Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  887 143061
Hei Freaks!

Spørsmål! Jeg fikk i går en veldig rar opplevelse etter å ha delt en j med to kompisser. Jeg ble pluttselig (15 min etter) veldig urolig, å følte meg veldig annerledes enn jeg vanligvis gjør etter en j. Jeg fikk veldig høy hjerte rytme (kjente kroppen nesten "dundra"), ble ustø, fikk prikking i leppene å kjentes ut som jeg hadde hakkende annsikt trekkninger når jeg skulle f.eks smile.

Noen som har opplevd det samme?

Takk for alle svar.
Opplevd mye merkelig, det kan komme av dagsformen, hva du har hatt i deg, har du noe vitaminmangler? Det kan være mye rart, muligens et nytt strain, muligens en kombinasjon av flere ting. Jeg tviler på at det er noe farlig, opplevd mye rart selv, alltid gått fint.
Sist endret av Relevant; 25. juni 2015 kl. 14:42.
Legen prata på mangel på Vitamin D, men har tatt kost tilskudd, å solt meg en del etter jeg fikk vite det, så tror det skal være ok. Ja er ikke bekymret for at det er farlig, men det var bare så kjipt. Jeg husker at jeg har opplevd noe av det samme en gang før, å da var jeg sikker på at jeg hadde fått i meg noe anna enn bare Weed. Samme følelsen hadde jeg igjen i går. Blir super stressa å får tanker som: "blir jeg "normal" igjen etter dette skal jeg aldri røre noe som helst igjen". Det er ikke noe kos å føle det sånn når man skal nyte en j i fellskap med kompisser
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Dette er helt normalt. Det tar som regel 15 minutter før den virkelige cannabisrusen kicker inn, og for mange så er selve rusen akkurat det du beskriver; veldig ubehagelig.

Mange blir også "blinde" og får blodtrykksfall, klarer ikke å bevege seg, panikkangst, vrangforestillinger og lignende.

Men det er helt ufarlig og går over rimelig kjapt. Har du uflaks så kan det kanskje trigge en eventuell angstlidelse eller en depresjon, men det er mindre vanlig (selv om det også skjer til tider).

Men det er helt fysisk ufarlig. Om du sitter og er engstelig og googler etter symptomer på dette så kan det fort skape angst. Dette var cannabisrus og det trigget angst hos deg, det er ikke verre enn det.
Mange som får det helt jævlig når de peaker på et heftig bongtrekk. Ikke tenk så mye over det, så går det bra. Bare legg deg nedpå en kvarters tid så er det sikkert bare å kose seg videre.

Røyket dere jointen helt ned? Kan være at det ble litt varmt for leppene dine.


Merk: Har aldri opplevd det selv, men har hjulpet mange kompiser gjennom nybegynner peaken på HQ weed/hasj.
Sist endret av TrippyKing; 25. juni 2015 kl. 15:27.
sikkert dårlig blodsirkulasjon pga røyken eller paranoia
Om dere blandet med tobakk og du ikke røyker/snuser til vanlig så kan det også minske blodsirkulasjonen ekstra i en kort periode. Har vært borti at kroppen kjennes ut som den hakker før, har skjedd flere ganger og man blir fort vandt til det.
Sist endret av Vekst; 25. juni 2015 kl. 16:58.
Må nok være helt ærlig å støtte Dongerino og delvis Trippy King seff. Har selv røyka i 16 år. Det kan skje mye rart når man røyker, hvordan man røyker, med hvem man røyker med og dagsform spiller stort inn. Har man hatt div pauser ol som man bør etterhvert, kan mye rart oppstå. Det er somregel mindfuck, aka. Angst.
Det har jeg opplevd, ja. Litt twitching, liksom. Særlig på siden av leppene, og i øyenbryn og øyelokk.
I det siste har jeg blitt så fjern de gangene jeg har røyka, at jeg nærmest ikke er tilstede. Meget snedige greier.
Takk for alle svar! Jeg har lest en del svar å inlegg av andre som beskriver mye av det samme jeg opplevde, å lure litt på om det kanskje er på tide å legge fyringesen på hylla for en stund nå
Sist endret av 2ralf; 29. juni 2015 kl. 13:32.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tok noe jeg trodde var syre for en tid tilbake. De 2 blotterne jeg tok smakte nada. Effekten kom etter 2-3 timer og jeg var ikke ved baseline før ca 36-48 timer. Egentlig ikke så mye tankekjør og kunne holde samteler med edrue personer greit, selv om jeg spaca ut med gjevne mellomrom. Lite visuelle forstyrrelser, farger ble bare litt sterkere. Generelt en "kjedelig" rus, og følte den var lite psykedelisk.

