Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 8858
For å gjøre en lang historie kort, har nylig blitt slutt med karen jeg trodde jeg skulle være sammen med for alltid. Helvete og klassisk drit sånn som det alltid er med break-ups, så er litt nede på humør fronten for tiden. MEN, jeg har alltid hatt og har, en veldig nysgjerrighet for forskjellige rusmidler.

Weed går helt fint, og har alltid gjort det. Det har ikke gjort meg noe verre, heller distrahert meg og hjulpet meg å spise. Men har blitt tilbudt å prøve MDMA med noen gode venner, og de tror at det kan få meg litt opp igjen, få tilbake livsgnisten litt da.

Dere som definitivt kan mer, og vet mer, har dere noen råd til dette?

Er en over gjennomsnittet følsom person, men er ganske sterk psykisk. Vil det være en god eller dårlig idè og prøve dette stoffet nå?

(Haha, jeg ser hvor usystematisk jeg har skrevet dette selv, beklager det!)
Sist endret av muti; 5. desember 2014 kl. 17:24.
Denne teksten var ikke usystematisk i det hele tatt, så bare slapp av Jeg har ikke testet MDMA selv, men har droppet Molly (Krystalisert MDMA) etter en urelevant hending med en frøken. Dette var helt fantastiskt, jeg følte meg lykkelig ifra de første 10minuttene og ut kvelden, og vi satt og snakket sammen hele kvelden uten en eneste negativ tanke/tone (Vi forble venner etter hendelsen og tok stoffet sammen samme dag) Jeg vet ikke med MDMA, men disse er jo relativt like rusmiddler, så jeg ville tro det skal gå bedre enn bra! Vent til noen flere med mer erfaring får lagt inn noen ord
muti's Avatar
Trådstarter
Takk for svar du. Jeg har ingen intensjoner om å ordne opp eller bli venner med min nåværende eks. Men ift å komme meg litt videre, slutte å håpe at alt ordner seg og forstå at livet går videre, er mye mer interessant.
Sitat av muti Vis innlegg
Takk for svar du. Jeg har ingen intensjoner om å ordne opp eller bli venner med min nåværende eks. Men ift å komme meg litt videre, slutte å håpe at alt ordner seg og forstå at livet går videre, er mye mer interessant.
Vis hele sitatet...
Ja det er ikke det at vi ble venner igjen som er poenget, poenget her er at lykke-rusen vi fikk ifra stoffet var så utrolig sterk at vi ikke engang kunne begynne å tenke på noe negativt, og hendelsen før var veldig kjip
muti's Avatar
Trådstarter
Aha, da skjønner jeg Så bra!
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Denne teksten var ikke usystematisk i det hele tatt, så bare slapp av Jeg har ikke testet MDMA selv, men har droppet Molly (Krystalisert MDMA) etter en urelevant hending med en frøken. Dette var helt fantastiskt, jeg følte meg lykkelig ifra de første 10minuttene og ut kvelden, og vi satt og snakket sammen hele kvelden uten en eneste negativ tanke/tone (Vi forble venner etter hendelsen og tok stoffet sammen samme dag) Jeg vet ikke med MDMA, men disse er jo relativt like rusmiddler, så jeg ville tro det skal gå bedre enn bra! Vent til noen flere med mer erfaring får lagt inn noen ord
Vis hele sitatet...
Hva er det du snakker om?
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Jeg har ikke testet MDMA selv, men har droppet Molly (Krystalisert MDMA) etter en urelevant hending med en frøken. \ Jeg vet ikke med MDMA, men disse er jo relativt like rusmiddler.
Vis hele sitatet...
Krystallisert MDMA er MDMA i sin rene form. Molly er et kallenavn for MDMA, akkuratt som gress eller weed er et kallenavn for planten cannabis.
Sist endret av Relevant; 5. desember 2014 kl. 18:28.
Ikke for og ødelegge eller noe, men jeg personlig tror egentlig ikke noe særlig på MDMA som noe medikament i den forstand at det kan brukes som et middel for og løfte humøret ditt på langsiktig basis. Det løfter jo humøret ditt der og da selfølgelig, men du vet aldri hvordan du vil føle deg senere. Langtids virkningene kan jo være ganske negative, i form av depresjoner og annet negativt. Og 3-5 timer med heftig humør "opp", er vel ikke verdt risken for langtids "ned". Kjenner mange som har blitt skikkelig deppa i lange tider, noen i flere år, noen av de har tatt det med akkurat ditt utgangspunkt. Mange havnet på psykiatrisk sykehus etc. Tror ikke det er noe lur måte og "få igjen livsgnisten" på, ikke i det hele tatt. Da ville jeg heller ha gjort andre sosiale ting som og ha gått på byen, kanskje du treffer noen der?, eller trent, trening er faktisk utrolig bra, mye bedre en folk tror. Trening har hjulpet meg og mange andre mye, det kan garantert løfte "spiriten" din mye. Og som du skriver er du over gjennomsnittet følsom person, bedre og ta tiden til hjelp kanskje, med tiden blir det meste bra igjen, jeg ville ikke i det hele tatt prøvd of fixe dette med MDMA.
Mdma er gøy da blir i godt humør... bra for å komme seg over noen
Sitat av extranya ganjaz Vis innlegg
Mdma er gøy da blir i godt humør... bra for å komme seg over noen
Vis hele sitatet...
Etter en tur på MDMA vil serotoninlagrene dine være ganske så tomme, noe som vil - sammen med det å nettopp ha slått opp med kjæresten, sende vedkommende mye lengre ned en før MDMA turen. Det tar tid før serotoninlagrene er fulle igjen.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Etter en tur på MDMA vil serotoninlagrene dine være ganske så tomme, noe som vil - sammen med det å nettopp ha slått opp med kjæresten, sende vedkommende mye lengre ned en før MDMA turen. Det tar tid før serotoninlagrene er fulle igjen.
Vis hele sitatet...
Ja, helt klart. Hos mange er det også varige skader med disse nevrotransmittene, serotoniner, så det kan faktisk være litt russisk rulett.
Jeg ville heller holdt meg til sterk tobakken, kanksje tatt noen drinker i det gode lag, og droppet disser sterke drogerne. Det er nok det beste og det du blir mest fornøyd med, garantert, i det lange draget, og det er det viktigste.
Sitat av jodatakker Vis innlegg
Ja, helt klart. Hos mange er det også varige skader med disse nevrotransmittene, serotoniner, så det kan faktisk være litt russisk rulett.
Jeg ville heller holdt meg til sterk tobakken, kanksje tatt noen drinker i det gode lag, og droppet disser sterke drogerne. Det er nok det beste og det du blir mest fornøyd med, garantert, i det lange draget, og det er det viktigste.
Vis hele sitatet...
Har du kilder til dette?
Sitat av jodatakker Vis innlegg
Ja, helt klart. Hos mange er det også varige skader med disse nevrotransmittene, serotoniner, så det kan faktisk være litt russisk rulett.
Vis hele sitatet...
Bullshit..
Sitat av jodatakker Vis innlegg
Ja, helt klart. Hos mange er det også varige skader med disse nevrotransmittene, serotoniner, så det kan faktisk være litt russisk rulett.
Jeg ville heller holdt meg til sterk tobakken, kanksje tatt noen drinker i det gode lag, og droppet disser sterke drogerne. Det er nok det beste og det du blir mest fornøyd med, garantert, i det lange draget, og det er det viktigste.
Vis hele sitatet...
Drikke noen drinker? Og det vil liksom hjelpe? Det mest humørsvingende rusmidlet jeg vet om er alkohol.

