Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2519
Hei

Jeg lurer litt på angående hvor vidt mine foreldre har retten til og åpne post som kommer i mitt navn.


Jeg vet at vis du er myndig er dette ulovelig, men gjelder det for mindreårige?
så lenge du er mindreårig så har de lov og rett til å åpne posten din, ta å les litt på ung.no så finner du ut det du lurer på.
Sist endret av random40348; 20. mars 2010 kl. 13:09.
Det er jo foreldra dine , altid nazi. Morra mi åpner stort sett alt jeg får i posten, og jeg har sakt det 100 ganger at hun ikke har noe med det å gjøre, men det er som å snakke med veggen
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Det er jo foreldra dine , altid nazi. Morra mi åpner stort sett alt jeg får i posten, og jeg har sakt det 100 ganger at hun ikke har noe med det å gjøre, men det er som å snakke med veggen
Vis hele sitatet...
hehe da er det jo bare første man til postkassen?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av xhacktly Vis innlegg
hehe da er det jo bare første man til postkassen?
Vis hele sitatet...
Jeg og mor hadde ofte det løpet da jeg ventet brev fra ungdomskolen
Sist endret av Bombasa; 20. mars 2010 kl. 15:04.
Moren min har aldri åpnet min post noen gang.
Jeg spørte henne hvorfor en gang.

Fikk pakker fra Weedshop osv, om dere skjønner?
Hun sa bare og åpne andre sin post er utrolig frekt, glad jeg har en høffelig mor som ikke ødlegger privarlivet mitt
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Moren min har aldri åpnet min post noen gang.
Jeg spørte henne hvorfor en gang.

Fikk pakker fra Weedshop osv, om dere skjønner?
Hun sa bare og åpne andre sin post er utrolig frekt, glad jeg har en høffelig mor som ikke ødlegger privarlivet mitt
Vis hele sitatet...

Akkuratt sa det sa moren min og. Hun går aldri inn på mobilen, pc'en, eller ser på posten min
Hoho, husker når jeg fikk nyss om at stemoren min hadde sett på meldingene på mobilen min. Mange år siden nå, men jeg husker jeg ble temmelig sint.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Moren min har aldri åpnet min post noen gang.
Jeg spørte henne hvorfor en gang.

Fikk pakker fra Weedshop osv, om dere skjønner?
Hun sa bare og åpne andre sin post er utrolig frekt, glad jeg har en høffelig mor som ikke ødlegger privarlivet mitt
Vis hele sitatet...
Samme her. Men så lenge man ikke oppfører seg litt rart mtp post, regner de vel med at det ikke kommer noe spesielt der. F.eks pc deler osv istedenfor weedshop!
Turak's Avatar
Trådstarter
Kan man i det minste "Kreve" og få se hva det var som ble sendt?

For min del angår dette en større mengde brev fra NAV hovedsakelig.
Jeg er bare litt nyssgjerig på hva jeg har fått, jeg får vite at det er barnetrygd av foreldrene mine, men så vidt jeg forstår kommer det kun en gang i året?
Sitat av Turak Vis innlegg
Kan man i det minste "Kreve" og få se hva det var som ble sendt?
Vis hele sitatet...
Nei. Det eneste du kan gjøre er å spørre mamma pent.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av loathsome Vis innlegg
Nei. Det eneste du kan gjøre er å spørre mamma pent.
Vis hele sitatet...
Tuller du? Mener du at dersom et brev er addressert til deg(som er mindreårig), så har ikke foreldrene bare rett til å åpne brevet ditt, men også nekte deg å lese å faktisk feks brenne det?
Sitat av necos Vis innlegg
Tuller du? Mener du at dersom et brev er addressert til deg(som er mindreårig), så har ikke foreldrene bare rett til å åpne brevet ditt, men også nekte deg å lese å faktisk feks brenne det?
Vis hele sitatet...
Jepp. De har full kontroll.
Gjør som meg, flytt på hybel, LANGT bort fra foreldrene dine.
Jeg bryr meg ikke om foreldrene åpner posten min, bra noen har kontroll! Jeg bare surrer og roter for mye, hvis jeg skal styre med det der
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Jeg bryr meg ikke om foreldrene åpner posten min, bra noen har kontroll! Jeg bare surrer og roter for mye, hvis jeg skal styre med det der
Vis hele sitatet...
Er du så uselvstendig?
Sitat av plipp Vis innlegg
Er du så uselvstendig?
Vis hele sitatet...
Japp titegn

Edit: Var jo litt ironi, jeg klarer jo hvis jeg vill, men klager ikke på at de tar kontrollen.
Sist endret av eskil2k; 8. juni 2010 kl. 22:24.
Bare oppsøk NAV det. Spørr de hva det er de sender.
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
Jepp. De har full kontroll.
Gjør som meg, flytt på hybel, LANGT bort fra foreldrene dine.
Vis hele sitatet...
Nei. Fra du er tolv skal du ha uttalerett i saker som angår deg, og du har rett til å bli informert om dem.

Det er klart, noen saker er jo mer trivielle enn andre, men siden det var nav-brev det var snakk om her kunne det jo være noe som var interessant å få vite om, jeg vet ikke...
Det virker litt rart at melding om barnetrygd blir adressert til barnet.. Det er foreldrene som mottar pengene (månedlig) og det er en av dem som må søke om utvidet barnetrygd om dette er aktuelt.

Jeg har selv jobbet på nav, men bare på barnebidragsavdelingen. Etter hva jeg kunne se i filene var imidlertid også all korrespondanse vedrørende barnetrygd adressert til foreldrene.

Hvis du ikke selv har søkt om noe har jeg imidlertid ingen ideer om hva ellers det kan være de sender deg brev om. (hvis ikke foreldrene dine har søkt om støtte i ditt navn..)

Hva med å være førstemann til postkassen en stund? Eller du kan gå innom nav og spørre hvilke saker de har på deg for tiden.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Barnetrygd adressert til barnet kan vel ikke stemme..

Breva som er adressert til han må han vel kunne kreve å få se hva som står der?
kan du ikke bare skaffe deg en slik postbox hoss posten, og få adresse-endring dit?
Sitat av PAO87 Vis innlegg
kan du ikke bare skaffe deg en slik postbox hoss posten, og få adresse-endring dit?
Vis hele sitatet...
Billigere å bare vise brevet fra skolen som viser at man ikke kan oppføre seg i timene.
Begyn å les brevene til mora di, så ser hun hvor artig det er...