Noen ide om hva det kan ha vært? Tenkte først på DOB eller Bromo dragonfly på grunn av varigheten, men de fleste rapporterer om kraftig tankekjør og visuelle forstyrrelser fra disse stoffene.
Sist endret av Lurvur; 21. juli 2015 kl. 20:13.
Hei folkens!

Fikk tak i noe weed for noen uker siden, og får en merkelig bivirkning når jeg røyker det. Om jeg røyker mye med pipe, begynner jeg å falle vekk fra virkeligheten hvert tiende sekund, det føles ut som om jeg "lagger" på en måte. Er ikke en særlig god high for min del, fordi det føles ikke tungt ut i hodet som det forrige jeg har fått tak i. Nå bare detter jeg ut og klarer ikke følge med og glemmer absolutt alt. Blir ikke så avslappet fordi det er en ekkel følelse.. Har ikke vært sånn med tidligere greier jeg har fått tak i. Det eneste jeg funderer over, er om det er pga jeg røyker med pipe istedet for bong?


Om noen vet noe, eller har erfaring, hadde det vært bra. Takk!
Sist endret av GalaxyBrain; 28. juli 2015 kl. 12:09.
Røyk mindre. Er sikkert bare potent weed
inntaksmetoden har nokk ikke så mye å si, går mer på doseringen som han over meg også nevner. Weed rusen i seg selv er en merkelig opplevelse, men det du beskriver er ikke en uvanlig reaksjon på mary :P
Kan garantere deg at å gå over til bong ikke forbedrer rusen om du allerede ikke liker den, da røyken bare blir mer konsentrert enn på pipe. Å gå ned i dosering kan virke lurt. Cannabisrusen er heller ikke for alle, har selv en kompis som går i bakken etter bare et par trekk. Bortkasta penger, tid og helse om du ikke liker rusen, men fortsatt røyker.
dette skjedde meg en del i starten når jeg begynte å røyke, men hadde ikke noe imot det. men etter heftig røyking det siste året så har det sluttet. men som rosaelefant sa, så er det nok bare potent weed.
Fikk høre at det var ganske gode greier før jeg fikk tak i det, så er vel potent I guess. Har også hatt en pause på ca 10 mnd med røykinga, så er vel en faktor som spiller inn det også. Men skal nok kutte litt ned på mengden i kveld, så får se om det hjelper på.

Takk for alle svar!
Kan jo og rulle noen par små joints. Personlig, er det potent kan bong fort bli for mye for meg, hvertfall. Kjenner en del som generelt ikke tåler bong så godt.
Dette kalles forbudskonsekvens, og kommer av at hasj og marihuana blir bare mer og mer potent, akkurat som alkohol ble i USA under forbudstida. På denne måten kan dealers/distributører enklere smugle og selge varene, da de ikke trenger like mye av hasjen/marihuanaen nå som før, fordi den er sterkere idag.

