Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5914
Hei, er det noen her som bruker NFC? hvis ja, hva bruker dere det til og hvor kjøpte dere brikkene?

Jeg har mange planer for hva jeg vil bruke det til, men vil gjerne høre deres erfaringer om hva som fungere og ikke. tenker da mest på forskjellige brikker. hvor stor brikke trenger jeg osv.

Har en Samsung Galaxy s3 om det bryr dere.
Sist endret av b1gm4c; 7. oktober 2012 kl. 21:17.
Jeg bruker NFC brikkene til alt mulig! Blant annet har jeg lagt en inne i lommeboken min, slik at når jeg holder telefonen inntil, så får jeg saldoen på kontoen min tilbake på sms!

Med den største typen holder det å holde telefonen til utsiden av den, med de mindre må jeg åpne den og jobbe litt mer for å få kontakt,

Kjøpte alle mine herfra, fikke de med brev hjem, superpraktisk. Billig var det og!
Sist endret av Zeta; 7. oktober 2012 kl. 21:47.
hvem av brikkene på siden kjøpte du zeta? ser de varierer fra 1k til 64 byte
Sitat av Zeta Vis innlegg
Jeg bruker NFC brikkene til alt mulig! Blant annet har jeg lagt en inne i lommeboken min, slik at når jeg holder telefonen inntil, så får jeg saldoen på kontoen min tilbake på sms!

Med den største typen holder det å holde telefonen til utsiden av den, med de mindre må jeg åpne den og jobbe litt mer for å få kontakt,

Kjøpte alle mine herfra, fikke de med brev hjem, superpraktisk. Billig var det og!
Vis hele sitatet...
Kunne du gitt en kort forklaring på hvordan dette med NFC brikker fungerer? Spesielt hvordan dette med sjekk av saldo osv fungerer.

Ble ganske nysgjerrig
Jeg er ganske skeptisk til NFC, de har i likhet med RFID-brikker blitt "hacket" igjen og igjen...
Eller, lest av... informasjonen ligger ukryptert...

Hacking the NFC credit cards for fun and debit by Renaud Lifithitz
Sist endret av Turbolego; 7. oktober 2012 kl. 22:54.
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Kunne du gitt en kort forklaring på hvordan dette med NFC brikker fungerer? Spesielt hvordan dette med sjekk av saldo osv fungerer.

Ble ganske nysgjerrig
Vis hele sitatet...
NFC står for Near Field Comunication, det kan vell sammenlignes med bluetooth, bare det fungerer på mye kortere avstander. Ting man kan gjøre er foreksempel om man har to mobiler som har NFC, kan man holde de med baksiden mot hverandre for å overføre kontakter, sende youtube filmer, nettsider osv. Med NFC brikker kan man lagre en operasjon. Si du har en i bilen, da kan du bare holde mobilen forran brikka, så starter den navigasjonen og bluetooth på mobilen din, ta den forran igjen å de skrus av. Hva brikkene skal gjøre kan du selvfølgelig velge selv
Håper det hjalp litt, eller så får du gå til vår gode venn google å se hva du finner der
Sitat av b1gm4c Vis innlegg
NFC står for Near Field Comunication, det kan vell sammenlignes med bluetooth, bare det fungerer på mye kortere avstander. Ting man kan gjøre er foreksempel om man har to mobiler som har NFC, kan man holde de med baksiden mot hverandre for å overføre kontakter, sende youtube filmer, nettsider osv. Med NFC brikker kan man lagre en operasjon. Si du har en i bilen, da kan du bare holde mobilen forran brikka, så starter den navigasjonen og bluetooth på mobilen din, ta den forran igjen å de skrus av. Hva brikkene skal gjøre kan du selvfølgelig velge selv
Håper det hjalp litt, eller så får du gå til vår gode venn google å se hva du finner der
Vis hele sitatet...
Takk for info Men hva brikkene skal gjøre, det programmerer man via data? Denne operasjonen er lett/vanskelig?

Så over til et annet spørsmål; Hvordan kommuniserer brikkene med f.eks mobilen?
Jeg kjøpte 15 stykker av forskjellig størrelse, både 1k og 64byte.
Hvis man lagrer det meste av info på telefonen, så holder de minste i massevis!

De fungerer ganske enkelt ved at man holder de inntil telefonen, så kan de enten skrives til eller leses fra ved hjelp av applikasjoner man finner på Play.

Hvordan man sjekker saldoen er rimelig simpelt, jeg bruker DNB, og kan da fra før av sende Saldo, eller s til 04800 for å få saldoen. Ganske enkelt har jeg brukt appen Tasker til å gjøre dette, og NFC Task launcher for å aktivere oppgaven. Ved hjelp av disse to er mulighetene endeløse!
Sist endret av Zeta; 8. oktober 2012 kl. 00:15.
Har tenkt å blant annet henge en i stua, så andre kan koble seg direkte til det trådløse i huset. Regner med att slike ting må skrives på selve brikka. Går nok for 1k versjonen siden det ikke var store prisforskjellen. Takk for hjelpa
Hvordan programmerer man hva som skal være på brikken? F.eks hvordan legger man inn at når du setter tlf inntil brikken så skal den åpne ei nettside?
Noen som vet hvordan man får NFC brikken til å bare aktivere eksiterende alarmer? Bruker NFC task launcher på s3, men hvis jeg f.eks setter brikken til "set alarm 06.00" så lager den en ny alarm hver gang jeg setter telefonen inntil brikka, istede for å aktivere den eksisterende "06.00", og da blir resultatet at jeg til slutt har massevis av "06.00" nedover alarm lista, det er litt iriterende
Kan du ikke legge inn på nfc brikken at den skal slette alarmen klokka 6 først så aktivere den igjen?
Sitat av Sonic Vis innlegg
Kan du ikke legge inn på nfc brikken at den skal slette alarmen klokka 6 først så aktivere den igjen?
Vis hele sitatet...
Det kan kanskje gå, får forske litt på det når jeg kommer hjem, funker ikke det så maser jeg mer her
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av LP88 Vis innlegg
Det kan kanskje gå, får forske litt på det når jeg kommer hjem, funker ikke det så maser jeg mer her
Vis hele sitatet...
Fant du en løsning på dette?
Jeg ønsker også å bruke NFC til å sette alarm på min HTC One X, men HTC sin alarm app kan man maks ha 10 alarmer.

Istedet for å aktivere de "deaktiverte" alarmene som ligger der prøver den å lage en ny, å jeg får derfor opp at jeg har nådd maks antall alarmer.

Jeg må derfor gå inn manuelt å slette alarmene for at det skal fungere.

Finner ingen måte å få den til å få NFC slette alarmene før den lager nye.

Fant du en løsning?