Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2498
Hei folkens.

Jeg sliter veldig mye med søvn av forskjellige grunner . Så har jeg fått skrevet ut medisinen Nozinan som skal hjelpe meg og sovne samt få en hel natt søvn osv.
Er det noen her som har noe erfaring med medisinen?
Vet det blir kalt for apedop
Jeg har personlig erfaring med Nozinan, har tidligere brukt det som tillegsbehandling for ryggsmerter. Hvilken dose er du satt på? Hvilke indikasjoner har du fått det på? Mange kaller det for "ape dop", det er antipsykotika, men kan brukes på andre indikasjoner også. Har du opplevd noe negativt ved bruk av Nozinan, eller spør du på forhånd?
Klem fra Betty

Jeg har personlig erfaring med Nozinan, har bruk det sammen med Paralgin Forte for behandling av sterke ryggsmerter. Nozinan er antipsykotika, men kan gis på andre indikasjoner også. Søvnløshet er ikke en indikasjon, men legen kan likevel bruke det dersom han ser det hensiktsmessig. Hvorfor du har fått Nozinan i steden for mer tradisjonelle sovemedisiner må du spørre legen om. Det blir kalt for "apedop" av mange, sikkert på grunn av bivirkningene en kan få. Medisinen har heller ikke særlig missbrukspotensiale slik som andre sovemedisiner har. Hvilken dose er du satt på, har du opplevd noe negativt med medisinen?
Klem fra Betty
Sist endret av Nurse Betty; 24. juli 2015 kl. 11:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
30 0
Jeg skal ta 2x25mg hver kveld . Startet på disse i går så vet veldig lite om hvordan dette virker på meg og om jeg eventuelt får noe bivirkninger på de.
Eneste jeg merker i dag er at jeg er veldig "tungstartet" og hodet mitt sliter med og virke helt slik det skal . Vet ikke om det jevner seg ut etterhvert kanskje ?
Uvaksinert 👍
har brukt dem tidligere, enorm hangover som bivirkning hele tiden. Måtte bare kutte de ut. fikk sarotex som fungerte ok, ikke for å sovne inn men for å sove lenge, men hangover av de også men innimellom for å sove ut så var de bra. Fikk så Lyrica som har en ok virkning men måtte kutte de ut da det ble slitsomt med halusinasjoner om natta. Har prøvd mye men for min del var løsningen alternativ medisin og jeg har fått nytt liv etter mange mange år med søvn problemer (ikke kunne sove lenge nok) og smertehelvete (ryggproblemer). Det har vært to piller som har fungert bra for meg tidligere, det er Somadril for å sovne og prednisolon mot smerte, men Somadril er jo borte og prednisolon skal man jo styre unna.