Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1491 175329
Vel om du driver med nuclear reactors ville jeg nok anbefle deg reinforced stone frammfor reincforced glass, også eksplosjoner (i alle fall i mindre skala) er sterkere på en side, husker ikke hvilken i farta men prøv deg litt fram i singleplayer med det.
Etter endeløse forsøk på googling må jeg nok en gang ty til dere freaksa!
Har funnet en spider spawner, men aner ikke hvordan jeg skal lage xp farm. De jeg finner på det store internettet fungerer enten jævlig dårlig/ikke i det hele tatt, eller så er de for cave spiders. Fant fort ut at de for cave spiders ikke vil fungere effektivt for vanlige spiders. Noen tips til hvordan man kan gjøre det?
Tror den beste måten å gjøre det på er å lage et 9x9 rom rundt spawneren og deretter har du to muligheter.
1.
Du kan lage en sikk sakk gang som er stor nokk for edderkoppene til å gå gjennom uten å henge seg opp på veggene for så å lage en lava felle for å drepe dem, i nyeste snapshot ar du muligheten til å samle dropsa med hoppers så den kan putte det i kister.

2.
Du kan lage en mob-elevator som frakter edderkoppene til ønsket høyde for så i skylle dem ned på en plattform for enten å drepe den fulstendig eller nesten så det er en XP-farm. plattformen kan du heve og senke med pistons for å velge "modus".

Håper du blei litt klokere av det.

Angående Reaktor setup ville jeg hatt 8 coolant cells for hver uranium. Du plasserer coolant cells rundt urniumet. Du har og muligheten til å bytte ut coolant cellsa i hjørnene med cool plates eller hva det nå het igjen. På denne måten vill varmen spre seg ut jevnt og coolant cellsa vill ikke bli sprøstekt allt for fort.

Du kan i tillegg koble et filter fra redpower opp til den. Da setter du den opp så den trekker ut "nearly depleated" og depleted" celler. Og du kan ha en annen pipe som fyller på. For å ungå ødelegelse av systemet kan du sette opp en datamaskin for å overvåke hele systemet så det går inn i en rehab statur en gang innimellom.

Håper du får masse god kraft!
Sitat av sam500 Vis innlegg
Jeg trenger hjelp, har lastet ned MO creature pack og alt er fint.

Men så kommer natten, og jeg blir drept av en ting som jeg ikke kan se.

Noen som kan hjelpe meg?
Vis hele sitatet...
Kansje den Packen har en liten Bug i seg? Du kan Se om Zombiene er usynlig der, isåfall. så kan du Åpne Texture Packen i Paint eller andre Programmer så kan du se hva som dreper deg. Vis Zombie ikke har noe på seg kan du bare male den grønn. Masse muligheter. men jeg kan si deg klart at det ikke er Minecrfat Som er Bugget. du kan også se mange Youtube videoer om og Bytte en Texture Pack. Du kan også sende meg en Melding om andre Hjelp du trenger innen Minecraft.
En god apokalypse mod til Minecraft? Så det var en server engang, men finne rikke den igjen
Sitat av BMjau Vis innlegg
Tenker på å sette opp en 24/7 server med daddycheese, pure survival, bukkit så jeg kan ha litt ekstra ting også da.
Det jeg lurer på er om du trenger å sette opp alt på pcen selv, eller får du filer tilsendt..?
Vis hele sitatet...
Du kan jo seffølgelig laste ned ''Packages'' som inneholder Plugins. men det kan inneholde mange Bugs. Jeg holder på og lage Server nå, jeg Bygget den helt fra bunn. tar lang tid. men det er verdt det. da føler du deg mer fortjent av og ha en Bukkit Server Men du kan Også Sende meg en Liten Melding, Jeg trenger Admins til og Holde med Plugins og de tingene der, siden jeg må jo gjøre alt.

