Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 10133
Er det noen som har peiling på om det er mer funk i og snorte 2MG Rivotriler? spar meg for preken om at man ikke burde sniffe tabletter, for det har jeg gjort min del av, men aldri prøvd med Riv's. Har det mer effekt en å lat den ligge under tungen?
Du får nok ikke noe kraftigere effekt enn under tungen, kanskje noe raskere onset, men er det virkelig verdt helserisken?
Tygg de godt og la de ligge under tunga, så slipper du bindemiddel og drit i lungene..
Sitat av Cokanostral Vis innlegg
Har det mer effekt en å lat den ligge under tungen?
Vis hele sitatet...
all logikk tilsier det motsatte,det skal ned i magen din raskest mulig,til tarmen og tas opp i systemet ellers hadde vell ikke amf huer droppa dritten i papir biter å svelget det osv

dritt skal ned

bare ta det med et glass juice,skal visst gå raskere til tarmen din,jeg merker forskjell som 2 års erfaren rivo bruker med juice
Sist endret av murmade; 20. februar 2011 kl. 19:00.
All logikk tilsier det motsatte? det skal ned i magen min raskest mulig? det skal inni blodet ditt, hvorfor tror du folk skyter dritten? Logikken her tilsier at det burde ha mer effekt med å knuse det med tenna, så plasere det baki 'gallene' eller hva det heter helt bakerst på undersiden av tungen. Jeg har sniffet, spist, tygt å smelta h4 i mange år (temgesic), 3 år for å være eksakt. Jeg har alltid fått best effekt av sniffing.. Men det er jo en stor forskjell på Buprenorphine og Benzodiapiner.. Så jeg lurer bare, jeg.

Noen som faktisk har erfaring med dette som kan gi meg ett klart svar?
Sitat av Cokanostral Vis innlegg
All logikk tilsier det motsatte? det skal ned i magen min raskest mulig? det skal inni blodet ditt, hvorfor tror du folk skyter dritten..
Vis hele sitatet...
Kommer ikke raskere i blodet om du leggern under tunga enn om den svelges vet du,den vil jo enda saktere løses opp og sakte gli nedover før så å komme inn i systemet for så å gi mindre effekt fordi det kommer mindre av gangen,ta en munnfull med sprit og sitt der med bollekinn å pust gjennom nesa på fest så blir du sikkert fullere også!

hvis halsteorien din var virkelig ville dette vell vært sugetablett,jeg går ut ifra at produsenten ville vært interressert i å kuttet ned på midlene ved å opplyse om at det er noe som skal suges om dette kunne oppnådd samme effekt med mindre utgifter


sprøyter er noe helt annet,selvsagt
Sist endret av murmade; 21. februar 2011 kl. 06:45.
Sitat av murmade Vis innlegg
Kommer ikke raskere i blodet om du leggern under tunga enn om den svelges vet du,den vil jo enda saktere løses opp og sakte gli nedover før så å komme inn i systemet for så å gi mindre effekt fordi det kommer mindre av gangen,ta en munnfull med sprit og sitt der med bollekinn å pust gjennom nesa på fest så blir du sikkert fullere også!

hvis halsteorien din var virkelig ville dette vell vært sugetablett,jeg går ut ifra at produsenten ville vært interressert i å kuttet ned på midlene ved å opplyse om at det er noe som skal suges om dette kunne oppnådd samme effekt med mindre utgifter


sprøyter er noe helt annet,selvsagt
Vis hele sitatet...
Sublingualt opptak fungerer raskere enn å svelge, jo, da virkestoffet taes opp gjennom huden under tungen og går direkte til hodet. Det trenger ikke være sugetablett.
Sitat av fetter Vis innlegg
Sublingualt opptak fungerer raskere enn å svelge, jo, da virkestoffet taes opp gjennom huden under tungen og går direkte til hodet. Det trenger ikke være sugetablett.
Vis hele sitatet...
under tungen opptak mao?
ok,dette skal testes..hvis jeg orker å gå med den under tungen til den er borte