I tillegg er det nok sativa-dominant shit du sitter med, altså at det går rett til hodet, kontra indica som er mer "body-high". Har opplevd mange lignende situasjoner som deg nå i det siste faktisk, og det kommer bare av at hasjen er jævlig sterk og har høy THC-verdi. Anbefaler deg å finne en ny mann å handle fra, da det er mye større sjanse for at en eventuell psykose slår til når THC-verdien er så høy, og du føler ubehag.
Livs elsker
TheLord's Avatar
7 0
Sitat av GalaxyBrain Vis innlegg
Fikk høre at det var ganske gode greier før jeg fikk tak i det, så er vel potent I guess. Har også hatt en pause på ca 10 mnd med røykinga, så er vel en faktor som spiller inn det også. Men skal nok kutte litt ned på mengden i kveld, så får se om det hjelper på.

Takk for alle svar!
Vis hele sitatet...
Hei! har akkurat samme som deg og jeg røyket kanskje 20 dager i strekk. prøv og tenk på noe chill når det skjer som en syden ferie eller noe da blir det som oftest borte om du ikke liker det og det roer deg ned funker for meg vertfall!
Sist endret av TheLord; 28. juli 2015 kl. 18:18.
Som instinktinnsikt er inne på over, så høres det ut som om du har fått weed med veldig mye THC og lite CBD eller andre cannabioder, såkalt skunk. Lukter den veldig sterkt og litt syrlig?

Uansett, hvis du ikke liker det, hvorfor røyke det? Finn noe annet eller slutt.
Jeg og driver og lagger og ramler inn og ut! Har alltid gjort det, og må dosere ekstremt!!! lavt for å unngå det. Føler meg veldig på etterskudd, "lagger" altså, og merker stadig vekk at jeg ramler tilbake inn i lucid moments uten at jeg nødvendigvis merket at jeg driftet off. Unngår det hvis jeg doserer super duper lavt, altså, typ 0.05 g i en joint, så ville antatt at å minke doseringen vil hjelpe for deg og. Jeg for min del har gitt opp hele greia, er ikke vits i å ruse seg hvis det ikke er komfortabelt, fant nå jeg ut.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Røyka en spliff her om dagen, og ble skikkelig svimmel i minuttet etter jeg røykte. Er dette siden det var første gang jeg røyka tobakk uten skikkelig filter? Eller fordi jeg drog hele spliffen ned på 2min? Jeg klarte ikke gå skikkelig etc. Denne svimmelheten gikk bort etter 2-3min
Sist endret av Amida; 27. oktober 2015 kl. 00:58.
Røyka en spliff her om dagen, og ble skikkelig svimmel i minuttet etter jeg røykte. Er dette siden det var første gang jeg røyka tobakk uten skikkelig filter? Eller fordi jeg drog hele spliffen ned på 2min? Jeg klarte ikke gå skikkelig etc. Denne svimmelheten gikk bort etter 2-3min
Vis hele sitatet...
Høres ut som klassisk effekt av nikotinkick
Sitat av En deling Vis innlegg
Høres ut som klassisk effekt av nikotinkick
Vis hele sitatet...
Helt korrekt, ikke noe å bekymre seg over.
Laurus canus
mås'n's Avatar
54 1
jeg skulle prøve hasj for første gang for et par uker siden. jeg kjøpte meg et gram av en kompis, jeg rullet en joint med ca. 0.8g i og røykte den alene på ca 15 min. 10 min senere var jeg blitt veldig fjern og ble ekstremt tørr i munnen. jeg ble også veldig svimmel og hadde problemer med koordinasjonen. jeg bestemte meg for å legge meg ned på en benk utenfor der jeg lå døste og legit så en rev springe rundt å danse i taket over meg. jeg ble tørrere og tørrere i munnen og begynte å spytte skum. jeg fikk tak i en kompis jeg fikk crashe hos like etterpå. da var jeg bare sliten og kvalm og spøy på dassen hans før jeg sovna og var borte et par timer. når jeg våkna var jeg ok men fortsatt veldig sliten.