Ang mdma så er det noen som får en kjip nedtur og andre ikke. Jeg får ikke det, heller en fin afterglow som varer i en uke eller 2. Alt er med måte, og kaster du i deg masse emma på en kveld sier det seg selv at hangoveren blir verre. Slik er det med alt. Man blir mye dårligere av å drikke 1 liter sprit kontra 1 dl. Hold deg til under 300mg på en kveld så går det nok fint. Jeg pleier ikke å ta mer enn 200-250mg på en kveld. Veier 55kg.

Tror du kommer til å ha en fin opplevelse. Tror at du vil se på ting på en annen måte etter turen din, og det positivt. Man lærer som oftest litt mer om seg selv og får som oftest ett annet forhold til dem man tripper med. Også veldig positivt!
muti's Avatar
Trådstarter
Wow, tusen takk for mange svar.

Selvsagt forstår jeg at dette er noe jeg må "heale" langsiktig med trening, sosialisering og sakte men sikkert bygge opp meg selv igjen. Er bare at nå har jeg en frihet jeg ikke har hatt tidligere og er som sagt veldig nysgjerrig på disse drugsa alle snakker om.
Jeg var/er bare litt redd for at jeg er litt deppa nå, får det evt dritbra på emma, også med nedturen ender jeg opp med å ha det dobbelt så ille. Jeg kan mye mindre om stoffet enn mange andre her, men er jo fullt klar over at det er mulighet for å bli litt "sliten til sinns" dagen etter man har droppa.