Sitat av Settoz Vis innlegg
En god apokalypse mod til Minecraft? Så det var en server engang, men finne rikke den igjen
Vis hele sitatet...
Vis du sender meg en Melding kan jeg sende deg Ip-en til en bra Zombie Apolypse Server. det er ca 50 Stk som spiller på den, Lite bugs og brae Plugins.
Noen som vet om et godt OS til å kjøre FTB?
Jeg tror ikke FTB er bukkit så kan bli litt vansklig men noen som har forslag?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Heisann, driver med tekkit nå, og har greit å rote meg bort fra byggeplassen min. Finnes det noe program eller som gir meg et map over worlden min? Finner ingen ting på gugle.
Sitat av Echuz Vis innlegg
Heisann, driver med tekkit nå, og har greit å rote meg bort fra byggeplassen min. Finnes det noe program eller som gir meg et map over worlden min? Finner ingen ting på gugle.
Vis hele sitatet...
Single player eller multi player? Er det sp kan du nok bare gå på creative og fly rundt, eller på mp se om de har dynamic map osv. Kansje spør en admin eller mod om de har logg over hvor du plaserte blokker til byggeplassen din?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da har jeg ikke spillt minecraft på nesten et halvt år, fristene og spille litt igjen! Noen som joiner litt survival bygging?
Sitat av Toseki Vis innlegg
Da har jeg ikke spillt minecraft på nesten et halvt år, fristene og spille litt igjen! Noen som joiner litt survival bygging?
Vis hele sitatet...
Kan godt bli med, men blir vanskelig og spille singleplayer når vi mest sansynlig bor på motsatt side av landet :P Har du en server elns.?
Sitat av Settoz Vis innlegg
En god apokalypse mod til Minecraft? Så det var en server engang, men finne rikke den igjen
Vis hele sitatet...
MineZ? Hvis det er det du tenker på.
Sitat av Nerd0 Vis innlegg
Kan godt bli med, men blir vanskelig og spille singleplayer når vi mest sansynlig bor på motsatt side av landet :P Har du en server elns.?
Vis hele sitatet...
Næ, har ingen server atm, muligens at jeg vil kjøpe en etterhvert da, problemet er og skaffe gode admins som har tid til og være online!
Ang. spilling nå i nærmere fremtid kunne vi jo bare funnet en random server og joinet den, eller noe sånt.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Sitat av Toseki Vis innlegg
Næ, har ingen server atm, muligens at jeg vil kjøpe en etterhvert da, problemet er og skaffe gode admins som har tid til og være online!
Ang. spilling nå i nærmere fremtid kunne vi jo bare funnet en random server og joinet den, eller noe sånt.
Vis hele sitatet...
Jeg kan også joine.
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Jeg kan også joine.
Vis hele sitatet...
Sweet.
Ang. server så er det stor sjangs for at jeg oppretter en selv veldig snart.
Har til og med kommet i kontakt med James (jamziboyminecraft) ang. at han skal lage et map til meg med worldpainter, og lage et spawnområde.

Så får vi se hvordan det går.
Toseki: Jeg joiner også, så lenge det blir uten plug-ins
En liten gjeng fra nFF blir ikke feil og spille med!
er med på å spille litt mc jeg og
Game disconnected
pokemon's Avatar
Jeg har en dedikert server i som har mye kraft til overs, kan sikkert sette opp en server for dere hvis det er litt interesse? blir nok bare vanlig survival for freaks uten noe plugins isåfall da jeg ikke har tid til å moderere den..
Høres bra ut pokemon, men kan du ikke ta deg tid til å legge til timber mod a? Spillet blir mye bedre da for du slipper å hugge i en time for et par stacks.
Game disconnected
pokemon's Avatar
joda kan nok det, blir nok å sette passord på også så ikke det kommer en haug med folk på, hvor mange er intresert da?
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
Toseki: Jeg joiner også, så lenge det blir uten plug-ins
En liten gjeng fra nFF blir ikke feil og spille med!
Vis hele sitatet...
Planen var og kjøre mest survival, men med et par plugins.
Noen jeg har i tankene er LWC, Logblock, essentials, og muligens et par til.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Har satt opp en helt basic bukkit server til 20 players, hvis dere vil samle en gjeng for å spille litt så kan dere bare bruke den.

