Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1473
God natt
Lurer rett og slett på hvor lenge en burde vente mellom rusgivende doser av kodein.

La oss si at jeg spiste 200mg kodein klokken 15 i dag. Vil det da være farlig for meg å ta samme dosen nå? (Ca 10 timer senere)

Lurer også på hvor fort toleransen for kodein økes. Vil de (hypotetiske)200mg jeg spiste klokken 15 være nok til at en eventuell neste dose kan/burde økes for å oppnå samme rus?
Jeg synes tolleransen øker raskt, må ta 30 mg mer for hver dag. For meg fungerer det oftest dårlig å ta to doser samme dag,eller redosere dersom jeg har tatt for lite til å få noen effekt.
Klem fra Betty
For min del øker toleransen svært raskt. Funker ikke å "justere" på formen heller, ved å innta "noen piller til".

For å svare på det siste spørsmålet ditt, så tror jeg med sikkerhet at jeg kan si at du ikke kommer til å oppnå samme rus, om du har inntatt samme antall mg tidligere "idag". Når jeg leker med kodein, så inntar jeg første dag 7-8x25mg, også venter jeg to dager og tar omkring 10x25mg, også venter jeg to dager og tar omkring 12-14x25mg.

Tror det er både en "fasit" på toleranse med kodein, og samtidig en individuell greie med toleransen.

Et tips fra en som har blitt skuffet flere ganger over kodein, da jeg ikke visste særlig mye om toleransen og slikt til kodein: ikke redoser for å få mer funk, da du mest trolig kommer til å bli veldig skuffet (særlig med tanke på at kodein er relativt dyrt). Tar du 200mg og ikke kjenner funken en times tid etterpå, er det svært lite vits i å redosere med 50mg etterpå, for å få funk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Drittet med kodein er jo det at toleransen går til himmels med en jævla gang. Så vær forsiktig med bruken, eller kanskje du fucker opp leveren din. Jeg ble helt rød i trynet, jeg, når jeg høydoserte for og kompensere for mangle effekt, i min fortvilelse. Det gjorde jeg ikke igjen.