kl. 02:44.
Sitat av MissDeas Vis innlegg
Høres helt corny ut jeg nå, men det er sant
Vis hele sitatet...
Vet hva du mener, er blitt helt hekta på bodyart etter første piercingen, og planelegger to tattiser.
Og planelegger som sagt strekking av begge øreflippene:P

Jeg er forøvrig stamkunde hos Arctic Tattoo i Tromsø Nesten bare engelskmenn der, og en norske tror jeg. Dyktige folk:P
Sist endret av Ondskap; 5. september 2009 kl. 02:45.
Riktig, riktig.. Planlegger og sparer selv opp til en hindu backpiece over hele ryggen.. Kan glemme lappen og bil!
Bare litt spekulering, har tenkt å mekke full-sleeve...
Vet du hva man sånn ca. ender med å bruke på de?
Sitat av MissDeas Vis innlegg
Når dette er sagt så er det en vanesak, og du blir mer tolerant jo flere ganger du gjør dette, men siden du skal til 3 som du har bestemt deg for, så kan du faktisk "punche" hull på 3 mm, som gror rundt en tube eller plug (smykket), i glass, plastikk (egnet for piercing kun, ikke vanlig plastikk-plastikk) eller metalltype.
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke anbefale å punche øreflipper, men heller skalpere hvis man vil ha et større smykke i med en gang. Dette fordi man ikke vil fjerne vev fra selve øreflippen i tilfelle man skulle ønske å strekke videre i fremtiden. Når det gjelder små størrelser som 3 mm vil det nok ikke ha mye å si, men punching er generelt for brusk og skalpering for mykere vev.

Sitat av Ondskap Vis innlegg
Hehe, kan garantere deg at jeg ikke går noe lengere enn 3 med det første:P kanskje maks 6, der går min grense
Vis hele sitatet...
Sorry, men jeg tror deg ikke Hadde selv planer om å stoppe på 3mm og det er 4 år og 35mm siden
Sitat av r0adkill Vis innlegg
Sorry, men jeg tror deg ikke Hadde selv planer om å stoppe på 3mm og det er 4 år og 35mm siden
Vis hele sitatet...
Hehe, du kan tro hav du vil, men når jeg har satt en grense, så krysser jeg den aldri. Spesielt ikke når det gjelder slike ting som dette, i tillegg til at jeg har en kjæreste som ikke syns jeg skal ta mere enn 3mm, da hun ikke er noen bodyart entusiast, selv om hun har pearcet både navle å tunge.
Jeg har hatt opptil 7 i hvertfall, i begge ørene. Og det gror heelt fint tilbake.
Pluss er det også at jeg kan ta de store ut, å ha i vanelig ørepynt om jeg skal i selskap eller noe (men så er jeg jente da, kanskje ikke så viktig for dere gutta).

jeg brukte bare strekkestang, tok vel ca 4 uker før hullene var på 7 mm. I følge andre er dette å bruke lang tid, men jeg ville ikke ødelegge øret heller, syns det var noe ubehageli til tider. Blir ganske ømt.

Ang smerte på tatto vs. piercing så tror jeg det er veldig individuelt. Noen over her skrev at piercing er bedre, men for meg så har piercing vært ti ganger værre. I hvertfall industrialen jeg hadde i øret! Den gjorde fittevondt å ta, og var vondt dritlenge etterpå. Mens ingen av tattoene mine var spesielt vonde å ta, ei heller ømme/vonde etterpå. Har tatt på håndleddet, ryggen og hofta (eller hva jeg skal kalle det) :P
sjekk ut crazy-factory.com

billigste piercingbutikken jeg vet om og har selv bestilt der flere ganger.