rart det ikke står nevn eller blir nevn som noen mulighet for best effekt da,alle opplyser om evt best effekt,som apocilin ikke spis 3 timer før og en halv time etterpå osv
Sitat av murmade Vis innlegg
under tungen opptak mao?
ok,dette skal testes..hvis jeg orker å gå med den under tungen til den er borte

rart det ikke står nevn eller blir nevn som noen mulighet for best effekt da,alle opplyser om evt best effekt,som apocilin ikke spis 3 timer før og en halv time etterpå osv
Vis hele sitatet...
Bare fordi pillene er ment for å svelges, og det ikke opplyses om det på pakningen betyr ikke det at det ikke fungerer.

Pakningsvedlegget beskriver anbefalt administrasjonsmetode i forhold til kontrollert medisinsk bruk, ikke "hvordan få raskest feng".
Sitat av fetter Vis innlegg
Bare fordi pillene er ment for å svelges, og det ikke opplyses om det på pakningen betyr ikke det at det ikke fungerer.

Pakningsvedlegget beskriver anbefalt administrasjonsmetode i forhold til kontrollert medisinsk bruk, ikke "hvordan få raskest feng".
Vis hele sitatet...
tråden omhandlet effekt som du ser inledningsvis

raskest?det slår inn på meg på mellom 1-10 min peaker v 15 min for så å jevne seg ut til 3-4 timers bakgrunnsfølelsen
raskere enn det trenger ikke jeg iallafall
Om jeg snorter, får jeg bare masse ubehag i nesa og nyser ut hele greia . Men tygge rivotrilene godt og la det ligge under tunga funker forteree enn å svelge. Det blir sugd direkte til blodet via slimhinnen. Det var faktisk en lege som sa jeg kunne gjøre det om jeg ville kjappere effekt om jeg var veldig urolig - så det holder stikk. Jeg har diabetes og har testa det samme med sukker når jeg har hatt spyfarang og ikke klart å få opp blodsukkeret på et trygt nivå. Honning på gummen - blir sugd rett opp, det har reddet meg fra 113 et par ganger. Rivotril er jo mer komplisert satt sammen, men det funker fortere under tunga. Ti min, kvarter.
Sitat av A&E Vis innlegg
Men tygge rivotrilene godt og la det ligge under tunga funker forteree enn å svelge. Det blir sugd direkte til blodet via slimhinnen..
Vis hele sitatet...
trodde det var fordi det gikk direkte opp til "hodet"som det ble sagt her jeg,hehe

det suger seg jo oppover ikkesant,som en blomst som suger fra jorda
Sist endret av murmade; 21. februar 2011 kl. 20:48.
Har testet sniffing av riv, ja jeg fikk fortere effekt enn oralt. Men ikke sånn WOW og at det var så mye bedre. Kanskje jeg neste gang tygger og lar det suges opp i slimhinnene i munnen i stede, det har jeg ikke testet, høres jo logisk ut. Som apodorm, eller da har jeg ikke tygget, bare hatt under tungen. Ikke at jeg merket endringer dog.

Men nå skal ikke jeg bedømme, får ikke effekt av benzo, kun klinisk angstdemping og muskelavslapning. Ingen eufori.
jeg kjørte på no jævli med benzoer her nylig etter en nedtur,nå har jeg ikke brukt piller på noen dager uten å merke en dritt av sug(blåkors legen som ble linket til i en annen tråd her sa jo man fikk sug hver dag om man ikke tok det)

Virker som om hvis jeg kjører på masse så får det motsatt effekt,at jeg ikke blir avhengi og ikke trenger det igjen på en stund,har merket det samme før også

at kroppen sier at nok er nok liksom,mister lysten..også kommer kanskje angsten tilbake om ei ukes tid igjen også er det daglig en periode osv

sprø saker
Sist endret av murmade; 22. februar 2011 kl. 08:41.
Sitat av murmade Vis innlegg
jeg kjørte på no jævli med benzoer her nylig etter en nedtur,nå har jeg ikke brukt piller på noen dager uten å merke en dritt av sug(blåkors legen som ble linket til i en annen tråd her sa jo man fikk sug hver dag om man ikke tok det)