Men får nå se hva jeg gjør, spennende å lese hvordan erfaringer alle har og om det evt kan få meg til å se det positive i hele situasjonen, eller om det gjør at jeg blir enda mer emo.
Her har du en link. Kankje jeg skulle skrevet "hos NOEN KAN det KANKJE oppstå noen skader i neurotransmittene, DELER av neurotransmittene, SEROTONIN, eller andre naeurotransmittere.
Poenget mitt var, hvis det far far fetched for deg, at ikke alle kommer så godt ut av det med og ta MDMA.
Jeg har jobbet på et psykiatrisk mottak, hvor vi tok i mot pasienter, noen ble der 1-2 uker andre lenger.
Der fikk jeg møte mange som klaget over og ha fått VARIGE SKADER etter MDMA inntak.
Videre har jeg egen erfaring, jeg har brukt MDMA, med noe pauser, siden tidlig 90-tallet, og har sett hvordan ganske mange personer har endt opp. De fleste riktig nok helt bra, men igjen NOEN har gått VARIG TIL HELVETE, for og si det mildt.
Og med og drikke noen drikke noen drinker, så er det tydeligvis alderforkjeller ute og går her, det jeg mente her, var IKKE og rølpe rundt dritings, sånn som du kanskje mente, men og ta noen drinker i et godt lag.
Beklager at jeg ikke la ved kilder, men trodde de fleste var klar over dette.
Ok ikke kildene under stiller tilderes krav, er det synd, men ene erfaringer er ihvertfall at NOEN kan få VARIGExMEN av MDMA, holder lenge for meg deres eget skuss mål.
Disse under er fra google.

http://www.drugabuse.gov/publication...stasy-or-molly
http://en.wikipedia.org/wiki/MDMA
http://en.wikipedia.org/wiki/MDMA#Adverse_effects
http://www.drugabuse.gov/publication...ma-do-to-brain
Sist endret av jodatakker; 6. desember 2014 kl. 16:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Man skal være forsiktig med å uttale seg skråsikkert på ting man faktisk ikke har mer peiling på enn det man har erfart selv eller hørt fra andre.
Jeg har selv tatt MDMA både hyppig og etterhvert veldig sjeldent. Fra ca 2 ganger i måneden til 1 gang i året.
MDMA er absolutt ikke et leketøy, og at det skader/hemmer hjernens produksjon av lykkestoffer er det ingen tvil om.
Likevel har MDMA potensialet til å være veldig nyttig både medisinsk og for egen utvikling om det brukes riktig.

Jeg anbefaler ingen å lære hvor mektig MDMA kan være på det harde måten, for det er brutalt. Altfor mange "nyfrelste" lever på en rosa sky og en illusjon om at det er helt ufarlig og et vidunder-stoff. Dette gjør at flere misbruker det, og er blant annet med på å hemme legaliseringsprossesen.

Alt kan være sunt med måte, og i MDMAs tilfelle betyr det sjeldent bruk. I mine øyne er alt over 2-3 ganger i året misbruk, da hjernen trenger tid til å komme seg etter bruk.
Likevel er dette noe jeg absolutt ikke angrer på, men har over tid lært meg å bruke det fornuftig slik at jeg utvikler meg og ikke ødelegger for meg selv.

Ha respekt for hva du putter i deg, og husk at ofte stemmer "less is more".
Sitat av jodatakker Vis innlegg
Her har du en link. Kankje jeg skulle skrevet "hos NOEN KAN det KANKJE oppstå noen skader i neurotransmittene, DELER av neurotransmittene, SEROTONIN, eller andre naeurotransmittere.
Poenget mitt var, hvis det far far fetched for deg, at ikke alle kommer så godt ut av det med og ta MDMA.
Jeg har jobbet på et psykiatrisk mottak, hvor vi tok i mot pasienter, noen ble der 1-2 uker andre lenger.
Der fikk jeg møte mange som klaget over og ha fått VARIGE SKADER etter MDMA inntak.
Videre har jeg egen erfaring, jeg har brukt MDMA, med noe pauser, siden tidlig 90-tallet, og har sett hvordan ganske mange personer har endt opp. De fleste riktig nok helt bra, men igjen NOEN har gått VARIG TIL HELVETE, for og si det mildt.
Og med og drikke noen drikke noen drinker, så er det tydeligvis alderforkjeller ute og går her, det jeg mente her, var IKKE og rølpe rundt dritings, sånn som du kanskje mente, men og ta noen drinker i et godt lag.
Beklager at jeg ikke la ved kilder, men trodde de fleste var klar over dette.
Ok ikke kildene under stiller tilderes krav, er det synd, men ene erfaringer er ihvertfall at NOEN kan få VARIGExMEN av MDMA, holder lenge for meg deres eget skuss mål.
Disse under er fra google.

http://www.drugabuse.gov/publication...stasy-or-molly
http://en.wikipedia.org/wiki/MDMA
http://en.wikipedia.org/wiki/MDMA#Adverse_effects
http://www.drugabuse.gov/publication...ma-do-to-brain
Vis hele sitatet...