er det vanlig å kunne få slike opplevelser med hasj? jeg vet det var en ganske stor dose på kort tid men er vell litt rart å hallusinere? håper noen kan forklare meg litt
Sist endret av mås'n; 28. oktober 2015 kl. 23:15.
Det er vanlig å hallusinere på hasj om man røyker mye etter en lang pause. Jeg har selv hatt intense opplevelser jeg nesten vil kalle psykadelliske, og vet om mange flere som har opplevd dette. Neste gang bør du ikke dosere som en tulling om du vil ha en fin kveld. Start med 0.1g og bygg deg oppover du

Edit; Det er også veldig vanlig å oppleve en veldig heavy 'tur' om man nettopp har startet og ikke kjenner noe til rusen de første gangene, så man kaster i en stor mengde for å være sikker. Det er her de fleste går på en smell og så får de intrykket av at hasj er helt sinnsykt og blir avholds
Sist endret av SoppVandreren; 28. oktober 2015 kl. 23:18.
Til å være første gang er vel ikke 0,8g bare mye, men enormt :P du blir behagelig fjern av langt mindre doser. Neste gang lager du den heller av tja, si 0,3g, og du trenger ikke røyke opp hele med en gang. Det går an å ta noen trekk og vente litt og se på formen. Da blir det nok en langt mer deilig rus skal du se.
Sykt.. ett annet tips er å holde deg unna alkohol når du skal røyke.
Det de over meg sier!
Anbefaler å gå til innkjøp av pipe eller bong, slik at det blir enklere å dosere, samtidig som mindre av godsakene fordamper unødvendig. Første gang med cannabis kan være en intens opplevelse, men blir garantert mer hyggelig om du har med deg en god kompis eller to. Hør på SoppVandrerne og start på 0.1g og jobb deg opp. Å røyke 0.8g med godis alene kan være overveldende, selv for de som er mer rutinert i gamet. Nyt den lave toleransen, den er gunstig for både din helse og lommebok

Sist, men ikke minst.. Velkommen til forumet!
Laurus canus
mås'n's Avatar
54 1
har røyket ett par tre ganger etter det her med kompiser. da har vi brukt vannpipe og vanlig pipe og vi har røkt ca o.5g fordelt mellom oss. den første gangen reagerte jeg nesten ikke men de andre gangene har jeg hadd en ganske grei trip hvis man kan kalle det det. har lert leksa mi etter skrekk opplevelsen og har ihvertfall fått respekt for stoffet haha
Kjøp deg godteri og brus, så kan du jo sette deg ned å se film eller noe.
Første gang jeg ble skikkelig rusa på cannabis så hallusinerte jeg også
Lag deg en på 0.2-0.3 så holder det lenge om du har bra vare.
Det du beskriver kalles å grønne, skjer med mange folk første gangen.

Prøv å få tak i noe god weed og en bong, så snakker vi
Laurus canus
mås'n's Avatar
54 1
Sitat av dinosauren Vis innlegg
Prøv å få tak i noe god weed og en bong, så snakker vi
Vis hele sitatet...
problemet er at jeg bor i en ganske liten by, så det er liten tilgang på grønnt. de gangene det er noen som selger går det fort unna. allt jeg har tilgang på er bønner og sopp haha
Selv har jeg aldri, aldri hatt en dårlig opplevelse med hasj/pot/noen som helst stimulant jeg har prøvd. Bortsett fra alkohol, da. Røyka stødig i omlag 15 år nå. Men! Kjenner og vet om alt for mange som har hatt det. Så til de grader. Pussig hvordan det der er så utrolig indiviuelt.
Du kan fint røyke bønne i bong kompis! Om ikke med tobakk så funger det bra, hvis ikke bedre å røyke hasjen ren i gruven. Lettere å dosere er det også om du røyker rent. Også slipper du selvsagt tobakksmaken som henger igjen om du ikke er noe fan av dem. Bonger fåes i alle størrelser å fasonger, så burde ikke være noe stress å finne seg en på størrelse med et glass som du lett klarer å gjemme unna
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Det er vanlig å hallusinere på hasj om man røyker mye etter en lang pause. Jeg har selv hatt intense opplevelser jeg nesten vil kalle psykadelliske, og vet om mange flere som har opplevd dette. Neste gang bør du ikke dosere som en tulling om du vil ha en fin kveld. Start med 0.1g og bygg deg oppover du

