Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 6801
vist man jailbreak en ipod touch 3.1.2 kan man fjerne jailbreak? hvordan gjør man det?
Det burde vell gå når du reseter ipoden.
Bruker
Gt&Hoo's Avatar
Trådstarter
har hør at når man restarter den er fortsatt jailbreak med men har hør at den fjerner seg også -.- vet ikke hva jeg skal gjøre
hvorfor ikke få pappa til å kjøpe en?

hvis du gjenoppretter i ipoden i itunes skal det ikke være noe prob
Hehe, vel, restarter du iPod-en, vil den nok fremdeles være der.
Men hvis du gjenoppretter den, vil den bli som ny - uten jailbreak.
Sist endret av s1gh; 7. desember 2009 kl. 20:35.
Bruker
Gt&Hoo's Avatar
Trådstarter
hva er forskjellen på restarte og gjenopprette?
Du restarter ved å holde inne menyknappen og av-og-på knappen. For å gjenopprette må du koble iPoden til dataen din og gjenopprette i iTunes. I iTunes vil det på venstre side stå "enheter" og der vil iPoden din befinne seg. Trykk på den og du vil se at det står "Versjon", og "gjenopprett" under!
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Du restarter ved å holde inne menyknappen og av-og-på knappen. For å gjenopprette må du koble iPoden til dataen din og gjenopprette i iTunes. I iTunes vil det på venstre side stå "enheter" og der vil iPoden din befinne seg. Trykk på den og du vil se at det står "Versjon", og "gjenopprett" under!
Vis hele sitatet...
Edit: Dette vil gjennomføre en 'Hard Reset', og vil ikke slette noe som helst.

OT: Som allerede nevnt, hvis du vil fjerne jailbreak, koble iPod-en til PC-en og gjennomfør en 'Restore' via iTunes.
Dette vil slette all data som ligger på iPod-en din, inkl. jailbreak.
Sist endret av s1gh; 7. desember 2009 kl. 20:49.
Sitat av s1gh Vis innlegg
Restarter? Antar du mener reset?
Vis hele sitatet...
Restart = gjenoppta, starte på nytt.
Reset = nullstille, sette sammen.

Kommer ann på hvilket ord du liker å bruke, kanskje? For et tåpelig innlegg...
Bruker
Gt&Hoo's Avatar
Trådstarter
men hva om PC en ikke registrerer at den koblet til? vist det går galt når/vist jeg jailbreak den
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Restart = gjenoppta, starte på nytt.
Reset = nullstille, sette sammen.

Kommer ann på hvilket ord du liker å bruke, kanskje? For et tåpelig innlegg...
Vis hele sitatet...
Hehe, leste litt feil, dessverre.
Rettet det opp
Sitat av www2 Vis innlegg
men hva om PC en ikke registrerer at den koblet til? vist det går galt når/vist jeg jailbreak den
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er noen fare. Er det sånn at du tenker på å jailbreake, men ikke helt vet om du vil? For i så fall, når du kommer med disse spørsmålene, vil jeg anbefale at du ikke jailbreaker på grunn av mangel av kunnskap...
Bruker
Gt&Hoo's Avatar
Trådstarter
tenkte og bruke blackra1n men er ikke sikker. hvordan får jeg kunskapen? har sett ca.10 videoer på youtube med dette og ca. 15 sider om det
Sitat av www2 Vis innlegg
tenkte og bruke blackra1n men er ikke sikker. hvordan får jeg kunskapen? har sett ca.10 videoer på youtube med dette og ca. 15 sider om det
Vis hele sitatet...
Jeg bare sier at om du ikke vet hvordan du gjenoppretter en iPod, så burde du få litt mer kunnskap før du begynner med jailbreaking! Bare les videre og sett deg inn i det.
Jeg har en kompis så hadde jailbreaket ipoden sin , men han gjennopprettet ipoden men da fikk han en hardwarefail på den , han lecerte den derretter inn og fikk en helt ny Men kan ver det ikke hender alle
Du må bare huske at ting kan gå galt når du jailbreaker iPod-en din.
I de fleste tilfellene får man fremdeles koblet iPod-en opp mot iTunes og kjørt en 'Restore', og man kan på den måten starte på nytt.
Sist endret av s1gh; 7. desember 2009 kl. 20:58.
Ja det går ann hvis du gjenoppretter i iTunes.
Hvis du jailbreaker, anbefaler jeg http://blackra1n.com

