Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2684
Hei.
Kan først si skriver via alias pga vil ikke bli kjent igjen med vanlig brukernavn her, regner med mods syns det er greit.

Anyway, ble hanka inn av politiet ute spess merkelig oppførsel på byen. Jeg var medvillig og ble med uten krangel. Tok urinprøve som slo ut på kola. De ville gi forelegg, jeg nektet for at jeg hadde tatt noe som helst. Ble til slutt kjørt hjem og opplyst om at det ville da bli rettsak. Aldri vært borti snut eller noe før, burde jeg bare sagt ja det er greit med bot? Hva kan jeg egentlig forvente? Burde jeg ringe og si greit jeg tar en bot liksom?
Anbefaler deg å fortsette å nekte for det, og se om de gidder å ta det til rettsak. Det kan hende at de henlegger det, men ikke regn med det. Om de insisterer å ta det til rettsak så kan du ringe dem og vedta boten noen uker før rettsaken er satt opp (de vil heller ikke til rettsak). Du taper ingenting på å fortsette å nekte å vente til de eventuelt setter opp en rettsak
Sa politiet årsaken til hvorfor du ble anholdt og brakt inn?
Sist endret av PoorEdward; 25. juli 2015 kl. 11:14.
Trådstarter
2 0
Observert merkelig oppførsel. Selv om jeg oppførte meg helt normalt.
Det er ikke ulovlig å være "merkelig". Fortsett å nekt, og dersom de faktisk tar det til retten ringer du politijuristen og ber om å få boten i steden, med mindre du har baller til å møte opp i rettsaken og fortsette å nekte der.
Du har ingenting å tape på å nekte, annet enn at du kan risikere å måtte betale noen tusener ekstra om du skulle bli dømt. Sannsynligvis så vil de aldri ta en slik fillesak til retten. I min sak (oppbevaring av 3g hasj og noen få valium) så ventet de helt til dagen før rettsaken skulle starte før de ringte meg og sa at saken hadde blitt utsatt. Fikk henleggelsesbrev i posten en god stund senere.

Husk at flere advokater tilbyr en gratis førstekonsultasjon.
Sist endret av caperno; 25. juli 2015 kl. 16:27.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av caperno Vis innlegg
Du har ingenting å tape på å nekte, annet enn at du kan risikere å måtte betale noen tusener ekstra om du skulle bli dømt. Sannsynligvis så vil de aldri ta en slik fillesak til retten.
Vis hele sitatet...
Om det kommer til retten, så vil boten i minstefall dobles og det er jo ikke noe morro. I tillegg sier du sannsynligvis vil de aldri, som er en påstand jeg ikke ville tatt for god fisk. Hver sak er forskjellig og vil derfor behandles forskjellig. Selv om du hadde flaks, betyr ikke at andre burde gamble på at de også har det
Det eneste de vet er jo at ts testet positivt. Om han står på sitt og ikke vet hvordan han har fått det i seg så tenker jeg det er verdt å forsøke. Og vedta er jo det samme som å få en sak som blir sittende. Om han nekter kan han være heldig. Jeg vet hva jeg ville valgt.
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Om det kommer til retten, så vil boten i minstefall dobles og det er jo ikke noe morro. I tillegg sier du sannsynligvis vil de aldri, som er en påstand jeg ikke ville tatt for god fisk. Hver sak er forskjellig og vil derfor behandles forskjellig. Selv om du hadde flaks, betyr ikke at andre burde gamble på at de også har det
Vis hele sitatet...
Noen tusenlapper mer å betale er lite å risikere hvis du ønsker å unngå å få et rulleblad og at staten lagrer ditt DNA. Så har man gjerne stigmaet som følger med en domfellelse. Det er heller ikke noe kult.

Når jeg sier "sannsynligvis aldri", så baserer jeg det på det økonomiske samt graden av bevis. Politiet gidder ikke ta saker som de etter all sannsynlighet vil tape opp for retten. Her er det snakk om en kar som testet positivt for kokain, men som har nektet for inntaket, men likevel åpnet for at det er noe han ubevisst kan ha fått i seg ute på byen, noe som skjer hele tiden. Slik jeg forstår det er det ikke funnet noe stoff på personen, og politiet må bevise en overveiende sannsynlighet for at personen har tatt stoff med viten og vilje, noe som kan bli vanskelig når personen er tidligere ustraffet. Det er jo slik at all tvil skal komme tiltalte tilgode. Jeg er ingen jurist, men dette holder nok ikke. Uansett så er det en liten pris å betale om premien er et fortsatt plettfritt rulleblad.
Sist endret av caperno; 25. juli 2015 kl. 21:12.