Virker som om hvis jeg kjører på masse så får det motsatt effekt,at jeg ikke blir avhengi og ikke trenger det igjen på en stund,har merket det samme før også

at kroppen sier at nok er nok liksom,mister lysten..også kommer kanskje angsten tilbake om ei ukes tid igjen også er det daglig en periode osv

sprø saker
Vis hele sitatet...
Tja, har hørt rivotril kan sitte i 72 timer. Jeg har ofte spist masse rivotril, og avhengigheten har meldt seg seinere, først når jeg har penger eller lang tid uten rus. I forhold til når jeg tar f.eks 5 stk, da er jeg neste dag klokka 6 og leiter etter piller :P
Sitat av Bundy Vis innlegg
Tja, har hørt rivotril kan sitte i 72 timer. Jeg har ofte spist masse rivotril, og avhengigheten har meldt seg seinere, først når jeg har penger eller lang tid uten rus. I forhold til når jeg tar f.eks 5 stk, da er jeg neste dag klokka 6 og leiter etter piller :P
Vis hele sitatet...
du har lov å kjøre bil dagen etter så du må ha hørt feil

hva betyr "sitter i"uansett forresten,du kan finne ut om du har røkt hasj et halvt år etter hvis du leter på riktige steder også,hårstrå ect
Sitat av murmade Vis innlegg
du har lov å kjøre bil dagen etter så du må ha hørt feil

hva betyr "sitter i"uansett forresten,du kan finne ut om du har røkt hasj et halvt år etter hvis du leter på riktige steder også,hårstrå ect
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Clonazepam

Du burde lese deg opp litt før du uttaler deg så bastant.

Rivotril har en halveringstid på 18-50 timer, så ja, det stemmer at du er påvirket veldig lenge i forhold til andre benzodiazepiner.

At du kan spore hasj i ettertid går på nedbrytningsstoffer og er en helt annen sak.
Sitat av fetter Vis innlegg
http://en.wikipedia.org/wiki/Clonazepam

Du burde lese deg opp litt før du uttaler deg så bastant.

Rivotril har en halveringstid på 18-50 timer, så ja, det stemmer at du er påvirket veldig lenge i forhold til andre benzodiazepiner.

At du kan spore hasj i ettertid går på nedbrytningsstoffer og er en helt annen sak.
Vis hele sitatet...
husk på at du ikke er under the unfluence selv om det finnes i systemet ditt,det er en grunn til at benzodiapiner doseres 3 ganger daglig

stoler på legen på dette området
Sist endret av murmade; 22. februar 2011 kl. 18:53.
Det er riktig det Murmade sier.

Halveringstid har ikke noe med virketid å gjøre. Det har med nedbryting av legemiddel i blodet å gjøre.
Så Rivotril virker ikke i 18-50 timer nei.

Sånn! Da burde dette vært oppklart en gang for alle!
(Og jeg har PEILING på benzodiazepiner!)
Selvfølgelig, men det virker fortsatt mye lenger enn andre benzodiazepiner. Jeg skrev da aldri at det virket i 18-50 timer.
Viss mann ikke har toleranse for benzoer/rivotril,så kan man kjenne god angstdempende og muskelavslappende effekt i 1-2døgn av rivotril.
Og murmade,det er bare tull av en lege og gi ut resepter for bruk av rivotril 3 ganger om dagen,det skaper bare unødvendig høy toleranse og avhengihet til stoffet.Med sobril er det en helt annen ting,den er det vanlig og dosere flere ganger om dagen på grunn av kort virkningstid.
Sitat av murmade Vis innlegg
all logikk tilsier det motsatte,det skal ned i magen din raskest mulig,til tarmen og tas opp i systemet ellers hadde vell ikke amf huer droppa dritten i papir biter å svelget det osv

dritt skal ned

bare ta det med et glass juice,skal visst gå raskere til tarmen din,jeg merker forskjell som 2 års erfaren rivo bruker med juice
Vis hele sitatet...
helt feil, beste effekt av clonazepam (rivotril) er å legge en hel under tunga. hvis du skal snortemådu passe på at du crusher pilla til pulver for små deler går ikke inn i årene men ned i lungene. hvis ikke kan du smuldre dem opp i et glass hvitvin eller bacardi.
Sitat av Dilosets Vis innlegg
Det er riktig det Murmade sier.

