Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 667
Vurderer å kjøpa ein SE k800/k810, men er litt skeptisk til joysticken. Eg har tidligare hatt to SE med joystick og begge måtte kastast etter omtrent halvanna års bruk fordi joysticken ikkje klarte meir. Har hørt at joysticken visstnok har blitt forbetra på k800/k810, men tenkte no eg kunne spørja. Nokon som har hatt ein av desse mobilane i lengre tid (dvs omtrent halvanna år), og kan uttala seg om korvidt joysticken fungerer etter mykje bruk?
Jeg har en SE k500i (Ja, veldig gammel) og har hatt den i noen år. Joysticken har vært litt fram og tilbake, men jeg fikk reparert det når det var på sitt værste. Var bare å spørre i butikken og de ordna med garantien og slikt. Er jo ikke noe vits i å kaste mobilen med mindre du skal ha ny.

Allthough, vet ikke hvordan det er med nyere telefoner.
Er jo bare å rense joysticken en gang i blant da.

Jeg mener å ha hørt joysticken skal ha fått en sånn gummi hette rundt seg under dekselet. Er ikke helt sikker på dette.
Loonie's Avatar
Trådstarter
Eg kunne ikkje reparera mine to SE på garantien fordi dei var kjøpt som bedriftskjøp og då gjeld ikkje forbrukarkjøpslova, så derfor er det berre eit års garanti (ikkje heilt sikker på dette, men meiner å hugsa det berre var ett år då). Derfor lønte det seg å heller kjøpa ny mobil enn å reparera dei for meg. Når eg no kjøper meg ny mobil no, så vil det ikkje vera som bedriftskjøp, så då vil det jo sikkert gå å få reparert, men eg har ikkje lyst å kjøpa ein mobil som eg veit at eg må reparera før eller sidan.
Har hatt SE k800i i ett år nå og har ikke hatt noe som helst problemer med joysticken. Hadde tidligere en SE t630 og den ble vanskelig å bruke etter like lang tid. Jeg har også lest i tester at joysticken er blitt mye forbedret. Det er også den beste mobilen jeg har hatt.
Har heller aldri slitt med joysticken på min k800i, og den er godt over et år gammel nå.
har hatt k800 i 7-9 måneder og joysticken er _fucka_! den vill ikke gå ned og blir slitt så den er _extremt_ vanskelig å manøvrere

for min del...
Du har 2 års garanti ifra kjøpsdato. Joysticken er forbedret pluss at det ligger en gummihette over. De som ikke har sånn gummihette, men som kommer inn på service blir det satt det på.

Telefonene er helt greie. Spess. k810. Anbefales!
k800i og k810i er den samme mobilen med et unntak av dekselet utenpå og da også knappene. Men ellers er det den akkurat samme mobilen.