Hvorfor skriver du dette til meg? Ett par drinker kan gjøre folk brisen, og alkohol er laget slik at hjernen får lyst på mer jo fullere den blir. Jeg drikker ikke alkohol selv engang da jeg syns det er en unyttig og dum rus.
Virker som du mener jeg ber han gå bananas, noe jeg IKKE har gjort.
Mdma koser man seg absolutt IKKE på hver helg, heller like ofte som det skifter årstid, og det er ikke så ofte.
Ecstacy, Molly, dansedrops, emma, krystall form, brown sugar (brunaktige krystaller) alt er fellesbetegnelse på MDMA. Ecstacy = MDMA. Selvom man skal kjenne de rette folkene hvis du skal ha garanti på at ecstacy kun inneholder mdma! Som mine i helgen :-) fra Berlin. Hvite stjerner på 220mg mdma med lab rapport mmmm
Jeg tenker at en normal dose vil du slippe unna med uten senvirkninger. Du skriver du er en følsom person, dette vil vel bare påvirke opplevelsen i positiv retning.

Hvorvidt du vil klare å holde deg unna senere anledninger kan bare du finne ut selv gjennom å avstå nå, eller å ha opplevelsen og lære hvor attraktiv mdma-rusen kan være.

Jeg tenker at hvis du trenger hjelp til å få rasjonaliseringshamsteren i gang, så lag deg en plan for hva slags issues du vil gå gjennom. Å dissekere hvorfor det ble slutt med eksen sammen med noen som kjenner dere begge kan gi deg en slags endelighet over det. Ofte klarer folk å behandle de sentrale tingene: man flytter skyld nærmere der den hører hjemme uten å bebreide "skyldneren" for det.

Spør vennene som tilbyr hva de pleier å gjøre før og etter for å minimere skadene, hvis taktikken begrenser til å drikke vann og røyke på nedturen så bør dere ihvertfall kjøpe et bar bananer, litt c-vitamn, sink, magnesium, gresskarkjerner, røkelaks. Og så tving ned en porsjon før og en porsjon etter uansett om du er sulten eller liker det.
Sist endret av meaculpaUIO; 8. desember 2014 kl. 16:52.
Sitat av Molly90 Vis innlegg
Hvorfor skriver du dette til meg? Ett par drinker kan gjøre folk brisen, og alkohol er laget slik at hjernen får lyst på mer jo fullere den blir. Jeg drikker ikke alkohol selv engang da jeg syns det er en unyttig og dum rus.
Virker som du mener jeg ber han gå bananas, noe jeg IKKE har gjort.
Mdma koser man seg absolutt IKKE på hver helg, heller like ofte som det skifter årstid, og det er ikke så ofte.
Vis hele sitatet...
sorry at du fikk et normalt høflig svar som en del av tråden da :-)
Sitat av jodatakker Vis innlegg
sorry at du fikk et normalt høflig svar som en del av tråden da :-)
Vis hele sitatet...
Virkelig....?
Hadde vært fint å høre om hvordan det gikk Muti
Sitat av Molly90 Vis innlegg
Virkelig....?
Vis hele sitatet...
ja, helt klart...?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
muti's Avatar
Trådstarter
Jeg har lagt det litt på hylla, til jeg er litt mer stabil og glad til sinns. Men kjenner nysgjerrigheten snike seg innpå må jeg innrømme. Tusen takk for gode råd alle sammen, skal skrive en rapport når det er prøvd. :-) Ha en finfin dag!
Får ecstasy i morgen , men vet ikke om jeg skal ta dem. de er rosa supermann. har hørt folk har dødd av de, men de spiste sikkert mange!
Yess!
Kjempeide

Knus dem til pulver og skyll ned i dass...!
Sitat av greenconda Vis innlegg
Får ecstasy i morgen , men vet ikke om jeg skal ta dem. de er rosa supermann. har hørt folk har dødd av de, men de spiste sikkert mange!
Vis hele sitatet...
Er du i tvil, så kast dem. Man trenger ikke å ta mange piller for å dø, dersom pillene inneholder et farlig stoff.

Det er så enkelt å få tak i bra MDMA i Norge at det er fullstendig idiotisk å hive innpå slike piller. Bruk hodet!