Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1861
Er det noen mulighet for å sjekke ip'en til en på Facebook? Er venn med han/henne hvis det hjelper. Sende mail med en link til en webside som logger ip? Noen forslag? Personen sprer masse sladder og rykter om folk/venner på skolen.
Du kan sende en link med et php script som setter ip'en i en database eller tekstfil.

Skript:

Kode

<?php
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

$File = "ip.txt"; //tekstfilen du vil at ip'en skal skrives til
$Handle = fopen($File, 'w'); //åpne tekstfilen for å skrive på den

$Data = "$ip"; //ip'en som skal skrives i tekstfilen
fwrite($Handle, $Data); //Skriver ip'en

print "IP lagret"; //skriver en melding at ip'en er skrevet
fclose($Handle); //lukker tekstfilen
?>
"remote addr" kan det brukes en ftp konto hos drivehq? og hvordan fylles dette inn? takker for svar
Sist endret av stetus; 11. desember 2009 kl. 15:00.
Må nok ha HTTP tilgang og mulighet til å kjøre PHP
vet du om et sted jeg får tak i det gratis?
Kan remote addr være til min pc og lagres der?
Har denne infoen:
Domain norguy.comli.com
Username a3944945
Password * hidden *
Disk Usage 0 / 1500.0 MB
Bandwidth 100000 MB (100GB)
Home Root /home/a3944945
Server Name server23.000webhost.com
IP Address 216.108.235.72
Apache ver. 2.2.13 (Unix)
PHP version 5.2.*
MySQL ver. 5.0.81-community
Activated On 2009-12-11 11:09
Status Active

neste steg?

skal den linkes til sql server eller ftp?

Ville dette scriptet fungert?

-<?php
$ip = $_SERVER['mysql_connect(http://sql6.000webhost.com,a3944945_norsk,passord'];

$File = "a3944945_nor"; //hvis den skal skrive til sql?
$Handle = fopen($File, 'w');
$Data = "$ip";
fwrite($Handle, $Data);

print "IP lagret";
fclose($Handle);
?>
Vis hele sitatet...
Hold deg til det stick dude anfalte deg du( $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; )

Sørg for å ha skrive rettigheter til ip.txt, kan være en ide å kjøre med noen timestamps i tilfelle flere forviller seg inn på php scriptet
hva er remote addr habba? ser man den i nifoen jeg postet og hvor skal den lede? Ftp, sql, privat pc? Sorry er helt noob...
$_SERVER['REMOTE_ADDR']; = IPen til den som går inn på php scriptet

Var det ikke den du var ute etter da?
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
$_SERVER['REMOTE_ADDR']; = IPen til den som går inn på php scriptet

Var det ikke den du var ute etter da?
Vis hele sitatet...
og det skal stå akkurat som det er, det den koden gjør er å finne IP til den som besøker siden.
Altså du vil ha filen lagret i en sql database?
Det er også en smal sak å få til:

Kode

<?php
$con = mysql_connect("localhost","SQL BRUKERNAVNET DITT","SQL PASSORDET DITT"); 
if (!$con)
  {
  die('Koblingen til databasen feilet: ' . mysql_error()); //Hvis koblingen misslykkes
  }
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

mysql_select_db("HER SKAL DU SKRIVE INN DATABASEN DU SKAL KOBLE TIL", $con); //Kobler til sql databasen

mysql_query("INSERT INTO Ip (IP)
VALUES ('$ip')"); //Her må du lage en ny "table" i sql databasen og kalle den for 'Ip' og ha et felt inni den som heter 'IP' (Uten '' tegnene)

mysql_close($con); //Lukker database-tilkoblingen
?>
Du kan prøve http://www.spokeo.com/email/search?e=<EMAIL>
spokeo.com gir nesten alle facebook vennene mine samme ip så den er nok litt unøyaktig, men jobber med din stick dude. takker for svar ene hittil
Er det lov å spørre hvorfor du skal ha IPen til personen? Du vet jo alt hvem dette er, og kan jo bare be han pent og høflig om å ikke være så stor i kjeften.
Personen heter Kong Nerdberg og jeg vet ikke hvem det er, men personen går mest sansynelig på trinnet mitt da personen har alle innside historiene om vennene mine.
Sitat av stetus Vis innlegg
Personen heter Kong Nerdberg og jeg vet ikke hvem det er, men personen går mest sansynelig på trinnet mitt da personen har alle innside historiene om vennene mine.
Vis hele sitatet...
Hva med å gå rundt på alle PC'ene og sjekke?