ip: 144.76.12.34:25595

la forresten til timber mod også.
Jippi da blir da å spille litt senere i dag tenker jeg.
Game disconnected
pokemon's Avatar
si ifra her hvis det er noe plugins dere vil ha, regner ikke med at man trenger noen egentlig siden vi burde kunne stole på hverandre.
Kunne vært greit med et system der kun eiern kan åpne ei kiste hvis man finner diamonds men trenger de selv til pickaxe og litt sånt men burde egentlig kunne stole på hverandre. Og den som ikke klarer og holde seg unna uten å spørre kan bli banna? Jeg driver å bygger litt i spawn nå hvertfall.
Game disconnected
pokemon's Avatar
er jo ikke vanskelig å legge inn LWC så kan dere bare låse kistene, men da må jeg legge in permissions også :P kan jo bare gjemme kistene litt og da, er jo ikke så mange inne :P
Den er grei. Men kunne du lagt inn teleport? Det trengs..
Game disconnected
pokemon's Avatar
okei legger inn tp og lwc så kan kistene låses
Digg Da er det bare å finne ut hvordan man låser kista..
Not a real gamer
retovio's Avatar
/home er et must om du bygger lang unna spawn for meg så kan du legge det til?
Game disconnected
pokemon's Avatar
skal legge det til ja.

til dere som ikke vet commandsene så er det bare:
/cprivate - for å låse ting
/cremove - for å fjerne låsen igjen
/sethome - lagrer hjemmet ditt
/home - teleporterer deg til hjemmet
/tp <navn> - teleporter deg til folk
Det er der nå

http://visedeg.no/images/r279ebzp1ff942or47y_thumb.png


kjekt med gutta i kveld Bare bli med ipn ligger på andre siden her.

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg får virus/ trojan av og laste ned noe fra denne siden? http://www.minecraftdl.com/sphax-pur...-texture-pack/
Da er jeg og GJERDE på forumet kommer nokså godt igang med en splitter ny server!

Den er for øyeblikket begrenset til 30 spillere, med mulighet for og oppgradere om det skulle bli nødvendig. Vi holder fortsatt på og gjøre klart spawn, og diverse plugins, så kommer ikke til og gi ut ip enda, men iløpet av uken.

Noen plugins vi skal ha:
Economy
LWC
PvP Toggle
WorldGuard
CoreProtect

Vi har også en 20 slots TS3 server som er åpen for alle!

Om noen er interesserte i og være moderator, så er det muligheter for det. Ta kontakt på PM så tar vi det derifra.
Lenge siden jeg har drevet med Minecraft Bukkit Server så lurte på om noen vet om noen brae plugins?
Da har jeg akuratt sjekka inn på nFF Hotell, må si jeg stor trivest så langt

Ser fram til og få spilt med dere
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av Twa200 Vis innlegg
Lenge siden jeg har drevet med Minecraft Bukkit Server så lurte på om noen vet om noen brae plugins?
Vis hele sitatet...
det er en plugin som heter minequest som er utrolig kul, da kan du lage dine egne quests til serveren din som spillerene kan gjøre for en liten gevinst eller en stor:P

lwc eller lockette for å låse kister er nyttig, iconomy eller boseconomy begge er veldig bra,

permissionsex, den må du bare ha hvis ikke alle skal være op.

jail, greit å kunne jaile folk som ikke oppfører seg.

worldguard og worldedit må man nesten ha som admin.

logblock, eller en annen logging plugin må du ha.
B&OI Orientering!!!
3 0
Sitat av Rabbern Vis innlegg
Ettersom at jeg ikke fikk lov av en eller annen admin å lage en egen tråd om Tekkit får jeg stille spørsmålet her. Hvordan får jeg tryggest mulig nuclear reactor? Skal legge ut et bilde av hvordan den ser ut. Er reforced(?) glass + vann rundt.

http://visedeg.no/images/o5dhuc8zdpmf9b3srett.png
Vis hele sitatet...
Rabbern, For å sikre seg at en nuclear reactor ikke eksploderer så må du ha godt med coolant cells rund uranium cells inni reactoren. Du kan også ha Reactor Chambers med coolant cells i rundt reactoren. Visst du er redd for tingene så burde du lage et rom laget av reinforced stone eller glass og bruke en energy link for å sikre seg at det ikke skjer noen galt

Sitat av pokemon Vis innlegg
Har satt opp en helt basic bukkit server til 20 players, hvis dere vil samle en gjeng for å spille litt så kan dere bare bruke den.

ip: 144.76.12.34:25595

la forresten til timber mod også.
Vis hele sitatet...
Kan jeg joine? Hørtes gøy ut
Sist endret av MovingSniper; 19. februar 2013 kl. 12:35.
Movingsniper ja jeg har fyllt opp rommet der med flere reactors nå og det funker

Du kan bare bli med på serveren.
Sitat av Toseki Vis innlegg
Da er jeg og GJERDE på forumet kommer nokså godt igang med en splitter ny server!

