Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1447
Jeg har en hp dv6000 bærbar pc.
Den har begynt å vise det som skal være på hele skjermen i 8 ruter.
Jeg har prøvd å installere skjermdrivernen på nytt, men da fikk jeg beskjed om at "ingen skjerm er koblet til nvidia cpu".
Hva er feil, hvordan kan jeg fikse det?
Har prøvd å installere driver på nytt og gjennopprette windows.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Ta ett bilde av problemet.
hadde en venn med noe slikt problem, det var skjerm kortet som var gåent/ødelagt
Trådstarter
5 0
hvordan legger man ut bilde her?

ps. når jeg trykte print screen, ble det bilde av bare en rute. men har bilde tatt av ipad.
Sist endret av 2777; 8. mars 2013 kl. 15:10.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av 2777 Vis innlegg
[IMG]CUsers\Henning\Downloads\bilde[/IMG]
Vis hele sitatet...
Er ikke helt slik den brukes nei.

Last opp bildet her: https://imma.gr/
Dette har skjedd meg også på min gamle bærbare maskin, var skjermkortet som var gåent, fikk nytt på garanti.
Men så skjedde det enda en gang etter kun 2-3 måneder, og da fikk jeg ikke nytt.
Så ble til at jeg måtte kjøpe ny pc istedenfor. This is why i hate laptops.....
Trådstarter
5 0






jeg klarte det til slutt.
hjelper dette bilde?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av 2777 Vis innlegg






jeg klarte det til slutt.
hjelper dette bilde?
Vis hele sitatet...
Tror nok skjermkortet er gåent, skjer det samme om du kobler til en annen skjerm?

Har du fortsatt kvittering elns?
Opstår dette i bios/når den poster?
Trådstarter
5 0
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Opstår dette i bios/når den poster?
Vis hele sitatet...
Det er slik heletiden fra du slår på pc.

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Tror nok skjermkortet er gåent, skjer det samme om du kobler til en annen skjerm?

Har du fortsatt kvittering elns?
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd annen skjerm.
Pc er fra 2007, så er vel ingenting å di om jeg har kvittering. Eller er garantien på slikt lengre?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av 2777 Vis innlegg
Det er slik heletiden fra du slår på pc.



Har ikke prøvd annen skjerm.
Pc er fra 2007, så er vel ingenting å di om jeg har kvittering. Eller er garantien på slikt lengre?
Vis hele sitatet...
Da er den vel for gammel, jaja, er vel strengt tatt lite annet å si enn at den er passelig død.
får nokk ingenting igjen på garantien der nei. garantien på datamaskiner er vell gjennomsnittlig 3 år. Du må nokk kjøpe ny.
Sitat av 2777 Vis innlegg






jeg klarte det til slutt.
hjelper dette bilde?
Vis hele sitatet...
det der er skjermkortdelenkortdelen av hovedkortet som er ødelagt ja, siden jeg hadde samme problemet med min hp dv2515eo, og der ble hele hovedkortet byttet fordi pc'en også da slo seg av. dette er noen år siden så jeg fikk det på garantien.
Sist endret av øyvind95; 8. mars 2013 kl. 22:31.
Trådstarter
5 0
Jaja. Jeg har forsikring, så får se hva jeg kan få ut av det. Men takk for hjelpen.
Sitat av 2777 Vis innlegg
Jaja. Jeg har forsikring, så får se hva jeg kan få ut av det. Men takk for hjelpen.
Vis hele sitatet...
Dette går ikke på forsikringen, med mindre du har gjort et eller annet med PC-en selv, som f.eks. et uhell..
Det at den plutselig dør uten videre er ikke en forsikringssak.
Men om PC-en er mindre enn to år gammel, har du garanti. Er den mer enn 2 år gammel, og mindre enn 5, har du reklamasjonsrett. (Tviler på at du kommer noen vei med en reklamering)
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Dette er last resort, men du kan faktisk steke skjermkortet i ovnen, masse guider på youtube. Dette er døende skjermkort uten garanti riktignok, det er en sjanse for å skape litt mer liv i det en stund til. Verdt å sjekke ut.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Dette er last resort, men du kan faktisk steke skjermkortet i ovnen, masse guider på youtube. Dette er døende skjermkort uten garanti riktignok, det er en sjanse for å skape litt mer liv i det en stund til. Verdt å sjekke ut.
Vis hele sitatet...
Tror kanskje det er snakk om integrert skjermkort, da må han i såfall steke hele HK'et.

Men et annet alternativ var jo å kjøpe seg et eksternt skjermkort. Selv om det er ufattelig upraktisk på en laptop så funker det jo. Jeg mener, hvis det er stramt med penger og du ikke kan kjøpe deg ny laptop, så er det utrolig hva man klarer seg med