Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 12604
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
En slushmaskin i stua?

http://www.buyslushy.com/wp-content/uploads/2012/03/slushy-machines1.jpg

Hvorfor ikke?

Sommeren nærmer seg, og hvor deilig er det ikke å ha slush tilgjengelig når som helst?

Noen som har andre tips til litt unormale ting man kan ha i huset? Gjerne med tanke på sommeren?
Liten svømmebasseng i stua? xD
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Jeg har en hengekøye hengende over senga mi, er perfekt til å ligge i å se på TV elns
Fryserom med tv, sofa og data?
Eat to bite?
Curver's Avatar
Ismaskin, popcornmaskin (sånne som blir brukt på 17 mai osv.), shaveismaskin, sukkerspinnmaskiner etc.

Et lite tips, slushmaskiner blir og kan brukes til også i alkoholdrinker for dere som drikker her
Hadde vært konge med en softismaskin! Dessverre er de dyre både i innkjøp og drift
Slush maskin er sikkert fett de første ukene og etter det blir det bare et jævla strev med å skaffe slushen og vaske maskinen og alt annet vedlikehold
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Curver Vis innlegg
Et lite tips, slushmaskiner blir og kan brukes til også i alkoholdrinker for dere som drikker her
Vis hele sitatet...
Perfekt på en varm sommerdag
hvor selges slushmaskiner?
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ghetto_SKILLZZ Vis innlegg
Slush maskin er sikkert fett de første ukene og etter det blir det bare et jævla strev med å skaffe slushen og vaske maskinen og alt annet vedlikehold
Vis hele sitatet...
Vedlikehold av en slushmaskin er da ikkeså ille? Spesielt med tanke på at du bruker en eller to beholdere. Tror heller ikke jeg blir lei slush med det første, spesielt miksa med andre ting

Sitat av matsiiiii Vis innlegg
hvor selges slushmaskiner?
Vis hele sitatet...
Finn, blandt annet. Søk på gugel
Eit lite, "macho", rosa kjøleskap til gutterommet passer perfekt til nokon øl-boker og snus
Kompisen min har en slushmaskin i stua. Han fikk den av en dame som ga den bort på finn.no.. hu hadde tidligere hatt en liten kiosk.

Den bråker litt mer enn et vanlig kjøleskap og er ikke mer grisete enn hva brukeren gjør det til selv ved søling osv. Men han må kjøpe sånne spesielle mikser til å putte oppi, kan ikke bare bruke brus og saft.

VELDIG populært på sommeren og på fest..
Har lenge leita etter en slushmaskin å ha på kjøkkenet elns, men blir så dyrt.. Har også spurt om å overta den gamle som står på jobben så de skulle vurdere det.. Hadde vært så vilt genialt! Behøver ikke bli så mye søl av den heller. Spørs litt hva man gjør det til selv som det blir sagt her.

MEN er det noe som er praktisk, så er det isbitmaskinen jeg kjøpte. Sinnsykt chill å ha på denne tia!
Noen tips om hvor man kan få tak i minikjøleskap?
Har prøvd google, men kommer bare til kjipe finn.no-annonser og diverse crap på forum.
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Noen tips om hvor man kan få tak i minikjøleskap?
Har prøvd google, men kommer bare til kjipe finn.no-annonser og diverse crap på forum.
Vis hele sitatet...
Overalt. Bla.a på Elkjøp.
Er ikke akkurat en slushmaskin men denne er helt fantastisk på varme sommerdager! Spesielt når du er stein i sommervarmen og koker over.
Hadde elsket å hatt et gammelt cola kjøleskap, fra 50-60 tallet. Dessverre blir det litt dyrt, hvis noen vet om gode kopier, si ifra!

Ellers så lader jeg alltid opp frysen med slike saft-pinner (hva er det offisielle navnet?), sånn små plast greier med saft i som man da fryser ned selv. Utrolig digg på sommeren!
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Ellers så lader jeg alltid opp frysen med slike saft-pinner (hva er det offisielle navnet?), sånn små plast greier med saft i som man da fryser ned selv. Utrolig digg på sommeren!
Vis hele sitatet...
Om du mener disse kunne jeg ikke vært mer enig.
http://www.maltasupermarket.com/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/5/0/5011061053282.jpg
Eneste negative er at de bytter om noen smaker hvert år, og årets utgave er ikke i nærheten av like bra som for noen år tilbake.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
En negativ ting til: Når man klipper av plasten kan den ofte bli litt skarp, slik at man får kutt på leppa
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
En negativ ting til: Når man klipper av plasten kan den ofte bli litt skarp, slik at man får kutt på leppa
Vis hele sitatet...
No shit!