hadde 22mm i ørene, men de har krympet til omtrent 8-10mm nå..
Noen som har peiling på hvor langt opp man kan gå, men alikevel la det gro seg fint nedover igjen? Da tenker jeg på stretche hele veien, ikke skjære ut.
Vil ha muligheten til å la det gro på plass igjen^^ Det er vel såklart avhengi av individet, men sånn ca str har vel noen peiling på!
Vanlig piercing i øreflippen gjør ikke vondt, samme gjelder aftercare!
Piercing i ørebrusket som jeg også har, gjor litt vondere å ta, aftercare var et helvete. Tok over 1 år før det var grodd, var noen anig piercingen i healing tiden, gjorde det ekstremt vondt. - jeg hadde aldrig betendelse, men allikevel var det et år med smertehelvete

Uansett tatto på brystet og ribbebeina er vondere.
Sist endret av Spelly; 5. september 2009 kl. 09:33.
Min som satt i brusken var også helt forjævelig vond! Kan ha noe med at jeg uansett hva jeg gjorde klarte å slå til den i ny og ned. Kunne ikke sove på den på et år. Tok den til slutt ut, da jeg ble drittlei.
Hehe, skjønner dere over her:P

Men bare et tips til dere som har tenkt å ta eller nettop har tatt i øenrbynet..
IKKE vær så lur som meg å sett i en Spike etter en uke. Er et helvette å kle på se T-skjorter, gensere etc. Og ikke minst tørke håret med håndduk.

Vent til den er ordentlig grodd!
Om han er så bestemt på 3 mm, så går punching helt greit..

Sitat av Ondskap Vis innlegg
Bare litt spekulering, har tenkt å mekke full-sleeve...
Vet du hva man sånn ca. ender med å bruke på de?
Vis hele sitatet...

Spørs jo hvor detaljert du skal ha den, mengder med farger og hvor mange sessions du tar på sparken.. 10 lapper + / -, jeg vet iallefall at min backpiece kommer på en 4-5 lapper i første omgang bare med outlines og litt skygging, heldig jeg ikke er "store karen" og er spe over ryggen... mindre "ark" ..lol

Sitat av Ondskap Vis innlegg
Hehe, du kan tro hav du vil, men når jeg har satt en grense, så krysser jeg den aldri. Spesielt ikke når det gjelder slike ting som dette, i tillegg til at jeg har en kjæreste som ikke syns jeg skal ta mere enn 3mm, da hun ikke er noen bodyart entusiast, selv om hun har pearcet både navle å tunge.
Vis hele sitatet...
Vi får se om et halvt år, Ondskap! Haha.

Sitat av Micr0o Vis innlegg
Noen som har peiling på hvor langt opp man kan gå, men alikevel la det gro seg fint nedover igjen? Da tenker jeg på stretche hele veien, ikke skjære ut.
Vil ha muligheten til å la det gro på plass igjen^^ Det er vel såklart avhengi av individet, men sånn ca str har vel noen peiling på!
Vis hele sitatet...
De fleste mener 10 mm... Men om du er innmari redd for at det ikke skal gro tilbake til et lite hull igjen, og ikke 2-3 mm... så ikke begynn eller gå over 5-6.. Men det er altsååå en god mulighet og PinPoint i Oslo gjør rekonstruksjon på øreflipper "hele tiden", og jeg skal selv opp til 48/50 mm, og når jeg ikke vil ha de lengre, - rekonstruere de tilbake.. Resultatet blir faktisk nogenlunde normalt igjen, spørs jo selvfølgelig på hvor stort du bestemmer deg for å gå..Jo større, jo "vanskeligere" å fikse tilbake til normalt og pent.
Sist endret av MissDeas; 5. september 2009 kl. 14:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av MissDeas Vis innlegg
Spørs jo hvor detaljert du skal ha den, mengder med farger og hvor mange sessions du tar på sparken.. 10 lapper + / -, jeg vet iallefall at min backpiece kommer på en 4-5 lapper i første omgang bare med outlines og litt skygging, heldig jeg ikke er "store karen" og er spe over ryggen... mindre "ark" ..lol