Drit rask og kjempe enkel jailbreak
Ikke hør på alle som sier det er farlig etc., jailbreak er chill, og noe alle og enhver burde gjøre.
En jailbreak bytter ut det offisielle OSet med et modifisert et. Det modifiserte gjør VELDIG få endringer. Det åpner opp for enkelte ting, som tredje partsapplikasjoner.
Så er ikke noen grunn til å tro at jailbreak fører til større sjanse for hardware feil etc..
Blackra1n er veldig trygt og enkelt.
Sitat av binkabi Vis innlegg
Ikke hør på alle som sier det er farlig etc., jailbreak er chill, og noe alle og enhver burde gjøre.
En jailbreak bytter ut det offisielle OSet med et modifisert et. Det modifiserte gjør VELDIG få endringer. Det åpner opp for enkelte ting, som tredje partsapplikasjoner.
Så er ikke noen grunn til å tro at jailbreak fører til større sjanse for hardware feil etc..
Vis hele sitatet...
Å jailbreake telefonen skaper sikkerhetshull som hackere kan utnytte. Så det kommer vel bare opp til om man vil ta risken eller ikke.
Sitat av Dice Vis innlegg
Å jailbreake telefonen skaper sikkerhetshull som hackere kan utnytte. Så det kommer vel bare opp til om man vil ta risken eller ikke.
Vis hele sitatet...
Og hva kan en gjøre ved å utnytte sikkerhetshullet? Helt seriøst. Hva? Jeg lurer.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Og hva kan en gjøre ved å utnytte sikkerhetshullet? Helt seriøst. Hva? Jeg lurer.
Vis hele sitatet...
Så bra du lurer.

Hva med å gi deg regning på flere tusen?

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=587925
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=582645

edit: Jeg så nå at artiklene ikke handlet om det jeg mente, men det var altså en orm som brukte iphonen din til å ringe opp dyre tlfnr, og du fikk flere tusen i regning. Samme sikkerhetshull.
Sist endret av Dice; 8. desember 2009 kl. 15:18.
Okei.. Den er grei når det gjelder mobiltelefonen. Men du snakket om ipod, og det var den jeg lurte på. Kan liksom ikke forestille meg noen tilfeller der det kan være risikabelt.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Okei.. Den er grei når det gjelder mobiltelefonen. Men du snakket om ipod, og det var den jeg lurte på. Kan liksom ikke forestille meg noen tilfeller der det kan være risikabelt.
Vis hele sitatet...
Hvis du installerer en app fra pc'en som noen andre har laget, så kan det være et virus som hærper ipoden din? Man vet aldri..
Bruker
Gt&Hoo's Avatar
Trådstarter
kansje jeg skal gjøre det på ipod touch, men er det ulovlig? tror ikke apple liker det
litt sen...
Sist endret av Plornt; 8. desember 2009 kl. 18:39.
Bruker
Gt&Hoo's Avatar
Trådstarter
litt sen...
Vis hele sitatet...
hva mener du med det? har ikke jailbreake enda da...
Jeg hadde etpar svar til Jailbreak sikkerhetshull =)

men kan jo komme med att å Jailbreake telefonen vil ikke åpne sikkerhetshull.. derimot hvis du åpner opp for OpenSHH. Noe de fleste "amatører" holder seg unna =) Blackra1n åpner ikke opp OpenSHH så det er ikke noe problem å jailbreake
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Har ikke iPhone selv, men broderen har en.
Slik jeg har forstått det åpner Jailbreak for flere tredjeparts applikasjoner som ikke trenger et "godkjent" stempel og dermed kan inneholde sikkerhetshull. Det var slik jeg forstod det. Jailbreaking i seg selv var altså ikke et sikkerhets hull, men åpner opp for at du selv kan laste ned ormer. Kilden er en venn som jeg ikke går god for for å si det slik.