Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1714
Jeg har en nettside og blir til tider utsatt for hackere og folk som vil rippe filmklipp. Jeg har fått en mail fra med et spørsmål som er greit nok. Avsender har et norskt navn som ikke eksisterer.
Men jeg søker på mailadressen og finner bare koder og script med denne mailen i. Er dette noe kjent greie, mail eller noe annet innen hacking eller lignende miljøer?

Er jeg paranoid?
http://www.projecthoneypot.org/ip_65.111.175.253
Denne ip'en har sendt endel mail fra .

This IP has not seen any suspicious activity within the last 3 months. This IP is most likely clean and trustworthy now. (This record will remain public for historical purposes, however.)

Dog, antar at det ikke er noen du kan stole på når de sender fra eposten ..
Er det noen norske? Be dem ringe deg elns..
Sist endret av Lanjelin; 4. desember 2009 kl. 12:42.
Google tillater ikke at folk kan lage gmail kontoer med færre en 6 tegn så høres rimelig falsk ut.
Det finnes jo slike nettside hvor man kan sende mail fra en random konto. (gjøre det ikke o_0 ?)
Sitat av noobpower Vis innlegg
Det finnes jo slike nettside hvor man kan sende mail fra en random konto. (gjøre det ikke o_0 ?)
Vis hele sitatet...
Det gjorde det for endel år siden, men nettleverandørene har en tendens til å stenge ned sider som er satt opp med en slik mulighet, da de somregel kun brukes til spam og annen illegal aktivitet.
Sitat av noobpower Vis innlegg
Det finnes jo slike nettside hvor man kan sende mail fra en random konto. (gjøre det ikke o_0 ?)
Vis hele sitatet...
Du kan jo sende mail fra random konto til hvem som helst ved å koble til en åpen smtp server med telnet.
Sitat av Masi Vis innlegg
Du kan jo sende mail fra random konto til hvem som helst ved å koble til en åpen smtp server med telnet.
Vis hele sitatet...
Kan du linke til en åpen smtp server?

Les posten over..
Sitat av Masi Vis innlegg
Du kan jo sende mail fra random konto til hvem som helst ved å koble til en åpen smtp server med telnet.
Vis hele sitatet...
Man kan sende mail fra en random konto ved å bruke Outlook Express eller Thunderbrid. Igjen til hvemsomhelst.
Mailen er fylt ut igjennom kontaktformularet på nettsiden min, men vedkommende har lagt inn denne adressen som kontakt. Spørsmålet er ekte og på norsk for det er relatert til noe på nettsiden.

Jeg ville ikke sende noe svar - det var kanskje det beste. Hva kan man oppnå hvis man sender en slik "fishy" mail og noen svarer tilbake?
Så lenge ikke er en gyldig adresse vil ingen motta svaret ditt.
Sitat av noobpower Vis innlegg
Det finnes jo slike nettside hvor man kan sende mail fra en random konto. (gjøre det ikke o_0 ?)
Vis hele sitatet...
Ja, dette går ann.
PHP ville jeg brukt.

Da kan du bare skrive inn en avsender, selvom emailen ikke er ekte.
Det er ikke noe mer spennende enn at "asd" er de tre første bokstavene på 2. linje av qwerty-tastaturet, omtrent som "123". Som flere har påpekt er dette en ugyldig epostadresse, og siden personer kunne skrive inn hvilken som helst avsenderadresse i kontaktskjemaet ditt så får du bare ignorere henvendelsen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av stick dude Vis innlegg
Ja, dette går ann.
PHP ville jeg brukt.

Da kan du bare skrive inn en avsender, selvom emailen ikke er ekte.
Vis hele sitatet...
har du link til siden?
"Øko-Terrorist"
Hvis han har fylt ut et webskjema, har han nok bare skrevet fordi han ikke ville at bot'er skal fange opp eposten hans, eller at han ikke ville gi den ut.