Edit; Det er også veldig vanlig å oppleve en veldig heavy 'tur' om man nettopp har startet og ikke kjenner noe til rusen de første gangene, så man kaster i en stor mengde for å være sikker. Det er her de fleste går på en smell og så får de intrykket av at hasj er helt sinnsykt og blir avholds
Vis hele sitatet...
NEI, det er ikke vanlig å halusinere på hasj, slutt å si sånt.
0.8 første gang?
Da ba du vel egentlig litt om det selv.
Start heller med en lavere dose så går det bedre.
Sitat av Patricia Vis innlegg
NEI, det er ikke vanlig å halusinere på hasj, slutt å si sånt.
Vis hele sitatet...
Det er det så absolutt. Nå sier ikke jeg at du får synsbedrageri o.l. som du får av psykadelika, men hallusinasjoner i form av at du blir helt bort og ikke riktig vet hva det er du ser. Om du mener at det ikke er mulig eller normalt å oppleve slikt når en som ikke har røyket før får i seg en joint med 0.8g på rask tid helt alene, da tror jeg du må enten lese deg opp på stoffet eller få litt mer erfaring. Du kan ikke si at "Det er ikke vanlig å halusinere på hasj" som om det er det jeg sa, fordi det blir feil Se sammenhengen.
du røyka for mye, enkelt å greit
Laurus canus
mås'n's Avatar
54 1
Sitat av FlowerExploder Vis innlegg
du røyka for mye, enkelt å greit
Vis hele sitatet...
fant ut det hahaha
Sitat av Patricia Vis innlegg
NEI, det er ikke vanlig å halusinere på hasj, slutt å si sånt.
Vis hele sitatet...
Det der er tull, selvfølgelig går det ann å hallusinere på hasj/weed.
Sitat av mås'n Vis innlegg
fant ut det hahaha
Vis hele sitatet...
Selv spydde jeg av en joint på ca. 0.2g en av de første gangene jeg røyka, så start forsiktig. Toleranse varierer en del fra person til person.
Sitat av mdmafreak Vis innlegg
Det der er tull, selvfølgelig går det ann å hallusinere på hasj/weed.
Vis hele sitatet...
Ser du ikke at han skriver at det ikke er vanlig?
Om du får halliser hver gang du røyker så er det vel gjerne noe annent du putter i jointen tror jeg.

Aldri hørt om noen eller opplevd selv å få halliser av hasj eller weed.
Om dette går så vil jeg tro det er veldig mye annent som spiller en rolle og ikke bare røykingsen.
Det er bare snakk om høye nok doseringer og lav toleranse for å oppnå mindre hallusinasjoner og synsforstyrrelser. Bare ta å les noen "triprapporter" fra folk som har fått i seg større mengder cannabis oralt.
Hmm, for meg virker det mer som folk misstolker det å bli svimmel for å være hallusinasjoner.
Har røyka så og si daglig siden 2002, aldri fått en eneste hallusinasjon.
Hmm, for meg virker det mer som folk misstolker det å bli svimmel for å være hallusinasjoner.
Vis hele sitatet...
Hva baserer du dette på?
Personlig fikk jeg små hallusinasjoner de første gangene jeg røykte god potent weed uten toleranse. Så slike uramerikanske ørner på veggene rundt meg.
https://www.google.no/search?q=india...b6SBv8s-VLM%3A

