Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1274
Hei, hver gang jeg starter opp maskinen så begynner alle vifter å gå og alle lys slår seg på som normalt, men plutselig slår den seg av igjen, før den igjen begynner på oppstarten... da funker det og, men jeg synes det er merkelig at den slår seg av en gang før skikkelig oppstart.

Noen som kan forklare meg hva som er gale eller bare hva som er grunnen?

Takk på forhånd forresten
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Må spørre, har du ett P8P67 B3 PRO? Alternativt ett P67 kort?

Vennen min med P8P67 B3 Pro kort har (Til tider) opplevd at dette har skjedd, da hjalp en CMOS reset, etter en BIOS update har han ikke hatt noen problemer BTW. Prøvd det?
erlend456's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Må spørre, har du ett P8P67 B3 PRO? Alternativt ett P67 kort?

Vennen min med P8P67 B3 Pro kort har (Til tider) opplevd at dette har skjedd, da hjalp en CMOS reset, etter en BIOS update har han ikke hatt noen problemer BTW. Prøvd det?
Vis hele sitatet...
Har Asus maximus iv extreme-z har oppgradert til bios versjon 3203, vet ikke helt hva CMOS reset er siden dette er min første pc...

Har forresten clocket CPU til 4.5ghz hvis det har noe å si.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av erlend456 Vis innlegg
Har Asus maximus iv extreme-z har oppgradert til bios versjon 3203, vet ikke helt hva CMOS reset er siden dette er min første pc...

Har forresten clocket CPU til 4.5ghz hvis det har noe å si.
Vis hele sitatet...
Se på det lille batteriet i moboet.
erlend456's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Se på det lille batteriet i moboet.
Vis hele sitatet...
moboet? mener du Hovedkortet da?
Mobo er forkortelse for motherboard/hovedkort
Har hatt samme problem med mitt asus, jeg oppdaterte BIOS, resatte CMOS, skrudde det ut av kabinettet og monterte alt på ny for å utelukke kortslutning. husker ikke heeelt hva som fikset feilen, men borte ble det.
erlend456's Avatar
Trådstarter
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Mobo er forkortelse for motherboard/hovedkort
Har hatt samme problem med mitt asus, jeg oppdaterte BIOS, resatte CMOS, skrudde det ut av kabinettet og monterte alt på ny for å utelukke kortslutning. husker ikke heeelt hva som fikset feilen, men borte ble det.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg tar ut CMOS batteriet, vil jeg da miste Overclocken min, selv om jeg har lagret den som en profil i BIOS profiles?
Jeg får det kun når jeg kutter strømmen helt til pcen. Er jo ikke noe problem at det plager meg gammel asus P5Q pro
erlend456's Avatar
Trådstarter
Skulle gjerne vist om Overclockingen min blir slettet hvis jeg reseter cmos, noen som vet noe om det?
Oppdater BIOS. Første jeg tenkte når jeg så tråden: Du har ASUS kort.
Oppdater BIOS også tester du før du begynner å fikse på HK
Sultan Of Swing
eazypeez's Avatar
Jeg har samme hovedkort som deg, og jeg opplever akkurat det samme. Men jeg synes ikke det er såpass irriterende at jeg gjør noe med enda.

Edit: Du har en egen knapp på hovedkortet som er til å skifte til bios nr 2. Kan kanskje være verdt et forsøk
Sist endret av eazypeez; 23. mars 2012 kl. 17:23.
Sitat av erlend456 Vis innlegg
Skulle gjerne vist om Overclockingen min blir slettet hvis jeg reseter cmos, noen som vet noe om det?
Vis hele sitatet...

Det forsvinner, hvis ikke jeg husker helt feil. Men da kan du kose deg noen timer og kanskje forbedre klokkingen din litt!
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Overklokkingen er gjort i BIOS og vil naturlig nok borte når du resetter den.
Opplever det samme selv med ASUS SABERTOOTH X58.
Utifra denne tråden ser det ut til å være vanlig på hovedkort fra ASUS.
En kamerat av meg hadde dette, viste seg å være en dårlig clock...
Prøv å endre litt på clocken din du
Som sagt. Dette er ASUS sitt "kjennemerke". Ikke at de gjorde det med vilje. Men nesten alle ASUS kort hadde sånn at det var 1 oppstart før den startet helt. Det skal hjelpe å oppdatere BIOS.
erlend456's Avatar
Trådstarter
Resatte CMOS, og åpnet bios, OC profilen lå lagret i profiler. Så jeg aktiverte den igjen og har nå normal oppstart, men Intel speedstep technology ser ikke ut til å funke nå...

Skjønner ikke hvorfor...

Sitat av erlend456 Vis innlegg
Resatte CMOS, og åpnet bios, OC profilen lå lagret i profiler. Så jeg aktiverte den igjen og har nå normal oppstart, men Intel speedstep technology ser ikke ut til å funke nå...

Skjønner ikke hvorfor...
Vis hele sitatet...
Nå har jeg fått den merekelige oppstarten igjen, så det har nok noe med overclocken å gjøre, vet dere hva jeg bør prøve å stille på først?
Du kan kanksje prøve å stille ned CPU volt?
erlend456's Avatar
Trådstarter
Hvor mye da?
Det må du vel bare prøve deg fram, er ikke så sikker selv for å være ærlig.

Kanskje du kan få bedre svar av de andre freaksa her.
Sist endret av Zaloz; 25. mars 2012 kl. 14:25.
Hvilken CPU-kjøler har du? Mulig at den blir for varm med overklokk på 4.5GHz.
erlend456's Avatar
Trådstarter
Sitat av Poison Vis innlegg
Hvilken CPU-kjøler har du? Mulig at den blir for varm med overklokk på 4.5GHz.
Vis hele sitatet...
Corsair H100, ligger rundt 25-30 grader på idle og maks rundt 55-60 under load. Fikk akkuratt en melding der det stod

Warning: PCH Voltage: 0.000000
Vil ikke tro at det skal være for varmt?
erlend456's Avatar
Trådstarter
Er det ingen som vet....? Jeg er helt blank....
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Vet hva da? Dual-boot er kanskje en tanke irriterende, men det er et kjent "problem" med en mengde hovedkort og er på ingen måte skadelig. Tempen er fin og feilmeldingen ang. lav spenning er etter all sannsynlighet en sensorfeil. Mitt P8P67-Deluxe rapporterer om en mengde feil hele tiden så jeg har deaktivert denne funksjonen.
Sist endret av 83leo; 25. mars 2012 kl. 18:30.
83leo har rett, so jeg har sagt 2-3 ganger i denne tråden allerede. Det er et kjent ASUS problem. Det er kanskje irriterende til tider, men det gjør bare bootinga ca 2 sec lengre. Prøv en BIOS update som jeg har sakt tidligere..
erlend456's Avatar
Trådstarter
Så det er ikke noe å gjøre med det... Jaja. takk for svar.