Halveringstid har ikke noe med virketid å gjøre. Det har med nedbryting av legemiddel i blodet å gjøre.
Så Rivotril virker ikke i 18-50 timer nei.

Sånn! Da burde dette vært oppklart en gang for alle!
(Og jeg har PEILING på benzodiazepiner!)
Vis hele sitatet...
thank you,da begraver vi den myten en gang for alle,sier seg selv,selv om jeg ikke kan dette så klarer jeg å tenke og føle meg frem til det hvertfall

denne er dedikert til alle benzo/pille/rivotril-hysterikere her!

Sitat av fetter Vis innlegg
Selvfølgelig, men det virker fortsatt mye lenger enn andre benzodiazepiner. Jeg skrev da aldri at det virket i 18-50 timer.
Vis hele sitatet...
hvordan skulle vi tolke det du skrev da?og hvorfor skrev du det hvis det var irrelevant

ro deg vekk du

Sitat av fetter Vis innlegg
[url]Rivotril har en halveringstid på 18-50 timer, så ja, det stemmer at du er påvirket veldig lenge i forhold til andre benzodiazepiner..
Vis hele sitatet...
Du klarer ikke komme deg vekk fra at det var det du mente med denne settningen

Sitat av High-on-life Vis innlegg
Viss mann ikke har toleranse for benzoer/rivotril,så kan man kjenne god angstdempende og muskelavslappende effekt i 1-2døgn av rivotril.
Og murmade,det er bare tull av en lege og gi ut resepter for bruk av rivotril 3 ganger om dagen,det skaper bare unødvendig høy toleranse og avhengihet til stoffet...
Vis hele sitatet...
har ikke noe doserings betegnelse på pakken min for tiden,tar det etter behov,en dag trenger jeg det kanskje ikke mens en annen dag går det 4-6 stk

eller kanskje 1 hver dag i et par uker

var forresten på et nav møte her med en helvetes idiot lege fra staten som ga meg den særnorske anti-benzo leksjonen og skulle "ta"legen min for å skrive ut rivotril hehe,
-benzoer er ikke et behandlnigs medikament,-NEI det er et livsforbedrende medikament som så mange andre medisiner!
-du KAN blir avhengi,-ja jeg kan det og de fleste som trenger det aksepterer den risikoen for å få et bedre liv,hvorfor er det så "farlig" med avhengihet når det gjelder noe som kan HJELPE pasienter kontra andre ting som røyk ect?

fikk gitt han noen skikkelig lekser,føltes bra for klarte ikke komme med noen bra motsvar

Sitat av Bundy Vis innlegg
Tja, har hørt rivotril kan sitte i 72 timer...
Vis hele sitatet...
ene bedre enn den andre,anyone higher?første gang..andre gang...
Sist endret av murmade; 23. februar 2011 kl. 13:33.
Sitat av Eyowid Vis innlegg
helt feil, beste effekt av clonazepam (rivotril) er å legge en hel under tunga. hvis du skal snortemådu passe på at du crusher pilla til pulver for små deler går ikke inn i årene men ned i lungene. hvis ikke kan du smuldre dem opp i et glass hvitvin eller bacardi.
Vis hele sitatet...
Legge hele pilla under tungen og vente til den smelter bort, eller knuse pilla og la den ligge under tunga?
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Legge hele pilla under tungen og vente til den smelter bort, eller knuse pilla og la den ligge under tunga?
Vis hele sitatet...
funker ikke her hvertfall,bare et slit å ha den der,null effekt

tar sikkert lenger tid før den når levern og i mindre doser så kroppen får behandlet det lille som kommer raskere så virkningen blir enda mindre

kan ikke forstå hjem "gjeller"som sitter i halsen som skulle evt fange opp noe stoff

ellers er det jo bollekinn med 96% som gjelder på fest fremoverkan jo spare ei halvflaske kanskje