titegn.
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
En negativ ting til: Når man klipper av plasten kan den ofte bli litt skarp, slik at man får kutt på leppa
Vis hele sitatet...
Har bare hatt det problemet på de svære som man kjøper i kiosker og sånt jeg.
Ble så sykt keen på slushmaskin.. Noen som har erfaring med denne, evt kjøpe derfra? Ser de også har sukkerspinn OG peanøtsmørmaskin..
Sist endret av random42099; 11. juni 2012 kl. 01:13.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Har bare hatt det problemet på de svære som man kjøper i kiosker og sånt jeg.
Vis hele sitatet...
Jeg får like vondt hver gang. Men det er verdt det
Noen som allerede har kjøpt en mini kjøleskap som kan anbefale meg noen ! helst billig !
Ville jo egentlig fraråde mot både softismaskin, sukkerspinnmaskin og lignende. Mye styr med det, samtidig som det ikke blir like spesielt med f.eks sukkerspinn om det skulle inngå i en daglig rutine.

Samtidig er jo softismaskiner et rent helvete å rense, er vel en 27-stegs lang prosess hvis ikke jeg husker feil, med både vasking, desinfisering og testkjøring.

//gledesdreper

Men noe jeg absolutt skulle ønske meg å hatt i stua/kjøkkenet er en isbitmaskin ! Eneste problemet der er at de tar endel plass, koster litt og at de bråker noe for jævlig.
Forresten kan jeg anbefale netthandelen for å finne slike apparater og innretninger som dette
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Ville jo egentlig fraråde mot både softismaskin, sukkerspinnmaskin og lignende. Mye styr med det, samtidig som det ikke blir like spesielt med f.eks sukkerspinn om det skulle inngå i en daglig rutine.

Samtidig er jo softismaskiner et rent helvete å rense, er vel en 27-stegs lang prosess hvis ikke jeg husker feil, med både vasking, desinfisering og testkjøring.

//gledesdreper

Men noe jeg absolutt skulle ønske meg å hatt i stua/kjøkkenet er en isbitmaskin ! Eneste problemet der er at de tar endel plass, koster litt og at de bråker noe for jævlig.
Forresten kan jeg anbefale netthandelen for å finne slike apparater og innretninger som dette
Vis hele sitatet...
sukkerspinnmaskin er sykt enkelt og både vaske og bruke, min er på 65 cm og tar ca 2 min og vaske .
Kald pils må være det ultimate
Hvorfor ikke fylle stua med puter som ser ut som is biter mens varmepumpa står på full guffe?
Sist endret av robojot; 11. juni 2012 kl. 15:08.
Et slags alternativ til isbitmaskin, om man har litt plass i frysern, er isbitposer! Bare å fylle en hel rull og slenge i frysern så har du lenge.
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Et slags alternativ til isbitmaskin, om man har litt plass i frysern, er isbitposer! Bare å fylle en hel rull og slenge i frysern så har du lenge.
Vis hele sitatet...
Noe som funker bra er og fylle isbit posene med saft eller annet ønsket drikke så slipper du og få favoritt drikken din utvannet og smakløs på slutten. (funker dårlig med brus)
Noen som vet om en bra sukkerspinnmaskin? Evt. ebay link
Kan støtte opp om det Eplegutten skriver om Softis maskiner. De er ett sant helvette igrunn å holde rene. Ville da heller gått for en slushmaskin da den ikke benytter meieriprodukter som en softismaskin gjør. Forderva meieriprodukter er IKKE noe du vil utsette deg selv/andre for.
De gamle slushmaskinene er ikke lenger til salgs har jeg hørt.. Mr.freeze eller hva de heter, en nyere versjon er nok tingen da. Vil tro det er en del kiosker som gir bort ved konkurs og nedleggelse. Eneste er å frakte den da, ikke bussen med en slushmaskin midt i rushen.. Mange barn som kommer til å JUMPE deg da!
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Trådstarter
Veit ihvertfall at slushmaskin ikke er noe problem. Enkel å rengjøre.

Husk på at det er lett å lage slush uten noen maskin da
Sitat av deZ Vis innlegg
Noen som vet om en bra sukkerspinnmaskin? Evt. ebay link
Vis hele sitatet...
Vel, de selger sukkerspinnmaskin på Teknikmagasinet ihvertfall Ellers villa jeg som sagt sjekka nettauksjoner o.l

Har ikke testa den, så det får andre si noe om

(Og her har dere et alternativ til slushmaskiner, som er litt billigere)
Sist endret av Eplegutten; 11. juni 2012 kl. 18:52.
Jeg har et mini cola kjøleskap jeg ikke bruker. Det er rødt med bærehank på toppen, og det står "Things Go Better With Coke" på forsiden. Den har retro dørhåndtak.

Jeg trenger penger, så hvis noen vil ha det, er det ditt for 500kr+evt frakt. Det kan både kjøle og varme. Har brukt den èn gang bare, og det fungerer. Har ikke fylt det helt opp, men tror det er plass til kanskje 10-12 bokser i skapet. Ledning for tilkobling til 110-230v + 12v sigarettenner tilkobling medfølger. I original embalasje.