Etter jeg opparbeidet en toleranse forsvant dette etterhvert, og jeg får nå samme rus som andre. Tror dette er svært individuelt, og kommer ann på en del faktorer. Det er ikke uten grunn at cannabis går under hallusinogener.
Sist endret av En deling; 29. oktober 2015 kl. 19:45.
Den 25. september dro jeg til London for å se en konsert/festival (flere band spilte) jeg hadde gledet meg lenge til å se, spesielt siden headlinerbandet egentlig er oppløst (men allikevel valgte å ta "en siste tur for å spille med relaterte band). Jeg og vennen min ankom London tidlig på kvelden og vi tok t-banen fra Heathrow lufthavn inn til bydelen der vi skulle ligge på hostel (og som heldigvis ikke lå så langt unna konsertlokalet). Kvelden gikk med til å vise min venn rundt i bydelen (jeg hadde vært der en gang før, så jeg var relativt godt kjent med miljøet, folkene og hvor butikker befant seg der). Etter å ha kost oss og sett på livet en stund så la vi oss til å sove, spent på hva morgendagen ville bringe.

Da vi våknet spiste vi en god frokost og vandret videre i bydelen og da vi kom til en av butikkene bestemte jeg meg for å høre om de hadde noe LSD (jeg kjente han jeg spurte fra mitt forrige besøk, og visste godt at han solgte research chemicals som fortsatt er lovlige i UK). Jeg hadde søkt litt på nettet før jeg dro og et jeg fant ut at 1-p LSD var et bra og lovlig alternativ til LSD-25 i tillegg til at det ville gi nærmest en identisk trip. Jeg ga ham jeg spurte 50 pund og ham ga meg 6 blottere med 1-p LSD (det sto også 1-p LSD på hver eneste blotter, og det ville ikke gitt mening om de skulle være forfalsket siden dette fortsatt er "lovlig" i UK, dette kommer jeg tilbake til litt senere). Jeg puttet posen med blotters i jakken og gikk videre før vi dro tilbake til hostelet.

Da jeg kom dit bestemte jeg meg for å legge en tab på tunga, før jeg svelget den ned etter cirka en halvtime. Rommet i seg selv var et helt standard hostelrom med 10 senger, men det var ingen andre der enn min venn og en fyr fra portugal som lå og sov (jeg hadde pratet med ham litt før på dagen). Jeg satt i sengen og ventet på at det jeg hadde tatt skulle "kicke inn" og jeg forventet litt visuelle endringer, og forsterkning av farger for å oppsummere det. Etter en time var det fortsatt ingen visuelle endringer og heller ikke noe forandret tankemønster, så jeg la meg litt ned i senga og prøvde å slappe av for å få tiden til å gå. Etter kanskje et kvarter med dette så tok jeg opp telefonen og begynte å surfe på nettet og plutselig skjedde det noe med meg; uansett hva det var så føltes det som å bli kjørt på av et tog. Ingen visuelle endringer eller morphing foregikk, men jeg fikk et totalt endret tankemønster som er veldig vanskelig å beskrive i ettertid. Jeg følte meg så lamslått at jeg bare måtte legge meg helt flatt ut på senga.

I løpet av den tiden jeg lå der så tenkte jeg 11242522 tanker hvert sekund, men tiden føltes ut som om den gikk uendelig sakte. På et eller annet punkt så jeg livet mitt passere i revy og alt virket plutselig meningsløst. Jeg sjekket klokka på telefonen igjen - det hadde bare gått 5 minutter selv om jeg i mine tanker hadde reist til enden av universet og tilbake igjen. Mens jeg satt der med telefonen i hendene så kom jeg på en avtale jeg hadde gjort med en facebookvenn av meg (som jeg forøvrig aldri hadde møtt i virkeligheten), og hun sto og ventet ved nærmeste t-banestasjon. I den tilstanden jeg var i var jeg ikke i stand til å gå ut og treffe henne, så jeg sendte min venn ut. Han hadde kjøpt seg fullt fear and loathingkostyme før på dagen så han så ganske spaca ut, i tillegg hadde han vel også kjøpt seg noen godsaker, deriblant speed så han var på et litt annet plan enn meg for å si det sånn. Samtalen ble veldig merkelig og jeg trodde at jeg hadde blitt helt psykotisk med tanke på hvor fort han pratet og det faktum at jeg ikke kunne forstå og tolke omverdenen rundt meg på en logisk måte.

