Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1245
Hei
Jeg skal klippe ut en del av et bilde så jeg kan ha den delen som bakgrun på min iPhone.
Da må jeg ha et program.
Har dere noen tips?
Til å klippe ut selve bildet? Paint? GIMP? Photoshop?
Trådstarter
33 0
Til å kippe ut en del av bildet for eks. logoen i bildet.
Sist endret av Erikz; 18. august 2009 kl. 23:28.
Trådstarter
33 0
Jeg tror at paint kan gjøre jobben men jeg kunne tengt meg noe bedre der jeg kan endre størelese/convertere(ikke filformat bare størelse. eks. hvis blidet er 1000*800 når det er kilppt ferdig kunne jeg tengt meg å endre det til 320*180)
Sitat av Erikz Vis innlegg
Jeg tror at paint kan gjøre jobben men jeg kunne tengt meg noe bedre der jeg kan endre størelese/convertere(ikke filformat bare størelse. eks. hvis blidet er 1000*800 når det er kilppt ferdig kunne jeg tengt meg å endre det til 320*180)
Vis hele sitatet...
Dette kan du endre på selve iphonen/ipoden
Trådstarter
33 0
Hvordan gjør jeg det??
Sitat av Erikz Vis innlegg
Hvordan gjør jeg det??
Vis hele sitatet...
På min ipod så endres bildet automatisk til riktig størrelse.
Så kan du zoome inn og ut når du skal sette bildet som bg.
Trådstarter
33 0
Å ja da så.
Takk
CROP funksjonen i photoshop burde gjøre susen.
http://graphicdesign.about.com/od/ho...hop_crop_6.htm
guide og greier!
Trådstarter
33 0
NICE!! Takk juzz
Når du velger å bilde når du skal endre bakgrunnen på iphone/ipod så vil du automatisk kunne zoome inn på den delen på bildet du vil ha med, og flytte bildet rundt slik at du blir fornøyd, så er egentlig ikke noen vits i å croppe det først
Trådstarter
33 0
Det har jeg aldri fått til jeg man takk for tipset jeg skal prøve det
gåre ikke skalere med iphone a ?