Sitat av High-on-life Vis innlegg
Viss mann ikke har toleranse for benzoer/rivotril,så kan man kjenne god angstdempende og muskelavslappende effekt i 1-2døgn av rivotril..
Vis hele sitatet...
ta feks i dag da,har hatt en jævlig dårlig dag idag,fått noen skikkelig dritt nyheter som har fått meg til å føle meg jævli

11.00 tok 2 flunnipam 1 mg, pluss to morfin tabletter av noe slag

1600 effekten er HELT borte,irritasjonen osv melder seg tok 2 stk av et benzodiapin kalt gerodex(tror jeg det var)tisopam,noe dritt fra bulgaria som ikke virket særlig
spedde derretter på med 2 rivotril 2mg og tre zopiclone 7.5 rett etter og nå er kl 1920 og effekten er HELT borte,har ikke tatt benzoer på noen dager nå

sånn er en benzomedikament dag for meg...iblandt
Sist endret av murmade; 23. februar 2011 kl. 19:03.
Sitat av murmade Vis innlegg
hvordan skulle vi tolke det du skrev da?og hvorfor skrev du det hvis det var irrelevant
ro deg vekk du

Du klarer ikke komme deg vekk fra at det var det du mente med denne settningen
Vis hele sitatet...
Du kan tolke det akkurat som jeg skriver det, at halveringstiden er på 18-50 timer, og at det er en god indikator på at virkningen varer MYE lenger enn de fleste andre benzo'er.

Jeg har aldri skrevet eller ment at man er ruset i 18-50 timer, det ville blitt direkte feil.

Videre skriver en her at halveringstid ikke har noe med virkning å gjøre, noe som er feil. Det er i de fleste tilfeller en god indikator på hvor lenge du kan forvente deg å være påvirket.

At man kan kjøre bil dagen derpå er fullt mulig, da man selvfølgelig ikke er tungt påvirket under hele tiden man faktisk har stoffet i kroppen.

Sitat av murmade Vis innlegg
11.00 tok 2 flunnipam 1 mg, pluss to morfin tabletter av noe slag

1600 effekten er HELT borte,irritasjonen osv melder seg tok 2 stk av et benzodiapin kalt gerodex(tror jeg det var)tisopam,noe dritt fra bulgaria som ikke virket særlig
spedde derretter på med 2 rivotril 2mg og tre zopiclone 7.5 rett etter og nå er kl 1920 og effekten er HELT borte,har ikke tatt benzoer på noen dager nå

sånn er en benzomedikament dag for meg...iblandt
Vis hele sitatet...
Så det at du tydelig misbruker en bråte forskjellige medikamenter gjør deg til ekspert? Makan!

Sitat av murmade Vis innlegg
funker ikke her hvertfall,bare et slit å ha den der,null effekt

tar sikkert lenger tid før den når levern og i mindre doser så kroppen får behandlet det lille som kommer raskere så virkningen blir enda mindre

kan ikke forstå hjem "gjeller"som sitter i halsen som skulle evt fange opp noe stoff

ellers er det jo bollekinn med 96% som gjelder på fest fremoverkan jo spare ei halvflaske kanskje
Vis hele sitatet...
Og bare for å ta få det på plass: at du ikke kjenner noen forskjell i effekt er hoppende likegyldig, sublinguelt opptak (under tungen) er en kjent administrasjonsmetode for mange legemidler, og det fungerer utmerket med Clonazepam (rivtril).

Det har ingenting med gjeller i halsen å gjøre (hva er det du har røyka for noe morsomt?). Les deg opp litt, det skal faktisk ikke så mye effort til!

Og ja, du vil faktisk blir fortere full ved å skumme 96% alkohol i munnen.

Wikipedia:
Routes Oral, I.M., I.V, sublingual