Vi får se om et halvt år, Ondskap! Haha.
Vis hele sitatet...
Går vel mest sannsynlig for noen personlige tribals og oldskewl
10 lapper kan jeg lett forholde meg til, skal det være så skal det være. Og helst av kvalitet, og noe jeg er fornøyd med. Så 10 lapper er enkelt

Ja vi får se, men er fast bestemt, men blir vel som alle andre.
"hadde vært fet å se hvor stor jeg får den"
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Går vel mest sannsynlig for noen personlige tribals og oldskewl
10 lapper kan jeg lett forholde meg til, skal det være så skal det være. Og helst av kvalitet, og noe jeg er fornøyd med. Så 10 lapper er enkelt

Ja vi får se, men er fast bestemt, men blir vel som alle andre.
"hadde vært fet å se hvor stor jeg får den"
Vis hele sitatet...
Mmm... Men du får bare være fast bestemt, men som sagt, de fleste går over ti..
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Hehe, skjønner dere over her:P

Men bare et tips til dere som har tenkt å ta eller nettop har tatt i øenrbynet..
IKKE vær så lur som meg å sett i en Spike etter en uke. Er et helvette å kle på se T-skjorter, gensere etc. Og ikke minst tørke håret med håndduk.

Vent til den er ordentlig grodd!
Vis hele sitatet...
Har revet godt i min ja! Men, å ta piercingen var ikke vondt i det heletatt faktisk. Pysete som jeg er måtte jeg prøve å psyke meg selv godt opp og ta en lang røyk før jeg gikk inn. Men, det var skremmendes hvor lite du kjente!

Men, til saken..
Jeg har vurdert hull i øra og få utvidet det.
Er det veldig vondt når man bruker den tingen til å gjøre det større?
Og hvor lang tid tar det ca?
Nei, den "tingen" gjør ikke spesielt vondt
Jeg syns i hvertfall det var mer ubehageli, iogmed at øret ble varmt og ømt til tider. Hvor lang tid det tar kommer annpå tid du bruker det
Sitat av OoM Vis innlegg
Har revet godt i min ja! Men, å ta piercingen var ikke vondt i det heletatt faktisk. Pysete som jeg er måtte jeg prøve å psyke meg selv godt opp og ta en lang røyk før jeg gikk inn. Men, det var skremmendes hvor lite du kjente!

Men, til saken..
Jeg har vurdert hull i øra og få utvidet det.
Er det veldig vondt når man bruker den tingen til å gjøre det større?
Og hvor lang tid tar det ca?
Vis hele sitatet...
Bruk god tid og en god olje, anbefaler hvetekimolje(som er vitamin-e) eller jojobaolje fra apoteket..
Sitat av MissDeas Vis innlegg
Bruk god tid og en god olje, anbefaler hvetekimolje(som er vitamin-e) eller jojobaolje fra apoteket..
Vis hele sitatet...
Jeg brukte ingen form for rensing av min piercing, kanskje litt heldig den ikke ble betent(?)

Jeg vasket fjeset ofte, og 2 ganger for dagen eller mer.
Og når man dusjer og vasker ansiktet ofte er det ikke store tilgangen for bakterier. Men er vel kanskje lurt å rense med anbefalt rensemiddel.

Jeg sa dette for en notice for folk som ikke har fått tak i noe rensemiddel, vær nøye med vasken helt fram til du har fått tak i rensemiddel, og fortsett med det.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Jeg brukte ingen form for rensing av min piercing, kanskje litt heldig den ikke ble betent(?)

Jeg vasket fjeset ofte, og 2 ganger for dagen eller mer.
Og når man dusjer og vasker ansiktet ofte er det ikke store tilgangen for bakterier. Men er vel kanskje lurt å rense med anbefalt rensemiddel.