Den er for øyeblikket begrenset til 30 spillere, med mulighet for og oppgradere om det skulle bli nødvendig. Vi holder fortsatt på og gjøre klart spawn, og diverse plugins, så kommer ikke til og gi ut ip enda, men iløpet av uken.

Noen plugins vi skal ha:
Economy
LWC
PvP Toggle
WorldGuard
CoreProtect

Vi har også en 20 slots TS3 server som er åpen for alle!

Om noen er interesserte i og være moderator, så er det muligheter for det. Ta kontakt på PM så tar vi det derifra.
Vis hele sitatet...
Vi trenger også noen til og lage en enkelt nettside for oss! Men muligheter for et whitelisting system
Game disconnected
pokemon's Avatar
Toseki ta en titt på enjin.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Har en server jeg og kompisgjengen spiller på, er det mulig å legge inn mods på den?
Sitat av FatMan Vis innlegg
Har en server jeg og kompisgjengen spiller på, er det mulig å legge inn mods på den?
Vis hele sitatet...
bruker du vanlig eller bukkit?
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Har en server jeg og kompisgjengen spiller på, er det mulig å legge inn mods på den?
Vis hele sitatet...
det er mulig ja, hvis du bruker den vanlige minecraft serveren bytter du den bare med craftbukkit, du kan bruke det samme mappet som er på den vanlige serveren.
Sist endret av pokemon; 19. februar 2013 kl. 16:15.
Sitat av pokemon Vis innlegg
Toseki ta en titt på enjin.
Vis hele sitatet...
Ser jo et par fine themes her, men skjønner null og niks når det kommer til og få den på vår hjemmeside, og hvordan jeg ordner med html filer og sånnt
Game disconnected
pokemon's Avatar
du trenger igrunnen ikke ordne med noen ting du må kjøpe et domene også leie en enjin side for 7 dollar i måneden tror jeg så er det bare å sette opp siden, det er jo veldig lett da du bare trenger å flytte litt på ting osv, tar deg 10min å sette deg inn i, pluss at du får en hel haug av funksjoner osv som rewards for donasjoner eller du kan selge ting ingame, automatisk whitelist når man registrerer seg etc..

ta en titt på siden min i signaturen, det er enjin.
Sitat av pokemon Vis innlegg
du trenger igrunnen ikke ordne med noen ting du må kjøpe et domene også leie en enjin side for 7 dollar i måneden tror jeg så er det bare å sette opp siden, det er jo veldig lett da du bare trenger å flytte litt på ting osv, tar deg 10min å sette deg inn i, pluss at du får en hel haug av funksjoner osv som rewards for donasjoner eller du kan selge ting ingame, automatisk whitelist når man registrerer seg etc..

ta en titt på siden min i signaturen, det er enjin.
Vis hele sitatet...
Det ser jo sweet ut da. Domene og nettside har jeg fra før.
Får se litt på det.
Det kan ha hvert en creeper som sprengte og ødela gjerdet til kuene på den serveren som ble satt her for noen dager siden. Sorry folkens, jeg skal gjøre det godt igjen...
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
bruker du vanlig eller bukkit?
Vis hele sitatet...
Sitat av pokemon Vis innlegg
det er mulig ja, hvis du bruker den vanlige minecraft serveren bytter du den bare med craftbukkit, du kan bruke det samme mappet som er på den vanlige serveren.
Vis hele sitatet...
Har vanilla ja. Kjører via hamachi. Vil gjerne kjøre samme mappet uten fattige plugins som gjør at man lager klan og ikke kan fjerne blokker og sånt shit. Vil helst bare ha et par enkle mods inn på serveren, f.eks at man kan ri på hester, bruke tau o.l.
fett å spille idag

4 bilder fra serveren:
http://s1251.beta.photobucket.com/us...tml?sort=3&o=0
Sist endret av Abjells; 20. februar 2013 kl. 02:32.
Kan hende jeg legger ut noen bilder også Noen som spiller nå eller?