Bilde 1
Bilde 2
Bilde 3

Jeg bor på Lørenskog, rett ved Oslo, så det er også mulighet for henting. Pakken er ganske stor >.<
... Et annet alternativ er å kjøpe minikjøleskap på teknikkmagasinet for 400kr. Funker fjell
DayZ Proff
Benjy's Avatar
slushmaskin hadde vært drit rått!
i stedet for slush maskin kan man bare fylle en smothie maskin med masse isbiter eller noe snø man har fryst ned fra forrige vinter, pluss valgfritt drikke. Og boooom du har en improvisert slush til sommervarmen! (y) funker fett med vodka oppi når det er partytime. :L
Kjøpte en slik en for litt siden. Er jo ikke like kult som en slushmaskin, men er et greit alternativ.
Sist endret av Stupebrett; 11. juni 2012 kl. 20:34.
Da jeg var i Italia i sommer gikk de rundt med en svær tralle med div is og slushmaskiner. Slushen var litt grovere enn vanlig noe jeg synes var mye bedre. De hadde både med og uten alkohol sinnsykt digg! Kunne tenkt med en slik hjemme i solfylte helger.

Jeg gikk med kronisk brainfreeze i 2 uker.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stupebrett Vis innlegg
Kjøpte en slik en for litt siden. Er jo ikke like kult som en slushmaskin, men er et greit alternativ.
Vis hele sitatet...
Koster ikke det helt sjukt mye med frakt?
Sitat av Kjøtt Vis innlegg
Koster ikke det helt sjukt mye med frakt?
Vis hele sitatet...
Frakt koster rundt $ 9-10 om du bestiller en kopp, totalt rundt $20 som tilsvarer 120,-. Så veldig dyrt er det ikke, skal ikke mange slushene til før du har tjent det inn

(Anbefaler dog å kjøpe to om du først skal, da får du to kopper og frakt til 220ish kroner.)
Sist endret av Eplegutten; 12. juni 2012 kl. 15:21.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av Stupebrett Vis innlegg
Kjøpte en slik en for litt siden. Er jo ikke like kult som en slushmaskin, men er et greit alternativ.
Vis hele sitatet...
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Frakt koster rundt $ 9-10 om du bestiller en kopp, totalt rundt $20 som tilsvarer 120,-. Så veldig dyrt er det ikke, skal ikke mange slushene til før du har tjent det inn

(Anbefaler dog å kjøpe to om du først skal, da får du to kopper og frakt til 220ish kroner.)
Vis hele sitatet...
Anbefales på det varmeste.
Smaker også mye bedre enn vanlig slush man kjøper i butikk da den ikke er vannet ut og smaker akkurat som det man slusher. Konsistensen blir også etter min mening bedre, og man kan velge denne litt selv også i forhold til hvor ofte man rører.

For all del kjøp (minst) to, det tar litt tid å fryse ned mellom hver gang, og hvert beger rommer omtrent 2.5 dl.

Energislush er å anbefale, min favoritt er hvit og svart Burn.
Har ikke testa å fryse ned øl eller cocktails enda.
Og den tingen funker? Får man kald saft med en isklump i bunnen eller ordentlig slush?
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Skikkelig slush, absolutt.
Som nevnt i forrige post, konsistensen er bedre enn vanlig slush og kan til en viss grad velges selv.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Trådstarter
Wow, skal kjøpes!!
Sitat av Stupebrett Vis innlegg
Kjøpte en slik en for litt siden. Er jo ikke like kult som en slushmaskin, men er et greit alternativ.
Vis hele sitatet...
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Frakt koster rundt $ 9-10 om du bestiller en kopp, totalt rundt $20 som tilsvarer 120,-. Så veldig dyrt er det ikke, skal ikke mange slushene til før du har tjent det inn

(Anbefaler dog å kjøpe to om du først skal, da får du to kopper og frakt til 220ish kroner.)
Vis hele sitatet...
For $5-rabatt bruk kupongkoden dadrules.

Edit: Det står på nettet at man må bruke $20 for å få rabatten, men på vat19.com står det at man får den om man kjøper over $15.
Sist endret av Starra; 12. juni 2012 kl. 21:06.
For dere som liker juice og frukt å sånn så er juicemaskin/juicepresse virkelig å anbefale! Broren min hadde med nå etter at han flytta hjem for sommeren og fy dæven så godt ekte fruktjuice er! MYE bedre en juice fra konsentrat o.l.!

Edit: I tillegg er det jævla enkelt! Putt i hele epler, skrell appelsiner og dytt det nedi! Vips, fantastisk juice!
Sist endret av Eiol; 12. juni 2012 kl. 21:18.
Shave ice maskin. Lett å få til, for lat til å gjennomføre.