Den tiden han ble borte føltes uendelig lang og alle lyder rundt meg (f.eks da han åpnet døren på vei ut og gikk ut og kom inn igjen) var helt forvrengt og jeg kunne heller ikke skille hvor lyden kom fra - alt kjentes ut som om det var rett ved siden av meg, noe som skapte mye angst hos meg. Da han kom inn igjen forklarte han meg at han hadde gått feil, og jeg måtte forklare retningen til ham igjen, noe som var veldig traumatisk for meg siden det føltes ut som om han stirret rett inn i sjelen min og pekte på hver eneste ting som var feil med meg kun ved å stille det spørsmålet! På en merkelig måte fikk jeg forklart hvor det var og han gikk ut igjen mens jeg lå der med mine egen tanker som spant ut av kontroll i nok en evighet. På denne tiden kjentes pulsen min så høy ut at jeg trodde jeg skulle dø, og jeg fant ut at jeg faktisk ikke var så fryktløs angående døden som jeg trodde at jeg var.

Da han kom tilbake hadde han med seg hun jeg hadde gjort en avtale med, og da turte jeg ikke engang å åpne øynene, jeg klarte bare å si at jeg følte meg veldig dårlig mens jeg lå der. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre, og det visste vel heller ikke de, så vennen min og hun jeg hadde invitert begynte å prate litt sammen. Da de snakket føltes det som om de holdt på med en konspirasjon, og noe som var veldig skremmende var tiden imellom da de snakket og da jeg hørte at de sa noe for den virket så uendelig samtidig som jeg hørte pusten deres ekstremt godt (eller kanskje det var min egen pust?). Litt uti samtalen så fortalte vennen min (la oss heretter kalle ham T, og hun jeg inviterte for H) at jeg hadde tatt LSD. Det øyeblikket føltes som en dødsdom for meg. Jeg var fortsatt i en panikkartet tilstand, og H holdt meg i hånden for å roe meg ned etter mitt eget ønske. Hun kommenterte også at pulsen min var veldig høy, og hun var redd for at jeg skulle få et hjerteinfarkt.

Jeg tok jeg motet til meg og åpnet øynene, unnskyldte meg for min oppførsel og introduserte meg for henne. Vi begynte å snakke om straight edge-livsstilen og H uttrykte at hun ikke kunne fordra stereotypiske Straight Edge-typer. Jeg har selv vært straight-edge, men jeg kunne ikke kalle meg det etter denne turen ihvertfall. Hun fortalte også om sitt eget rusbruk, og jeg følte meg lettet over at jeg ikke var alene i verden angående meninger. Vi holdt en relativt lett samtale i et kvarter eller noe lignende da T og H begynte å snakke om konserten. Jeg var redd for at folk ute på byen skulle merke at jeg hadde tatt LSD hvis jeg gikk ut, jeg hadde rett og slett angst for alt og ingenting uten at jeg kunne sette ord på hva. H sa til meg at hvis jeg ikke dro på konserten så ville jeg angre for resten av livet siden dette var den eneste sjansen jeg hadde til å se dem spille live, og jeg sa meg enig og at det var veldig dumt at jeg hadde valgt å ta LSD nå, spesielt med tanke på halveringstiden. Jeg begynte så å tenke på myndighetenes krig mot narkotika og kanskje at det var en grunn til at Psykedelika er ulovlig, for dette virket jo veldig farlig! Hva hadde jeg gjort? Hvorfor hadde jeg brutt alle mine regler om at første gangen jeg skulle prøve psykedelika så skulle jeg gjøre det i trygge omgivelser? Hvordan kunne jeg være så dum at jeg tok LSD i en travel og kaotisk storby sammen med en speedfreaker?