Jeg sa dette for en notice for folk som ikke har fått tak i noe rensemiddel, vær nøye med vasken helt fram til du har fått tak i rensemiddel, og fortsett med det.
Vis hele sitatet...
Vær nye med vasken og ikke TA på piecingen eller lek med den uten at du har HELT rene hender og negler... Du vet aldri hva du har tatt i :S
Sitat av Micr0o Vis innlegg
Noen som har peiling på hvor langt opp man kan gå, men alikevel la det gro seg fint nedover igjen? Da tenker jeg på stretche hele veien, ikke skjære ut.
Vil ha muligheten til å la det gro på plass igjen^^ Det er vel såklart avhengi av individet, men sånn ca str har vel noen peiling på!
Vis hele sitatet...


Min erfaring er hvertfall at det der er veldig individuelt. Jeg hadde vel 18mm før, og krympa dem ned til 3-4mm på noen få dager. Å få et så stort hull ned til "frisørhull"størrelse igjen er så og si umulig, hvertfall uten å få litt sånn katterumpeeffekt.. men på meg så det rimelig bra ut hvertfall; eller dvs, det vistes ikke noe særlig. Selv savna jeg store ører og puncha dem rett opp til 12 et par år senere, for så å strekke videre.

Og eh, punching opp til 3mm virker for meg latterlig. 3mm er to strekker, det. Dumt å utsette seg for punching når det finnes langt lettere alternativ.
Sist endret av Åndssvak_Form; 5. september 2009 kl. 16:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan du forklare hva medusa/philtrum,madonna/monroe og septum er? Det var nye utrykk for meg.
Sist endret av nso; 6. september 2009 kl. 20:43. Grunn: fjernet botched quoting
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Kan du forklare hva medusa/philtrum,madonna/monroe og septum er? Det var nye utrykk for meg.
Vis hele sitatet...
Medusa

Madonna

Septum

Google
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:26.
Sitat av Åndssvak_Form Vis innlegg
Min erfaring er hvertfall at det der er veldig individuelt. Jeg hadde vel 18mm før, og krympa dem ned til 3-4mm på noen få dager. Å få et så stort hull ned til "frisørhull"størrelse igjen er så og si umulig, hvertfall uten å få litt sånn katterumpeeffekt.. men på meg så det rimelig bra ut hvertfall; eller dvs, det vistes ikke noe særlig. Selv savna jeg store ører og puncha dem rett opp til 12 et par år senere, for så å strekke videre.

Og eh, punching opp til 3mm virker for meg latterlig. 3mm er to strekker, det. Dumt å utsette seg for punching når det finnes langt lettere alternativ.
Vis hele sitatet...
Og eh, det var et alternativ om han ikke orker å sitte å strekke og heller overlate alt til en piercer.
http://wiki.bmezine.com/index.php/Main_Page er den overlegent beste kilden for navn på alt innenfor body modification og generell og dypere info.

Sitat av MissDeas Vis innlegg
Og eh, det var et alternativ om han ikke orker å sitte å strekke og heller overlate alt til en piercer.
Vis hele sitatet...
"ORKE" å strekke?! 3mm?!!!!123
Herregud, da er det vel virkelig bedre å la være?
En piercer vil neppe punche 3mm om det ikke er i brusken, da det jo finnes 3mm nåler til sånt pingleopplegg.
Sist endret av Åndssvak_Form; 5. september 2009 kl. 16:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Åndssvak_Form Vis innlegg
http://wiki.bmezine.com/index.php/Main_Page er den overlegent beste kilden for navn på alt innenfor body modification og generell og dypere info.



"ORKE" å strekke?! 3mm?!!!!123
Herregud, da er det vel virkelig bedre å la være?
En piercer vil neppe punche 3mm om det ikke er i brusken, da det jo finnes 3mm nåler til sånt pingleopplegg.
Vis hele sitatet...
Ja når man spør om det gjør vondt osv så høres dert ikke ut som om man er helt sikker på hva man tråkker ut i da, ffs. Btw, forumkrangling, please det er ikke en hit..
Sitat av MissDeas Vis innlegg
Ja når man spør om det gjør vondt osv så høres dert ikke ut som om man er helt sikker på hva man tråkker ut i da, ffs. Btw, forumkrangling, please det er ikke en hit..
Vis hele sitatet...