Jeg la meg tilbake i senga, og da hørte jeg T spørre H om de skulle gi meg litt speed for å piffe meg opp. I det øyeblikket kjentes det ut som om jeg våknet litt opp igjen for speed skulle jeg aldri ta - og hvem vet? Med den hjertefrekvensen jeg hadde så ville speed definitivt gitt meg hjerteinfarkt. Etter dette husker jeg ikke helt hva som skjedde, men H og T fikk overtalt meg til å bli med dem ut mens de holdt meg i hånda de første meterne ut fra hostelet. Vi kom oss til konsertlokalet ved hjelp av kollektivtransport, jeg må ha sett ganske spaca ut der jeg satt med solbriller (for å skjule tinntallerkenpupillene mine) mellom to allerede ganske spesielle folk på undergrunnsbanen. Alt virket for meg veldig kaotisk, og det virket som jeg hele tiden vippet mellom drøm og virkelighet, noe som kjentes veldig ubehagelig.

Da vi endelig kom dit visste jeg ikke hvor jeg skulle gjøre av meg (i mangel på noen annen måte å beskrive følelsen på) og jeg følte meg ukomfortabel uansett hva jeg gjorde. Samtaler føltes meningsløse og musikken i bakgrunnen ga ingen mening og hørtes totalt uharmonisk og forvrengt ut. Da det første bandet skulle spille så følte jeg meg lettet et par sekunder før jeg begynte å tenke igjen: hvorfor er jeg her? Hva er meningen med dette? til tross for at jeg hadde reist helt til London for å se tre av mine favorittband så føltes alt så meningsløst. Hvem er alle disse folkene, og hva er deres hensikt? Jeg fikk med meg hele konserten, og jeg hørte toner i musikken jeg aldri hadde hørt før.

Etter første konserten gikk vi ute en tur. Jeg følte en trang til å ta av meg jakken på grunn av at jeg på en måte følte meg for varm, men jeg følte meg heller ikke kald uten jakke ute på heller. Jeg ble rett og slett ikke komfortabel med hvordan kroppen min kjentes ut. Som om ikke dette var nok så kjentes halsen min ut som metall og og drikke vann føltes veldig unaturlig. Mens vi var ute så begynte vi å prate meg trommisen i det ene bandet, men jeg følte hele tiden at jeg ble ignorert i samtalen, noe som gjorde at jeg følte meg usynlig på en måte. På dette punktet ville jeg bare hjem (selv om dette ikke ville bedret tilstanden min), men alt dette var nok for meg. Jeg så ikke noen mening i å se de neste bandene som skulle spille så jeg spurte T om han ville bli med tilbake på hostelet, noe han sa ja til. H fikk seg heldigvis en "date" med trommisen og vi sa farvel til dem begge før vi tok kollektivtransporten tilbake til hostelet.

Da vi kom dit la jeg meg i senga og prøvde å sove, noe som var klin umulig. Jeg drakk vannflaske etter vannflaske etter vannflaske i et desperat forsøk på "å få giften ut av kroppen" før jeg ble lei og gikk på badet og prøvde å spy, noe jeg dessverre ikke fikk til. Uansett så hadde ikke å kaste opp gjort noen endring siden alt allerede var i blodomløpet mitt.

Natten ble lang, og jeg fikk ikke blund på øyet før rundt 3-tiden på natten, så alt i alt varte turen godt over 12 timer.

Og nå til poenget og spørsmålet mitt? Var det LSD jeg fikk i meg? Blokkerte angsten og panikken ut visualsene eller er det noe feil meg meg som gjør at jeg ikke kunne nyte turen fullt ut?
Sitat av En deling Vis innlegg
Hva baserer du dette på?
Tror dette er svært individuelt, og kommer ann på en del faktorer. Det er ikke uten grunn at cannabis går under hallusinogener.
Vis hele sitatet...
Som du sikkert leste litt lenger opp, så skrev jeg dette.
Aldri hørt om noen eller opplevd selv å få halliser av hasj eller weed.
Om dette går så vil jeg tro det er veldig mye annent som spiller en rolle og ikke bare røykingsen.
Vis hele sitatet...
Jeg har rett og slett ikke troen på at du får halliser av cannabis alene.