Var ikke meninga å "krangle", men om du har så god peiling som du sier så vet du godt hva jeg mener. Det har lite for seg å punche 3mm, om han først drar på et studio og sier at han vil ha 3mm raskt, så piercer de enten med 3mm nål, eller 1,6 og strekker rett opp til 3mm. Det er jeg riiiimelig sikker på.

Also, jeg forstår ikke hva du mener nå?
Sitat av Åndssvak_Form Vis innlegg
Var ikke meninga å "krangle", men om du har så god peiling som du sier så vet du godt hva jeg mener. Det har lite for seg å punche 3mm, om han først drar på et studio og sier at han vil ha 3mm raskt, så piercer de enten med 3mm nål, eller 1,6 og strekker rett opp til 3mm. Det er jeg riiiimelig sikker på.

Also, jeg forstår ikke hva du mener nå?
Vis hele sitatet...
Å pierce med 3 mm nål kan fort kalles punching det og, misforstå meg rett.
Slenger ut www.crazy-factory.com igjen!
Piercingene har vert av god kvalitet og det er god service! Og ikke minst BILLIG!
Har selv handlet der flere ganger uten problemer.
Sitat av MissDeas Vis innlegg
Å pierce med 3 mm nål kan fort kalles punching det og, misforstå meg rett.
Vis hele sitatet...
Tror jeg misforsto deg feil, kan du utdype? dermal punching er dermal punching og piercing er piercing. Punch vs. nål. Beklager hvis jeg er litt vanskelig nå

Sitat av Micr0o Vis innlegg
Noen som har peiling på hvor langt opp man kan gå, men alikevel la det gro seg fint nedover igjen? Da tenker jeg på stretche hele veien, ikke skjære ut.
Vis hele sitatet...
12mm er vel det man har funnet ut er point of no return, men dette varierer fra person til person så det er ikke så lett å svare på. Hadde selv 15mm i nesevingene og disse kan man ikke se gjennom lenger, selv om jeg får 4mm inn uten problem.

Sitat av Micr0o Vis innlegg
tok vel ca 4 uker før hullene var på 7 mm. I følge andre er dette å bruke lang tid, men jeg ville ikke ødelegge øret heller, syns det var noe ubehageli til tider. Blir ganske ømt.
Vis hele sitatet...
7mm på 4 uker er IKKE å bruke lang tid, snarere tvert imot med tanke på at + - 2mm i mnd er det som er anbefalt. Når man strekker ut ører/nese/leppe/whatever, dannes det mikroskopiske rifter på innsiden av piercingen (fistula). Disse MÅ man la kroppen få fylle igjen før man strekker videre for å unngå at man tynner ut f.eks. øreflippene og ødelegger for videre strekking.

Forresten anbefaler jeg alle som har "firsørhull" å gå til en piercer og få stukket opp hullene med nål før man begynner å strekke. At frisørsalonger i det hele tatt har lov til å "pierce" er meg fortsatt et mysterium.
Sitat av r0adkill Vis innlegg
Tror jeg misforsto deg feil, kan du utdype? dermal punching er dermal punching og piercing er piercing. Punch vs. nål. Beklager hvis jeg er litt vanskelig nå
Vis hele sitatet...
La han gjøre det han vil, men om man spør om det gjør vondt å strekke 3 mm så er man vel litt usikker vil jeg selv mene...Og da er uansett å pierce 3 mm eller punche AKKURAT det samme og ingen av delene er "dumt"...
Sist endret av nso; 6. september 2009 kl. 20:50. Grunn: fikset quote-taggen
Oki, da skjønner jeg hva du mener

I all hovedsak skal ikke strekking gjøre vondt. De små størrelsene er litt verre enn når man kommer seg oppover på tommestokken, men direkte vondt skal det ikke være (med mindre det er brusk, det kan gjøre jævli vondt haha) Da strekker man for fort.

Forresten så bruker jeg bondage tape fra kondomeriet (ca. 50 spenn) til å strekke selv. På den måten kan jeg øke diameteren på pluggen akkurat som jeg selv vil, og bruke så lang tid jeg måtte ønske. Strekkepinner og slikt er noe herk og påfører piercingen unødvendig stress.
r0adkill har rett angående dermal punch vs. nål. Det er slettes ikke det samme.. og som sagt vil ikke en piercer punche når det går an å pierce, det sier vel seg selv.. og særlig på 3mm.
Rent på smerte er det heller ikke det samme, men nå har jeg naturligvis ikke puncha 3mm hull selv.

til han som skal ha 3mm: det er ikke vondt å strekke 1mm. du kjenner det, men det er virkelig ikke vondt. Om du ikke alt har hull i øra; stikk 1,6mm hos en piercer og strekk selv opp til 3, eller stikk simpelthen med 3mm nål. Forskjellen er ikke stor, i motsetning til mellom punching og piercing som jeg ikke helt ser hvordan kan sammenlignes slik trådstarter gjør.
Sitat av r0adkill Vis innlegg
Oki, da skjønner jeg hva du mener

I all hovedsak skal ikke strekking gjøre vondt. De små størrelsene er litt verre enn når man kommer seg oppover på tommestokken, men direkte vondt skal det ikke være (med mindre det er brusk, det kan gjøre jævli vondt haha) Da strekker man for fort.

Forresten så bruker jeg bondage tape fra kondomeriet (ca. 50 spenn) til å strekke selv. På den måten kan jeg øke diameteren på pluggen akkurat som jeg selv vil, og bruke så lang tid jeg måtte ønske. Strekkepinner og slikt er noe herk og påfører piercingen unødvendig stress.
Vis hele sitatet...
Ja, bondage teip eller PTFE fra en jernhandel.. Kalles også gjengeteip.. Men helst bondage, og bruk en god olje enten jojobaolje, emuolje eller hvetekimolje (vitamin-e olje)...

Sitat av Åndssvak_Form Vis innlegg
r0adkill har rett angående dermal punch vs. nål. Det er slettes ikke det samme.. og som sagt vil ikke en piercer punche når det går an å pierce, det sier vel seg selv.. og særlig på 3mm.
Rent på smerte er det heller ikke det samme, men nå har jeg naturligvis ikke puncha 3mm hull selv.

til han som skal ha 3mm: det er ikke vondt å strekke 1mm. du kjenner det, men det er virkelig ikke vondt. Om du ikke alt har hull i øra; stikk 1,6mm hos en piercer og strekk selv opp til 3, eller stikk simpelthen med 3mm nål. Forskjellen er ikke stor, i motsetning til mellom punching og piercing som jeg ikke helt ser hvordan kan sammenlignes slik trådstarter gjør.
Vis hele sitatet...
Samma greia

Jeg skal på ferie til Tyrkia, det er ikke internettconnection der, og jeg har ikke tid til dette da...sååå jeg tror r0adkill svarer de fleste (Y)
Sist endret av MissDeas; 6. september 2009 kl. 16:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Åndssvak_Form Vis innlegg
til han som skal ha 3mm: det er ikke vondt å strekke 1mm. du kjenner det, men det er virkelig ikke vondt. Om du ikke alt har hull i øra; stikk 1,6mm hos en piercer og strekk selv opp til 3, eller stikk simpelthen med 3mm nål. Forskjellen er ikke stor, i motsetning til mellom punching og piercing som jeg ikke helt ser hvordan kan sammenlignes slik trådstarter gjør.
Vis hele sitatet...
Har hull fra før, men bare i det ene...
Tror jeg strekker skjøl
Jeg leste ikke alt, men jeg har en kompiss som vil ta piercing i øyenbrynet, og jeg skal vistnokk gjøre det.
nå har vi kjøpt det som trengs, bruker en splitterny sprøytenål, av den tykkeste sorten fra appoteket. og ei dame vi kjenner sa at det er en sjanse for å treffe ei nerve? ... og da kunne man vist bli lam i halve ansiktet i ca 1 uke.. er det sant?

Edit :
Sist endret av Sixpounder; 6. september 2009 kl. 17:29.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Jeg leste ikke alt, men jeg har en kompiss som vil ta piercing i øyenbrynet, og jeg skal vistnokk gjøre det.
nå har vi kjøpt det som trengs, bruker en splitterny sprøytenål, av den tykkeste sorten fra appoteket. og ei dame vi kjenner sa at det er en sjanse for å treffe ei nerve? ... og da kunne man vist bli lam i halve ansiktet i ca 1 uke.. er det sant?

Edit :
Vis hele sitatet...
Vist du ikke har gjort dette før... IKKE gjør det!

Vist du treffer en nerve som du ikke skal treffe, så kan han risikere at øyenbrynet henger/blir lam.

OG man bruker da aller helst kanyl, ikke sprøytespiss.


Men å pierce leppa til noen, det er ikke noe stress, bare å få den bein.
Smekk meg om jeg tar feil.
ja det heter kanyl nål eller noe sånt, den er hul inni iallefall, nei jeg har aldri gjort det før ;P
men vis man skulle treffe ei nerve, blir den foralltid lam?
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
ja det heter kanyl nål eller noe sånt, den er hul inni iallefall, nei jeg har aldri gjort det før ;P
men vis man skulle treffe ei nerve, blir den foralltid lam?
Vis hele sitatet...
Ja da har du funnet riktig når iværtfall.
Fraråder deg å gjøre dette på kompisen din ettersom du aldri har gjort det før...

Og man burde bruke sånn tang dem bruker, ellers kan du risikere å få den jævla skeiv, med mindre du har erfaring, eller er jævla heldig.

Vet ikke hvor lenge eller om man blir lam for bestandig vist man bommer å uheldigvis treffer en nerve som man ikke skulle ha truffet.
Det høres iværtfall logisk ut for meg at vist man ødelegger en nerve går det ikke an å bygge den opp igjen, med andre ord -tror- jeg at han blir lam for resten, eller veldig lenge.


Og igjen:
[COLOR="Red"]Fraråder deg sterkt å gjør dette med mindre du har erfaring"[/COLOR]
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Vist du ikke har gjort dette før... IKKE gjør det!

Vist du treffer en nerve som du ikke skal treffe, så kan han risikere at øyenbrynet henger/blir lam.

OG man bruker da aller helst kanyl, ikke sprøytespiss.


Men å pierce leppa til noen, det er ikke noe stress, bare å få den bein.
Smekk meg om jeg tar feil.
Vis hele sitatet...
Sjekk iallefall for blodårer på innsiden av leppa før du absolutt skulle gjøre det selv.....så du ikke blør i flere timer/dager. Opplevd x 2... Gikk til Safari Bodyart i Oslo på Grunerløkka, da det lå der, (nedlagt nå ofc), og jeg ble tatt feil piercing på flere ganger..
Sitat av MissDeas Vis innlegg
Sjekk iallefall for blodårer på innsiden av leppa før du absolutt skulle gjøre det selv.....så du ikke blør i flere timer/dager. Opplevd x 2... Gikk til Safari Bodyart i Oslo på Grunerløkka, da det lå der, (nedlagt nå ofc), og jeg ble tatt feil piercing på flere ganger..
Vis hele sitatet...
Ja, glemte visst å nevne dette.


Men har et spørsmål til deg MissDeas.

Har en kompis som for en stund siden tok piercing i brynet.
Men de satt i - tro det eller ikke - EN RETT STANG!?

WTF lissom...
Han tok på tattooworld i tromsø.


Men har hørt at vist man går med rett stang i brynet, kan man være så uheldig at den gror utover? Er de sant?
Å når hullet har grodd til en rett stang, blir det da problematisk å sette i en "banan"??